1. #30721
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Wat is eigenlijk de reden dat je bij de gynaecoloog loopt en niet gewoon bij de verloskundige? Of woon je in België? Daar is het volgens mij weer anders. En waarom extra controle? Je hebt toch geen complicaties hopelijk?


    Hier gaat alles goed alhamdoelillaah. Ik vind de laatste trimester langzaam gaan Subhan allaah, maar soms kijk ik naar mijn buik en dan besef ik me opeens dat wat erin zit er ook uit moet en dan word ik wel even bang. Ik denk hoe dan??? Hoe??? Ik weet wel hoe haha, maar het maakt me toch bang.
    Jaa woon idd in Belgie dus vandaar de reden dat ik gewoon bij de gyn loop vanaf het begin. Dat ze me nu extra in de gaten houden is omdat de baarmoederhals al verkort is maar nog niet zorgwekkend alhamdoulilah moet wel echt rustig aan doen. Heb nu elke week controle tot de bevalling.

    Ik vind het ook langzamer gaan nu en ben er nu wel heel erg mee bezig. Mijn dochtertje kwam met 37+6 en hoop dat nu ook haha. En doordat het al verkort is wat helemaal nog niets hoeft te zeggen want kan ook gewoon overtijd mee gaan denk ik elke keer het kan beginnen... ik ben helemaaaaal niet bang en totaal niet met bevalling zelf bezig maar meer benieuwd van wanneer start het, hoe verloopt het, nacht of overdag, waar laat ik me dochtertje etc haha. Bevalling zelf heb ik geen angst, denk alleen maar wat er in zit moet er ook weer uit en inshAllah verloopt het goed. Ik kijk wel op tegen het herstel en slaaptekort en bv geven haha.

    InshAllah hebben we allemaal een gemakkelijke bevalling. Ik moet trouwens nog wel kleertjes wassen voor de baby en mijn tas klaarzetten..Rest staat nu wel klaar en bij jou??
    21-10-2009

  2. #30722
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    @fessia: ik heb precies hetzelfde met bevalling. Maak mij ook meer zorgen over kraamweken, nachten, voeding. Met 2 andere kinderen lijkt mij best zwaar.

    Ied voorbereidingen zijn best zwaar. Meiden hebben lekker henna gedaan vanacht op handen en voetjes. Te schattig gewoon. Schoongemaakt elhamdulillah. Als we weten wanneer het Ied is dan laatste dinetjes afmaken incha Allah!
    Hoe gaat dat bij jullie? Wel genoeg energie hoop ik...

  3. #30723
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Mebrouk el ied dames

  4. #30724
    MVC Lid

    Reacties
    5.699
    11-03-2010

    Dames, ben 4 maanden komende donderdag in gewicht ben ik afgevallen maar mijn heupen zijn breder geworden. Ik vind dit zo verschrikkelijk want ik wil geen bredere heupen omdat ik van boven slank ben en dan vind k dat echt superlelijk. Ik kan me niet voorstellen dat dat gewicht is want k eet echt niet voor 2 en weeg ook minder. Hor kan dit?

  5. #30725
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Mabrouk el eid dames! Inshaallah hebben jullie allemaal een leuke dag gehad!
    21-10-2009

  6. #30726
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Dames, ben 4 maanden komende donderdag in gewicht ben ik afgevallen maar mijn heupen zijn breder geworden. Ik vind dit zo verschrikkelijk want ik wil geen bredere heupen omdat ik van boven slank ben en dan vind k dat echt superlelijk. Ik kan me niet voorstellen dat dat gewicht is want k eet echt niet voor 2 en weeg ook minder. Hor kan dit?
    Haha nawal ik moet echt lachen. Je lichaam veranderd lieve schat! Hoort echt bij het zwanger zijn..ik ben ook weinig aangekomen maar heb idd ook bredere heupen gekregen. Kilo's zeggen niet altijd alles...je lichaam bereid er op voor zodat je kindje er uit kan komen straks. Zou proberen niet teveel zorgen maken. Geniet van je zwangerschap en na je zwangerschap kan je weer aan je lichaam werken!
    21-10-2009

  7. #30727
    MVC Lid

    Reacties
    5.699
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Haha nawal ik moet echt lachen. Je lichaam veranderd lieve schat! Hoort echt bij het zwanger zijn..ik ben ook weinig aangekomen maar heb idd ook bredere heupen gekregen. Kilo's zeggen niet altijd alles...je lichaam bereid er op voor zodat je kindje er uit kan komen straks. Zou proberen niet teveel zorgen maken. Geniet van je zwangerschap en na je zwangerschap kan je weer aan je lichaam werken!

    Na ja ga wat meer sporten hoef echt niet uit te dijen!

  8. #30728
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Stand van je heupen kan je niet wegtrainen.


    Onze zoon gaat volgend jaar geopereerd worden.. hij is nu bijna 8. We waren maandag bij de orthopeed geweest en die vond het wel nodig. Hij heeft lichtelijke o-benen dus ze gaan platen zetten ter hoogte van zn knieën, zodat het niet verder naar buiten kan groeien. Gelukkig valt het mee en zal het snel genezen inshaAllah. Maar blijft alsnog moeilijk.. mocht het niet baten zullen ze pas net als bij mij al botten breken en recht zetten, dat is geen pretje dus InshaAllah zal dit voor hem baten

  9. #30729
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Oh freya in sha allah komt alled goed en zal hij niet veel pijn moeten hebben.
    Meskien altijd pijnlijk voor ouders dit
    moeten meemaken.
    In sha allah blijft het bij die platen .

  10. #30730
    -

    Reacties
    5.885
    27-03-2007

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Stand van je heupen kan je niet wegtrainen.


    Onze zoon gaat volgend jaar geopereerd worden.. hij is nu bijna 8. We waren maandag bij de orthopeed geweest en die vond het wel nodig. Hij heeft lichtelijke o-benen dus ze gaan platen zetten ter hoogte van zn knieën, zodat het niet verder naar buiten kan groeien. Gelukkig valt het mee en zal het snel genezen inshaAllah. Maar blijft alsnog moeilijk.. mocht het niet baten zullen ze pas net als bij mij al botten breken en recht zetten, dat is geen pretje dus InshaAllah zal dit voor hem baten
    Sterkte! Dat laatste hoop ik niet voor hem..
    Mijn zoontje word in september geopereerd aan zijn hand, en ongeveer een half jaar later aan zijn andere hand. Vind ik ook erg lastig

  11. #30731
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    Oh freya in sha allah komt alled goed en zal hij niet veel pijn moeten hebben.
    Meskien altijd pijnlijk voor ouders dit
    moeten meemaken.
    In sha allah blijft het bij die platen .
    InshaAllah!

  12. #30732
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door LaiiLaa Bekijk reactie
    Sterkte! Dat laatste hoop ik niet voor hem..
    Mijn zoontje word in september geopereerd aan zijn hand, en ongeveer een half jaar later aan zijn andere hand. Vind ik ook erg lastig
    Is nooit makkelijk helaas maar khair inshaAllah hopelijk zal het verbetering betekenen

  13. #30733
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Voor alle zwangeren: een voorspoedige bevalling en gezonde kindjes.
    En voor alle zieke kindjes: moge Allah de operaties doen slagen en ze laten genezen.

  14. #30734
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Moge allaah de operaties laten slagen en het herstel voorspoedig laten verlopen ameen.

  15. #30735
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Wie was het zwanger zijn ook al vroeg beu?

    Ik ben pas 33 weken en het voelt alsof het al een jaar duurt. Dit gevoel had ik volgens mij niet zo bij de eerste zwangerschap.

    Hoe is het met de rest? Er was toch iemand al uitgerekend in de ramadan? Inmiddels bevallen hoop ik? Fessia hoe is het met jou? Zo'n 36 weken nu denk ik?