1. #32146
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door woestijnroosje1 Bekijk reactie
    Hahaha, I dont blame you, was net zoals jij bij mijn eerste. Ik wilde alles goed en perfect doen. En als iets niet lukte, voelde ik me een slechte moeder. Maar gelukkig maakte ik snel een klik. Ik keek gewoon naar wat mijn kind wou en wanneer hij er klaar voor was. Als moeder kun je enkel je kind steunen hierin en niet pushen. Gelukkig ging het bij mijn 2de heeel vlotjes allemaal
    Ja alles is ook nieuw bij de eerste, wil je een derde? Hou oud zijn je kindjes nu?

  2. #32147
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Ja alles is ook nieuw bij de eerste, wil je een derde? Hou oud zijn je kindjes nu?
    Idd, tis sowieso nog wat zoeken en proberen, maar alleen jij kent jouw kind het beste. Vooral niet luisteren naar andere moeders wiens kind alles 'perfect' kan. Want dat maakte mij gewoon onzeker. Want dacht vaak er is wat mis met mijn kind terwijl ieder kind bloeit en groeit op zijn/haar manier. Uit ervaring adviseer ik je gewoon om naar je eigen kind te kijken. Gewoon steunen, stimuleren en veel liefde geven op het einde kunnen alle kindjes toch hetzelfde.

    Ik wil dolgraag een derde, mijn jongens zijn 7 en6 nu.

  3. #32148
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Nawal, ik heb ook bij beiden alles glad gemixed tot ze zelfs konden bijten en kauwen, na een jaar pas. Niet grove stukjes opbouwen enz enz. Ik had zoiets van, ze geven zelf wel aan wanneer ze willen kauwen. En dat deden ze.

    Brood gaf ik wel vanaf een maand of 7/8. Bruine boterhammen zonder zaden en pitten ofzo. Met alleen een laagje boter. In hele kleine vierkantjes snijden. En dan sabbelen ze tot ze het doorslikken.
    Ik durfde niet korstjes te geven om te sabbelen omdat die niet uitelkaar vallen tijdens het sabbelen en dus gevaarlijker zijn bij stikken zeg maar. Die kleine vierkantjes brood, als dat beetje 'blijft hangen', geef je makkelijk flesje water bij en weg is het hapje.

  4. #32149
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Nawal, ik heb ook bij beiden alles glad gemixed tot ze zelfs konden bijten en kauwen, na een jaar pas. Niet grove stukjes opbouwen enz enz. Ik had zoiets van, ze geven zelf wel aan wanneer ze willen kauwen. En dat deden ze.

    Brood gaf ik wel vanaf een maand of 7/8. Bruine boterhammen zonder zaden en pitten ofzo. Met alleen een laagje boter. In hele kleine vierkantjes snijden. En dan sabbelen ze tot ze het doorslikken.
    Ik durfde niet korstjes te geven om te sabbelen omdat die niet uitelkaar vallen tijdens het sabbelen en dus gevaarlijker zijn bij stikken zeg maar. Die kleine vierkantjes brood, als dat beetje 'blijft hangen', geef je makkelijk flesje water bij en weg is het hapje.
    Ja dit zijn mijn ma dus ook via de telefoon. Ze zei wil je hem laten stikken ofzo haha ik dacht nou nou weet ik veel. Jij hebt er 5 groot gebracht dit is mijn eerste

  5. #32150
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Assalaamu alaykum dames,

    Ik wil even laten weten dat ik zo super trots ben op jullie. Jullie zijn allemaal top mamma's moge Allaah jullie zegenen en belonen ameen. Vind het zo leuk om de ervaringen te lezen van moeders die van 0 kinderen nu 2 of 3 kinderen hebben Allaahuma bareek.

    Ik ken jullie niet persoonlijk maar soms voelt dat wel zo haha khayr in shaa Allaah.

    Moge Allaah jullie zwangerschappen zegenen en ons moeders zegenen voor al ons werk als moeder ameen.

  6. #32151
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Nawal, ik heb ook bij beiden alles glad gemixed tot ze zelfs konden bijten en kauwen, na een jaar pas. Niet grove stukjes opbouwen enz enz. Ik had zoiets van, ze geven zelf wel aan wanneer ze willen kauwen. En dat deden ze.

    Brood gaf ik wel vanaf een maand of 7/8. Bruine boterhammen zonder zaden en pitten ofzo. Met alleen een laagje boter. In hele kleine vierkantjes snijden. En dan sabbelen ze tot ze het doorslikken.
    Ik durfde niet korstjes te geven om te sabbelen omdat die niet uitelkaar vallen tijdens het sabbelen en dus gevaarlijker zijn bij stikken zeg maar. Die kleine vierkantjes brood, als dat beetje 'blijft hangen', geef je makkelijk flesje water bij en weg is het hapje.
    Korstjes zijn ook om te proberen. Te proeven en te laten wennen aan de structuur. Daarna gaf ikzelf ook vierkantjes inderdaad.

  7. #32152
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Assalaamu alaykum dames,

    Ik wil even laten weten dat ik zo super trots ben op jullie. Jullie zijn allemaal top mamma's moge Allaah jullie zegenen en belonen ameen. Vind het zo leuk om de ervaringen te lezen van moeders die van 0 kinderen nu 2 of 3 kinderen hebben Allaahuma bareek.

    Ik ken jullie niet persoonlijk maar soms voelt dat wel zo haha khayr in shaa Allaah.

    Moge Allaah jullie zwangerschappen zegenen en ons moeders zegenen voor al ons werk als moeder ameen.
    Wa alaykoem asalaam

    Haha zo een lief bericht! Moge allaah van je houden ameen.

    Ik heb heeeeel veel aan deze topic gehad. Herkenning, steun, stimulans, zustergevoel. Alhamdoelillaah.

  8. #32153
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Ik ben trouwens begonnen met de slaaptraining van mijn dochter.

    Ze wordt komende week 10 maanden insha allaah. Vandaag duurde het harde huilen 4 minuten, daarna nog eens 4 minuten brommen en snikken. En daarna nog eens zo'n 7 minuten zachter snikken. Ik vond het alhamdoelillaah wel meevallen. Insha allaah begrijpt ze de verandering snel.

    Ze sliep opnieuw bij mij in bed en zocht me de hele nacht. Mijn zoon was ook weer naar mij toeverhuisd. Ik dacht safi, baraka, dit wordt te gek hoor! Insha allaah is iedereen zo tevreden.

  9. #32154
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Mooi nawal, even proberen en je komt er dan vast wel uit inshallah. Allahislah.

    Bintu, wat een mooi en lief bericht! Moge Allah je belonen voor al je goedheid. Je bent een lief lid die het goede voor heeft met iedereen. Allahislah al je kindjes!
    Korstjes durfde ik gewoon niet, ben gauw een schijterd, maar veel mama's om me heen doen het zoals jij hoor. Hartstikke goed, als je maar oplet als je je kindje het geeft en als je het zelf dus niet eng vindt hihi.

    Ovhtendmens, och arme slaaptraining. Een van de ergste dingen. Heel veel sabr.. Al klinkt het heel goed voor een eerste begin. Als het een beetje werkt en het goede doorzet, pluk je daar echt de vruchten van. Gair inshallah. You can do it!

  10. #32155
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Gisteren at mijn dochtertje een paar lepeltjes tiramisu en plots zwelde haar hele mondje en lippen op, allemaal rode vlekken in haar gezicht.
    Ik werd echt bang.
    Ik denk nu dat ze allergisch is aan ei, maar ben het niet zeker, want als ze cake eet ofzo heeft ze dat niet?
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  11. #32156
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Gisteren at mijn dochtertje een paar lepeltjes tiramisu en plots zwelde haar hele mondje en lippen op, allemaal rode vlekken in haar gezicht.
    Ik werd echt bang.
    Ik denk nu dat ze allergisch is aan ei, maar ben het niet zeker, want als ze cake eet ofzo heeft ze dat niet?
    Oh meskina, hopelijk is het niks blijvends. In cake word het ei meestal gebakken, in tiramisu is het rauwe ei, mss kan ze daar niet tegen? Onder de 5 jaar word sowieso rauwe ei afgeraden. Ghair inchaAllah

  12. #32157
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Assalaamu alaykum dames,

    Ik wil even laten weten dat ik zo super trots ben op jullie. Jullie zijn allemaal top mamma's moge Allaah jullie zegenen en belonen ameen. Vind het zo leuk om de ervaringen te lezen van moeders die van 0 kinderen nu 2 of 3 kinderen hebben Allaahuma bareek.

    Ik ken jullie niet persoonlijk maar soms voelt dat wel zo haha khayr in shaa Allaah.

    Moge Allaah jullie zwangerschappen zegenen en ons moeders zegenen voor al ons werk als moeder ameen.

  13. #32158
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Gisteren at mijn dochtertje een paar lepeltjes tiramisu en plots zwelde haar hele mondje en lippen op, allemaal rode vlekken in haar gezicht.
    Ik werd echt bang.
    Ik denk nu dat ze allergisch is aan ei, maar ben het niet zeker, want als ze cake eet ofzo heeft ze dat niet?
    Was het met fruit of cacoa?

    Het kan namelijk ook door aardbeien komen bijvoorbeeld.

  14. #32159
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    @A: Eigenlijk zou je nu elk ingrediënt apart moeten bezien. Heeft ze die andere ingrediënten eerder gehad? Welke ingrediënt blijft over oftewel, welke heeft ze nog niet eerder gehad?

    Verder kan er een verschil zijn tussen rauwe en gekookte/gebakken ei.
    Zo heb ik eentje thuis met een allergie voor verschillende soorten rauwe fruit en groenten, maar gekookt/gebakken geeft dat geen probleem.


    Ghayr in sha Allaah.
    Mocht dit een andere keer zich voordoen, wel even naar de HA of naar 't Spoed, al is het om medicatie tegen allergie te krijgen opdat je dat voor alle zekerheid in huis hebt. Alhoewel ik natuurlijk hoop dat 't niet meer voorkomt in sha Allaah

  15. #32160
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    @Bintu: Ameen. Moederschap is best pittig alhamdoellillaah, maar ook zo verrijkend alhamdoellillaah. Moge Allah ons bijstaan in de opvoeding van onze kinderen...