1. #106
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Die Imazighen zijn wereldwijd met 40 miljoen.De Arabieren met 800 miljoen.En ze krijgen niks maar dan ook niks voor elkaar behalve elkaar verraden en vermoorden.
    Dat doen wij weer niet. Snapie jochie.
    op welke school heb jij gezeten skinny jeans ?

  2. #107
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    Huishoudschool

  3. #108
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    britt heeft meer hersens

  4. #109
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Wat klopt er niet aan dan?
    alles

  5. #110
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    britt dekker

  6. #111
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Je komt gefustreerd over.Heb je pijn?
    Wrm zou ik pijn hebben? Heeft marokko.nl mss een betekenis in je leven? Voor mij is het namelijk onzin en ik kom zelf hier met onzin. Maar aangezien jij gevoelens krijgt op m.nl betekent het dat je nederlandse vriendin doodsaai is bij jou en haar zinnen ergens anders zoekt
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  7. #112
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    das wikilekdoubia voor huishoudschool

  8. #113
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Met temensani kan je chillen.

    Met die d jeugd ook.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  9. #114
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    Citaat Geplaatst door -JokeR- Bekijk reactie
    Met temensani kan je chillen.

    Met die d jeugd ook.
    d howarebdarkom,

    waar was jij ya iblis , when you was needed

  10. #115
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door T-Bone Bekijk reactie
    d howarebdarkom,

    waar was jij ya iblis , when you was needed
    ik moet dingen doen man. Misschien zo.

    Het is niet zo dat je je leven kan vieren of zo met deze fuckdown van Rutte. Ik kom dadelijk wel effe terror plegen.

    Shnou w9a3? Khayr wa salaam
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  11. #116
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Voor wie zou Marokko.nl nou een betekenis hebben.Iemand zoals ik met 632 reacties of iemand zoals jouw met 3005 reacties.En dan tel ik de reacties van al die andere accounts van je nog niets eens mee.Wat een idioot ben echt ik meen het.

    Kom maar op .Verzin maar dat ik ook zogenaamd meerdere accounts heb
    Komt doordat ik meerdere topics heb die over voetbal gaan. Dus daar zit het verschil. En komt ook doordat ik van juli bezig ben en jij november,jij had ook andere accounts,maar mohiem. Doet er niet toe.

    En ik zal je eerlijk toegeven,naast dit account heb ik ook lion10. voor de rest ben ik op geen enkel andere account actief. Yallah shoot je bullshit.
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  12. #117
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  13. #118
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door Ghaliban7mir Bekijk reactie
    Zo doorzichtig brAnus.

    Wollaah jij moet jezelf onderzoeken.

    Alles eraan doen om maar onder de radar te kunnen stoken. Die tijd is voorbij joodse obsessieve mnl paleisslaaf.

    Je kan zien dat jij een verraderlijke zieke hond bent zonder normale principes of normen en waarden.

    Jij gooit graag moslims onder een bus. Maar nu zal ik elke account van je exposen.
    tfoe je bent echt te slim man
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  14. #119
    MVC Lid

    Reacties
    1.114
    07-01-2020

    Citaat Geplaatst door T-Bone Bekijk reactie
    het is gebaseerd op joods jaar telling , maan jaar net als islamitische jaar

    voor de islam gebruikten ze ook joods jaar telling, voor fila7a

    joden tellen volgens hun boeken vanaf Adam en 7awwa2

    5782 is nu joods jaar
    het is niet gebasseerd op de maan kalander als je nou wat hersens had zou je dat wel geweten hebben 950 voor Christus +2021=2971 amazigh nieuw jaar waar wij nu in zitten geen maan kalander dus en niet daar op gebasseerd. De dag werd Mischien honderden jaren geleden gevierd door imazighen het feit is dat Amazigh-nieuwjaar in het noorden verbonden met landbouw en bepaalde onderzoekers en hebben het landbouwjaar genoemd.

    Maankalender zal nooit gebruikt worden voor landbouw dat kan niet en dat zien wij aan de maand ramadan dat die soms in winter valt en soms in de zomer daarom hebben veel onderzoekers het landbouwjaar genoemd.

    1 van de ontdekkers van oude amazigh kalanders is een Nederlander Nico van den Boogert daarnaast is amazigh kalander niet alleen gebasseerd op maanden maar de amazigh maar ook ook op 4 landbouwseizoenen daarnaast had je Amazigh symboliek kalander die is gekoppeld aan drie elementen in het boerenlandschap van noord afrika extreme hitte extreme kou en ploegen in deze symbolische kalander hadden imazighen 3 seizoenen 1 van deze symbolische seizoen oso het woord oso word nog steeds gebruikt in Libië en tunesie dit wil zeggen 40 zeer hete dagen. Dit woord oso word ook nog is gebruikt in het oosten van algerie door Chaoui amazigh volk.

    1 van de oudste Amazighs kalander die tot op de dag van vandaag bewaard is. Is een kalender die noch het zonnestelsel kalander noch de maankalender het is een kalender gebaseerd op het uiterlijk van de grote beer urus majoris.

    Daarnaast is joodse kalander gebasseerd op babylonische kalender

    Citaat Geplaatst door T-Bone Bekijk reactie
    zohra , hoeveel dagen heeft een amazigh maand ?
    het is je goed uitgelegd het kan niet gebasseerd zijn op maan kalander zo als je beweerde en blaft alleen maar. De maand nim of terwijl december en de maand nim is vernoemd naar de vader van de amazigh koning shoshenq zo slimme vraag stel je niet amazigh kalander is niet alleen gebasseerd op maanden dat is bevestigd in verschillende boeken maar is een seizoensgebonden kalender zo als dat is beschreven je doet dat je wat weet maar kletst alleen onzin. 4 seizoensgebonden kalander is het namelijk

    Thafurest of terwijl de winter

    Nim vernoemd naar de vader van de amazigh koning shishung zo als ik eerder zei dus
    1 Nim(december) van 14 Nim tot 13 Ta.aiwart n tesouart(januari)
    2. Ta.aiouart n tesouart (januari): van 14 januari tot 13 Ta.aiouart ouart tefarte februari
    3.Ta.aiouart ouart tefarte (februari): 14 Ta.aiouart ouart tefarte (februari) tot 13 jerdot (maart).

    Seizoen tafsoet lente
    1. Jerdot (maart): van 14 jerdot (maart) tot 13 cenaou (april)
    2.Cenaou (april) van 14 april tot 13Tesrra tasouart (mei)
    3.Tesrra n tasouart (mei): 14 Tesrra n tasouart (mei)tot 13 Tessra tagoart ( juni)

    Enebdo of terwijl zomer
    1. Tessra tagoart (juni): van 14 tessra tagoart (juni) tot Edaghat Imzouaren (13 juli)
    2.Edaghat Imzouaren: (juli): van 14 Edaghat Imzouaren (juli) tot 13 Edaghat yaguoarn (augustus)
    3. Edsghat Yaquoarn: (augustus) van 14 augustus tot 13 Usemt Izouarn (september)

    Amnouan herfst

    1.Usemt Izouarn (september) van 14 Usemt Izouarn (september) tot 13 osimet Jaouaren (oktober)
    2. osimet Jaouaren (oktober): van 14 osimet Jaouaren (oktober) tot 13 aisi (november)
    3. Aisi (november): van 14 aisi (november) tot 13 (Nim) december.

    Amazigh kalander was niet gebasseerd op maan kalander maar op zonnestelsel sommige beweren dat het is gebasseerd op koptische kalander en ander onderzoekers beweren weer wat anders en ander beweren dat amazigh kalander gebasseerd is op zonnestelsel door de romeinse Europese invloed op de noordelijke Amazigh zonnekalender maar het blijkt dat nu bekend is dat imazighen in Noord-Afrika de namen hadden van hun maanden vóór het Romeinse christelijke tijdperk alleen wat realiteit is en feit is dat jij onzin praat en dat amazigh kalanders op zonnestelsel zijn gebasseerd en niet op de maan kalander zo als jij beweerde. Amazich kalander is niet gebasseerd op babylonische kalender zo als de joodse kalander wel gebasseerd is op babylonische kalender.

    Daarnaast komen de amazigh begin datum tijden van seizoenen over met seizoenen zo als wij die kennen in Nederland Noordelijk halfrond
    Lente: 21 maart t/m 20 juni
    Zomer: 21 juni t/m 20 september
    Herfst: 21 september t/m 20 december
    Winter: 21 december t/m 20 maart
    Niet meer actief

  15. #120
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    ok zohra dus geen maanden , alleen seizoenen , hoelang is een amazigh jaar , die moet dan wel gebaseerd op de maan , op de zon is het zeker niet ,