Geplaatst door
A_bdars Omdat jij schaamteloos zaken stopt in mijn mond en wat jij claimt over mij is erger dan hoe ik reageer erop.
Besef wat je allemaal claimt en houdt je eigen tong in bedwang en weet je dat mijn reactie terecht is.
Die kwestie van gehoorzaam ook al slaat hij je rug en pakt hij je geld af, zie ik als ook al onderdrukt hij jou en mishandeld hij jou en pakt hij jouw bezit af Indd. Er staat niet dat je je zelf niet mag verdedigen in deze fase als hij je huis binnen komt, want er zijn andere authentieke ahadith die spreken over onrecht en over als iemand je bezit wilt afpakken, wat je dan dient te doen. En men dient zichzelf te verdedigen als hij aangevallen wordt of zijn gezin waarover hij verantwoordelijk is en zijn bezit.
Echter een moslim dient altijd een weegschaal te gebruiken en niet als een dwaas superheld spelen en vervolgens zal dit grotere kwaad voortbrengen dan als je je bezit gewoon geeft. Bv: welke verstandige moslim zal, als de leider en zijn leger bewapend jouw huis binnen vallen om jouw bezit af te pakken, weerstand bieden wetend dat hij geen kans maakt op succes maar juist door weerstand te bieden het niet alleen zijn bezit zal kosten maar ook zijn leven en die van zijn gezin?
Je gaat niet iets doen uit emotie en niet denken over de grote gevolgen op jezelf en die van je gezin. Dat jij gedood wordt ok, maar je gezin dan? Is dit hikmah? De Islam is hikmah en niet een geloof van dwaasheid en begeerten. Daarom is khamr verboden ondanks het profijt bevat voor de mensen, het kwaad erin is groter en is dus haram. Zo ook als een groep gewapende mannen op straat op jou en je gezin richten en zeggen geef je bezit, wat ga je doen? Vechten en vervolgens kogels door jezelf of door je gezin laten vliegen of gebruik je je verstand en inzicht en zie je in dat je in deze situatie beter je bezit kan geven? Als je alleen bent, zou ik wel weigeren maar met de levens van je gezin is een hele andere game.
Terugkomend op de leider akhi, en vergeef mij dat ik me uitliet op jou want ik werd een beetje gefrustreerd om je claims. De tirannieke leider en zijn leger die jouw huis bestormen, en jouw bezit afnemen, wat wil je daar tegen doen voor de veiligheid van je gezin en je zelf? Vechten tegen een gewapende leger van een tirannieke leider? Of mond dicht en je bezit geven is wat in deze situatie wijsheid is?
Er is een grote verschil tussen het willen verkrachten van je vrouw en dochters en je rug slaan en je bezit afpakken. Dit kun je nooit met elkaar vergelijken. Bezit is weg, rizq komt van Allah en blijkbaar is die deel van je bezit de rizq van de tirannieke leider die het op een onrechtmatige wijze heeft genomen zoals drugsdealers en pooiers etc.
Als het jouw rizq was dan was het bij jou gebleven en niet elders. Bezit is het niet waard om je leven en gezin op het spel te zetten wetend dat je jezelf en hen niet kunt redden als je weerstand bied. Dus zwijgen en je rizq verdien je wel terug in sha Allah. Die klappen die jij gekregen hebt gaan ook over en die wonden helen.
Je vrouw en dochters verkrachten? Dat is iets op hogere level en kun je nooit vergelijken met miezerige bezit die je kunt terug verdienen. Dit weet je ook maar helaas gebruikt men rare vergelijkingen om hun gelijk te willen bewijzen.
De profeet houd het meest van zijn Ummah en sprak met openbaring en wijsheid omdat Allah weet wat de gevolgen zijn en wij ook alleen we zijn soms te trots of warmbloedig waardoor we denken dat we de leider en zijn leger als ze ons thuis aanvallen kunnen kapot maken ter verdediging van ons zelf en onze gezin, maar we zijn geen super saiyans sorry. Realiteit is realiteit. De sahaba werden ook gemarteld, gedood, al hun bezit afgepakt en ze konden helemaal niets doen en mochten niets doen ook al smeekte ze de profeet laat ons terug vechten en dit zelfs tegenover moeshrikien, die ze toen ze kracht hadden hen wel besteden hadden. Laat staan moslim leiders, waarover de profeet zei dat het verboden is om khuruj te doen jegens hen en Bente bestrijden zolang ze geen openlijke duidelijke ongeloof gepleegd hebben waarover consensus is dat hij hierdoor kaafir is geworden. Hier is veel over. De moeshrikien van Kuraych waren in duidelijke ongeloof waarover geen twijfel was en alsnog vochten ze niet tegen hen ondanks zij zelf gemarteld werden en gedood en bestolen etc. Dit deden ze pas toen ze de kracht ervoor hadden en materiaal. Dit is wat de Deen ons leert maar de nafs js vaak geneigd naar het tegenovergestelde.
Maar goed, ik dwaal af.
Dus hij (de leider) die jouw huis binnenstormt met zijn leger, vraagt jou niet geef jouw bezit aub, hij eist het van je en ook al zeg je nee het is mijn bezit (wat je gewoon kunt zeggen want hij wil jou bestelen en dit mag niet), pakt hij het van je af met geweld en slaat hij jou en pakt hij het tegen je wil in. Vervalt hierdoor je gehoorzaamheid aan hem of vervalt hierdoor zijn leiderschap tegenover jou? Nee akhi, je mag geen khuruj doen noch mag je hem ongehoorzaam zijn in zaken die geen zonden bevatten.
Dus zoals je kunt lezen in de vorige alinea is het glashelder dat je kunt weigeren je bezit te geven aan hem, je gehoorzaamt hem dus niet in deze kwestie maar als gevolg hiervan valt hij jou aan en grijpt je bezit tegen je wil in en slaat jou hiervoor kapot. En vertrekt. Mag je khuruj doen? Nee. Is hij niet meer de moslim leider? Jawel. Moet je hem gehoorzamen ondanks wat er gebeurd is? Ja.