1. #16
    ondertitel?

    Reacties
    19.142
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Amina1987 Bekijk reactie
    Ik wil graag iets aan jullie voorleggen.
    Ik heb een koophuis en mijn man woont bij mij in. Aan vaste lasten exclusief boodschappen ben ik ongeveer € 1300 per maand kwijt. Het meerendeel van de maandelijkse boodschappen betaal ik ook. Mijn man heeft een uitkering van € 1250,00 en ik verdien € 2400,00. Aan mijn man vraag een maandelijkse bijdrage van € 160,00. Nu vindt mijn man het belachelijk dat hij dit moet betalen. Hij vindt namelijk dat hij niets hoeft te betalen. Wat vinden jullie hiervan? Ook is het zo dat hij bij mij ruim € 1800 schuld heeft waar hij € 30,00 per maand aan afbetaald. Dus dat wil zeggen dat het 60 maanden duurt voordat hij dit aan mij heeft terug betaald. Nu wil hij weer € 10000,00 van mij lenen. Ik heb hier weinig zin in aangezien ik 60 maanden moet wachten tot ik die € 1800 terug heb. Als ik dit tegen hem zeg wordt hij boos en scheld mij uit voor de slechtste dingen en negeert hij mij dagen!! Is dit normaal??
    Ik wist niet eens dat je een uitkering kon krijgen als je partner zo'n salaris heeft..
    Nee, schulden hoor je af te lossen voor je aan nieuwe schulden begint, anders krijg je eindeloos problemen, en iemand die niet goed betaald is geen lening waard.
    Meebetalen is niet meer dan normaal, je kunt met zulke bedragen gewoon alle kosten optellen minus het strikt persoonlijke en dat delen door ieders inkomen. Zo betaalt iedereen relatief hetzelfde aandeel.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  2. #17
    weg

    Reacties
    572
    23-06-2021

    Citaat Geplaatst door Abdul_Karim Bekijk reactie
    Ik wist niet eens dat je een uitkering kon krijgen als je partner zo'n salaris heeft..
    Nee, schulden hoor je af te lossen voor je aan nieuwe schulden begint, anders krijg je eindeloos problemen, en iemand die niet goed betaald is geen lening waard.
    Meebetalen is niet meer dan normaal, je kunt met zulke bedragen gewoon alle kosten optellen minus het strikt persoonlijke en dat delen door ieders inkomen. Zo betaalt iedereen relatief hetzelfde aandeel.
    Kan zijn dat ze niet voor de NLse wet zijn getrouwd

  3. #18
    weg

    Reacties
    572
    23-06-2021

    Dame, ik zou hier geen advies vragen. Praat er met je partner over of iemand die je vertrouwd deze mensen reageren slechts op wat je hier plaatst en de reacties die je krijgt zullen vaak negatief zijn en tot het ergeste aan toe dat je van je man moet scheiden. Bescherm jezelf hierin en hou je prive zaken voor je. Je weet nooit wie er mee leest en welke bijbedoelingen mensen hebben

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    636
    22-06-2010

    Wooww domste zet om meer dan je man aan vaste lasten te betalen. Raar mannetje zonder trots die van zijn vrouw wil profiteren

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door Amina1987 Bekijk reactie
    Ik wil graag iets aan jullie voorleggen.
    Ik heb een koophuis en mijn man woont bij mij in. Aan vaste lasten exclusief boodschappen ben ik ongeveer € 1300 per maand kwijt. Het meerendeel van de maandelijkse boodschappen betaal ik ook. Mijn man heeft een uitkering van € 1250,00 en ik verdien € 2400,00. Aan mijn man vraag een maandelijkse bijdrage van € 160,00. Nu vindt mijn man het belachelijk dat hij dit moet betalen. Hij vindt namelijk dat hij niets hoeft te betalen. Wat vinden jullie hiervan? Ook is het zo dat hij bij mij ruim € 1800 schuld heeft waar hij € 30,00 per maand aan afbetaald. Dus dat wil zeggen dat het 60 maanden duurt voordat hij dit aan mij heeft terug betaald. Nu wil hij weer € 10000,00 van mij lenen. Ik heb hier weinig zin in aangezien ik 60 maanden moet wachten tot ik die € 1800 terug heb. Als ik dit tegen hem zeg wordt hij boos en scheld mij uit voor de slechtste dingen en negeert hij mij dagen!! Is dit normaal??
    Noem je dat een man??
    Als dit waarheid is wat je getypt hebt dan heb ik echt medelijden met je, of je het wilt of niet.

    Geef hem een schop onder zijn kont, ik meen het.

    Ik vind het echt erg voor je, en helemaal als je twijfelt over de situatie waarin je verkeert. Zo ver ben je al heen. Sorry dat ik direct ben, maar die zogenaamde man van je, is geen man maar een blok aan je been, en een konijn in mijn ogen.

  6. #21
    ondertitel?

    Reacties
    19.142
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Swiss889 Bekijk reactie
    Kan zijn dat ze niet voor de NLse wet zijn getrouwd
    Dat kan, dan zijn ze dus samenwonend of officieel helemaal niets van elkaar.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    636
    22-06-2010

    Citaat Geplaatst door Man010 Bekijk reactie
    Allah subhana wa ta'ala heeft ons gewaarschuwd voor riba. Het feit dat je een koophuis hebt zorgt voor vermindering in je rizk en barakah en heel je financieele plaatje.
    Klopt helemaal!

    Gewoon huren of zelf sparen/bouwen. Dan lukt het wel

  8. #23
    weg

    Reacties
    572
    23-06-2021

    Citaat Geplaatst door Abdul_Karim Bekijk reactie
    Dat kan, dan zijn ze dus samenwonend of officieel helemaal niets van elkaar.

    Hoezo niks van elkaar? Je kan ook alleen islamitisch trouwen. En als hij staat ingeschreven dan zijn het fiscale partners. Dus helemaal niets van elkaar klopt ook niet

  9. #24
    weg

    Reacties
    572
    23-06-2021

    Citaat Geplaatst door Spelerr Bekijk reactie
    Ongelofelijk dat je hier als vrouw zijnde akkoord mee kan gaan. Het lijkt wel wel sprookje. Ik kan het haast niet geloven! Waar is je zelfrespect? Sterker nog waar is zijn zelfrespect? Dat hij zich door zijn vrouw laat onderhouden!!

    Je gevoel zegt het je al. Maar deze man is gewoon een parasiet! Ten eerste parasiteert hij op de staat. En nu parasiteert hij dus ook op jou!

    Hij zou net als ieder andere man gewoon moeten werken om geld te verdienen. Net zoals velen van onze ouders/grootouders tientallen jaren hebben gedaan. Als jij hem die 10k uitleent dan ben je echt niet 100. Als je ook had verteld dat je zijn hand had gevraagd en een bruidschat hebt betaald zou ik je ook hebben gelooft. Want zo te zien is hij het prinsesje thuis!

    Ik begrijp dit soort reacties echt niet. Wie zijn jullie om dit soort dingen te zeggen? Weet jij veel of het een labiele vrouw is of niet en met al dit soort reacties denkt dat scheiden de enige oplossing is of denkt dat haar man een enorme profiteur is, terwijl je het hele verhaal niet kent. Jullie drama is erger dan die van haar chill

  10. #25
    ondertitel?

    Reacties
    19.142
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Swiss889 Bekijk reactie
    Hoezo niks van elkaar? Je kan ook alleen islamitisch trouwen. En als hij staat ingeschreven dan zijn het fiscale partners. Dus helemaal niets van elkaar klopt ook niet
    Religieuze huwelijken, of welke andere niet wettelijke huwelijken zijn dus niets, we hebben het over een uitkeringssituatie en dus Nederlandse wetgeving, dezelfde wetgeving die huwelijk, samenwoning en hypotheek regelt.
    Fiscale partner, zoals samenwonend wat ik al noemde, en dan blijft de uitkeringsvraag die ik opperde staan.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    Ze verdient gewoon beter, zulke gasten zullen nooit in mijn kring komen, ik respecteer zulke gasten niet. Die zich door de vrouw laten onderhouden dus geen eer of schaamte gevoel hebben, en nog door gaan om niks te willen betalen.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    2.443
    27-05-2017

    Citaat Geplaatst door Amina1987 Bekijk reactie
    Ik wil graag iets aan jullie voorleggen.
    Ik heb een koophuis en mijn man woont bij mij in. Aan vaste lasten exclusief boodschappen ben ik ongeveer € 1300 per maand kwijt. Het meerendeel van de maandelijkse boodschappen betaal ik ook. Mijn man heeft een uitkering van € 1250,00 en ik verdien € 2400,00. Aan mijn man vraag een maandelijkse bijdrage van € 160,00. Nu vindt mijn man het belachelijk dat hij dit moet betalen. Hij vindt namelijk dat hij niets hoeft te betalen. Wat vinden jullie hiervan? Ook is het zo dat hij bij mij ruim € 1800 schuld heeft waar hij € 30,00 per maand aan afbetaald. Dus dat wil zeggen dat het 60 maanden duurt voordat hij dit aan mij heeft terug betaald. Nu wil hij weer € 10000,00 van mij lenen. Ik heb hier weinig zin in aangezien ik 60 maanden moet wachten tot ik die € 1800 terug heb. Als ik dit tegen hem zeg wordt hij boos en scheld mij uit voor de slechtste dingen en negeert hij mij dagen!! Is dit normaal??
    Is jouw man fysiek en mentaal in staat om te werken?

  13. #28
    je m'en fous

    Reacties
    340
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door Amina1987 Bekijk reactie
    Ik wil graag iets aan jullie voorleggen.
    Ik heb een koophuis en mijn man woont bij mij in. Aan vaste lasten exclusief boodschappen ben ik ongeveer € 1300 per maand kwijt. Het meerendeel van de maandelijkse boodschappen betaal ik ook. Mijn man heeft een uitkering van € 1250,00 en ik verdien € 2400,00. Aan mijn man vraag een maandelijkse bijdrage van € 160,00. Nu vindt mijn man het belachelijk dat hij dit moet betalen. Hij vindt namelijk dat hij niets hoeft te betalen. Wat vinden jullie hiervan? Ook is het zo dat hij bij mij ruim € 1800 schuld heeft waar hij € 30,00 per maand aan afbetaald. Dus dat wil zeggen dat het 60 maanden duurt voordat hij dit aan mij heeft terug betaald. Nu wil hij weer € 10000,00 van mij lenen. Ik heb hier weinig zin in aangezien ik 60 maanden moet wachten tot ik die € 1800 terug heb. Als ik dit tegen hem zeg wordt hij boos en scheld mij uit voor de slechtste dingen en negeert hij mij dagen!! Is dit normaal??
    Nee is niet normaal

  14. #29
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Ik ben gestopt na het lezen van "mijn man woont bij mij in".
    Don't fall in love with words.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    320
    09-10-2017

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Ik ben gestopt na het lezen van "mijn man woont bij mij in".

    haha

Tags voor deze discussie