1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    1.537
    27-12-2015

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    marokko heeft bescherming gekocht van amrika/israel..

    zij dienen nu hun belangen..

    waarvoor gooit mo6 regime anders de miljoenen in de collectebus van notre dame ipv er ziekenhuizen mee te bouwen??

    als dit in Turkije zou gebeuren, dan was ik er net zo fel tegen..

    marokko waant zich veilig met de slavenketting die strakker is aangehaald mede dankzij door de golfarabieren die slaven aan het collecten zijn voor hun zionmeesters..

    marokko heeft op het verkeerde paard gewed en ik voorspel geen goed nieuws erover..
    Nee dat zou je niet. Als Reis-I Cumhur, Vezir-I Devletül Türkiye oproept om te bidden voor de voorspoed van ds Amerikaanse zesde vloot, dan doe jij dat. Jij en de rest van de schapen.
    There is no God but Allah, and Mohammed (sav) is his messenger.

  2. #17
    Djengiz

    Reacties
    6.912
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door Amiri Bekijk reactie
    Nee dat zou je niet. Als Reis-I Cumhur, Vezir-I Devletül Türkiye oproept om te bidden voor de voorspoed van ds Amerikaanse zesde vloot, dan doe jij dat. Jij en de rest van de schapen.
    ik heb jou hierover al geantwoord.. ga het eerst bestuderen voordat je doordraaft
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    664
    09-07-2014

    Citaat Geplaatst door Uitroepteken Bekijk reactie
    "Ik wil wel weten wat precies visie is van Turkije "
    Die visie is heel gemakkelijk.

    Alles er aan doen om Erdogan aan de macht te houden,
    het maakt niet uit wat of hoe. Maar hij of zijn vertrouwelingen
    moeten president blijven en worden. Anders gaat de man de bak in.

    Verder proberen ze wat geld te verdienen wat ze steeds moeilijker af gaat.
    Toerisme ligt op zijn gat, luchtvaart idem. En de export van TR ook.
    Het gaat daar heel slecht.
    Wat een levendige situatie schets je over turkije. Erdogan de bak in? Zo een beetje alles ligt op z'n gat? Je reactie is zwaar overtrokken. Je doet alsof het leven in turkije op nul staat en dat de economie volledig is ingestort..

    Als dat het geval zou zijn dan was het volk allang in opstand gekomen en had je aanhoudende protesten in turkije. Je weet wel massale protesten zoals in frankrijk, spanje, amerika etc waar de boel kort en klein wordt geslagen en waar figuren als jou in alle talen zwijgen omdat het geen turkije betreft.

    Je laat weer eens zien dat je onderbuikgevoelens een part spelen als het om turkije en erdogan gaat. Ergens heeft hij wel gelijk toen hij zei dat europa fascistisch is want kijk maar hoe men reageert als het om.turkije gaat.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    1.537
    27-12-2015

    Citaat Geplaatst door Krimmos Bekijk reactie
    Wat is dit voor informatie. Ik wil hier dieper in duiken. Ik wil wel weten wat precies visie is van Turkije en op welke termijn dit is
    Visie voor wat? Afrika? De vacuum in Afrika vullen voordat China en Rusland alles innemen. Ten koste van Frankrijk het liefst. Turkije kan militair niet Afrikaanse landen binnentrekken zoals Frankrijk en dus een vriendelijke overheid regelen. Dat kan alleen door militair en economische cooperatie. Een voorbeeld is het ondersteunen van Tripoli tegen landverrader Haftar. Of de Somalische staatsschuld bij de IMF afbetalen.

    Op lang termijn moet voormalig Frans-Afrika niet meer economisch afhankelijk zijn van Frankrijk.
    There is no God but Allah, and Mohammed (sav) is his messenger.

  5. #20
    Djengiz

    Reacties
    6.912
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door cerci1234 Bekijk reactie
    Wat een levendige situatie schets je over turkije. Erdogan de bak in? Zo een beetje alles ligt op z'n gat? Je reactie is zwaar overtrokken. Je doet alsof het leven in turkije op nul staat en dat de economie volledig is ingestort..

    Als dat het geval zou zijn dan was het volk allang in opstand gekomen en had je aanhoudende protesten in turkije. Je weet wel massale protesten zoals in frankrijk, spanje, amerika etc waar de boel kort en klein wordt geslagen en waar figuren als jou in alle talen zwijgen omdat het geen turkije betreft.

    Je laat weer eens zien dat je onderbuikgevoelens een part spelen als het om turkije en erdogan gaat. Ergens heeft hij wel gelijk toen hij zei dat europa fascistisch is want kijk maar hoe men reageert als het om.turkije gaat.
    hij heeft wat trauma's sinds zijn ontvoering uit india waar die jarenlang geketend in katholieke kelders heeft geleefd en nu door stockholm syndroom de bevelen van zijn meesters opvolgt zoals het verdraaien van Turkije berichten om zo de bescherming van nederland door ottomaanse rijk tegen spanjaarden doen vergeten omdat ze beiden katholiek zijn
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door cerci1234 Bekijk reactie
    Wat een levendige situatie schets je over turkije. Erdogan de bak in? Zo een beetje alles ligt op z'n gat? Je reactie is zwaar overtrokken. Je doet alsof het leven in turkije op nul staat en dat de economie volledig is ingestort..

    Als dat het geval zou zijn dan was het volk allang in opstand gekomen en had je aanhoudende protesten in turkije. Je weet wel massale protesten zoals in frankrijk, spanje, amerika etc waar de boel kort en klein wordt geslagen en waar figuren als jou in alle talen zwijgen omdat het geen turkije betreft.

    Je laat weer eens zien dat je onderbuikgevoelens een part spelen als het om turkije en erdogan gaat. Ergens heeft hij wel gelijk toen hij zei dat europa fascistisch is want kijk maar hoe men reageert als het om.turkije gaat.
    Ik schets niets.

    Kijk gewoon wat er is gebeurd de laatste jaren.

    Er kwam eindelijk eens wat duidelijk bewijs van fraude van Erdogan boven water.
    En meteen schiet hij in overdrive en deed er alles aan om aan de macht te blijven.
    Dat is allemaal gewoon te lezen in de kranten.
    Referenda, wetten aanpassen, titels, nieuwe functies, allemaal gewoon terug te lezen.
    Wat zou ik hier schetsen?

    "Je doet alsof het leven in turkije op nul staat en dat de economie volledig is ingestort."
    Tja... Een overheid die groente en fruit moet uitdelen, en voorstelt om brood te gaan uitdelen.
    Daar gaat het niet zo best mee.

    "Als dat het geval zou zijn dan was het volk allang in opstand gekomen"
    Dat wordt keer op keer de kop in drukt. Daar waarschuwt de overheid zelfs voor.
    Als hier gele hesjes protesten komen dat grijpt de Turkse overheid kei-hard in.
    https://www.hurriyetdailynews.com/pe...-leader-139660
    https://english.alarabiya.net/en/New...cost-of-living

    Duidelijk dat de overheid geen zin had in protesten.

    "Je laat weer eens zien dat je onderbuikgevoelens een part spelen als het om turkije en erdogan gaat."
    Nee juist niet. Ik kijk gewoon naar de feiten. Duidelijk te zien dat jij dat niet doet.

    "Ergens heeft hij wel gelijk toen hij zei dat europa fascistisch is want kijk maar hoe men reageert als het om.turkije gaat."
    Duidelijk dat jij je onkunde en onwetendheid laat spreken. Zoek eens op wat fascisme is.
    Dat is de roep naar een sterke leider. Een man die alles kan. En dat pretendeert Erdogan te zijn.
    En jij gaat er blind achter aan...

    Kijk eens naar de feiten. En wellicht zie het ook.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    hij heeft wat trauma's sinds zijn ontvoering uit india waar die jarenlang geketend in katholieke kelders heeft geleefd en nu door stockholm syndroom de bevelen van zijn meesters opvolgt zoals het verdraaien van Turkije berichten om zo de bescherming van nederland door ottomaanse rijk tegen spanjaarden doen vergeten omdat ze beiden katholiek zijn

    Duidelijk te zien heb jij niets anders als wat racistische discriminerende onzin verhaaltjes
    over mij persoonlijk.

    Inhoudelijk heb jij nooit iets zinnigs te melden.

    99% van de verhaaltjes die jij hier plaatst zijn regelrechte onzin verzinsels,
    onderbouwen kun je nooit iets en je liegt er op los.

    En dat je racistisch bent en iedereen en alles discrimineert dat vergeven we je maar,
    want als Erdogan aanhanger weet je niet beter.

  8. #23
    Djengiz

    Reacties
    6.912
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door Uitroepteken Bekijk reactie
    Duidelijk te zien heb jij niets anders als wat racistische discriminerende onzin verhaaltjes
    over mij persoonlijk.

    Inhoudelijk heb jij nooit iets zinnigs te melden.

    99% van de verhaaltjes die jij hier plaatst zijn regelrechte onzin verzinsels,
    onderbouwen kun je nooit iets en je liegt er op los.

    En dat je racistisch bent en iedereen en alles discrimineert dat vergeven we je maar,
    want als Erdogan aanhanger weet je niet beter.
    sinds wanneer is het beestje bij zijn naam noemen en zijn trauma onthullen racistisch?

    jij moet mij eigenlijk bedanken dat we over je trauma praten..

    want zo komen je stoornissen boven water zoals o.a de "impostor syndrome" (in het nederlands bedriegerscomplex)
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    sinds wanneer is het beestje bij zijn naam noemen en zijn trauma onthullen racistisch?

    jij moet mij eigenlijk bedanken dat we over je trauma praten..

    want zo komen je stoornissen boven water zoals o.a de "impostor syndrome" (in het nederlands bedriegerscomplex)
    "sinds wanneer is het beestje bij zijn naam noemen en zijn trauma onthullen racistisch?"
    Die kennen we al, die hebben we wel vaker gehoord.
    Sinds wanneer is zwarte piet nou racistisch?

    "jij moet mij eigenlijk bedanken dat we over je trauma praten.."|
    Ik heb geen trauma, en ik noch mijn familie komen uit India of waar dan ook vandaan.
    Maar jij meent dat allemaal maar, zoals jij zo veel meent wat niet waar is.
    Feiten en de realiteit doen er voor jou niet meer toe.
    Jij bent hetzelfde als zo een Trump stemmer die nu nog menen op : 4 more years

    Maar ik ben je ergens wel dankbaar, eerst meende ik dat jij gewoon goed geinformeerd was,
    maar toen keek ik naar je bronnen... En toen zag ik de waarheid. En daarna dankte ik je af.
    En kwam het gewoon neer op het feit dat jij een leugenachtige fantast bent. En dan bewijs
    jij hier keer op keer op keer. En het meeste gelachen heb ik met je over die Turkse TV GTST series,
    dat jij dat voor waarheid aan neemt... Ik moet er al weer om lachen...

    Verder hoef ik me niet voor te doen voor iemand anders.

    Ik ben een blanke/witte Nederlandse man die in NL woont.
    En ik heb geen praatjes over een of ander land waar mijn ouders of groot ouders vandaan komen.
    Een land waar ik zelf nooit kies om te gaan wonen. Dat doe jij hier.
    Ik ben geen hypocriet daar in. Jij wel

    Je bent een Turk, dus dat betekend al een halve moslim. Want Turken zijn geen echte moslim.
    Jij prijst hier heden ten dagen nog steeds slavernij, onderdrukking, moord en doodslag, kolonisatie,
    je bent racistisch en discrimineert. Je bent een proto type Erdogan aanhanger.
    Maar je kiest iedere dag op nieuw om maar niet in Turkije te hoeven wonen.
    (en daar heb je groot gelijk in! niemand die daar nog wilt wonen)

    En daarom zijn al je praatjes over Turkije ook zo amusant. Iedereen weet dat je dat toch niet
    meent en er eigenlijk niets mee te maken wilt hebben, anders zou je er wel gaan wonen.

    Net zoals iedere persoon met een beetje gezond verstand lacht met Erdogan,
    lachen hier vele met mij kei-hard om jou.

    Praatjes maken over Turkije, maar er niet willen wonen...

    Zelfs een tweede hands auto verkoper, zegt dat hij wel zo een auto heeft.
    maar zo ver kom jij niet eens.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    664
    09-07-2014

    Citaat Geplaatst door Uitroepteken Bekijk reactie
    Ik schets niets.

    Kijk gewoon wat er is gebeurd de laatste jaren.

    Er kwam eindelijk eens wat duidelijk bewijs van fraude van Erdogan boven water.
    En meteen schiet hij in overdrive en deed er alles aan om aan de macht te blijven.
    Dat is allemaal gewoon te lezen in de kranten.
    Referenda, wetten aanpassen, titels, nieuwe functies, allemaal gewoon terug te lezen.
    Wat zou ik hier schetsen?

    "Je doet alsof het leven in turkije op nul staat en dat de economie volledig is ingestort."
    Tja... Een overheid die groente en fruit moet uitdelen, en voorstelt om brood te gaan uitdelen.
    Daar gaat het niet zo best mee.

    "Als dat het geval zou zijn dan was het volk allang in opstand gekomen"
    Dat wordt keer op keer de kop in drukt. Daar waarschuwt de overheid zelfs voor.
    Als hier gele hesjes protesten komen dat grijpt de Turkse overheid kei-hard in.
    https://www.hurriyetdailynews.com/pe...-leader-139660
    https://english.alarabiya.net/en/New...cost-of-living

    Duidelijk dat de overheid geen zin had in protesten.

    "Je laat weer eens zien dat je onderbuikgevoelens een part spelen als het om turkije en erdogan gaat."
    Nee juist niet. Ik kijk gewoon naar de feiten. Duidelijk te zien dat jij dat niet doet.

    "Ergens heeft hij wel gelijk toen hij zei dat europa fascistisch is want kijk maar hoe men reageert als het om.turkije gaat."
    Duidelijk dat jij je onkunde en onwetendheid laat spreken. Zoek eens op wat fascisme is.
    Dat is de roep naar een sterke leider. Een man die alles kan. En dat pretendeert Erdogan te zijn.
    En jij gaat er blind achter aan...

    Kijk eens naar de feiten. En wellicht zie het ook.
    Heb je uberhaupt de moeite genomen om die linkjes te lezen die jezelf plaatst? Je hebt het hele tijd over erdogan en dat protesten al bij voorbaat met de kop wordt ingedrukt maar vervolgens plaats je bij de eerste link een bericht van de uitspraken van een ander partij waarbij de MHP leider aangeeft dat die geen rellende protesten toloreert.

    Daarna in je tweede link wordt er verwezen naar protesten die kennelijk wel ineens gehouden kunnen worden. In dit geval in diyarbakir. Hoe kan dat nou? Eerst zeg je er kunnen geen protesten in turkije plaatsvinden omdat er zware maatregelen dan volgen, maar in je tweede link zijn er ineens wel protesten mogelijk? En dan nog eens in diyarbakir waar veel koerden wonen Volg je hetzelf nog?

    Die paar duizend koerden die protesteren is niks vergeleken met hetgeen wat in frankrijk of amerika bijvoorbeeld is gebeurd. Ook is het vaak zo met deze koerden dat ze soms fotos van ocalan mee dragen of andere pkk zaken bij hun hebben. Gelukkig zijn er genoeg koerden die niks met de pkk te maken willen hebben en zelfs campagne voor AKP voeren

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door cerci1234 Bekijk reactie
    Heb je uberhaupt de moeite genomen om die linkjes te lezen die jezelf plaatst? Je hebt het hele tijd over erdogan en dat protesten al bij voorbaat met de kop wordt ingedrukt maar vervolgens plaats je bij de eerste link een bericht van de uitspraken van een ander partij waarbij de MHP leider aangeeft dat die geen rellende protesten toloreert.

    Daarna in je tweede link wordt er verwezen naar protesten die kennelijk wel ineens gehouden kunnen worden. In dit geval in diyarbakir. Hoe kan dat nou? Eerst zeg je er kunnen geen protesten in turkije plaatsvinden omdat er zware maatregelen dan volgen, maar in je tweede link zijn er ineens wel protesten mogelijk? En dan nog eens in diyarbakir waar veel koerden wonen Volg je hetzelf nog?

    Die paar duizend koerden die protesteren is niks vergeleken met hetgeen wat in frankrijk of amerika bijvoorbeeld is gebeurd. Ook is het vaak zo met deze koerden dat ze soms fotos van ocalan mee dragen of andere pkk zaken bij hun hebben. Gelukkig zijn er genoeg koerden die niks met de pkk te maken willen hebben en zelfs campagne voor AKP voeren
    Ik schrijf letterlijk de overheid daar!

    "MHP leider "
    En die MHP leider zit in een coalitie met welke partij in de regering in Turkije?

    En als jij het speciaal over Erdogan wilt hebben.... Hier
    https://www.hurriyetdailynews.com/tu...w-vests-139749
    https://www.france24.com/en/20181209...climate-change
    Dan kun je lezen wat de man zelf er over te melden heeft...

    Denk jij ook wel eens na over iets voordat je probeert mij er mee te confronteren?
    Duidelijk dat je dat niet doet.

    "diyarbakir waar veel koerden wonen Volg je hetzelf nog?"
    Je zegt het zelf al.
    Koerden regio. Dezelfde regios die al 40jaar niet onder controle te krijgen zijn.
    Al 40 jaar lang vallen daar slachtoffers aan beide kanten omdat Ankara de regio |
    niet onder controle krijgt. Ik ging er toch wel vanuit dat je dat wist... Nu weet ik beter"
    Als ze al 40jaar oorlogje voeren daar, wat denk je dan dat ze kunnen doen aan een
    demonstratie van mensen die niet genoeg eten en drinken kunnen kopen.
    Zulke demonstraties zijn dan de kleinste zorgen... Normaal schieten ze op elkaar.

    "Die paar duizend koerden die protesteren is niks vergeleken met hetgeen wat in frankrijk of amerika bijvoorbeeld is gebeurd."
    Inderdaad. In vrije landen mogen vrij burgers zich uitspreken. In een land als Turkije niet.
    JIj weer spreekt nu je eerder opmerking. Maar ik weet niet of je dat door hebt.

    "Ook is het vaak zo met deze koerden dat ze soms fotos van ocalan mee dragen of andere pkk zaken bij hun hebben"
    Ach Ocelan...
    Die KOerdische leider die gevangen is in Afrika met behulp van de Mossad, en in 2019 door Erdogan werd in gezet
    om zijn verliezende verkiezingen te winnen in de grote steden. Ja die ken ik wel.
    Tja... Als Erdogan zich van de man zijn diensten gebruikt maakt, waarom mogen anderen dat dan niet?!

    "Gelukkig zijn er genoeg koerden die niks met de pkk te maken willen hebben en zelfs campagne voor AKP voeren"
    Ja inderdaad, En er zijn ook nog steeds genoeg Koerden die op een Koerdische partij stemmen. Die zijn met zoveel
    zelfs dat ze in het Turkse parlement zitten. Dus wat probeer je nu te zeggen?
    Dat de leiders van die partij al 5 jaar in de bak zitten, en nog steeds op hun aanklacht moeten wachten?
    In het Turkije van Erdogan waar een onafhankelijke rechtbank meer is? Probeer je dat te zeggen?

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door Marokkaanaltijd Bekijk reactie
    Hij hoeft ook geen tanden te hebben jij bent
    al bang voor zijn schaduw.
    Wat goed van je jochie!

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    664
    09-07-2014

    Citaat Geplaatst door Uitroepteken Bekijk reactie
    Ik schrijf letterlijk de overheid daar!

    "MHP leider "
    En die MHP leider zit in een coalitie met welke partij in de regering in Turkije?

    En als jij het speciaal over Erdogan wilt hebben.... Hier
    https://www.hurriyetdailynews.com/tu...w-vests-139749
    https://www.france24.com/en/20181209...climate-change
    Dan kun je lezen wat de man zelf er over te melden heeft...

    Denk jij ook wel eens na over iets voordat je probeert mij er mee te confronteren?
    Duidelijk dat je dat niet doet.

    "diyarbakir waar veel koerden wonen Volg je hetzelf nog?"
    Je zegt het zelf al.
    Koerden regio. Dezelfde regios die al 40jaar niet onder controle te krijgen zijn.
    Al 40 jaar lang vallen daar slachtoffers aan beide kanten omdat Ankara de regio |
    niet onder controle krijgt. Ik ging er toch wel vanuit dat je dat wist... Nu weet ik beter"
    Als ze al 40jaar oorlogje voeren daar, wat denk je dan dat ze kunnen doen aan een
    demonstratie van mensen die niet genoeg eten en drinken kunnen kopen.
    Zulke demonstraties zijn dan de kleinste zorgen... Normaal schieten ze op elkaar.

    "Die paar duizend koerden die protesteren is niks vergeleken met hetgeen wat in frankrijk of amerika bijvoorbeeld is gebeurd."
    Inderdaad. In vrije landen mogen vrij burgers zich uitspreken. In een land als Turkije niet.
    JIj weer spreekt nu je eerder opmerking. Maar ik weet niet of je dat door hebt.

    "Ook is het vaak zo met deze koerden dat ze soms fotos van ocalan mee dragen of andere pkk zaken bij hun hebben"
    Ach Ocelan...
    Die KOerdische leider die gevangen is in Afrika met behulp van de Mossad, en in 2019 door Erdogan werd in gezet
    om zijn verliezende verkiezingen te winnen in de grote steden. Ja die ken ik wel.
    Tja... Als Erdogan zich van de man zijn diensten gebruikt maakt, waarom mogen anderen dat dan niet?!

    "Gelukkig zijn er genoeg koerden die niks met de pkk te maken willen hebben en zelfs campagne voor AKP voeren"
    Ja inderdaad, En er zijn ook nog steeds genoeg Koerden die op een Koerdische partij stemmen. Die zijn met zoveel
    zelfs dat ze in het Turkse parlement zitten. Dus wat probeer je nu te zeggen?
    Dat de leiders van die partij al 5 jaar in de bak zitten, en nog steeds op hun aanklacht moeten wachten?
    In het Turkije van Erdogan waar een onafhankelijke rechtbank meer is? Probeer je dat te zeggen?
    Een heel verhaal maar je draait er wederom om heen. Dat een leider van een land aangeeft dat ze zullen optreden tegen rellende protesten is niet meer dan normaal. Zie je het al voor je dat de partij Denk oproept om gele hestjes aan te doen en stevig te protesteren in nederland en dat de politiek dan maar rustig daar onder blijft jaja maar als het in turkije gebeurd dan loopt men te schuimbekken.

    Als het in een land in welke dan ook heel lang economisch slecht blijft gaan dan zijn de protesten ononthoudbaar en zal het volk vanzelf opstaan ongeacht welke regels er gelden omtrent protesten. Ook zo dus in turkije en aangezien dat dat niet het geval is en die massale protesten uitblijven zijn die cowboy verhalen waarmee je aankomt een illusie.

    Dit deed je ook in een ander topic waar je erdogan voor dictator uitmaakte en dat turkije onder een onderdrukkend regime leeft. Maar als je dan voorlegt hoe het kan dat in een land waar volgens jou en andere anti-turkije badgasten een dictator de scepter zwaait en vervolgens in de laatste verkiezingen het aflegde in bepaalde steden, dan haal je je schouders op. Want hoe is mogelijk dat uberhaupt verkiezingen worden gehouden in een land met een dictator aan de stuur. Zover zou het niet eens kunnen komen met een tiran aan d macht.

    Je kan blijven sputteren over turkije maar ondertussen gaat het leven gewoon in turkije door en blijven protesten uit en doen de turken gewoon hun ding.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Citaat Geplaatst door cerci1234 Bekijk reactie
    Een heel verhaal maar je draait er wederom om heen. Dat een leider van een land aangeeft dat ze zullen optreden tegen rellende protesten is niet meer dan normaal. Zie je het al voor je dat de partij Denk oproept om gele hestjes aan te doen en stevig te protesteren in nederland en dat de politiek dan maar rustig daar onder blijft jaja maar als het in turkije gebeurd dan loopt men te schuimbekken.

    Als het in een land in welke dan ook heel lang economisch slecht blijft gaan dan zijn de protesten ononthoudbaar en zal het volk vanzelf opstaan ongeacht welke regels er gelden omtrent protesten. Ook zo dus in turkije en aangezien dat dat niet het geval is en die massale protesten uitblijven zijn die cowboy verhalen waarmee je aankomt een illusie.

    Dit deed je ook in een ander topic waar je erdogan voor dictator uitmaakte en dat turkije onder een onderdrukkend regime leeft. Maar als je dan voorlegt hoe het kan dat in een land waar volgens jou en andere anti-turkije badgasten een dictator de scepter zwaait en vervolgens in de laatste verkiezingen het aflegde in bepaalde steden, dan haal je je schouders op. Want hoe is mogelijk dat uberhaupt verkiezingen worden gehouden in een land met een dictator aan de stuur. Zover zou het niet eens kunnen komen met een tiran aan d macht.

    Je kan blijven sputteren over turkije maar ondertussen gaat het leven gewoon in turkije door en blijven protesten uit en doen de turken gewoon hun ding.
    "Dat een leider van een land aangeeft dat ze zullen optreden tegen rellende protesten is niet meer dan normaal."
    In Turkije en Rusland en China is dat normaal.
    De rest van de vrije wereld is dat niet normaal.

    "Zie je het al voor je dat de partij Denk oproept om gele hestjes aan te doen en stevig te protesteren in nederland en dat de politiek dan maar rustig daar onder blijft "
    Dit gebeurd in NL ook. Zie de boeren protesten waar leden van het CDA meelopen en de menigte toespreken.
    Of milieu acties waar Groenlinks kamerleden mee lopen, Of de BLM acties van de zomer in Amsterdam
    die desondanks de corona maatregelen toestemming krijgen van Halsema.
    Dit is hier allemaal gewoon gedrag en normaal dat zie je gewoon gebeuren.
    Dat Turkse overheid iedere vorm van protest en demonstraties tegenwerkt is al langer bekend.

    "maar als het in turkije gebeurd dan loopt men te schuimbekken."
    Ja want dat is ook niet normaal, zeker niet voor een land wat zegt democratisch te zijn,
    en wat zegt ooit de EU normen wenst te hanteren.

    " heel lang economisch slecht blijft gaan "
    Vandaar ook de groente en fruit en brood giften van de Turkse overheid.

    "het volk vanzelf opstaan ongeacht welke regels er gelden omtrent protesten"
    Waarom denk je dat er zoveel mensen als politiek gevangen zijn opgesloten in TR?
    Waarom worden kranten/TV stations daar gesloten. Allemaal omdat voor te blijven.

    "aangezien dat dat niet het geval is"
    Omdat er zo veel mensen worden opgepakt daar.
    Hoeveel gevangen zijn er op gepakt daar de laatste 4 jaren?
    En als een grote groep veroordeeld?

    "verhalen waarmee je aankomt een illusie."
    Omdat er geen waarneembaar verzet is, kun je niet stellen dat er geen verzet is.
    Turkije is een lang met een positieve emigratie, er zijn dus meer mensen die daar
    niet meer wensen te wonen, en hun heil ergens anders zoeken... Waarom zou dat
    zijn denk je?

    " erdogan voor dictator uitmaakte en dat turkije onder een onderdrukkend regime leeft. "
    Die omschrijving klopt ook behoorlijk.

    "in de laatste verkiezingen het aflegde in bepaalde steden,"
    Niet in bepaalde steden, in alle grote steden van het land heeft de AK partij verloren.
    Daarna zijn er geen verkiezingen meer geweest. Dat durft Erdogan niet aan op dit moment.

    "Want hoe is mogelijk dat uberhaupt verkiezingen worden gehouden in een land met een dictator aan de stuur."
    Dat er verkiezingen zijn, op zich zegt dat niets. Zie noord Korea, China, Rusland en Venezuela maar.
    De laatste verkiezings uitslagen in Instanboel werden ook niet erkend door Erdogan.
    Daar moest een tweede ronde komen, die de AK partij nog steviger verloor. "
    Trump kon zijn verkiezingsnederlaag ook niet accepteren, net zoals Erdogan dat niet kon.

    " Zover zou het niet eens kunnen komen met een tiran aan d macht."
    Het is toch veel gemakkelijker als je mensen voor de gek kunt houden. En we weten allemaal
    dat Erdogan tegen de democratie is. Dat heeft hij zelf ook gezegd. En nu probeert hij dat ook
    te bewerkstellen.

    "maar ondertussen gaat het leven gewoon in turkije "
    Gelukkig wel ja.

    "blijven protesten uit "
    Ja, ik zou daar ook niets durven zeggen.
    Zeker niet nadat Erdogan en zijn coalitie partner er voor waarschuwen.
    Die Erdogan laat zijn minderjarige oppakken als ze een grapje over hem maken...
    Dus iedereen past daar wel op. Die oppositie is ook niet achterlijk.
    Iedereen daar heeft schrik voor Erdogan.

    "en doen de turken gewoon hun ding."
    Een deel van de bevolking wel, dat andere deel kan zeker niet hun ding doen.


    Verder niets meer te zeggen over de Turkse rechtbanken?
    En dat ze niet meer onafhankelijk zijn.
    Of over Ocelan? Of ove de Koerden?
    Of over Erdogan die protesten verbiedt?

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Citaat Geplaatst door Uitroepteken Bekijk reactie
    Verder niets meer te zeggen over de Turkse rechtbanken?
    En dat ze niet meer onafhankelijk zijn.
    Of over Ocelan? Of ove de Koerden?
    Of over Erdogan die protesten verbiedt?
    Het recht = hondje van politiek. Dit is in elke land het geval.