1. #60901
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Citaat Geplaatst door Analiste. Bekijk reactie

    Als dit geen plaatje is.. Allahuma baarik hehe. Dit is vanuit het dak boven Safa & Marwa. Volgens mij is dit deel van de moskee redelijk nieuw, want het was ieder keer redelijk rustig en op de dag van 3ied hebben we hier in alle rust de sa3y kunnen verrichten, terwijl het beneden stervensdruk was. Enig nadeel is dat je vanuit dit dak geen uitzicht hebt op de Ka’bah, omdat er nog veel inbouw is.


    De muren van het meeste recente deel van de moskee zijn op vele plekken beschreven met mooie verzen. Dit nieuwe deel vd moskee onderscheidt zich overigens van de rest van de moskee, doordat er hier duidelijke grenzen zijn tussen mannen- en vrouwenruimtes. Heel anders dan bijvoorbeeld elders in de moskee, waar je vaker onbedoeld voor of naast mannen komt te bidden. Hier een vers die nogal toepasselijk is, boven de gebedsruimte van de vrouwen.


    Dit waren de eerste paar uur in Madinah.. op dit plein heeft eeuwen terug de bay3ah plaatsgevonden.


    Een autist die van symmetrie houdt, zit hier goed hehe (like me).


    Het mooiste gebed in Madinah was toch wel maghrib.. wanneer vlak daarvoor de paraplu’s inklappen en de helder blauwe lucht in oranje/roze overgaat. Om verliefd op te worden, iedere dag maar weer.


    Hier ook :-)



    Dit was Masjid alQobaa’. Doordat er de afgelopen jaren niets tot weinig is veranderd aan deze moskee, ziet het er nog mooier uit. Al dat witte, geeft het in mijn ogen iets prachtigs.



    Moge Allah onze hadj accepteren en eenieder in staat stellen dezelfde stap te nemen.
    Voordat we vertrokken, was ik nogal onzeker of ik het aankon, zowel fysiek als mentaal. Maar alhamdu lillah heb ik daar geen enkele dag last van lichamelijke kwalen gehad, ondanks dat het meestal een graad of 45 was. In Madinah was het zelfs 2 dagen langs 47/48 graden. Op het zweet na vond ik het heerlijk.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Hadj mabrouk.

    Ben je samengegaan met je ouders?

  2. #60902
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Citaat Geplaatst door verdad Bekijk reactie
    Hadj mabrouk.

    Ben je samengegaan met je ouders?
    Allah ybarek fiki
    Nee, helaas niet.. was samen met mijn man (ook leuk, daar niet van , maar met ouders zou het ook enorm bijzonder zijn. ik miste ze namelijk heel erg, nog veel meer dan wanneer ik normaal met vakantie ga).
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  3. #60903
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Citaat Geplaatst door Analiste. Bekijk reactie
    Allah ybarek fiki
    Nee, helaas niet.. was samen met mijn man (ook leuk, daar niet van , maar met ouders zou het ook enorm bijzonder zijn. ik miste ze namelijk heel erg, nog veel meer dan wanneer ik normaal met vakantie ga).
    Oh is wist niet dat je getrouwd bent. Mabrouk 3likoem.

    Ja begrijpelijk.

  4. #60904
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Random gedachten.

    En toen ik terug kwam, kreeg ik ter felicitatie een strandkaart van mn schattige zusje, met daarin hele lieve woordjes. Heel toepasselijk, een strandkaart voor iemand die op hadj is geweest
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  5. #60905
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Citaat Geplaatst door verdad Bekijk reactie
    Oh is wist niet dat je getrouwd bent. Mabrouk 3likoem.

    Ja begrijpelijk.
    Allah ybarek fik zus, 3oqba lek mocht je niet getrouwd zijn!
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  6. #60906
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Citaat Geplaatst door Analiste. Bekijk reactie
    En toen ik terug kwam, kreeg ik ter felicitatie een strandkaart van mn schattige zusje, met daarin hele lieve woordjes. Heel toepasselijk, een strandkaart voor iemand die op hadj is geweest
    Wat lief schattig.
    Het gaat om het gebaar en haar welgemeende woordjes. Wat fijn zeg Allah y taqabel menkoum

  7. #60907
    Bijna Lid

    Reacties
    4.903
    25-01-2016

    Wauw, prachtige foto’s Hadj Mubarek. May Allah accept your Hadj and bless you in the Dunya and Akhira! ♡♡♡

  8. #60908
    Nieuwsgierig

    Reacties
    2.232
    20-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Hey toppers, jullie allemaal dus. OOk al wordt er amper tot nooit op mij gereageerd.

    Wens jullie een prachtig weekend toe. 't Zit er weer op voor mij. Weekenddddd
    Geduld is de sleutel

  9. #60909
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Ameen op jullie mooie ad3iya, wens jullie allen hetzelfde en betere toe! <3

    @Perseus, Insgelijks, geniet van het weekend!
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  10. #60910
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Mooi..

    So whoever would hope for the meeting with his Lord - let him do righteous work and not associate in the worship of his Lord anyone.
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  11. #60911
    Bijna Lid

    Reacties
    451
    15-09-2016

    Moge Allaah het van je accepteren, Analiste. En het voor eenieder mogelijk maken om dezelfde ervaringen op te doen om zo zijn verplichting te vervullen. Werkelijk waar prachtig om te zien, sub7ana Allaah.

  12. #60912
    Valar Morghulis

    Reacties
    2.911
    15-11-2009

    Citaat Geplaatst door Analiste. Bekijk reactie
    Moge Allah onze hadj accepteren en eenieder in staat stellen dezelfde stap te nemen.
    Voordat we vertrokken, was ik nogal onzeker of ik het aankon, zowel fysiek als mentaal. Waar ik in NL chronische migraine heb, heb ik in deze weken geen moment last ervan gehad. Maar alhamdu lillah heb ik daar geen enkele dag last van lichamelijke kwalen gehad, ondanks dat het meestal een graad of 45 was. In Madinah was het zelfs 2 dagen langs 47/48 graden. Op het zweet na vond ik het heerlijk.
    Moge Allah jullie hadj accepteren! Ik ben echt sprakeloos.. Adembenemend.
    Saïdjah's vader had een buffel, waarmede hy zyn veld bewerkte.

  13. #60913
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Citaat Geplaatst door Analiste. Bekijk reactie
    Allah ybarek fik zus, 3oqba lek mocht je niet getrouwd zijn!
    Wa iyaaki. Al3okba al chi hadj ameen.

    D3ie m3aya ya ghti (doe een dua voor me dat ik daar ook ga )

  14. #60914
    Off

    Reacties
    473
    03-09-2013

    Verdaaadje.

  15. #60915
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Citaat Geplaatst door Givenchy. Bekijk reactie
    Verdaaadje.
    Givenchy das lang geleden meid. Een goei verlof gehad?