1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    striae tegengaan? some advice

    Citaat Geplaatst door Caramellla
    ik moet voor een deelname ergens aan 10kg aankomen.. nu ben ik altijd slank geweest en heb ik op mijn bil/dijbeen van die witachtige 'wormpjes' zitten. velen noemen het striae oftewel stretchmarks in Kardashian Language , anyhow ik wil dit koste wat het kost voorkomen, maar weet dusniet hoe.. ik heb gehoord dat het smeren van bepaalde soort oliën zou werken.. ik heb zelf qua hoofdhaar behandeling goede ervaring -geloof het of niet- met castor olie simpelweg van de tuinen (Holland&Barret).. dus nu mijn vraag; welke niet al te dure olie of middeltje heeft jullie (bijv tijdens afvallen of aankomen/zwangerschap) geholpen om deze rotte lintwormpjes op je lichaam tegen te gaan ??

    hook ya sis op with some good advice for some green points please
    .

  2. #2
    Send me location

    Reacties
    2.123
    22-01-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Ze zeggen dat als je kokosolie smeert elke dag par keer vanaf het begin van zwangerschap dat je het dan voorkomt. Maar niks is minder waar... ik heb het ook gesmeerd maar heb er aan zijkant striae aan overgehouden. Maar goed je kunt het proberen. Het zijn scheuren aan de zijkant als je buik groter wordt. Het heeft ook met huidtype te maken. Wa Allahu alem
    يقول النبي ﷺ من لا يشكر الناس لا يشكر الله

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    11
    08-09-2018

    Straie zijn genetisch bepaald. Gewoon lekker goed insmeren. Meer kan je niet doen.

  4. #4
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Hoeveelheid collageen verhogen. Je hebt van die collageenpoeders die je in kunt nemen. En je doet aan anti aging en minder kans op striae!

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  5. #5
    Send me location

    Reacties
    2.123
    22-01-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Hoeveelheid collageen verhogen. Je hebt van die collageenpoeders die je in kunt nemen. En je doet aan anti aging en minder kans op striae!
    Ma shae Allah ik ga dat proberen in shae Allah.
    يقول النبي ﷺ من لا يشكر الناس لا يشكر الله

  6. #6
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door JEWEETED Bekijk reactie
    Ma shae Allah ik ga dat proberen in shae Allah.
    Doe het. Collageen is goed voor meer dingen. Google het!

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  7. #7
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door Caramellla Bekijk reactie
    moet meteen denken aan lipfillers
    Hahah hoezo je spuit niks intoch, je neemt een supplement in dat is het. Net of je extra vit c inneemt ofzo.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    514
    27-02-2016

    Citaat Geplaatst door JEWEETED Bekijk reactie
    Ze zeggen dat als je kokosolie smeert elke dag par keer vanaf het begin van zwangerschap dat je het dan voorkomt. Maar niks is minder waar... ik heb het ook gesmeerd maar heb er aan zijkant striae aan overgehouden. Maar goed je kunt het proberen. Het zijn scheuren aan de zijkant als je buik groter wordt. Het heeft ook met huidtype te maken. Wa Allahu alem
    Kokosolie helpt zeer zeker echter de markt bied veel sentetische kokosolie met andere woorden niet puur in zijn vorm. Ya3ni gemengd met andere producten.

    Beste olie wat je kan hebben is tevens koudgeperst en van de biologische zaak alleen er hangt wel een prijskaartje aan biologische kokosolie. Kokosolie wordt ook wel een wondermiddel genoemd omdat het goed is tegen vele kwalen en je kan het gebruiken voor zoveel zaken. Andreas Moritz heeft hier heel wat over geschreven.

    Daarnaast moet je ook niet verwachten dat je resultaat in paar dagen/weken ziet. Striae zijn nou eenmaal diepe littekens om het zo maar te noemen en om te te voorkomen dient men een combinatie te doen van kokosolie en interne reiniging
    Al-Awaza'ie zei: "houd je vast aan de overleveringen van degene die jou zijn voorgegaan (i.e. Salaf), Ook al verwerpen de mensen jou.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    514
    27-02-2016

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Hoeveelheid collageen verhogen. Je hebt van die collageenpoeders die je in kunt nemen. En je doet aan anti aging en minder kans op striae!
    Ya ukhti fi deen wees gewaarschuwd met collageen vooral collageen wat synthetisch geproduceerd wordt. Er wordt veel gerommeld met supplementen. Zolang je geen natuurlijke collageen hebt dan kan je nemen wat je wilt maar je schaad meer dan dat het baat. Ik adviseer je oprecht en mijn oprechte excuses dat ik het openlijk doe om niet zomaar wat te nemen vooral als je geen ingredienten kan lezen wat ze betekenen. De doktoren kunnen zoveel zeggen als ze willen maar weten jammer genoeg weinig. En internet is vervuild met leugens tevens valse informatie.

    Zoals ik altijd zeg: Dokters zijn mensen die medicijnen voorschrijven waarvan ze weinig weten... ...om ziekten te genezen waar ze nog minder van weten.. ...van mensen waar ze helemaal niets van weten.

    Wollaahi wa billaahi wa thallaahi ik val je niet aan noch is dat mijn intentie. Een waargeschuwd mens telt voor 2.
    Al-Awaza'ie zei: "houd je vast aan de overleveringen van degene die jou zijn voorgegaan (i.e. Salaf), Ook al verwerpen de mensen jou.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    514
    27-02-2016

    Citaat Geplaatst door JEWEETED Bekijk reactie
    Ma shae Allah ik ga dat proberen in shae Allah.
    Ik rsad het je echt oprecht af. Ik zou als ik u was geioniseerd water drinken dit is veel effectiever dan collageen. Ik plaatst straks wel een stuk over geioniseerd water wat ik vertaald hebt van de arts genaamd Andreas Moritz die overigens vermoord is door de farmaseutische industrie
    Al-Awaza'ie zei: "houd je vast aan de overleveringen van degene die jou zijn voorgegaan (i.e. Salaf), Ook al verwerpen de mensen jou.

  11. #11
    Send me location

    Reacties
    2.123
    22-01-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Al-Islaam-Haqq Bekijk reactie
    Kokosolie helpt zeer zeker echter de markt bied veel sentetische kokosolie met andere woorden niet puur in zijn vorm. Ya3ni gemengd met andere producten.

    Beste olie wat je kan hebben is tevens koudgeperst en van de biologische zaak alleen er hangt wel een prijskaartje aan biologische kokosolie. Kokosolie wordt ook wel een wondermiddel genoemd omdat het goed is tegen vele kwalen en je kan het gebruiken voor zoveel zaken. Andreas Moritz heeft hier heel wat over geschreven.

    Daarnaast moet je ook niet verwachten dat je resultaat in paar dagen/weken ziet. Striae zijn nou eenmaal diepe littekens om het zo maar te noemen en om te te voorkomen dient men een combinatie te doen van kokosolie en interne reiniging
    Kijk, Staghfirulah ik mag niet zeggen dat het helemaal niet heeft gewerkt. Maar ben begonnen met smeren vanaf eerste of tweede maand van zwangerschap.. daarna smeerde ik het twee keer p dag soms zaten er dagen tussen dat ik het niet smeerde maar kwam weinig voor... heb het alleen aan de zijkanten verder niks. Beetje raar om dit tegen een man te zeggen maar goed. Ter verduidelijking. Ik denk dat het wel heeft geholpen, maar niet helemaal. Maar Alhamdulilah beter dan niets. Ey is het waar dat aloe Vera littekens verwijderd? Of niet?
    يقول النبي ﷺ من لا يشكر الناس لا يشكر الله

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    514
    27-02-2016

    Citaat Geplaatst door JEWEETED Bekijk reactie
    Kijk, Staghfirulah ik mag niet zeggen dat het helemaal niet heeft gewerkt. Maar ben begonnen met smeren vanaf eerste of tweede maand van zwangerschap.. daarna smeerde ik het twee keer p dag soms zaten er dagen tussen dat ik het niet smeerde maar kwam weinig voor... heb het alleen aan de zijkanten verder niks. Beetje raar om dit tegen een man te zeggen maar goed. Ter verduidelijking. Ik denk dat het wel heeft geholpen, maar niet helemaal. Maar Alhamdulilah beter dan niets. Ey is het waar dat aloe Vera littekens verwijderd? Of niet?
    Je moet gewoon veel geduld hebben in shā Allaah met de tijd zal het weg gaan. Als je biologische kokosolie hebt zul je meer effect merken. Groene passage of eko plaza verkoopt ze. Hahaha ik hoef niet de details te weten aangezien elke steiae hetzelfde is enige verschil zit hem in hoe diep de litteken is meer niet. Ja aloe Vera is Allaah humma barik product echt ni3ma van Allaah azza wa jal. Je moet wel de pure plant kopen eko plaza verkoopt ze ook de groene passage verkoopt ze ook maar eko plaza is iets goedkoper. Aloe vera is goed voor meerdere dingen o.a. littekens en bramdwonden werd eeuwen geleden al gebruikt. Je kan het zowel smeren als eten/drinken beide hebben veel effecht en dan zou ik ook nog geioniseerde water drinken en met de wil van Allaah zul je resultaten boeken. HayakAllaah en in shā Allaah zult u niet zomaar collageen nemen de reden heb ik al boven beschreven. Hou het op natuurlijke producten en Alhamdulillaah die bestaan ook alleen men moet weten waar je die kan vinden. En voor welke toepassing het dient. Waarom geen natuurlijke middelen gebruiken als er ook natuurlijke middelen zijn?

    Ik raad je boek van ibn al qayyim rahimahullaah aan over de genezing van de profeet. Sunnah center verkoopt die weet even de uitgever niet meer. Je moet opletten zijn 2 soorten boeken. Je moet wel de juiste hebben. Ik zal nog wel kijken hoe de correcte boek heet. Afwan voor me lange bericht
    Al-Awaza'ie zei: "houd je vast aan de overleveringen van degene die jou zijn voorgegaan (i.e. Salaf), Ook al verwerpen de mensen jou.

  13. #13
    Send me location

    Reacties
    2.123
    22-01-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Al-Islaam-Haqq Bekijk reactie
    Je moet gewoon veel geduld hebben in shā Allaah met de tijd zal het weg gaan. Als je biologische kokosolie hebt zul je meer effect merken. Groene passage of eko plaza verkoopt ze. Hahaha ik hoef niet de details te weten aangezien elke steiae hetzelfde is enige verschil zit hem in hoe diep de litteken is meer niet. Ja aloe Vera is Allaah humma barik product echt ni3ma van Allaah azza wa jal. Je moet wel de pure plant kopen eko plaza verkoopt ze ook de groene passage verkoopt ze ook maar eko plaza is iets goedkoper. Aloe vera is goed voor meerdere dingen o.a. littekens en bramdwonden werd eeuwen geleden al gebruikt. Je kan het zowel smeren als eten/drinken beide hebben veel effecht en dan zou ik ook nog geioniseerde water drinken en met de wil van Allaah zul je resultaten boeken. HayakAllaah en in shā Allaah zult u niet zomaar collageen nemen de reden heb ik al boven beschreven. Hou het op natuurlijke producten en Alhamdulillaah die bestaan ook alleen men moet weten waar je die kan vinden. En voor welke toepassing het dient. Waarom geen natuurlijke middelen gebruiken als er ook natuurlijke middelen zijn?

    Ik raad je boek van ibn al qayyim rahimahullaah aan over de genezing van de profeet. Sunnah center verkoopt die weet even de uitgever niet meer. Je moet opletten zijn 2 soorten boeken. Je moet wel de juiste hebben. Ik zal nog wel kijken hoe de correcte boek heet. Afwan voor me lange bericht
    Ameen! Ja echt goed advies Jazak allahu khayran, hayak Allah Wa bayyak.
    Ik ga het proberen إِنْ شَاءَ اللَّهُ is goed.
    Ik heb aloë Vera plan thuis maar gebruik em niet echt jammer. En heeft kokosolie effect nog na de bevalling of is het puur voorkomen? Ik heb wel van de tuinen en nig een andere.

    Bedoel je uitgeverij darusalam?
    يقول النبي ﷺ من لا يشكر الناس لا يشكر الله

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    514
    27-02-2016

    Citaat Geplaatst door JEWEETED Bekijk reactie
    Ameen! Ja echt goed advies Jazak allahu khayran, hayak Allah Wa bayyak.
    Ik ga het proberen إِنْ شَاءَ اللَّهُ is goed.
    Ik heb aloë Vera plan thuis maar gebruik em niet echt jammer. En heeft kokosolie effect nog na de bevalling of is het puur voorkomen? Ik heb wel van de tuinen en nig een andere.

    Bedoel je uitgeverij darusalam?
    و جزاك الله خيرا، إن شاء الله
    Die plant die ik bedoel is gewoon 1 stuk he. Kijk even op de site van eko plaza dan weet je welke ik bedoel. Dan weet je ook welke je moet kopen. Kokosolie heeft zeker effect na de bevalling alleen zoals reeds eerder vermeld is het van belang biologische kokosolie te gebruiken en het moet koudgeperst zijn. Eko plaza verkoopt het ook.

    Tuinen doet alsof ze biologische producten verkoopt maar niks is minder waar.

    Nee geen darusalam. Ik heb net even opgezocht. Zie hier beneden.

    De Geneeskunde Van De Profeet

    Model*19-4-04-04

    Staat*Nieuw

    Auteur: Imaam Ibn Al-Qayyim
    Uitgeverij: Badr
    Aantal pagina's: 384
    Hard Cover

    Dit is het boek waar ik het over heb
    Al-Awaza'ie zei: "houd je vast aan de overleveringen van degene die jou zijn voorgegaan (i.e. Salaf), Ook al verwerpen de mensen jou.

  15. #15
    Send me location

    Reacties
    2.123
    22-01-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Echt goed dat je zoveel weet erover. اللهم بارك
    Barak Allahu fik, zal zeker je advies volgen! In shae Allah.
    يقول النبي ﷺ من لا يشكر الناس لا يشكر الله