1. #31
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Een individu zoekt
    van nature in een groep
    Individuen op waarop hij lijkt.

    Een moslima zal naast een meisje
    met een hoofddoek gaan zitten ...
    het is de opvoeding die ervoor zorgt welke groep zij moet kiezen.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    het is de opvoeding die ervoor zorgt welke groep zij moet kiezen.
    Als ik mij niet vergis stellende de bronnen van de islam nog al eens dat men de ongelovige moet mijden.
    De ongelovige is het laagste van het laagste, die er altijd op uit is de gelovige uiteindelijk een mes in de rug te steken
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  3. #33
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Als ik mij niet vergis stellende de bronnen van de islam nog al eens dat men de ongelovige moet mijden.
    De ongelovige is het laagste van het laagste, die er altijd op uit is de gelovige uiteindelijk een mes in de rug te steken
    als ik me niet vergis stellen bronnen van het jodendom dat.
    “De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten.”
    Talmoed: Baba mezia, 114b.

    en zover ik weet word de Nederlandse cultuur als Joods-Christelijk-Humanistische cultuur bestempeld en waar types zoals jij heel trots op zijn.
    dus wat is jouw punt.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    1.026
    02-05-2018

    Er is een verschil tussen een automatische reactie en bewust discrimineren, maar helaas snappen dommeriken dat niet of ze willen het zo framen.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    als ik me niet vergis stellen bronnen van het jodendom dat.
    “De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten.”
    Talmoed: Baba mezia, 114b.

    en zover ik weet word de Nederlandse cultuur als Jo
    ods-Christelijk-Humanistische cultuur bestempeld en waar types zoals jij heel trots op zijn.
    dus wat is jouw punt.
    ;
    Zoals gewoonlijk is jouw reactie een "jijbak" ja, maar in de bijbel - Joden/christenen - staat ook zoiets.
    Na W.O. II ging op diverse vlakken een nieuwe wind waaien. O.a. begonnen mensen zich te ontworstelen aan vele eeuwen dictatuur van de kerken!
    Men ging steeds meer beseffen dat de bijbel enorm lang geleden was geschreven op basis van de omstandigheden op alle gebieden die toen heersten.
    Niet meer letterlijk moest worden genomen, maar gezien in de context van de 20e eeuw.
    En veel christenen ging veel verder, verlieten de kerk, en dat is steeds sneller gegaan!
    De meeste moslims die in NL wonen hebben hun wortels in zeer orthodoxe gebieden.
    Onder deze mensen is een dergelijk proces pas op gang gekomen.

    De meerderheid van de mensen in Nederland wil al niets meer met het christendom te maken hebben, en hebben hun kinderen dus opgevoed, zonder geloof.
    Heel anders dus met de meeste moslims in NL. Die nog geheel conform de bronnen van de islam.
    Inclusief het dogma dat deze eeuwig gelden zijn.

    Er wordt nadrukkelijk gewaarschuwd geen vrienden te worden van Joden en christenen. En, de moslim die dat wel doet wordt gelijk berecht op de dag des oordeels als deze ongelovigen; branden in de hel.

    Diverse keren heb ik geschreven dat mensen zelf leefregels hebben opgesteld zodat zij de barre omstandigheden waaronder zij honderdduizenden jaren moesten leven het best konden overleven.
    Toen zeer kort geleden mensen eindelijk overstapten van polytheiistme naar monotheistische geloven namen zij heel veel van deze cultuur, leefregels over.
    Ten eerste leefde zij toen nog steeds onder die barre omstandigheden als nomaden, maar ook was dat hun cultuur.
    Vooral ook omdat het altijd de mannen waren die baas waren, alle regels in hun voordeel waren opgelegd aan de vrouwen, aan wie zij zich superieur voelden.
    Ook heel goed te lezen in bijbel/koran.

    En dan stel jij dat ik enorm trots men op de Joods/christelijke cultuur?!
    Dat wordt beweerd door de gelovigen!
    Humanisme is een stroming die juist uitgaat van de mens, niet van de goden die de mensen hebben gecreëerd, omdat zij bang waren voor alles en nog wat, vooral voor het leven en de dood.
    En de wens eeuwig voort te leven nadat hun hartje er mee stopte.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  6. #36
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    ;
    Zoals gewoonlijk is jouw reactie een "jijbak" ja, maar in de bijbel - Joden/christenen - staat ook zoiets.
    Na W.O. II ging op diverse vlakken een nieuwe wind waaien. O.a. begonnen mensen zich te ontworstelen aan vele eeuwen dictatuur van de kerken!
    Men ging steeds meer beseffen dat de bijbel enorm lang geleden was geschreven op basis van de omstandigheden op alle gebieden die toen heersten.
    Niet meer letterlijk moest worden genomen, maar gezien in de context van de 20e eeuw.
    En veel christenen ging veel verder, verlieten de kerk, en dat is steeds sneller gegaan!
    De meeste moslims die in NL wonen hebben hun wortels in zeer orthodoxe gebieden.
    Onder deze mensen is een dergelijk proces pas op gang gekomen.

    De meerderheid van de mensen in Nederland wil al niets meer met het christendom te maken hebben, en hebben hun kinderen dus opgevoed, zonder geloof.
    Heel anders dus met de meeste moslims in NL. Die nog geheel conform de bronnen van de islam.
    Inclusief het dogma dat deze eeuwig gelden zijn.

    Er wordt nadrukkelijk gewaarschuwd geen vrienden te worden van Joden en christenen. En, de moslim die dat wel doet wordt gelijk berecht op de dag des oordeels als deze ongelovigen; branden in de hel.

    Diverse keren heb ik geschreven dat mensen zelf leefregels hebben opgesteld zodat zij de barre omstandigheden waaronder zij honderdduizenden jaren moesten leven het best konden overleven.
    Toen zeer kort geleden mensen eindelijk overstapten van polytheiistme naar monotheistische geloven namen zij heel veel van deze cultuur, leefregels over.
    Ten eerste leefde zij toen nog steeds onder die barre omstandigheden als nomaden, maar ook was dat hun cultuur.
    Vooral ook omdat het altijd de mannen waren die baas waren, alle regels in hun voordeel waren opgelegd aan de vrouwen, aan wie zij zich superieur voelden.
    Ook heel goed te lezen in bijbel/koran.

    En dan stel jij dat ik enorm trots men op de Joods/christelijke cultuur?!
    Dat wordt beweerd door de gelovigen!
    Humanisme is een stroming die juist uitgaat van de mens, niet van de goden die de mensen hebben gecreëerd, omdat zij bang waren voor alles en nog wat, vooral voor het leven en de dood.
    En de wens eeuwig voort te leven nadat hun hartje er mee stopte.
    Zoals gewoonlijk is jouw reactie een lange lap tekst die niets verklaart maar wel begrip toont voor de bijbel en de talmoed.
    blijf maar lekker in dat bubbel en hopelijk kom je er niet uit.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    Zoals gewoonlijk is jouw reactie een lange lap tekst die niets verklaart maar wel begrip toont voor de bijbel en de talmoed.
    blijf maar lekker in dat bubbel en hopelijk kom je er niet uit.
    Jij hebt een paar zaken genoemd die niet juist zijn. Dus geef ik even een explicatie.
    Dat neemt meer tekst dan even snel geen antwoord geven op mijn vraag en zoals gewoonlijk met een jij bak komen.

    Kun jij nog even aangeven waar ik begrip toon voor de bijbel, en op welke wijze?
    Zoals gewoonlijk beweer jij weer iets dat ik niet geschreven heb.

    Niets verklaart?
    Waarom lees jij niet gewoon wat ik schrijf?
    Jij bent zo bekend met de bronnen van de islam, dan weet jij toch op welke teksten ik doel?
    Anders kan ik je er wel een paar geven.

    Als extra hulp, was antwoord op jouw reactie:

    "het is de opvoeding die ervoor zorgt welke groep zij moet kiezen."
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  8. #38
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Jij hebt een paar zaken genoemd die niet juist zijn. Dus geef ik even een explicatie.
    Dat neemt meer tekst dan even snel geen antwoord geven op mijn vraag en zoals gewoonlijk met een jij bak komen.

    Kun jij nog even aangeven waar ik begrip toon voor de bijbel, en op welke wijze?
    Zoals gewoonlijk beweer jij weer iets dat ik niet geschreven heb.

    Niets verklaart?
    Waarom lees jij niet gewoon wat ik schrijf?
    Jij bent zo bekend met de bronnen van de islam, dan weet jij toch op welke teksten ik doel?
    Anders kan ik je er wel een paar geven.

    Als extra hulp, was antwoord op jouw reactie:

    "het is de opvoeding die ervoor zorgt welke groep zij moet kiezen."
    jij plaatst iets wat in de islam teksten te vinden is en ik plaats iets wat in de joodse teksten te vinden is.
    dus wat is het probleem dat jij het niet wilt begrijpen.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    355
    23-11-2019

    Als je de tekst opvolgt van een religie,
    die zegt dat je de niet-volgers moet zien als beesten en/of moet mijden,
    dan ben je een gelovige, waar je respect voor moet hebben,
    maar als je als niet-volger van die religie(s) daar dan niets
    mee te maken wilt hebben ben je een racist, een of andere foob en
    discrimineer je.

  10. #40
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door woke Bekijk reactie
    Als je de tekst opvolgt van een religie,
    die zegt dat je de niet-volgers moet zien als beesten en/of moet mijden,
    dan ben je een gelovige, waar je respect voor moet hebben,
    maar als je als niet-volger van die religie(s) daar dan niets
    mee te maken wilt hebben ben je een racist, een of andere foob en
    discrimineer je.
    dat klopt omdat de wetten in Nederland boven de religieuze wetten of regels staan.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    jij plaatst iets wat in de islam teksten te vinden is en ik plaats iets wat in de joodse teksten te vinden is.
    dus wat is het probleem dat jij het niet wilt begrijpen.
    Ik heb de grote verschillen gegeven in de praktijk van de 21e eeuw tussen de volgers van de beide heilige boeken.
    En zoals gewoonlijk doe jij wederom alsof jij dat niet begrijpt.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  12. #42

  13. #43
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Ik heb de grote verschillen gegeven in de praktijk van de 21e eeuw tussen de volgers van de beide heilige boeken.
    En zoals gewoonlijk doe jij wederom alsof jij dat niet begrijpt.
    jouw praktijk is niet de mijne en de mijne is blijkbaar niet de jouwe.
    in Israël zien we dagelijks hoe de kolonisten omgaan met de Palestijnen(niet joden).
    in marokko zien we hoe moslims met niet moslims omgaan.

    dus nogmaals wat is jouw punt.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  14. #44
    Verbannen

    Reacties
    257
    29-08-2021

    Nederlanders behoren tot 1 van de meeste racistische volkeren ter wereld.Ze dulden alleen het Oostblok nog voor zich.

    https://www.defenceforchildren.nl/ac...nds-onderwijs/

  15. #45
    Verbannen

    Reacties
    2.393
    19-07-2021

    Ik krijg superkrachten van Grapefruit, heerlijk man.

    Veel mensen vinden het vies