1. #16
    Altijd paraat

    Reacties
    10.150
    21-06-2010

    All blacks saw this man as the devil of the Equator ... From all the bodies killed in the field, you had to cut off the hands. He wanted to see the number of hands cut off by each soldier, who had to bring them in baskets ... A village which refused to provide rubber would be completely swept clean. As a young man, I saw [Fiévez's] soldier Molili, then guarding the village of Boyeka, take a net, put ten arrested natives in it, attach big stones to the net, and make it tumble into the river ... Rubber causes these torments; that's why we no longer want to hear its name spoken. Soldiers made young men kill or rape their own mothers and sisters.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    putin wordt in leven gehouden door Erdogan.. iedere schele tok snapt dit wel

    russische economie blijft draaien dankzij Turkije waar die keurig en netjes op tijd zijn gas en olie aflevert met flinke roebel korting

  2. #17
    Altijd paraat

    Reacties
    10.150
    21-06-2010

    The baskets of severed hands, set down at the feet of the European post commanders, became the symbol of the Congo Free State. ... The collection of hands became an end in itself. Force Publique soldiers brought them to the stations in place of rubber; they even went out to harvest them instead of rubber ... They became a sort of currency. They came to be used to make up for shortfalls in rubber quotas, to replace ... the people who were demanded for the forced labour gangs; and the Force Publique soldiers were paid their bonuses on the basis of how many hands they collected.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    putin wordt in leven gehouden door Erdogan.. iedere schele tok snapt dit wel

    russische economie blijft draaien dankzij Turkije waar die keurig en netjes op tijd zijn gas en olie aflevert met flinke roebel korting

  3. #18
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Dat wist ik niet. Dacht dat belgie destijds ook gastarbeiders haalde uit voormalig Zaire/ Congo om in de belgische kolenmijnen te werken.
    Nee nooit enkel Italianen, Spanjaarden, Turken en Marokkanen.
    Veel Congolezen kregen hier een studiebeurs en er zijn vele die hoger opgeleid zijn.

    (Wat niet wil zeggen dat ik akkoord ben met het gebeurde)
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  4. #19
    Altijd paraat

    Reacties
    10.150
    21-06-2010

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/File...hter,_1904.jpg


    A father stares at the hand and foot of his five-year-old daughter, severed as a punishment for having harvested too little rubber.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    putin wordt in leven gehouden door Erdogan.. iedere schele tok snapt dit wel

    russische economie blijft draaien dankzij Turkije waar die keurig en netjes op tijd zijn gas en olie aflevert met flinke roebel korting

  5. #20
    ⵣ AitSaid ❤️

    Reacties
    2.422
    21-08-2013

    Citaat Geplaatst door -oushen- Bekijk reactie
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/File...hter,_1904.jpg


    A father stares at the hand and foot of his five-year-old daughter, severed as a punishment for having harvested too little rubber.
    Pffff hartpijn...


    “Le roi est mort... vive la République”

  6. #21
    riffia

    Reacties
    1.463
    16-08-2015

    al die afrikaanse landen zijn helemaal niet onafhankelijk. hoezo vieren. ze zijn nog steeds onder de macht van onder andere frankrijk (meest macht in afrika), belgie, enz.
    ik verkoop chinese drugs. 15 euro per gram. het is een nieuwe drugs. speciale plastic zakje krijg je erbij. korting is mogelijk als je trouwe klant bent. bestellingen graag via pm.

    geen 4 mei voor mij! let op wegen corona tijdelijk geen chinese drugs meer beschikbaar! #stopcorona

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    1.537
    27-12-2015

    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    De Belgische koning Filip heeft zijn "diepste spijt" betuigd voor de wandaden in Congo in de koloniale periode tijdens het bewind van een van zijn voorgangers, koning Leopold II.





    De monarch deed dat in een brief aan president Félix Tshisekedi van Congo, een voormalige kolonie van België. Het Belgische paleis heeft dat dinsdag bekendgemaakt. Congo viert dinsdag de 60e verjaardag van de onafhankelijkheid. De brief kwam onverwacht.

    "Deze geschiedenis bestaat uit gemeenschappelijke verwezenlijkingen, maar ook uit pijnlijke episoden. Ten tijde van Congo-Vrijstaat werden geweld- en gruweldaden gepleegd die op ons collectieve geheugen blijven wegen. Gedurende de daaropvolgende koloniale periode werd eveneens leed veroorzaakt en zijn vernederingen toegebracht. Ik houd eraan mijn diepste spijt te betuigen voor die wonden uit het verleden. Wonden die tegenwoordig weer pijnlijk voelbaar worden door daden van discriminatie, nog te sterk aanwezig in onze samenleving", schrijft Filip.

    Schrikbewind Leopold
    Koning Leopold II (1835-1909) regeerde vanaf 1885 over Congo dat toen Onafhankelijke Congostaat of Congo-Vrijstaat werd genoemd en zijn eigendom was. De koning behaalde enorme winsten met handel in rubber en ivoor uit het land. De oorspronkelijke bevolking werd slachtoffer van een schrikbewind met dwangarbeid en meedogenloze onderdrukking waarbij miljoenen slachtoffers vielen.

    In 1908 besloot het Belgische parlement Congo te annexeren en werd het land een kolonie van België. In 1960 volgde onafhankelijkheid. Tegenwoordig heet het land Democratische Republiek Congo.
    Achteraf is het wel makkelijk. Niemand kan je kwalijk nemen over je daden. Niemand wordt gestraft. België heeft na Leopold II ook nog met Koning Boudewijn Congo nog is naar de klote geholpen. De staatsgreep die Mobutu pleegde tegen de eerste President van Congo is een naaistreek. Ga daar maar is je excuses aanbieden vuile smiecht.
    There is no God but Allah, and Mohammed (sav) is his messenger.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door -Malena- Bekijk reactie
    Teringhond was het.
    Hoe kan zo een klein k*tland zo een groot land midden in Afrika koloniseren??
    Ik ga de mensheid en haar moord-en hebzucht nooit snappen.
    Het was nog veel gekker. Toen GB, FR. DL, Portugal, Spanje onder genot van nootjes en een goed glas wijn Afrika in de 19e eeuw aan het verdelen waren
    waar het Osmaanse Rijk niet de baas was, dacht Leopold nummer II te B, ik wil ook een flink stuk.

    Achter de schermen ging hij met de machtige landen in gesprek. En ongelofelijk, die wilde wel uit de goedheid van hun hart die arme drommel een stuk Afrika geven dat zij niet voor zichzelf hadden bestemd.
    Nog vreemder, Leopold nummer II zag dat geschenk als privé eigendom!
    werd geen kolonie van België. Dat gebeurde pas veel later, toen L II zijn zakken al ongelofelijk gevuld had.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    De Belgische koning Filip heeft zijn "diepste spijt" betuigd voor de wandaden in Congo in de koloniale periode tijdens het bewind van een van zijn voorgangers, koning Leopold II.





    De monarch deed dat in een brief aan president Félix Tshisekedi van Congo, een voormalige kolonie van België. Het Belgische paleis heeft dat dinsdag bekendgemaakt. Congo viert dinsdag de 60e verjaardag van de onafhankelijkheid. De brief kwam onverwacht.

    "Deze geschiedenis bestaat uit gemeenschappelijke verwezenlijkingen, maar ook uit pijnlijke episoden. Ten tijde van Congo-Vrijstaat werden geweld- en gruweldaden gepleegd die op ons collectieve geheugen blijven wegen. Gedurende de daaropvolgende koloniale periode werd eveneens leed veroorzaakt en zijn vernederingen toegebracht. Ik houd eraan mijn diepste spijt te betuigen voor die wonden uit het verleden. Wonden die tegenwoordig weer pijnlijk voelbaar worden door daden van discriminatie, nog te sterk aanwezig in onze samenleving", schrijft Filip.

    Schrikbewind Leopold
    Koning Leopold II (1835-1909) regeerde vanaf 1885 over Congo dat toen Onafhankelijke Congostaat of Congo-Vrijstaat werd genoemd en zijn eigendom was. De koning behaalde enorme winsten met handel in rubber en ivoor uit het land. De oorspronkelijke bevolking werd slachtoffer van een schrikbewind met dwangarbeid en meedogenloze onderdrukking waarbij miljoenen slachtoffers vielen.

    In 1908 besloot het Belgische parlement Congo te annexeren en werd het land een kolonie van België. In 1960 volgde onafhankelijkheid. Tegenwoordig heet het land Democratische Republiek Congo.
    excuus heeft niemand wat aan laten ze rijkdommen terug geven wat ze uit Afrika hebben geroofd.

  10. #25
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    F*** Flupke

    En F*** Albert(!)

    Waarom zeg ik zoiets(?)

    Als Marokkaan die in Mechelen(kwartier van Brussel) geboren is

    F** Brussel(!)

    Ik hoop:wens dat die nepland uit elkaar knalt(!)

    Vlaanderen bij Nederland(republiek want die Willem is nep)

    En Walonie bij Frankrijk(!)

    F** k hun als debken ik ga zwijgen(!)

    F*** de systeem die niks anders doet dan iedereen gebruiken:misbruiken


    Dikke pech voor hun(!) ze mogen doe wat ze willen ik zwijg niet(!)

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Nee nooit enkel Italianen, Spanjaarden, Turken en Marokkanen.
    Veel Congolezen kregen hier een studiebeurs en er zijn vele die hoger opgeleid zijn.

    (Wat niet wil zeggen dat ik akkoord ben met het gebeurde)
    Dus italianen zijn van oorsprong ook gastarbeiders? Dat verklaard waarom er veel Italianen hier bij mij aan de grens (Maasmechelen) wonen.

  12. #27
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    F*** Flupke

    En F*** Albert(!)

    Waarom zeg ik zoiets(?)

    Als Marokkaan die in Mechelen(kwartier van Brussel) geboren is

    F** Brussel(!)

    Ik hoop:wens dat die nepland uit elkaar knalt(!)

    Vlaanderen bij Nederland(republiek want die Willem is nep)

    En Walonie bij Frankrijk(!)

    F** k hun als debken ik ga zwijgen(!)

    F*** de systeem die niks anders doet dan iedereen gebruiken:misbruiken


    Dikke pech voor hun(!) ze mogen doe wat ze willen ik zwijg niet(!)

    Hoever moet men teruggaan? Dan moeten wij toch ook schadevergoeding vragen aan de Oostenrijkers, Spanjaarden, Fransen, en ik vergeet nog een paar andere overheersers?

    Denk je nu werkelijk dat de Franse of de Nederlandse geschiedenis vrij van zonden is.

    Oja juist en die 2 landen hebben geen koloniaal verleden.
    Jij gaat gewoon bij de duivel te biecht
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  13. #28
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Dus italianen zijn van oorsprong ook gastarbeiders? Dat verklaard waarom er veel Italianen hier bij mij aan de grens (Maasmechelen) wonen.
    Tuurlijk waren dat gastarbeiders.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Hoever moet men teruggaan? Dan moeten wij toch ook schadevergoeding vragen aan de Oostenrijkers, Spanjaarden, Fransen, en ik vergeet nog een paar andere overheersers?

    Denk je nu werkelijk dat de Franse of de Nederlandse geschiedenis vrij van zonden is.

    Oja juist en die 2 landen hebben geen koloniaal verleden.
    Jij gaat gewoon bij de duivel te biecht
    Hollanders waren de koorknaapjes van de geschiedenis.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  15. #30
    Altijd paraat

    Reacties
    10.150
    21-06-2010

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Hollanders waren de koorknaapjes van de geschiedenis.
    Nee, Hollanders waren gewoon niet strijdlustig genoeg om bepaalde gebieden in handen te houden...de Britten en Portugezen weten er alles van.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    putin wordt in leven gehouden door Erdogan.. iedere schele tok snapt dit wel

    russische economie blijft draaien dankzij Turkije waar die keurig en netjes op tijd zijn gas en olie aflevert met flinke roebel korting