1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.296
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Noorse extreemrechtse moordenaar Breivik vraagt voorwaardelijke vrijlating

    Anders Behring Breivik, de rechts-extremist die 77 mensen vermoordde in Noorwegen, heeft voorwaardelijke vrijlating aangevraagd. Dat zei zijn advocaat woensdag.





    Breivik is ook van plan een nieuwe rechtszaak aan te spannen tegen de Noorse staat met betrekking tot zijn omstandigheden in de gevangenis, waar hij gescheiden wordt gehouden van andere gevangenen, aldus advocaat Øystein Storrvik.

    In juli 2011 schoot Breivik, vermomd als politieagent, 69 mensen dood, voornamelijk tieners. Dat gebeurde in een jeugdkamp van de Arbeiderspartij op het eiland Utoya, kort nadat hij acht mensen had gedood met een bomaanslag bij een overheidsgebouw in Oslo.

    Zwaarste straf mogelijk
    Hij werd in 2012 veroordeeld tot de toen zwaarste straf in Noorwegen, 21 jaar gevangenisstraf, die voor onbepaalde tijd kan worden verlengd.

    "In zijn naam heb ik een verzoek om voorwaardelijke vrijlating ingediend", zei Storrvik tegen het dagblad Verdens Gang. "Hij heeft recht op een juridische herziening voor voorwaardelijke vrijlating aan het einde van de minimumperiode, die in zijn geval 10 jaar is. Het is een recht dat alle veroordeelden hebben en daar wil hij ook gebruik van maken", zei hij.

    De advocaat zei ook dat Breivik een rechtszaak wil aanspannen om te protesteren tegen "zo'n lange periode van isolatie" in de gevangenis.

    In de gevangenis heeft Breivik drie cellen van elk 10 vierkante meter, met uitzicht naar buiten, en hij kan sporten, videogames spelen en televisie kijken.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Lijkt mij geen goed idee.
    Hij heeft een hele lijst aan psychiatrische aandoeningen.
    Nooit meer loslaten.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.394
    16-07-2019

    Maak hem president van Noorwegen !

  4. #4
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Lijkt mij geen goed idee.
    Hij heeft een hele lijst aan psychiatrische aandoeningen.
    Nooit meer loslaten.
    Je had graag gewild dat hij moslim zou zijn.

    Dan was Breiviks naam elke jaar gevallen als jullie zogenaamd de slachtoffers gaan “ herdenken “ ...

    Ziek volk

  5. #5
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Over een mogelijke islamitisch breivik gesproken, waar is ISWA?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door DSG Bekijk reactie
    Je had graag gewild dat hij moslim zou zijn.

    Dan was Breiviks naam elke jaar gevallen als jullie zogenaamd de slachtoffers gaan “ herdenken “ ...

    Ziek volk
    Jij projecteert jouw gedachten op mij, en noemt andere mensen ziek!
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  7. #7
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Jij projecteert jouw gedachten op mij, en noemt andere mensen ziek!
    Dat klopt.

  8. #8
    Le méchant loup

    Reacties
    1.601
    21-06-2010

    Is dat al zo lang geleden 2011?

    Niet normaal hoe snel de jaren voorbij gaan...
    Les Salauds

    Anti-homo-slaafiëns