1. #91
    MVC Lid

    Reacties
    1.055
    25-02-2013

    Sommige vrouwen moeten eerst als een echte vrouwen gedragen.

    Dan pas zie je ze trouwen.
    Alhoceima inoe i3izan twahchegh chem 2015 insa allah waha

  2. #92
    MVC Lid

    Reacties
    265
    02-12-2020

    Citaat Geplaatst door Stormrider Bekijk reactie
    Veel vrouwen zijn niet echt voorbereid voor het huwelijk.

    Ten eerste vrouwen hebben onrealistische eisen wanneer het gaat om partnerkeuze, bruidsschat, bruiloft en lifestyle.

    Meeste mannen zijn islamitisch georiënteerd hebben een voorkeur naar een vrouw die haar gebeden verricht, op een correcte manier haar hijaab draagt en gehoorzaamheid jegens haar echtgenoot.

    Daarnaast ik merk dat Marokkaanse vrouwen heel verbitterd zijn. Alsof ze niet lief kunnen zijn en zachtaardig tegenover een man.
    Veel mannen leven erop los voor ze trouwen. Geven zoveel geld uit aan vriendinnetjes, luxe etc..

    En wanneer ze willen trouwen en een goeie meid vinden, willen ze het zo goedkoop en zo makkelijk mogelijk.

    Dikke doei!

  3. #93
    MVC Lid

    Reacties
    160
    17-12-2020

    Citaat Geplaatst door Stormrider Bekijk reactie
    Veel vrouwen zijn niet echt voorbereid voor het huwelijk.

    Ten eerste vrouwen hebben onrealistische eisen wanneer het gaat om partnerkeuze, bruidsschat, bruiloft en lifestyle.

    Meeste mannen zijn islamitisch georiënteerd hebben een voorkeur naar een vrouw die haar gebeden verricht, op een correcte manier haar hijaab draagt en gehoorzaamheid jegens haar echtgenoot.

    Daarnaast ik merk dat Marokkaanse vrouwen heel verbitterd zijn. Alsof ze niet lief kunnen zijn en zachtaardig tegenover een man.
    Islamitisch georiënteerd wanneer het ze uitkomt zul je bedoelen.

  4. #94
    MVC Lid

    Reacties
    265
    02-12-2020

    Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Dan kan je nog lang wachten als het om Marokkaanse meisjes gaat. Die worden geboren als meisje en dat blijven ze de rest van hun leven ook.De transitie naar vrouw kun je echt vergeten.
    HAHAHAHHAHAAHHAHAHAHAHA

    Misschien als we een echte man aan onze zij hebben? In plaats van mannen die zich als jongetjes gedragen.

  5. #95
    MVC Lid

    Reacties
    160
    17-12-2020

    Zo cliché. Doorzichtig. Kleuter gedrag. Losse flodders. Lege hulzen. Of beter gezegd waterpistool reactie.

  6. #96
    MVC Lid

    Reacties
    265
    02-12-2020

    Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Jij weer.Ze zijn allemaal het zelfde klein gemiddeld. 1.60 lang dik en rond .Wat moet ik met een dwerg aan me zijde bv.Mensen gaan denken dat het me dochter is.
    Nu ga je weer uit op uiterlijk. Dan doe ik lekker mee.
    Geloof me, veel mannen willen een wat kleinere vrouw. Ik ben zo blij met m’n lengte. Mijn man zal sowieso langer zijn als ik, love it! Is toch fijn, als een man groter is dan zijn vrouw.

    Dik en rond? Van alle Marokkaanse meiden die ik ken zijn er maar een paar dik en rond. Veel Marokkaanse vrouwen hebben een fit lichaam. Dus je praat weer onzin.

  7. #97
    MVC Lid

    Reacties
    160
    17-12-2020

    Try again. Je slaat kant noch wal.

  8. #98
    ᕦʕ •ᴥ•ʔᕤ

    Reacties
    826
    01-08-2020

    Nee mannen dit nee vrouwen dat.
    Exact de reden waarom veel niet trouwen, vingers wijzen naar een ander.
    Uiteindelijk ga je dat dan ook hebben in een huwelijk. Gefocust op "tekortkomingen"

  9. #99
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Heel simpel, omdat men gewoon het vertrouwen in elkaar kwijt is.

    Dit forum toont maar weer eens hoe erg dat vertrouwen weg is, men ziet alleen maar de slechte kanten in de ander.

    En dan is het ook nog eens jammer dat, als men dan ervoor kiest buiten hun eigen volk te trouwen, dat je dan ook nog over en weer vanalles naar elkaar 'modder'gooit.

    Laten we ook eens ophouden om elkaar over één kam te scheren. Dat jij een paar rotte appels tegenkomt, betekent niet dat je al jouw broeders of zusters gelijk mag zwartmaken?

    Als mensen weer willen gaan trouwen, dan moet dat vertrouwen als eerste hersteld worden.

    Als we het vertrouwen weer terug willen, kan dat alleen als mensen zich gaan gedragen zoals het geloof ons voorschrijft en we ons verre van onzedelijkheid houden.

    + de mensen die dat al doen: niet focussen op het slechte, maar ook naar de goede mensen kijken.

    Laten we het 'growth-mindset' aanhouden ipv het 'fixed-mindset'. Als we denken dat de wereld zo slecht is, dan zal het er niet beter op worden. Laat het geen self-fulfilling prophecy worden.

    Gair in sha Allah, moge Allah de liefde en het vertrouwen weer herstellen in onze ummah zodat er vruchtbare huwelijken uit voort mogen komen (amien).
    Wat ben ik blij dat jij met zulke topics komt. Ik kan je nog geen groene punt geven, dan maar op deze manier. Die andere topic gaat nergens meer over. Ik hoop dat we vooral dit soort reacties aandacht geven.

    Om even inhoudelijk erop in te gaan. Helemaal mee eens dat de vertrouwen weg is en met name de vertrouwen in Allah
    Ik lees zelden het advies om salaat istakhara te bidden. In plaats daar van vult men het zelf in (meestal door eigen nare ervaringen). Als ik van deze forum uitga, dan is mijn vertrouwen heel laag. Maar elhmdullah er is meer dan internet en de reacties kunnen door iedereen geplaatst worden. Vrouwenhaters, mannenhaters, etc.
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  10. #100
    MVC Lid

    Reacties
    265
    02-12-2020

    Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Blijkbaar weet je niet dat obessitas vaak voorkomt onder de Marokkaanse vrouwen.
    Klein dik rond en veelal zwaar behaard
    Tuurlijk heb je dat ook onder Marokkaanse mannen.Maar je zit zelden dikke mannen.Marokkaanse vrouwen hebben de aanleg ervoor helemaal als ze steeds ouder worden.Is een feit.Zoek het maar op.
    Je bent wel erg veel bezig met de Marokkaanse vrouw, al heb je afkeer tegen ze.

    Verschilt per vrouw. Ik vind het bijvoorbeeld heel belangrijk hoe fit ik ben en hoe ik eruit zie & zou het nooit zover laten komen dat ik dik en rond word.

    Anderzijds zijn er weer genoeg mannen die op dikke vrouwen vallen. Dus dat jij iets vies of lelijk vind, betekend niet dat andere ze niet aantrekkelijk zullen vinden.

  11. #101
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Sticky Bekijk reactie
    Dat het vertrouwen weg is komt voornamelijk door sociaal media. Men gooit van alles en nog wat online om de ander te beschouwen, kleineren en te vernederen.

    Cultuur heeft niks met een islamitisch huwelijk te maken. Dat maakt men er zelf van. Nergens binnen de islam geeft het de ene cultuur een plus puntje en de andere een min puntje vanwege cultuur. Je huwt een persoon vanwege zijn/haar deen, imaan, akhlaaq, kennis en wijsheid. Niet vanwege cultuur, uiterlijk, leeftijd, lengte of andere onzin. Als je cultuur belangrijk vindt dan is het jouw keus. De islam is er niet op tegen dat moslims van andere culturen elkaar huwen.

    Mensen moeten vertrouwen in Allah hebben. Zuivere intentie hebben en het goede in mensen zien. Niet iedereen is slecht. Zijn Alhamdoelillah genoeg mensen die ma sha Allah goed zijn. Alleen dat verschilt per persoon of diegene het in ziet of niet. Zoek het goede in een mens dan zul je het zien. Kijk het door een bril waar duizend anderen door heen hebben gekeken en je ziet hetzelfde als wat zij zien.

    Men zal altijd slecht praten over een ander. Tongen rusten niet. Sensatie is altijd nodig. Men die nuchter zijn weten dat er genoeg goede mannen en vrouwen zijn Alhamdoelillah.

    Vertrouwen begint bij je zelf. Luister je naar andere mensen met hun praatjes dan ga je de mist in. Leer een mens kennen en dan zie je van zelf dat niet iedereen zo walgelijk is. Vertrouwen bouw je tevens op door het te verdienen met daden. Niet woorden. Zelf stappen ondernemen om het positieve in je leven te behouden. Niet iedereen wilt de zelfde stappen nemen om er aan te werken helaas. Maar ghair, genoeg mensen staan achter je en delen de zelfde mening.

    Allahoema ameen op je dua!

    PS; geef je gelijk met je topic. Just spilling my minds about it.
    Dit is de realiteit.

    Elhamdullilah dat we nog zulke reacties lezen.
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  12. #102
    MVC Lid

    Reacties
    160
    17-12-2020

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Wat ben ik blij dat jij met zulke topics komt. Ik kan je nog geen groene punt geven, dan maar op deze manier. Die andere topic gaat nergens meer over. Ik hoop dat we vooral dit soort reacties aandacht geven.

    Om even inhoudelijk erop in te gaan. Helemaal mee eens dat de vertrouwen weg is en met name de vertrouwen in Allah
    Ik lees zelden het advies om salaat istakhara te bidden. In plaats daar van vult men het zelf in (meestal door eigen nare ervaringen). Als ik van deze forum uitga, dan is mijn vertrouwen heel laag. Maar elhmdullah er is meer dan internet en de reacties kunnen door iedereen geplaatst worden. Vrouwenhaters, mannenhaters, etc.
    Kun je me uitleggen wat Salaat istakhara is?

  13. #103
    MVC Lid

    Reacties
    160
    17-12-2020

    Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Bla bla bla.
    Je bedoelt: Raakt kant noch wal.
    Niet slaat.
    Klopt dank voor het corrigeren.

  14. #104
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Kappen Bekijk reactie
    Kun je me uitleggen wat Salaat istakhara is?
    Is een gebed die je afsluit met een dua. Het gebed verricht je bij het maken van beslissingen.

    Hier heb je een uitleg hierover en hoe je het gebed verricht.
    http://www.duakracht.nl/gebed/dua-is...stikhara-gebed
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  15. #105
    MVC Lid

    Reacties
    160
    17-12-2020

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Is een gebed die je afsluit met een dua. Het gebed verricht je bij het maken van beslissingen.

    Hier heb je een uitleg hierover en hoe je het gebed verricht.
    http://www.duakracht.nl/gebed/dua-is...stikhara-gebed
    Maar wat kan je verwachten als je dit gebed hebt verricht?