1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.278
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    'Onderzoek om boerka-column Boris Johnson'

    De Britse conservatieven stellen een onderzoek in naar opmerkingen van partijprominent Boris Johnson.



    De oud-minister van Buitenlandse Zaken heeft geschreven dat mensen er in een boerka uitzien als "brievenbussen" en "bankovervallers". Dat leidde tot klachten die nu worden onderzocht, bericht Sky News op basis van anonieme bronnen.

    Johnson schreef in een artikel geen voorstander te zijn van een boerkaverbod, maar dreef wel de spot met het kledingstuk. Hij wordt er nu van beschuldigd zich niet aan de gedragscode van de regeringspartij te hebben gehouden. Een comité moet zich over zijn opmerkingen gaan buigen. De voormalige burgemeester van Londen kan in het uiterste geval uit de partij worden gezet.

    Binnen oppositiepartij Labour lijkt niet te worden gerouwd om de interne onrust bij de rivaliserende Conservatieve Partij. "Of Boris is schuldig, of de Tories dulden islamofobie", concludeerde een bron uit het sociaaldemocratische kamp. De politie had al laten weten de opmerkingen van Johnson niet als strafbaar te zien.

    De politicus stapte vorige maand op als minister. Hij vond dat de brexitplannen van premier Theresa May niet ver genoeg gingen.

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Hij geeft zijn mening dat vrouwen die over hun kleding genoemde bedekking aantrekking er idioot uitzien.
    En natuurlijk breekt ook onder de politiek correcte autochtonen ook weer de pleuris uit; islamofobie!

    Genoemde bedekking kwam lang voor de islam ontstond in de 7e eeuw al bij zeer conservatieve stammen voor/,Dus cultuur. Bovendien nergens te vinden in de koran.

    Blijkbaar was er al weer aangifte gedaan bij de politie.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.555
    04-02-2017

    Een mening geven in een column. Waar haalt hij het gore lef vandaan.

  4. #4
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Boris? Dat is toch die man met het uiterlijk van een ontsnapte kipfilet die Great Britain uit de EU hielp en toen ontslag ofzo nam omdat hij werkschuw is

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Die burka zou hem niet misstaan. Man man is dit nu de definitie van een germaan? Blond rood groot, t ziet er uit als een vogelverschrikker

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.553
    07-09-2015

    Zie wel enige overeenkomsten een brievenbus.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door _Felix_ Bekijk reactie
    Een mening geven in een column. Waar haalt hij het gore lef vandaan.
    Ja net zoals imam fawaz die het lef had om zijn mening te uiten ooh wacht dat is een moslim dat mag niet.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Wouldcha3b Bekijk reactie
    Ja net zoals imam fawaz die het lef had om zijn mening te uiten ooh wacht dat is een moslim dat mag niet.
    Over welke mening heb je het nu precies, wat zei hij?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Laat em roepen joh

    Kijk die kop hhh

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Laat em roepen joh

    Kijk die kop hhh


    Die varken moet kopvoddentax betalen

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    44
    25-05-2018

    Kan iemand mij uitleggen wat deze man verkeerd doet? Voor zover ik weet heeft hij enkel gebruik gemaakt van zijn recht op vrije meningsuiting. Hij geeft zijn -weliswaar niet politiek correcte- mening in een column. Het is een beetje flauw van hem om vrouwen met een boerka of nikab te vergelijken met bankovervallers of brievenbussen. Door zulke termen te gebruiken distantieer je jezelf van de gevestigde politieke orde waarmee het geen slimme keuze is. Maar om hier nou een onderzoek naar in te stellen alsof er sprake is van een misdaad gaat mij te ver eerlijk gezegd.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Over welke mening heb je het nu precies, wat zei hij?

    Hoe bedoel je mening imam fawaz kondigt enkel feiten aan wat in de koran staat

  13. #13
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Theramintrees Bekijk reactie
    Kan iemand mij uitleggen wat deze man verkeerd doet? Voor zover ik weet heeft hij enkel gebruik gemaakt van zijn recht op vrije meningsuiting. Hij geeft zijn -weliswaar niet politiek correcte- mening in een column. Het is een beetje flauw van hem om vrouwen met een boerka of nikab te vergelijken met bankovervallers of brievenbussen. Door zulke termen te gebruiken distantieer je jezelf van de gevestigde politieke orde waarmee het geen slimme keuze is. Maar om hier nou een onderzoek naar in te stellen alsof er sprake is van een misdaad gaat mij te ver eerlijk gezegd.
    Dat een politicus zegt dat elke vrouw in boerka een bankovervaller is, vind jij normaal?

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door Theramintrees Bekijk reactie
    Kan iemand mij uitleggen wat deze man verkeerd doet? Voor zover ik weet heeft hij enkel gebruik gemaakt van zijn recht op vrije meningsuiting. Hij geeft zijn -weliswaar niet politiek correcte- mening in een column. Het is een beetje flauw van hem om vrouwen met een boerka of nikab te vergelijken met bankovervallers of brievenbussen. Door zulke termen te gebruiken distantieer je jezelf van de gevestigde politieke orde waarmee het geen slimme keuze is. Maar om hier nou een onderzoek naar in te stellen alsof er sprake is van een misdaad gaat mij te ver eerlijk gezegd.
    Dat onthouden we voor de volgende keer als een moslim zijn mond open trekt maar zoals bij iedere rel zal de uber machtige blanke nogmaals met hun dubbele standaarden. Heb je de juiste kleur zullen ze jou mening tot de bot vededigen maar heb je de verkeerde kleur zoals fawaz en aboutaleb en de comediant in frankrijk. Dan heb je een hele andere reacties de blanken gaan wekenlang lopen huilen en je verdommen op facebook.De hypocriete corupte poltici proberen hun graan ook mee pikken in de rel.Keer op keer kom je die dubele standaarden van hun tegen .Vrijheidvan meningsuiting toch.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Laat em roepen joh

    Kijk die kop hhh
    1ste wijze reactie...

    Maar ergens draait het niet om een mening met deze varkens. Dit soort ezels hebben politieke invloed waardoor ze woorden kunnen omzetten in daden, wetten dus.

    Dit soort uitspraken kunnen dus een voorstadium zijn voor wat er gaat komen.

    Als dit in strijd is met de britse grondwet dan heeft die varken geen kans, zowel.. dan moeten moslims of zich politiek gaan inzetten dmv lobbies ed of anders het land gaan verlaten voor een plek waar je wel kan leven volgens je overtuiging.