1. #16
    /\

    Reacties
    278
    01-09-2018

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Salaamoe alaikoem. Ik vraag me vaker af of de vele moslims vandaag die in relaties zitten inzien en beseffen dat het verboden is en kwaadaardig. Of hebben ze het besef van goed en slecht niet meer en zien ze het als normaal en halal en goed met als valse excuus: “mijn intentie is trouwen”? Staan we nog stil bij wat Allah heeft toegestaan en verboden of is onze ilah tegenwoordig onze begeerten?

    Zina wordt verheerlijkt en geprezen en mooi gemaakt en het huwelijk wordt misprezen, bestreden en lelijk gemaakt. Schaamte hebben, eervol zijn en jezelf bedekken wordt afgeschilderd als slecht, preuts en men wordt uitgelachen terwijl naaktheid, schaamteloosheid en eerloosheid wordt geprezen, verheerlijkt en als modern gezien.

    Waaris het mis gegaan en hoe kunnen we dit oplossen?
    Laat het nou zo zijn dat er mensen leven die er een liberale denkwijze op nahouden.
    Ja, ze noemen zichzelf religieus maar buigen de regels naar believen.
    Want het leven is sterker dan religie.
    Geloof je dit niet en/of accepteer je dit simpel gegeven niet dan stel ik voor dat je niet meer buiten komt en remote blijft werken in je kamertje zonder raam.
    Zoveel verleiding daarbuiten. Zoveel frustratie. Hhhh

  2. #17
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Ik ben het volkomen eens met abdars. Hij heeft gewoon gelijk. Punt.

  3. #18
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Drow Bekijk reactie
    Laat het nou zo zijn dat er mensen leven die er een liberale denkwijze op nahouden.
    Ja, ze noemen zichzelf religieus maar buigen de regels naar believen.
    Want het leven is sterker dan religie.
    Geloof je dit niet en/of accepteer je dit simpel gegeven niet dan stel ik voor dat je niet meer buiten komt en remote blijft werken in je kamertje zonder raam.
    Zoveel verleiding daarbuiten. Zoveel frustratie. Hhhh
    Degenen die halal verklaren wat Allah haram heeft verklaart zijn kuffaar.

    Alhamdoelilah ik geloof dat 99,99% van de moslims die verboden relaties aan gaan of zelfs zina plegen, weten dat het haram is. Het zijn mijn broeders en zusters en ieder strijdt tegen zijn/haar begeerten en de 1 is sterker dan de ander. Of ze zijn beïnvloed door de maatschappij en gaan met de kudde mee waardoor ze niet de ernst van die daden in zien. Maar als je hen vraagt, ken ik niemand van de moslims die zegt: het is halal en goed.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #19
    weg

    Reacties
    572
    23-06-2021

    Wat iemand al eerder zei, perversiteit is er altijd geweest. Het is maar dat het nu meer naar de voorgrond treedt door oa social media. Je kan het ook positief bekijken, er is een opkomende generatie die weer jong trouwt. Dat is mooi om te zien. Jongelingen die hard werken en daarnaast studeren en alle centen bij elkaar rapen om hun bruiloft te verwezenlijken en een huis in te richten. En hoe je het wend of keert de goede vrouwen zijn voor de goede mannen en de goede mannen zijn voor de goede vrouwen. Mensen die de verkeerde afslag nemen kunnen altijd weer rechtgeleid worden.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Het is niet alleen westers denkwijze. Het komt ook van binnenuit.

    Als je goed bent opgevoed, respect hebt voor je ouders en religieus sterk bent dan is zina niet echt een issue. Gewoon de zaken die daar naar leiden vermijden en zina intern verafschuwen en je hoeft je niet veel druk te maken. Ik vind het altijd maar vreemd dat mensen doen alsof het heel moeilijk is om zina te vermijden terwijl dat juist gemakkelijk is.
    Mooi gezegd bro.

    Iedereen heeft een geweten gekregen. Dat is de innerlijke stem die je van binnenuit waarschuwt. Als je gewoon daarnaar luistert dan kun je je niet ontspannen in zulke praktijken.

    Maar ja mensen zondigen tegen hun geweten en voor je het weet word je gewetenloos.
    Sterker door Strijd

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Het is niet alleen westers denkwijze. Het komt ook van binnenuit.

    Als je goed bent opgevoed, respect hebt voor je ouders en religieus sterk bent dan is zina niet echt een issue. Gewoon de zaken die daar naar leiden vermijden en zina intern verafschuwen en je hoeft je niet veel druk te maken. Ik vind het altijd maar vreemd dat mensen doen alsof het heel moeilijk is om zina te vermijden terwijl dat juist gemakkelijk is.
    grootste onzin !!!!!!!! Als je goed bent opgevoed ??????? Opvoeding van een kind thuis heeft weing invloed … de echte opvoeding is de maatschappij waar in je leeft …… de hersenen van een kind werken heeeeeel anders !!! De hersenen can een kind werken simpel ….. het kijk wat er om hem heen gebeurt !!!!!!

    Dus als jiji thuis tegen je kind zegt geen slechte woorden gebruiken !!!! En buiten en op school hoort het de hele dag slechte woorden … dan zal het slechte woorden gebruiken!!!!!!!! Het is de maatschappij die je kind opvoed !!!!!

    Als een kind alleen maar slechte woorden hoort buiten en thuis njet .. dan gaat het denken dat er iets mis is met z’n ouders en njet met de maatschappij !!!! Menssen zijn kudde diieren !!!!!!

    Wanneer jou dochter in een kas zit waar elke meisje een vriendje heeft … dan is de kans groot dat zij dat ook zal doen …. Al hoort ze thuis dat dat njet goed is !!!!!!! Een kind wilt njet buiten de boot vallen… het wilt nIET ANDERS zijn dan de REST …….


    Als jiji tegen je dochter zegt dat een hoofddoek niet LEUK is !!!!! En dat zeg je elke dag achter elkaar tegen haar ….. maar elke meisje in haar klas draagt een hoofddoek … dan zal ze op een dag thuis komen en tegen dr ouders zeggen dat ze een hoofddoek op wilt !!!!!!!

    Opvoeding is 10% ….. en 90 % van de opvoeding gebeurt door de maatschappij…….



    Genoeg giede ouders die een goede opvoeding hebben gegeven maar toch ontsporen de kinderen !!!!!! Dat komt omdat de MAATSCHAPPIJ te KRACHTIG is daar kun je njet tegen OP BOXEN !!!!

    Ja dat kan wel als je je kind ISLOLEERT van de rest !!!!!!

    Wat jiji zegt klinkt mooi in de oren … en is gebaseerd op theorie maar praktijk is heeeeeel anders ……in de grote steden worden je kinderen hoofdzakelijk opgevoed door de maatschappij….



    https://m.youtube.com/watch?v=MEhSk71gUCQ

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Mooi gezegd bro.

    Iedereen heeft een geweten gekregen. Dat is de innerlijke stem die je van binnenuit waarschuwt. Als je gewoon daarnaar luistert dan kun je je niet ontspannen in zulke praktijken.

    Maar ja mensen zondigen tegen hun geweten en voor je het weet word je gewetenloos.
    mooi gezegd ja dat zeker … maar praktijk is anders …

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Kijk over al ter wereld is de criminaliteit in achterstandswijken het grootst !!!! Of je nou in Tokio bent of New York of Amsterdam …. De cijfers zijn het zelfde ….. dus als jiji in een achterstandswijk leeft en je kind gewoon mee maar doen met de maatschappij dan is de kans groot dat je kind een crimineel word !!!! Jaaaa jaaaa jaa ik weet dat jullie nu komen met uitzonderingen.!!! Ja die zijn er .. maar we gaan njet naar uitzonderingen kijken … we kijken naar de statistieken ….. dus als ouder kun je wel zeggen dat stelen FOUT is … maar zodra het buiten en op school is …. Dan ziet het andere dingen !!!!!!! En die maatschappij is sterker dan de opvoeding die het thuis krijgt ……. Tenzij je je kind isoleert !!!!!!! Maar dan zul je zien dat zo een kind wellicht op latere leeftijd alle gekke dingen zal gaan doen die die allemaal heeft gemist …..

    Ik ken veel buurjongens die vroeger geïsoleerd werden later gekke dingen beginnen te doen op latere leeftijd …. Terwijl wij juist rustiger werden en geen gekke dingen meer deden … dan zie je zo een 30 jarige buurjongen los gaan in een discotheek terwijl wij juist rustig werden .



    Ik ben er van overtuigd !!!! Als je hoogopgeleide ouders een mind laat opvoeden in een achterstandswijk en dat kind mee laat draaien met de regulieren scholen en met alle kindjes uit de buurt laat spelen … dat de kans dan groot zal zijn dat het zal ontsporen ondanks de goede opvoeding thuis !!!!!

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    10 kindjes uit de rijke gooi gaan kattenkwaad uit halen !!!!!! Wat gaan ze doen ???? Ze gaan belletje trek doen !!!!! Woeeeeeee spannend hoor …..


    10 kindjes uit Amsterdam gaan kattenkwaad uit halen!!!!! Wat gaan ze doen ???? Ze gaan een blikje cola stelen bij de alber heijn …… een paar van die 10 kinderen hebben een goede opvoeding gehad MA SHA ALLAH !!!!! De eerste keer zeggen ze NEE … de 2e keer Zeggen ze NEEE de 5 keer zegen ze NEE …..

    Maar de kans is groot dat ze de 6e keer JA zeggen en mee gaan !!! Dat is de REALITEIT!!!!!!!!!


    https://m.youtube.com/watch?v=MEhSk71gUCQ


    Zoals ik eerder zei de mind van een kind werkt heel anders !!!! Niet zoals een wijze volwassene …….


    Denk na !!! Je dochter gaat dag in dag uit naar school en elke dag hoort ze verhalen van vriendinnetjes die die vriendjes heeft !!! Dag in dag uit … alle jongens en meisjes hebben VERKERING!!!! Dag in dag uit ziet ze dat en hoort ze dat ……. En thuis hoort ze anderen dingen dat het njet goed is !!!! En dr ouders voeden haar met wijsheid op en leggen haar veel uit over de Deen !!!!!

    Maar oké dag op school ziet ze anders … op straat ziet ze anders … en ze krijgt aandacht van jongens !!!!!!!!! De k je dan werkelijk dat jou opvoeding KRACHTIGER. Is dan wat er om haar heen gebeurt !!!!!

    Van de grootste tijd van haar leven SPEELT zich niet af in huis … maar soeelt zich buiten af !!! Zoals op school en sport enz enz …. En daar boven komt nog BIJ … dat ze ka denken okeeee okeeee al die mensen zijn SLECHT !!!!!! Maar wat komt er dan om dr HOEK kijken ????? Dr nichtjes !!! Dr TANTES !!!! Ze ziet dat leden can haar eigen familie ook vriendjes hebben !!!!!!!!!!!!’


    Ewa denk jiji dat je met je OPVOEDING daar TEGEN op kunt BOXEN ?????

    Ja dat kan !!!! Door het te isoleren en VOLLEDIG af te SCHEREMN can het echte leven !!!!!

    Maar dat is geen OPTIE !!!!!!!

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Ik had gisteren ff mijn klasse foto erbij gepakt van de middelbare school …. Bijna GEEN 1 meisje met hoofddoek !!!!!!! En al HELEMAAL geen meisje met khimaar !!!!!!!!!!! En GEEN1 praktiserende broeders !!!!!!

    Kijk nu om je heen !!! Nu zie je ma sha Allah veel meisjes met hoofddoek en khimaar …. En kijk. U om
    Je heen vele broeders die praktiseren !!!!!!!!!

    Ondanks dat er veel verderf is …. Is er ook een grotere groep die wel de goede kant op gaat …

    Dit was in mijn. Tijd wel anders !!!

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Ik heb drie dingen genoemd en jij pakt er maar een van.

    Maar goed, dus we hoeven onze kinderen niet op te voeden. Kom op man. Een goede opvoeding is sterker dan alles wat je daar boven noemt. Anders waren we allemaal losgeslagen dieren.
    tuurkijk moet je opvoeden !!!! Maaar mijn mening is dat de opvoeding van de maatschappij sterker is …. Kijk de opvoeding die je geeft is heel belangrijk .. want de moment dat die kinderen ouder worden en rustiger worden .. dan denken ze terug aan hun opvoeding en hebben ze handvaten om op terug te vallen !!!!


    Sorry dat ik het zeg … ik weet niet waar jiji woont .. misschien ergens in een boeren dorp!!!!! Maar in een grotere stad in een achterstandswijk waar de grootsere gedeelte van de moslims wonen …. Kan ik zeggen dat we dicht in de buurt komen van DIEREN ….


    Ga naar een willekeurig basis school in de Amsterdam …. Daar zie je krijg jongens en meisjes van een jaar op of 9 elkaars moeders uit scheiden voor je moeder is een kanker h o er ….

    Ik weet zeker dat vele dat njet thuis leren … maar elke mind doet er aan mee …..

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Als je je kinderen wilt beschermen dan is de omgeving het BELANGRIJKSTE!!!!!!!! Zelfs al she als ouder GEEN goede OPVOEDING kunt GEVEN … maar de OMGEVING is goed !!!! Dan is de kans GROOT dat het wel goed komt met dat kind ……..

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Ik heb drie dingen genoemd en jij pakt er maar een van.

    Maar goed, dus we hoeven onze kinderen niet op te voeden. Kom op man. Een goede opvoeding is sterker dan alles wat je daar boven noemt. Anders waren we allemaal losgeslagen dieren.
    ja en je noemde RESPECT!!! Ewa wil je daar ook een uitleg over?????? Of is deze forum GENOEG om te weten dat er bij de MEERDERHIED. Geen respect is ??????


    En je noemde RELIGIE ??? Wil je daar ook een uitleg over ? Want dat had ik in mn eerder reactie over opvoeding al uitgelegd …

  14. #29
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    1. Islamitisch opvoeden met kennis en begrip en de ouders dienen voorbeeldig te zijn. Want kids kijken naar hun ouders en doen hun na. Dus ouders dienen zelf ook de Deen te volgen en normen en waarden te hebben, sutra enz.

    2. Ouders dienen hun kinderen tijd en liefde te geven zodat ze het niet elders gaan zoeken. Open zijn voor je kids zodat ze met je gaan praten en je alles vertellen en je dus vertrouwen en je als vertrouweling hebben bij ze alles kwijt kunnen en advies kunnen vragen enz.

    3. Je kinderen in de gaten houden.

    4. Weet naar welke school je ze stuurt.

    5. Weet met wie je kinderen omgaan.

    6. Hijrah verrichten naar een omgeving die beter is voor de kids en waar minder fasaad is.

    7. Je dochters en zonen op laten groeien met de Islamitische normen en waarde en sutra en Salat in plaats van rokjes en opscheertjes en muziek en gedans en make-up en excuses zoeken zodat ze niet bidden zoals: ze zijn nog jong (terwijl ze ouder dan 10 jaar zijn en vaak zijn ze al 16-20 jaren en nog geen sutra noch Salat).

    Vroeger waren er wellicht minder mensen die praktiseerde maar er was wel meer schaamte en kuisheid. Meer gescheiden zijn dan mixen. Nu is alles open en men drinkt en rookt met de ouders, brengt vriendinnen en vriendjes thuis, foto’s op Facebook en seks video’s en naakt foto’s en ga maar door. Zelfs in Maroc zie je nu dat men naaktheid toestaat in series of films terwijl tijd geleden alle naaktheid en viezigheid eruit werd geknipt alvorens het werd uitgezonden. Nu zie je ook veel meer naaktheid in Maroc dan tijd geleden. Veel meer hand in hand lopen en gekus enz.

    Je mag niet eens je dochters en zonen fisq verbieden als ze 18 zijn want ze bepalen dan over zichzelf. Anders word je aangepakt door de politie enz. Dat was een tijd geleden toch anders. Tijd geleden was er wellicht waar geen haar bedekking maar wel lijf bedekking en schaamte en ‘preutsheid’. Je zag niemand openlijk dingen doen enz. Er waren ook geen telefoons met camera’s of whatsapp of Facebook enz. Andere periode.

    Nu is alles meer geaccepteerd en meer middelen die Zina makkelijk maakt. Men doet het westen na en bedorven Arabische zangeressen enz. e volgen dus hun manier van kleden en gedrag. Vrouwen partijen die zogenaamd vrouwen beïnvloeden en willen opstandig maken. En ga maar door.

    Er is vandaag veel en veel meer kwaad en naaktheid en schaamteloosheid en relaties enz dan een tijd geleden. Nu al zijn er meer praktiserende moslims walhamdoelilah, de verleiding is groter geworden en zina is makkelijker geworden en contacten maken js makkelijker en zaken geheim houden en verstoppen is makkelijker geworden. Tijd geleden hadden moslim mannen jaloezie voor moslim vrouwen maar nu regelen veel moslim mannen kuffaar voor moslim zusters. En exposen ze elkaar.

    Tijd is erger nu.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Als ik kijk naar mijn jeugd dus hoe het vroeger was en nu !!! Dan zie ik JUIST dat de grote VERANDERINGEN bij de VROUWEN zijn !!!!!


    Ik durft te ZWEREN dat 90% van de jongens MFELLES waren en ZONDIG waren !!! De jongens die liberaal waren opgevoed en de jongens die STRENG islamitisch waren OOGEVOED … alle jongens uit mijn buurt en op school deden SMERIGE zondes !!!!!!! Uiteraard op enkele uitzonderingen NA

    DAARIN tegen WAREN het juist de meisjes die OVER het ALGEMEEN NETJES waren !!!! Die waren voor de GROOTSTE gedeelte nog NIET VERPEST …..

    En. U zie ik juist dat de meisjes net zo ERG zijn als de JONGENS ……

    Je ziet nu gewoon broers en zussen samen in een discotheek!!!!!! Dat was onvoorstelbaar in mijn tijd … als wij een zusje zagen of een meisje uit ONZE buurt zagen in een discotheek??? Dan SLOEGEN we haar de disco uit !!!! En gingen op dr vuist met die gasten met wie ze daar was ….

    Nu ze je ze gewoon samen dansen drinken…….


    En eerlijk gezegd vind ik deze TIJD beter !!!!!

    Ik zie nu 12 jarige 13 jarige broeders en zusters die praktiseren !!!!!! En met de Deen bezig zijn …. Dat was vroeger onvoorstelbaar!!!!! Uiteraard op enkele UITZONDERINGEN NA ……

    Dus is juist goed dat er een grote groep is die bezig is met de DEEN …. Ondanks dat er een grote groep is die dat niet doet ….

    Juist omdat er een grote groep jeugd bezig is met de deen houd dat de grote groep die dat niet doet SCHERP !!!!! En enigszins WAKKER!!!!