1. #66271
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    We weten toch pas vanavond of het morgen ramadan is? Ik vind dat zo grappig, elk jaar gaan er al berichten rond, terwijl de maan dan nog door niemand is waaegenomen.

    Lala23 wat voor producten kan je man momenteel niet Hebben? Ik zou kijken wat er aan voedsel overblijft wat wel kan en dan proberen daar iets van te maken? Allaahi chafih ameen.

    Freya mooie taarten weer masha allaah. Ik weet niet hoe je het allemaal voor elkaar krijgt qua tijd en balans enz.
    Dankjewel Allahi baarek feeki. Op echt drukke weekenden is er haast geen balans meer haha, afgelopen weekend was weer eens TE veel. Ik was donderdag tot 2.15 in de nacht bezig en had om 7.00 de wekker gezet om weer verder te gaan. Vrijdag van 's ochtends 7u tot 's avonds 10u bezig geweest. Zaterdag ochtend half 8 op, verder werken. Rond 2 de deur uit dingen doen met de kids tot een uur of 9. Bij thuiskomst nog een taartje voor zondag even afsmeren. Zondag ochtend verder met mn taart, tot een uur of 1. Daarna met de kids weer weg.. ben nog steeds niet bijgeslapen. Er zijn dagen dat ik bijna niks eet en ik letterlijk van 's ochtends een uur of 8 tot 's avonds een uur of 10/11 bezig ben, met mn taarten en kids tussendoor. Geen tijd om even op de bank te liggen, tv te kijken, uit te rusten haha. Dus ja dat is gewoon niet leuk meer. Dagen dat ik naar kantoor ga doe ik vaak voor werk achterstallige dingen waar ik niet aan toe was gekomen, de was en andere dingen, vanochtend alvast een strik gemaakt van fondant..en dan als ik bijvoorbeeld 9.00 de deur uit moet prop ik letterlijk 08.56 nog een paar happen yoghurt erin...na kantoorwerk door naar de supermarkt, 's avonds gaan bakken..that's my life als het dus echt druk is, dat het haast niet meer te plannen valt. En had nog zelfs een paar x nee verkocht.. doe dat nu wel vaker en zo druk als afgelopen weekend probeer ik niet meer te doen. Tikt mooi aan maar het is het niet waard want iets lijdt eronder en dat ben ik zelf met name moet echt beter mn agenda bewaken, tis nu gelukkig rustiger in de maand ramadan.. als de bestellingen iets minder zijn is het wel goed te doen, dan zorg ik dat ik nog wel kan sporten, dingen met de kids kan doen, in de middag gewoon die taartjes afmaken en niet tot in de nacht enz..


    voor iedereen alvast een gezegde ramadan!

  2. #66272
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Gisteren nog chebekia gemaakt en verse zlabia, nog voor mn Marokkaanse overburen.. chebekia vouwen was wel een dingetje, ben echt te perfectionistisch ben zeker 5x opnieuw begonnen en was dus weer eens heel lang bezig heb zoveel filmpjes bekeken, kan er gewoon niet tegen als het niet gaat zoals ik wil. Uiteindelijk al met al wel aardig gelukt, smaak was ook goed hamdolilah.. buurvrouw had het al geproefd en was goed gekeurd gelukkig








  3. #66273
    MVC Lid

    Reacties
    9.440
    26-12-2013

    Oei echt druk freya. Wel een beetje te denk ik?

    Als je er maar plezier in blijft houden insha allaah dan kan je de energie er wel lekker in kwijt. Ik doe het je be3da niet na. Als ik kook, vind ik dat al een hele prestatie haha.

  4. #66274
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Zelf je grenzen bewaken frey....maar tbarkellah. Ziet er allemaal nejes uit. Charme van chebakkia is ook wel dat het niet helemaal perfect hoeft....hield ik me afgelopen zondag voor. [emoji1]
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  5. #66275
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Oei echt druk freya. Wel een beetje te denk ik?

    Als je er maar plezier in blijft houden insha allaah dan kan je de energie er wel lekker in kwijt. Ik doe het je be3da niet na. Als ik kook, vind ik dat al een hele prestatie haha.
    Ja wel echt teveel en als ik in de nacht nog aan het werk ben dan heb ik er echt geen plezier meer in hoor en als ik in het weekend de wekker moet zetten ervoor hahaha..tis steeds meer en meer echt werk geworden, zit er ook aan te denken mij als officieel bedrijf te laten registreren etc. En dan in de toekomst wie weet.. want zo is het idd geen hobby meer haha.

  6. #66276
    MVC Lid

    Reacties
    9.440
    26-12-2013

    Finkom?? Ik denk al de hele dag aan eten, maar volgens mij ben ik alleen haha.

    Vanavond wordt het

    Chabakia en tmar
    Water
    Harira
    Broodje kip
    Smoothie ananas en banaan
    Koffie en een koekje

    Insha allaah .....

    Nog 6 uur te gaan insha allaah



    Voor suhoor was het vanochtend
    Overnight oats, Griekse yoghurt, kaneel, wat rozijnen, gebroken lijnzaad.

    Is me heel goed bevallen, want ik had tot zo'n uur geleden eigenlijk geen honger. Alleen dorst.

  7. #66277
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    ik kan helaas niet citeren.
    de gene die vroeg om turkse pizza recept staat uitgeschreven op mijn kookpagina.

    Freya macha allah zelfs in de ramadan ben jij bezig met taarten.

    vandaag doe ik lekker simpel.

    vooraf een sapje van rode biet,selderij,gember en appel.

    daarna een groentensoepje met een paar tortelini's.
    salade met gegrilde kip en pico de gayo met mango.

    waterijsje voor het slapen gaan.


    voor mijn man en oudste.. alles wat ik eet
    + bladerdeeg gevuld met taco gehakt mix, vers stokbrood, smoothie & tchicha soepje.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  8. #66278
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    ochtend mens. ik heb er ook echt geen last van. mijn maag knort pas rond 6 uur.
    het weer is heerlijk maar niet warm daarom ook geen dorst.

    je iftar menuutje klinkt heerlijk.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  9. #66279
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Finkom?? Ik denk al de hele dag aan eten, maar volgens mij ben ik alleen haha.

    Vanavond wordt het

    Chabakia en tmar
    Water
    Harira
    Broodje kip
    Smoothie ananas en banaan
    Koffie en een koekje

    Insha allaah .....

    Nog 6 uur te gaan insha allaah



    Voor suhoor was het vanochtend
    Overnight oats, Griekse yoghurt, kaneel, wat rozijnen, gebroken lijnzaad.

    Is me heel goed bevallen, want ik had tot zo'n uur geleden eigenlijk geen honger. Alleen dorst.
    Flkoezina...druk bezig...koezina moet straks leeg zijn voor misjeu...hij gaat zelf aan de slag met zn hobby.
    Ik maak tchisa...tchisa was de wens namelijk. En ga wat visbrewat maken.
    Kipbrewat liggen al in de vriezer.
    De rest maakt hij zelf. Ik doe alleen hrira en co.

    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  10. #66280
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Ramadan Kareem!!!!

    Ik zie al lekkere voorbereidingen en menu's! Goed bezig.
    Hier nog ff chill, ik heb paar uur geleden een groot kipfilet gesneden in blokjes en gemarineerd, heb zin in kipshwa en misschien met paprika courgette ertussen.

    Zo net kreeg ik ook zin in aardappelsalade voor erbij kom ik erachter dat ik geen tonijn heb pfffff

    En verder ga ik straks aan harira beginnen.

    Voor de jongsten heb ik nog rijst over en krijgen een spiesje erbij dus ze kunnen lekker op tijd eten.
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  11. #66281
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001



    Kipshwa met paprika en courgette en paar zonder groenten.

    Aardappels zijn aan t afkoelen en gelukkig is tonijn onderweg hihi

    (Heb speciaal voor jullie net tapa er weer op gezet, ben verbaasd dat t probleemloos was)



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  12. #66282
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie


    Kipshwa met paprika en courgette en paar zonder groenten.

    Aardappels zijn aan t afkoelen en gelukkig is tonijn onderweg hihi

    (Heb speciaal voor jullie net tapa er weer op gezet, ben verbaasd dat t probleemloos was)



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Tapa is al een tijdje probleemloos. Maar nog geen drukte hier...

    Gaat lekker bij jou. Besa77a.
    Ik geef ze hier gewoon soep vandaag. Lekker makkelijk.
    Vulling staat af te koelen en tchisa even geproefd...moet zout bij..[emoji4]

    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  13. #66283
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001



    Aardappelsalade, aardappels zijn helaas droog.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  14. #66284
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie


    Aardappelsalade, aardappels zijn helaas droog.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Heerlijk op zn tijd.
    Anders smeuigee maken met een dressing?

    Heb ze eindelijk gerold.
    Klaar!

    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  15. #66285
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Tapa is al een tijdje probleemloos. Maar nog geen drukte hier...

    Gaat lekker bij jou. Besa77a.
    Ik geef ze hier gewoon soep vandaag. Lekker makkelijk.
    Vulling staat af te koelen en tchisa even geproefd...moet zout bij..[emoji4]


    Ow bij mij deed ie heel lang heel raar. Was ook ww kwijt, nwe aanvragen lukte telkens niet maar nu dus wel.

    Allah i3tiek saha, jij ook goed bezig tbarkallah

    Frey wat heerlijk die chebbakia! Petje af! Wou t ook maken maar uiteindelijk beetje gekocht bij bakker.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.