1. #31
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Nog steeds heerst de gedachte dat zeer gevaarlijke mensen voor de maatschappij na "behandeling" van een psychiater wel weer gelouterd hun plaats in de maatschappij kunnen innemen.

    regelmatig blijkt weer dat het een wassen neus is.

    Er zijn aandoeningen die in de hersens liggen, die niemand kan veranderen.
    Flink wat van die lieden zijn daarnaast heel mondig, en zeer gewiekst in het manipuleren van mensen.
    Dus ook psychiaters.

    Het probleem is dat als zo'n figuur weer wordt losgelaten en het fout gaat, mensen de dupe zijn.
    Verkracht, vermoord, overvallen noem maar op.
    En dan begint het circus van voren af aan.

    Las paar dagen geleden dat een man met nichtje van 9 op stap was geweest en haar had misbruikt.
    Wat stelde griezel, het meisje was zelf begonnen met avances maken!

    Typerend voor dit soort zieke lieden, zijn zien en horen wat ze willen zien, horen het is nooit hun schuld.



    Column
    Waarom worden vrouwen als Anne Faber geofferd aan het tbs-systeem?

    Beeld Maartje Geels
    De tbs-begeleider van de Schiedamse Wik H., dader van de Schiedammer parkmoord, wil hem met verlof sturen, las ik. Omdat het van 'meerwaarde voor zijn behandeling' zou zijn.


    Klinkt dat alleen mij bekend in de oren? Was het niet amper een jaar geleden dat Michael P. Anne Faber martelde, verkrachtte en vermoordde terwijl hij 'werkte aan zijn terugkeer in de maatschappij'?

    En werd niet in 2016 nog een 21-jarige vrouw verkracht door tbs'er-op-verlof Henk van der V., die in 2000 de 16-jarige Ankie had vermoord?

    Nu willen behandelaars opnieuw een dader van een vreselijk misdrijf begeleid verlof geven, hoewel volgens de kliniek de kans op herhaling groot is. Wik H. vermoordde in 2000 de 10-jarige Nienke én bijna ook haar vriendje van elf. Later probeerde hij ook nog verschillende vrouwen te verkrachten.

    Geofferd aan de draak
    Ik heb Anne Faber niet gekend, maar vergeten zal ik haar nooit: een jonge vrouw in het begin van haar leven, popelend om een toekomst op te bouwen. In enge sprookjes uit mijn kindertijd werden elk jaar onschuldige meisjes geofferd aan zevenkoppige draken, totdat het monster na een strijd op leven en dood door de mannelijke held werd gedood. Die sprookjes las ik in mijn moedertaal in een land dat met diverse monsters worstelde.

    Maar in Nederland zitten de kleine meiden op hockey of voetbal en hebben ze feministische vaders, dacht ik.

    Hoe komt het dan toch dat ze worden geofferd aan de draak? Want dat is wat er gebeurt. Waarom zien we niet dat het systeem meisjes doodt? Mensen als Michael P. en Henk van der V. worden door het systeem geholpen te verkrachten of te doden. Hen met verlof sturen vergroot juist de kans op herhaling, blijkt uit de bovenstaande voorbeelden.

    En als je hoort dat ook Wik H. misschien verlof krijgt, denk je: wie is de volgende Anne Faber? Wie is de volgende dochter die van haar fiets gerukt wordt, gemarteld, verkracht, gedood? Omdat een begeleider vindt dat het leven van een dader fijner zou zijn als hij verlof krijgt?

    Naar de maan
    Anne Faber is niet alleen Anne Faber, ze is een van ons, een van onze dochters. Haar dood had moeten bijdragen tot hervorming van het falende systeem, een keerpunt moeten zijn in de geschiedenis van het strafrecht en het tbs-systeem. Rechters, begeleiders, minister, vrezen jullie niet voor jullie dochters en kleindochters?

    De zaak van Anne Faber is geen zaak om te vergeten. Als ik de rechter was die destijds geen tbs heeft opgelegd aan Michael P., had ik haar foto op mijn bureau gezet naast een foto van mijn eigen kinderen. Om me mijn eigen falen en het falende systeem dagelijks te herinneren. Want dat falende systeem betekent verwoeste levens.

    En begeleiders: hebben jullie geen empathisch vermogen? Want als ik me moet voorstellen wat Nienke en Anne en al die andere vrouwelijke slachtoffers die het systeem allang vergeten heeft, hebben moeten doorstaan, wil ik weer emigreren, ditmaal naar de maan.

    De vermoorde Nienke uit Schiedam zou nu 28 zijn geweest, Anne Faber een jaar jonger. In Nederland moet iedereen een fijn leven hebben, zelfs moordenaars van kinderen en jonge vrouwen, maar hoeveel weegt het verloren leven van Anne of Nienke? Wat betekenen zij voor ons, die hen niet hebben kunnen helpen? Niets, omdat ze niet meer zijn? Niets, omdat ze gewoon pech hebben gehad?

    Schrijfster Mira Feticu columnist.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  2. #32
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Iemand die op borgtocht vrijgelaten wordt is nog niet schuldig bevonden he.
    Als mensen dit gaan doen, gaan er onherroepelijk ook onschuldige mensen vermoord worden.
    En dat is te voorkomen,
    Zelfs als je dochtertje of eerder zoontje gewoon echt zegt dat hij het is geweest.

    Ik zou genocide plegen beste Mike.

    Zo’n kind is voor het leven verpest.

  3. #33
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    De zaak Nicky Verstappen,




    Hoe kwam Brechs dna op Nicky's onderbroek? ‘

    Vrijspraak kan ook nog’

    Na twintig jaar vol verdriet, verwijten en vraagtekens staan de ouders van Nicky Verstappen morgen oog in oog met Jos Brech, de man die verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van hun zoon. Zijn advocaat gaat voor vrijspraak. Maar hoe sterk is het bewijs? ‘De rechter kan zeggen: Brechs dna is op een verkeerde manier verkregen’.

    Niels Klaassen/Carla van der Wal 11-12-18, 03:00

    Komt er bij de eerste zitting van de rechtszaak dan eindelijk een antwoord op de vraag die de familie Verstappen al twintig jaar pijnigt? ,,Wat is er gebeurd? Nicky is ons kind, dat vergeet je nooit’’, klonk de hartenkreet van moeder Berthie eerder. De dna-treffer dit voorjaar vormde de grote doorbraak in de zaak die de familie Verstappen, hun dorp Heibloem, Limburg en de rest van Nederland al tijden bezighoudt.



    Verschrikkelijk voor de ouders van Nicky

    Dit moet echt anders.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie



    Column
    Waarom worden vrouwen als Anne Faber geofferd aan het tbs-systeem?

    Beeld Maartje Geels
    De tbs-begeleider van de Schiedamse Wik H., dader van de Schiedammer parkmoord, wil hem met verlof sturen, las ik. Omdat het van 'meerwaarde voor zijn behandeling' zou zijn.


    Klinkt dat alleen mij bekend in de oren? Was het niet amper een jaar geleden dat Michael P. Anne Faber martelde, verkrachtte en vermoordde terwijl hij 'werkte aan zijn terugkeer in de maatschappij'?

    En werd niet in 2016 nog een 21-jarige vrouw verkracht door tbs'er-op-verlof Henk van der V., die in 2000 de 16-jarige Ankie had vermoord?

    Nu willen behandelaars opnieuw een dader van een vreselijk misdrijf begeleid verlof geven, hoewel volgens de kliniek de kans op herhaling groot is. Wik H. vermoordde in 2000 de 10-jarige Nienke én bijna ook haar vriendje van elf. Later probeerde hij ook nog verschillende vrouwen te verkrachten.

    Geofferd aan de draak
    Ik heb Anne Faber niet gekend, maar vergeten zal ik haar nooit: een jonge vrouw in het begin van haar leven, popelend om een toekomst op te bouwen. In enge sprookjes uit mijn kindertijd werden elk jaar onschuldige meisjes geofferd aan zevenkoppige draken, totdat het monster na een strijd op leven en dood door de mannelijke held werd gedood. Die sprookjes las ik in mijn moedertaal in een land dat met diverse monsters worstelde.

    Maar in Nederland zitten de kleine meiden op hockey of voetbal en hebben ze feministische vaders, dacht ik.

    Hoe komt het dan toch dat ze worden geofferd aan de draak? Want dat is wat er gebeurt. Waarom zien we niet dat het systeem meisjes doodt? Mensen als Michael P. en Henk van der V. worden door het systeem geholpen te verkrachten of te doden. Hen met verlof sturen vergroot juist de kans op herhaling, blijkt uit de bovenstaande voorbeelden.

    En als je hoort dat ook Wik H. misschien verlof krijgt, denk je: wie is de volgende Anne Faber? Wie is de volgende dochter die van haar fiets gerukt wordt, gemarteld, verkracht, gedood? Omdat een begeleider vindt dat het leven van een dader fijner zou zijn als hij verlof krijgt?

    Naar de maan
    Anne Faber is niet alleen Anne Faber, ze is een van ons, een van onze dochters. Haar dood had moeten bijdragen tot hervorming van het falende systeem, een keerpunt moeten zijn in de geschiedenis van het strafrecht en het tbs-systeem. Rechters, begeleiders, minister, vrezen jullie niet voor jullie dochters en kleindochters?

    De zaak van Anne Faber is geen zaak om te vergeten. Als ik de rechter was die destijds geen tbs heeft opgelegd aan Michael P., had ik haar foto op mijn bureau gezet naast een foto van mijn eigen kinderen. Om me mijn eigen falen en het falende systeem dagelijks te herinneren. Want dat falende systeem betekent verwoeste levens.

    En begeleiders: hebben jullie geen empathisch vermogen? Want als ik me moet voorstellen wat Nienke en Anne en al die andere vrouwelijke slachtoffers die het systeem allang vergeten heeft, hebben moeten doorstaan, wil ik weer emigreren, ditmaal naar de maan.

    De vermoorde Nienke uit Schiedam zou nu 28 zijn geweest, Anne Faber een jaar jonger. In Nederland moet iedereen een fijn leven hebben, zelfs moordenaars van kinderen en jonge vrouwen, maar hoeveel weegt het verloren leven van Anne of Nienke? Wat betekenen zij voor ons, die hen niet hebben kunnen helpen? Niets, omdat ze niet meer zijn? Niets, omdat ze gewoon pech hebben gehad?

    Schrijfster Mira Feticu columnist.
    Toen ik zat te schrijven dacht ik ook aan Fleur.

    Die dader, heeft al een spoor van ellende en leed getrokken. En men dacht echt hem te kunnen genezen?!
    Maar ook die behandelaars die voor zich zelf werken, de cijfers van "genezen" psychisch gestoorde delinquenten wordt kunstmatig omhoog gedreven.
    Deze dader was zogenaamd klaar weer terug te komen in de maatschappij, mocht al op onbegeleid verlof, terwijl dat beest in de kliniek diverse medewerkers had bedreigd, en agressief bejegend!
    Zelfs voor een leek duidelijk, deze hufter neemt geen genoegen met nee.
    Wat hij wil moet gebeuren.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    1.532
    31-08-2013

    Citaat Geplaatst door Oushen Bekijk reactie
    Florida is thug life, kunnen Marokkanen wat van leren wat dat betreft.

    Een keihard signaal naar pedofilie en naar rechters die mickey mouse straffen geven aan die beesten.
    Juist

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door DSG Bekijk reactie
    Zelfs als je dochtertje of eerder zoontje gewoon echt zegt dat hij het is geweest.

    Ik zou genocide plegen beste Mike.

    Zo’n kind is voor het leven verpest.
    Ja zelfs dan.
    Uiteraard makkelijk praten nu, dat snap ik ook wel en ik weet ook verre van zeker dat ik mezelf in zou kunnen houden, maar toch zou dat voor het grotere geheel beter zijn wat mij betreft.

    Vergeet ook niet dat het kind ook voor het leven verwoest is als jij de dader vermoord, maar dan nog erger want dan zit pa ook nog eens tig jaar in de bak.

  7. #37
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    In Nederland sta je zo weer buiten.

    En inderdaad je weet pas hoe je zou handelen mocht iemand zelf zoiets traumatisch overkomen.

    In de wet is bijvoorbeeld niet voor niets de term "ontoerekenings vatbaar" opgenomen

    In een raas van woede is een mens tot héél veel in staat.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #38
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Toen ik zat te schrijven dacht ik ook aan Fleur.

    Die dader, heeft al een spoor van ellende en leed getrokken. En men dacht echt hem te kunnen genezen?!
    Maar ook die behandelaars die voor zich zelf werken, de cijfers van "genezen" psychisch gestoorde delinquenten wordt kunstmatig omhoog gedreven.
    Deze dader was zogenaamd klaar weer terug te komen in de maatschappij, mocht al op onbegeleid verlof, terwijl dat beest in de kliniek diverse medewerkers had bedreigd, en agressief bejegend!
    Zelfs voor een leek duidelijk, deze hufter neemt geen genoegen met nee.
    Wat hij wil moet gebeuren.
    Precies, waarom onnodig risico's nemen. Ik las in een interview dat ze gewoon bang voor hem waren (ze voelden zich geintimideerd) dan laat je zo iemand toch niet op verlof gaan en neem je gepaste maatregelen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  9. #39

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    In Nederland sta je zo weer buiten.

    En inderdaad je weet pas hoe je zou handelen mocht iemand zelf zoiets traumatisch overkomen.

    In de wet is bijvoorbeeld niet voor niets de term "ontoerekenings vatbaar" opgenomen

    In een raas van woede is een mens tot héél veel in staat.
    Op zich snap ik wel dat mensen vinden dat hier (vaak/soms) te licht gestraft wordt, maar dat heeft natuurlijk een reden en die reden is niet dat men graag mensen in gevaar brengt door maar risico's te nemen.
    Er zit wel een gedachte en wetenschap achter.
    Ik ben ook geen kenner maar we weten bv wel dat zwaarder straffen gewoon niet werkt.
    Kijk naar vergelijkbare landen waar ze zwaarder straffen.
    Dat resulteert over het algemeen niet in minder criminaliteit.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    1.532
    31-08-2013

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Op zich snap ik wel dat mensen vinden dat hier (vaak/soms) te licht gestraft wordt, maar dat heeft natuurlijk een reden en die reden is niet dat men graag mensen in gevaar brengt door maar risico's te nemen.
    Er zit wel een gedachte en wetenschap achter.
    Ik ben ook geen kenner maar we weten bv wel dat zwaarder straffen gewoon niet werkt.
    Kijk naar vergelijkbare landen waar ze zwaarder straffen.
    Dat resulteert over het algemeen niet in minder criminaliteit.
    Hoe bedoel je niet werkt? Gevangenis is geen therapie het is straf. Hoe langer ze vast zitten des te minder nieuwe slachtoffers van betreffend persoon. Mentaliteit van lik mn reet. Ga een rozijnen broodje met pindakaas en kaas eten of zo.

  12. #42
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ja zelfs dan.
    Uiteraard makkelijk praten nu, dat snap ik ook wel en ik weet ook verre van zeker dat ik mezelf in zou kunnen houden, maar toch zou dat voor het grotere geheel beter zijn wat mij betreft.

    Vergeet ook niet dat het kind ook voor het leven verwoest is als jij de dader vermoord, maar dan nog erger want dan zit pa ook nog eens tig jaar in de bak.
    klopt

    Emotie voert de boventoon.

    Maar het ligt ook aan de staat met hun mickey mouse straffen.

    Het is gewoon niet meer leuk.

  13. #43
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door Thara Bekijk reactie
    Hoe bedoel je niet werkt? Gevangenis is geen therapie het is straf. Hoe langer ze vast zitten des te minder nieuwe slachtoffers van betreffend persoon. Mentaliteit van lik mn reet. Ga een rozijnen broodje met pindakaas en kaas eten of zo.
    Waarom moet je je zo agressief uiten als een man?

  14. #44
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Op zich snap ik wel dat mensen vinden dat hier (vaak/soms) te licht gestraft wordt, maar dat heeft natuurlijk een reden en die reden is niet dat men graag mensen in gevaar brengt door maar risico's te nemen.
    Er zit wel een gedachte en wetenschap achter.
    Ik ben ook geen kenner maar we weten bv wel dat zwaarder straffen gewoon niet werkt.
    Kijk naar vergelijkbare landen waar ze zwaarder straffen.
    Dat resulteert over het algemeen niet in minder criminaliteit.
    Voor de nabestaanden wel een geruststellende gedachte dat de verkrachter/moordenaar van hun kind voor een lange periode achter slot en grendel zit.

    En voor de buitenwereld ook een psychopaat minder want hoeveel gevallen kennen we inmiddels van daders die met (vervroegd) verlof gingen en een zelfde daad of zelfs erger pleegden?

    Gewoon opsluiten voor zo lang mogelijk. En verplichte therapie
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Summer de Snoo een elf jarige meid dat wordt gebruikt als een meerderjarige in de wereld van modellen. Heel schrikwekkend wat voor mensen Nederland op een plateau zet. Minderjarige modellen waar Nederland opeens heel erg van houdt. In deze wereld waar pedofilie de dagelijkse norm wordt weetje gewoon dat dit niet goed is.

    https://youtu.be/BGD40Rm5C6U
    Heavy