1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.313
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Politie noemt dodelijke steekpartij Reading terreurdaad

    De steekpartij zaterdag in het Engelse Reading, waardoor drie mensen omkwamen en drie anderen gewond raakten, was een terreurdaad.



    Dat heeft de politie zondag verklaard. De steekpartij was in het park Forbury Gardens, naar verluidt na een betoging tegen racisme en politiegeweld. Het incident had daar volgens de politie niets mee te maken omdat het drie uur na afloop van die bijeenkomst was.

    De politie hield na de steekpartij een 25-jarige man uit Reading aan. De politie gaat er vanuit dat de man alleen handelde. Volgens lokale media gaat het om een man van Libische afkomst.

    Onderzoek
    De politie kondigde zondag aan dat de anti-terreur politie het onderzoek heeft overgenomen. Dat gebeurde kort nadat de minister van Volksgezondheid, Matt Hancock, had verklaard dat het incident niet als terreurdaad werd behandeld. Waarom de politie het nu wel als terreur beschouwt, is niet bekend.

    Reading ligt ongeveer 65 kilometer ten westen van Londen.

  2. #2
    MAT

    Reacties
    5.987
    02-09-2019

    Inside Job.

  3. #3
    برهوت

    Reacties
    608
    13-06-2020

    Citaat Geplaatst door Maaffia Bekijk reactie
    Inside Job.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Ah is een Libische man, nja dan kan het niks anders zijn dan een terreur daad. Alleen blanken kunnen mentaal niet in orde zijn.
    Heavy

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ah is een Libische man, nja dan kan het niks anders zijn dan een terreur daad. Alleen blanken kunnen mentaal niet in orde zijn.
    Hij zou al eens bij MI5 op de radar hebben gestaan omdat hij uit wilde reizen naar Syrie.
    Ik weet niet wat ze verder hebben, maar een terreurdaad met deze informatie is op zijn minst niet indenkbaar.
    Verder moet nog blijken wat er precies achter zit.

  6. #6
    MAT

    Reacties
    5.987
    02-09-2019

    Het is een inside job.

    Een afleidingsmanoeuvre tegen BLM en de rebelse demonstraties.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Hij zou al eens bij MI5 op de radar hebben gestaan omdat hij uit wilde reizen naar Syrie.
    Ik weet niet wat ze verder hebben, maar een terreurdaad met deze informatie is op zijn minst niet indenkbaar.
    Verder moet nog blijken wat er precies achter zit.
    Vraag me dan af hoever ze waren in hun onderzoek.
    Heavy

  8. #8
    ⵣ AitSaid ❤️

    Reacties
    2.422
    21-08-2013

    Als er een moslim of iemand die er op lijkt bij betrokken is, is het altijd een terreurdaad.


    “Le roi est mort... vive la République”

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door -Malena- Bekijk reactie
    Als er een moslim of iemand die er op lijkt bij betrokken is, is het altijd een terreurdaad.
    Free my sister!
    Heavy

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Vraag me dan af hoever ze waren in hun onderzoek.
    Dat weet ik uiteraard niet.
    Ik weet alleen dat ze het niet meteen bestempelde als terroristisch, pas een dag er na, dus er zal toch bepaalde informatie binnen zijn gekomen.
    Welke weet ik niet.

    Stoor jij je meer aan dat het hier terroristisch wordt genoemd (heb je informatie te denken dat het niet zo is)?
    Of dat je denk dat het bij mensen die er niet uitzien als eventuele moslim, minder snel gebeurt (heb je een paar voorbeelden)?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Maaffia Bekijk reactie
    Het is een inside job.

    Een afleidingsmanoeuvre tegen BLM en de rebelse demonstraties.
    Daar heb je vast bewijs voor?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.858
    12-06-2016

    Het is een christen. Hij was moslim. Maar omdat ie een moslimnaam heeft is ie gelijk moslim volgens de media.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door A_J Bekijk reactie
    Het is een christen. Hij was moslim. Maar omdat ie een moslimnaam heeft is ie gelijk moslim volgens de media.
    Staat me niet bij dat de media massaal berichtten dat hij moslim was.
    Wel dat hij als potentiële uit reiziger naar het midden oosten werd geien en ik beken dat ik er dan ook van uit ging dat hij IS wilde joinen.
    Dat is dus niet altijd het geval.

    Maar christenen kunnen ook terroristische daden plegen zoals we weten.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    506
    22-01-2018

    https://youtu.be/IuGah5TUm3g

    Hij was christelijk, vandaar dat er weinig media aandacht voor was
    O, jullie die geloven! Als een slecht persoon tot jullie komt met nieuws, onderzoek het dan nauwkeurig, opdat jullie geen mensen in onwetendheid kwaad doen, waarna jullie spijt zouden krijgen van wat jullie deden

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Mazkit Bekijk reactie
    https://youtu.be/IuGah5TUm3g

    Hij was christelijk, vandaar dat er weinig media aandacht voor was
    Ik weet niet of het minder was dan wanneer het een moslim zou zijn geweest, maar ik heb dit continu voorbij zien komen in de media.