1. #196
    ⵣ AitSaid ❤️

    Reacties
    2.422
    21-08-2013

    Heeft Derksen al zelfmoord gepleegd?


    “Le roi est mort... vive la République”

  2. #197
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Sigaartje Bekijk reactie
    De betekenis die jij aan "dankbaar" geeft is wat mij betreft te beperkt, Mike. Maar het lijkt er wel op dat je hetzelfde zegt, bedoelt, als ik, behalve dan dat je het woord "dankbaar" er niet bij wilt gebruiken.

    En over de VvMU hou je je gewoon op de vlakte. Dat mag natuurlijk, maar jammer vind ik het wel.
    Hoezo "rekalibratie"? Ik hoef geen "rekalibratie" van wat wel of niet gezegd kan worden. Dat is al duidelijk in wet- en regelgeving vastgelegd.

    Als Akwasi roept dat ie de eerste de beste Zwarte Piet die hij tegenkomt in zijn/haar gezicht zal trappen, in de kontekst van die bijeenkomst, dan mag dat niet. Hij bedreigt letterlijk mensen.
    En Derksen mag wel een slechte grap maken. Daarmee zet hij tenslotte alleen zichzelf voor schut.
    Ik houd me juist niet op de vlakte, ik verdedig dat van iedereen, zowel dat van Derksen om dat te zeggen als van mensen om daar wat van te vinden.
    Die hebben allemaal niets illegaals gedaan.

    Wat er sociaal geaccepteerd wordt (en ook wat in wetten staat) verandert steeds.
    Dat dat van jou niet hoeft is in die zin niet zo belangrijk.
    Net zo min als wat ik er van vind trouwens, maar we zitten nu in een periode waarin wat sociaal acceptabel is, inderdaad opnieuw word geëvalueerd.

    Als een politieke striptekenaar iets maakt waarin hij overdrachtelijk iemand de nek omdraait, is dat volgens jou dan bedreiging?
    Als wat Akwasi deed bedreiging is en OM zou denken dat ze een zaak hebben, zou hij allang aangeklaagd zijn.

  3. #198
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.328
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik houd me juist niet op de vlakte, ik verdedig dat van iedereen, zowel dat van Derksen om dat te zeggen als van mensen om daar wat van te vinden.
    Die hebben allemaal niets illegaals gedaan.

    Wat er sociaal geaccepteerd wordt (en ook wat in wetten staat) verandert steeds.
    Dat dat van jou niet hoeft is in die zin niet zo belangrijk.
    Net zo min als wat ik er van vind trouwens, maar we zitten nu in een periode waarin wat sociaal acceptabel is, inderdaad opnieuw word geëvalueerd.

    Als een politieke striptekenaar iets maakt waarin hij overdrachtelijk iemand de nek omdraait, is dat volgens jou dan bedreiging?
    Als wat Akwasi deed bedreiging is en OM zou denken dat ze een zaak hebben, zou hij allang aangeklaagd zijn.
    Het OM doet onderzoek of de uitspraak van Akwasi ("Op het moment dat ik een Zwarte Piet tegenkom in november, trap ik hem hoogstpersoonlijk op zijn gezicht") aanzetten tot geweld en dus strafbaar is. Waarschijnlijk hebben ze al een beslissing genomen maar nog niet gepubliceerd om in de huidige sfeer geen olie op de golven te gooien.
    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...k-lives-matter

    Ik acht de kans niet ondenkbaar dat ze Akwasi gaan vervolgen omdat hij ook na de demonstratie geen afstand van zijn uitspraak heeft gedaan en niet vervolgen een gevaarlijk precedent schept. Want wat als bij een Pegidademonstratie Wagensveld gaat roepen: "Op het moment dat ik een Zwarte Baard met Djellaba tegenkom, trap ik hem hoogstpersoonlijk op zijn gezicht" ??

    De flauwe grap van Derksen is van een heel andere orde. Als het OM dat zou gaan vervolgen als "racisme/discriminatie/aanzetten tot haat" gaat het voor de rechter af al een gieter ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  4. #199
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Het OM doet onderzoek of de uitspraak van Akwasi ("Op het moment dat ik een Zwarte Piet tegenkom in november, trap ik hem hoogstpersoonlijk op zijn gezicht") aanzetten tot geweld en dus strafbaar is. Waarschijnlijk hebben ze al een beslissing genomen maar nog niet gepubliceerd om in de huidige sfeer geen olie op de golven te gooien.
    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...k-lives-matter

    Ik acht de kans niet ondenkbaar dat ze Akwasi gaan vervolgen omdat hij ook na de demonstratie geen afstand van zijn uitspraak heeft gedaan en niet vervolgen een gevaarlijk precedent schept. Want wat als bij een Pegidademonstratie Wagensveld gaat roepen: "Op het moment dat ik een Zwarte Baard met een djellaba tegenkom, trap ik hem hoogstpersoonlijk op zijn gezicht" ??

    De flauwe grap van Derksen is van een heel andere orde. Als het OM dat zou gaan vervolgen als "racisme/discriminatie/aanzetten tot haat" gaat het voor de rechter af al een gieter ...
    Akwasi had idd beter kunnen zeggen dan krijgt zwarte piet de roe.
    Maar hey emotie he, sommige hebben het en sommige niet.

  5. #200
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Het was geen flauwe grap
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  6. #201
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.328
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Akwasi had idd beter kunnen zeggen dan krijgt zwarte piet de roe.
    Maar hey emotie he, sommige hebben het en sommige niet.
    Op een demonstratie kun je je laten meeslepen door de emotie van het moment.
    Maar achteraf (bijvoorbeeld bij talkshow Beau) had hij kunnen zeggen:
    "Was niet handig. Had ik niet moeten zeggen".
    Heeft hij niet gedaan ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  7. #202
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Op een demonstratie kun je je laten meeslepen door de emotie van het moment.
    Maar achteraf (bijvoorbeeld bij talkshow Beau) had hij kunnen zeggen:
    "Was niet handig. Had ik niet moeten zeggen".
    Heeft hij niet gedaan ...
    Maar gelukkig dat zwarte piet niet bestaat stel je voor als dat wel zo was, dan konden ze hem nog wat maken.

    Nu is het zoiets als “als ik homer simpson zie dan klap ik hem”

  8. #203
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Dries Boussatta vraagt Johan D "Besef je dat je mensen kwetst?"


    Dan leidt Gijp Dries Boussatta af door onderwerpwijziging:

    "Wíj hebben nóóit 'n Marokkaan geschoffeerd!"


    (Wat niet klopt)
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  9. #204
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.328
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Maar gelukkig dat zwarte piet niet bestaat stel je voor als dat wel zo was, dan konden ze hem nog wat maken.

    Nu is het zoiets als “als ik homer simpson zie dan klap ik hem”
    De Zwarte Baard met Djellaba
    is ook een symbolisch figuur.
    Of misschien wel diabolisch ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  10. #205
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    De Zwarte Baard met Djellaba
    is ook een symbolisch figuur.
    Of misschien wel diabolisch ...
    Fout!
    Daar komt je hypocrisie naar buiten, wat ik en Akwasi noemen zijn karikaturen.
    Wat jij benoemt en tevens schoffeerd in je reactie is een persoon van een bepaalt geloof.
    Mooi om te zien dat je geen moment je lelijkigheid en schofferend karakter kan verbergen.

  11. #206
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.328
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Fout!
    Daar komt je hypocrisie naar buiten, wat ik en Akwasi noemen zijn karikaturen.
    Wat jij benoemt en tevens schoffeerd in je reactie is een persoon van een bepaalt geloof.
    Mooi om te zien dat je geen moment je lelijkigheid en schofferend karakter kan verbergen.
    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    (...)
    Ik acht de kans niet ondenkbaar dat ze Akwasi gaan vervolgen omdat hij ook na de demonstratie geen afstand van zijn uitspraak heeft gedaan en niet vervolgen een gevaarlijk precedent schept. Want wat als bij een Pegidademonstratie Wagensveld gaat roepen: "Op het moment dat ik een Zwarte Baard met Djellaba tegenkom, trap ik hem hoogstpersoonlijk op zijn gezicht." ??
    De Zwarte Baard met Djellaba
    is óók een karikatuur.
    Voor Wagensveld staat hij voor
    de Mohammedaan met kromzwaard.

    Maar net zoals Zwarte Piet
    voor jou en Akwasi
    staat voor racisme
    is dat natuurlijk onzin ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  12. #207
    A Man Apart

    Reacties
    2.805
    27-09-2016

    Citaat Geplaatst door -Malena- Bekijk reactie
    Heeft Derksen al zelfmoord gepleegd?
    Hij deed al eerder een poging
    Van de trap gevallen
    Liep met een sisser af

    Of zelfs de dood wilt m niet
    De Man Der Heden

  13. #208
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    De Zwarte Baard met Djellaba
    is óók een karikatuur.
    Voor Wagensveld staat hij voor
    de Mohammedaan met kromzwaard.

    Maar net zoals Zwarte Piet
    voor jou en Akwasi
    staat voor racisme
    is dat natuurlijk onzin ...
    Of het onzin is bepaalt het beheer hier wel.

  14. #209
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.328
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Of het onzin is bepaalt het beheer hier wel.
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  15. #210
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Misschien volgende keer proberen te discussiëren zonder schofferingen of discriminerende uitingen.