1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    664
    09-07-2014

    Citaat Geplaatst door Uitroepteken Bekijk reactie
    "Dat een leider van een land aangeeft dat ze zullen optreden tegen rellende protesten is niet meer dan normaal."
    In Turkije en Rusland en China is dat normaal.
    De rest van de vrije wereld is dat niet normaal.

    "Zie je het al voor je dat de partij Denk oproept om gele hestjes aan te doen en stevig te protesteren in nederland en dat de politiek dan maar rustig daar onder blijft "
    Dit gebeurd in NL ook. Zie de boeren protesten waar leden van het CDA meelopen en de menigte toespreken.
    Of milieu acties waar Groenlinks kamerleden mee lopen, Of de BLM acties van de zomer in Amsterdam
    die desondanks de corona maatregelen toestemming krijgen van Halsema.
    Dit is hier allemaal gewoon gedrag en normaal dat zie je gewoon gebeuren.
    Dat Turkse overheid iedere vorm van protest en demonstraties tegenwerkt is al langer bekend.

    "maar als het in turkije gebeurd dan loopt men te schuimbekken."
    Ja want dat is ook niet normaal, zeker niet voor een land wat zegt democratisch te zijn,
    en wat zegt ooit de EU normen wenst te hanteren.

    " heel lang economisch slecht blijft gaan "
    Vandaar ook de groente en fruit en brood giften van de Turkse overheid.

    "het volk vanzelf opstaan ongeacht welke regels er gelden omtrent protesten"
    Waarom denk je dat er zoveel mensen als politiek gevangen zijn opgesloten in TR?
    Waarom worden kranten/TV stations daar gesloten. Allemaal omdat voor te blijven.

    "aangezien dat dat niet het geval is"
    Omdat er zo veel mensen worden opgepakt daar.
    Hoeveel gevangen zijn er op gepakt daar de laatste 4 jaren?
    En als een grote groep veroordeeld?

    "verhalen waarmee je aankomt een illusie."
    Omdat er geen waarneembaar verzet is, kun je niet stellen dat er geen verzet is.
    Turkije is een lang met een positieve emigratie, er zijn dus meer mensen die daar
    niet meer wensen te wonen, en hun heil ergens anders zoeken... Waarom zou dat
    zijn denk je?

    " erdogan voor dictator uitmaakte en dat turkije onder een onderdrukkend regime leeft. "
    Die omschrijving klopt ook behoorlijk.

    "in de laatste verkiezingen het aflegde in bepaalde steden,"
    Niet in bepaalde steden, in alle grote steden van het land heeft de AK partij verloren.
    Daarna zijn er geen verkiezingen meer geweest. Dat durft Erdogan niet aan op dit moment.

    "Want hoe is mogelijk dat uberhaupt verkiezingen worden gehouden in een land met een dictator aan de stuur."
    Dat er verkiezingen zijn, op zich zegt dat niets. Zie noord Korea, China, Rusland en Venezuela maar.
    De laatste verkiezings uitslagen in Instanboel werden ook niet erkend door Erdogan.
    Daar moest een tweede ronde komen, die de AK partij nog steviger verloor. "
    Trump kon zijn verkiezingsnederlaag ook niet accepteren, net zoals Erdogan dat niet kon.

    " Zover zou het niet eens kunnen komen met een tiran aan d macht."
    Het is toch veel gemakkelijker als je mensen voor de gek kunt houden. En we weten allemaal
    dat Erdogan tegen de democratie is. Dat heeft hij zelf ook gezegd. En nu probeert hij dat ook
    te bewerkstellen.

    "maar ondertussen gaat het leven gewoon in turkije "
    Gelukkig wel ja.

    "blijven protesten uit "
    Ja, ik zou daar ook niets durven zeggen.
    Zeker niet nadat Erdogan en zijn coalitie partner er voor waarschuwen.
    Die Erdogan laat zijn minderjarige oppakken als ze een grapje over hem maken...
    Dus iedereen past daar wel op. Die oppositie is ook niet achterlijk.
    Iedereen daar heeft schrik voor Erdogan.

    "en doen de turken gewoon hun ding."
    Een deel van de bevolking wel, dat andere deel kan zeker niet hun ding doen.


    Verder niets meer te zeggen over de Turkse rechtbanken?
    En dat ze niet meer onafhankelijk zijn.
    Of over Ocelan? Of ove de Koerden?
    Of over Erdogan die protesten verbiedt?
    Wordt je niet duizelig van dat steeds omheen draaien? Geef eens een concreet uitleg waarom je vindt dat turkije onder een dictatoriale bewind leeft terwijl tegelijkertijd verkiezingen gehouden kunnen worden in een land waar een dictator heerst en dat deze dictator het nog eens aflegde bij de verkiezingen? In een land waar een dictator heerst worden in principe geen verkiezingen gehouden of de tegenstanders worden een kop kleiner gemaakt want ja daarvoor ben je dictator toch. Laat staan dat deze volgens jou dictator erdogan ook nog eens verliest in bepaalde steden.

    Wat betreft die rechtbanken. Tja waarom bestaan er überhaupt rechtbanken in een land waar volgens jou een dictator heerst?De turkse rechtbank heeft destijds bijvoorbeeld geoordeeld dat de blokkade van twitter onrechtmatig was die de overheid had opgelegd. Als hij al die rechtbanken in zijn pocket heeft dan zou deze rechbank ook dat bevel volgen en niet dat van de tafel vegen. Foei hoe durf deze rechtbank in verweer te gaan tegen een dictator. Nou ja waarschijnlijk is die rechter daarna achter de tralies beland want ja je mag een dictator niet tegenspreken en heeft die nu gezelschap van die playboy Adnan Oktar.

    In de koerden kwestie denk ik dat in turkije vooruitgang is geboekt. Er zijn veel koerdische ondernemers in regios. Ook is er een volledig koerdische zender op de turkse tv en kan wordt er vrijuit koerdisch gesproken. Dit was voorheen ondenkbaar.
    Op politieke vlak maken de koerden het zichzelf moeilijk door PKK te ondersteunen. Of toen de koerdische partij toe trad riepen ze als eerst dat ze de aflegging in het koerdisch wilde uitspreken ipv turks
    Ja dat stuit op verweer en begrijpelijk. Moet je voorstellen dat kuzu roept dat hij de eed of belofte in het turks wil afleggen en niet in het nederlands. Acceptabel toch dat hij in het turks in nederland dat wil afleggen?

    Erdogan en de meeste turken hebben niks tegen koerden. Men is fel tegen koerden die de pkk steunen.

  2. #32
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    ik ben uit noord holland er leven veel koerden en turken in amsterdam en zaandam, mijn ervaring is turken en koerden kunnen niet door een deur

  3. #33
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    De rellen tussen Koerden en Turken, laatst in Rotterdam, zijn veroordeeld door premier Rutte en de Tweede Kamer. Tussen de twee groepen onstonden vechpartijen. De spanningen aan de Noord-Syrische grens reiken zodoende tot in de Rotterdamse skyline.

    De Turkse politieke kwesties komen blijkbaar onherroepelijk tot uiting in Nederland. Dus staat ook de relatie tussen de Nederlandse Koerden en de Nederlandse Turken weer op scherp.


    lees verder

    https://www.rtlnieuws.nl/columns/col...grens-conflict

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Citaat Geplaatst door T-Bone Bekijk reactie
    ik ben uit noord holland er leven veel koerden en turken in amsterdam en zaandam, mijn ervaring is turken en koerden kunnen niet door een deur
    Islamitische Koerden hebben nooit geen probleem met een Turk. Pas wanneer je aankomt kakken met seculier zijn en abdullah öcalan posters waarbij je een islamitische land door midden wilt scheuren , pas dan heb je een probleem.

  5. #35
    Djengiz

    Reacties
    6.995
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door T-Bone Bekijk reactie
    De rellen tussen Koerden en Turken, laatst in Rotterdam, zijn veroordeeld door premier Rutte en de Tweede Kamer. Tussen de twee groepen onstonden vechpartijen. De spanningen aan de Noord-Syrische grens reiken zodoende tot in de Rotterdamse skyline.

    De Turkse politieke kwesties komen blijkbaar onherroepelijk tot uiting in Nederland. Dus staat ook de relatie tussen de Nederlandse Koerden en de Nederlandse Turken weer op scherp.


    lees verder

    https://www.rtlnieuws.nl/columns/col...grens-conflict
    ten eerste, de meeste koerden uit Turkije zeggen we zijn Turks met een koerdisch achtergrond zoal jij zegt ik ben hollander kijk maar naar mijn paspoort maar met een marokkaanse achtergrond..

    het probleem ligt echter bij de koerden vluchtelingen die zijn gevlucht uit iraq die denken dat koerdistan een land is.. het merkwaardige hiervan is, toen iraq werd binnengevallen door amrika, gingen niet de soennieten vluchten uit iraq maar uitsluitend koerden terwijl in het noorden niet werd gevochten, sterker nog, de koerden hielpen de amrikanen..

    nederlandse vluchtelingenorganisaties zijn zo achterlijk dat ze niet het verschil kennen tussen een oorlogsgebied (centraal iraq) en geen oorlogsgebied (noord iraq waar koerden leven)

    voor verdere info kan je bij djasous cresent raadplegen
    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Selcuk Bayraktar, uitvinder in Turkije van de onbemande gewapende drones. Zijn moeder is de echte soldaat. Zij heeft hem geleerd om Turkije te dienen en niet het land uit te vkuchten voor wat extra poen.


  7. #37
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    ten eerste, de meeste koerden uit Turkije zeggen we zijn Turks met een koerdisch achtergrond zoal jij zegt ik ben hollander kijk maar naar mijn paspoort maar met een marokkaanse achtergrond..

    het probleem ligt echter bij de koerden vluchtelingen die zijn gevlucht uit iraq die denken dat koerdistan een land is.. het merkwaardige hiervan is, toen iraq werd binnengevallen door amrika, gingen niet de soennieten vluchten uit iraq maar uitsluitend koerden terwijl in het noorden niet werd gevochten, sterker nog, de koerden hielpen de amrikanen..

    nederlandse vluchtelingenorganisaties zijn zo achterlijk dat ze niet het verschil kennen tussen een oorlogsgebied (centraal iraq) en geen oorlogsgebied (noord iraq waar koerden leven)

    voor verdere info kan je bij djasous cresent raadplegen
    qridesh je bent gewoon aan het trollen ,

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    664
    09-07-2014

    Citaat Geplaatst door T-Bone Bekijk reactie
    ik ben uit noord holland er leven veel koerden en turken in amsterdam en zaandam, mijn ervaring is turken en koerden kunnen niet door een deur
    Turken en koerden kunnen in het algemeen door een deur. Ik denk als de verstandhouding zo slecht was dan had je in turkije een soort rassenoorlog. De ervaring die ik heb is als er conflict onstaat is dat vaak te wijten door de pro pkk houding. Zelfs koerden onderling in families maken bonje met elkaar omdat de één voor erdogan is en de ander pro pkk.

    Het zijn vooral koerdische alevieten denk ik die pro pkk zijn

  9. #39
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    Citaat Geplaatst door cerci1234 Bekijk reactie
    Turken en koerden kunnen in het algemeen door een deur. Ik denk als de verstandhouding zo slecht was dan had je in turkije een soort rassenoorlog. De ervaring die ik heb is als er conflict onstaat is dat vaak te wijten door de pro pkk houding. Zelfs koerden onderling in families maken bonje met elkaar omdat de één voor erdogan is en de ander pro pkk.

    Het zijn vooral koerdische alevieten denk ik die pro pkk zijn
    geef de koerden de wapens en je zal zien

  10. #40
    Djengiz

    Reacties
    6.995
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door T-Bone Bekijk reactie
    qridesh je bent gewoon aan het trollen ,
    ik ben bloedserieus hierover..

    geef de wapens maar aan berbers kneus
    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  11. #41
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    ik ben bloedserieus hierover..

    geef de wapens maar aan berbers kneus
    ben ook serieus , wij hebben een heel klein groep berbers uit rif die onafhankelijkheid eisen .en die vind je bijna niet in marokko maar in europa

    in marokko is tussen de 85 a 95% berbers , das een heel ander koek dan turkije

  12. #42
    Djengiz

    Reacties
    6.995
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door T-Bone Bekijk reactie
    ben ook serieus , wij hebben een heel klein groep berbers uit rif die onafhankelijkheid eisen .en die vind je bijna niet in marokko maar in europa

    in marokko is tussen de 85 a 95% berbers , das een heel ander koek dan turkije
    hier geef je aan dat berbers de oorspronkelijke bewoners zijn waar arabieren geen recht op hebben om te regeren..

    net als hoe assad met zijn 15% alawi is die 85% soennieten met harde hand regeert in syrie
    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  13. #43
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    hier geef je aan dat berbers de oorspronkelijke bewoners zijn waar arabieren geen recht op hebben om te regeren..

    net als hoe assad met zijn 15% alawi is die 85% soennieten met harde hand regeert in syrie
    berbers leefde eerder in noord afrika dan arabs, das een feit qardash

    je zegt met andere woorden dat turken terug moeten naar mongolie

  14. #44
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    jij bent niet slim qardash

  15. #45
    Djengiz

    Reacties
    6.995
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door T-Bone Bekijk reactie
    berbers leefde eerder in noord afrika dan arabs, das een feit qardash

    je zegt met andere woorden dat turken terug moeten naar mongolie
    Turken hebben de boel overgenomen van de orthodoxe byzantijnen.. inmiddels leven er geen byzantijnen meer in anatolië

    daarnaast hadden Turken een imperium opgebouwd.. en hier kan je geen vergelijking maken met een arab regime in marokland geplaatst door het westen
    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==