1. #32266
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Dankjewel dames voor jullie lieve woorden en Ameen op jullie dua!! Xx
    21-10-2009

  2. #32267
    MVC Lid

    Reacties
    1.625
    15-07-2015

    Mijn dochter (10 maanden) is prachtig maar o zo vermoeiend. Ik droom van de dag dat het makkelijker wordt. Vandaag even een dipje.

  3. #32268
    MVC Lid

    Reacties
    5.714
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door Slaapkopje Bekijk reactie
    Mijn dochter (10 maanden) is prachtig maar o zo vermoeiend. Ik droom van de dag dat het makkelijker wordt. Vandaag even een dipje.
    Hahaha komt goed in sha allah voor je t weet zijn ze groot, je eerste?

  4. #32269
    MVC Lid

    Reacties
    5.714
    11-03-2010

    Die van mij draait 100x om zodat ik er 100 x uit mag dat eeuwige gedraai op zijn buik

  5. #32270
    MVC Lid

    Reacties
    5.714
    11-03-2010

    Hehe kan ik ook even een oogje dicht doen

  6. #32271
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Mn dochtertje telt tot 10 en bij 9 is ze even stil en zegt ze 10!!!! En kei hard klappen en lachen.. merk echt verschil 2de kindje pikt echt veel op van broers/zussen. Alles wat hij doet, doet ze na. Ook haar danoontje als het op is gooit ze het weg in de prullenbak en lepeltje in de wasbak

    Als je iets voor haar moet doen bijv haar schoentjes aan zegt ze helpen helpen echt schattig. En alles is Nee tegenwoordig haha begint nou al

    Hoe gaat het verder hier. Zijn er nog zwangere?
    Happiness is an inside job


  7. #32272
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door woestijnroosje1 Bekijk reactie
    Salam alaikom mag ik hier nog es mijn hart uitstorten? Heeft wel niks met zwangerschap te maken. Ik hoop dat jullie dit niet erg vinden.

    Ik zit met iets en wil hier graag advies over en bewijzen.

    Ik kom uit een grote familie. Ik heb zowel oudere als jongere broers. Toen ik nog niet getrouwd was eisten mijn broers mij vroeger dat ik mee zou delen in grote kosten voor mijn ouders. Voor alle duidelijkheid, ik heb een slechte relatie met al mijn broers, omdat ze mij nooit als hun zus zagen. Ze eisten dat ik mee zou delen in kosten als nieuwe keuken of wagen voor mijn ouders. Ook af en toe boodschappen en cash geld aan mijn ouders geven.

    Dit deed ik allemaal heel braafjes, ondanks ze me verafschuwden en kleineerden. Ik wilde toen gewoon een 'normale broers/zussen' relatie, maar die kwam er nooit.

    Ikzelf heb NOOIT wat van hun gekregen in heel mijn leven, geen spulletjes, geen geld,..terwijl mijn broers allemaal goed betaalde jobs hebben. Zij en hun gezinnen komen niks te kort.

    Ikzelf ben ook al aantal jaartjes getrouwd en ben momenteel huismoeder. Ik heb een man die veel doet voor zijn ouders en zussen. Volgens hem omdat hij dat verplicht is.
    Ikzelf vind dit uiteraard superlief en steun hem hierin, ik en mijn kinderen komen ook niks te kort elhamdolilah, hij verdient niet veel, maar hij doet wat hij kan.

    Nu waar ik dus advies bij wil en graag bewijzen.
    Mijn broers blijven dus geld vragen aan mij om bijvoorbeeld in kosten te delen voor mijn ouders hun vliegticketten deze zomer. Ikzelf heb geen inkomen en we leven van mijn mans inkomen.
    Ik heb 8 broers en allemaal met een goed betaalde job. Zij willen geld van mij die ik niet heb.
    Mijn man zegt da ik dit niet moet betalen OMDAT ik dit NIET verplicht ben als vrouw.
    Als dochter hoorde mijn vader mij te onderhouden, als zus hoorden mijn broers mij te helpen en als echtgenote steunt mijn man mij, maar hij vind dat ik dit niet moet betalen, ze zijn met veel en kunnen dit prima onder hun verdelen. Maar ze blijven geld vragen.

    Ik heb al niet zon goede relatie met hun en dit lijkt ook nog es niet snel te veranderen. Wat moet ik doen? Klopt het dat ik als vrouw niet verplicht ben om dit te betalen?
    Salaam alaykum

    Zij dringen jou iets op zo te lezen in het verhaal dat is iets heel anders als vragen toch ?
    Allah i yahdiena ameen.
    Gheir in shaa Allah.

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  8. #32273
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    Salaam alaykum

    Zij dringen jou iets op zo te lezen in het verhaal dat is iets heel anders als vragen toch ?
    Allah i yahdiena ameen.
    Gheir in shaa Allah.

    Fi amaani Allah
    Wa alaikom salam, inchaAllah.
    Klopt mij word nooit iets gevraagd, gewoon geëist 'leg geld bij voor dit of dat.
    Tot nu toe genegeerd, nix meer gehoord.
    Heb andere dingen aan mijn hoofd, maar daar vragen ze ook niet naar.

  9. #32274
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door woestijnroosje1 Bekijk reactie
    Wa alaikom salam, inchaAllah.
    Klopt mij word nooit iets gevraagd, gewoon geëist 'leg geld bij voor dit of dat.
    Tot nu toe genegeerd, nix meer gehoord.
    Heb andere dingen aan mijn hoofd, maar daar vragen ze ook niet naar.
    Salaam alaykum

    Is niet netjes inderdaad ,mag wel respectvoller.Sbar wa gheir in shaa Allah.

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  10. #32275
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    Salaam alaykum

    Is niet netjes inderdaad ,mag wel respectvoller.Sbar wa gheir in shaa Allah.

    Fi amaani Allah
    InchaAllah

  11. #32276
    MVC Lid

    Reacties
    5.714
    11-03-2010

    Zijn er nog zwangeren? Mis de babybuik en dat veel voor je wordt gedaan hahaha, wie weet volgend jaar een 2e in sha allah.

  12. #32277
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Ik probeer mn dochtertje in de nacht zindelijk te maken maar zie nog steeds niet echt vooruitgang, ben er een beetje klaar mee week lang al 2x per nacht natte lakens ze wordt ook echt niet wakker om zelf op te staan en ze wordt ook niet wakker als ze nat is, ze slaapt gewoon door. Bij mn zoontje had ik vanaf 4 zoiets van klaar ik doe ze gewoon af en nooit meer om gedaan maar met hem heb ik ook nog jaren regelmatig natte lakens gehad.. nu twijfel ik.. nog even doorzetten of toch weer luiers kopen. Over 1 maand wordt ze al 4.. Allahuma baarek <3

  13. #32278
    MVC Lid

    Reacties
    813
    19-12-2002

    Freya hier ook hetzelfde probleem met mijn zoon van 6. Ik heb meerdere pogingen gedaan om hem 's nachts zindelijk te maken maar helaas zonder resultaat. Hij wordt ook echt niet wakker uit zichzelf. Ze zeggen het moet op een gegeven moment uit zichzelf komen maar bij hem weet ik het niet. Hij heeft uitzonderlijk droge luiers en dan denk ik yes maar de volgende dag weer kletsnat. Ik weet ook niet wat te doen.

  14. #32279
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Dames, luxe probleem. Van huilbaby is mijn jongste nu een slaapbaby. Ze slaapt echt makkelijk uren achtereen overdag waardoor er 4 uur of meer tussen voedingen komen. En nacht deed ze vannacht van 00.30 tot 6.30u. Prima hamdulilah heerlijk. Alleen maak ik me zorgen over voedingen, want ze is nog maar 7 weken. Moet ik wakker maken of laten slapen?

  15. #32280
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Gewoon laten slapen die uurtjes in de nacht. Ik maakte eerst ook wakker de beginweken maar na 6 of 7 weken sliep ze ook gewoon 5 of 6 uurtjes door en liet dat ook. Heb gehoord dat ze toch wakker worden wanneer ze honger hebben.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)