1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door Hymne-Cherifien Bekijk reactie
    Welke stukje exact?

    En vertel hoe jij tot de conclusie komt dat hij dat niet heeft/kunnen zeggen.
    Gehele eerste hadith van boek 1 van bukhari. Je draait wederom de bewjjslast.

    Jij claimt dat deze hadith van de profeet vzmh afkomstig is, ik vraag jou om bewijs, meer niet.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    1.636
    14-05-2012

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    De Quran is gedocumenteerd onder supervisie en bescherming van Allah, dat is het verschil tusssen de Quran en ahadith. Al zou de Quran gedocumenteerd zijn door de kufar, dan nog zou het geen enkel gebrek kennen.

    Jij wilt de Quran gelijkstellen aan mensenwerk, la hawla wa la quwatta ila billah.
    Dat maak jij ervan/.

    Nou de profeet heeft de koran gepraktiseerd en de manier waarop hij dat heeft gedaan is gedocumenteerd in ahadith.
    Ji jstel gebruiken van de profeet dus Koran aan mensenwerk. jullie koranisten denken niet na. t staat niet in de koran dus t bestaat niet. Daarom kun je niet vertellen hoe je in details het gebed dient te verrichten.
    Hindoestanen die op de PVV stemmen beroepen zich op hindoenationalistische ideeën over moslims: hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden.
    TJAH HITLER HEEFT ZIJN HAKENKRUIS TE DANKEN AAN HINDUS

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    1.636
    14-05-2012

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Gehele eerste hadith van boek 1 van bukhari. Je draait wederom de bewjjslast.

    Jij claimt dat deze hadith van de profeet vzmh afkomstig is, ik vraag jou om bewijs, meer niet.
    Ik draai nergens om.
    ik stelde jou ook een vraag en verwacht ook een antwoord.
    Hindoestanen die op de PVV stemmen beroepen zich op hindoenationalistische ideeën over moslims: hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden.
    TJAH HITLER HEEFT ZIJN HAKENKRUIS TE DANKEN AAN HINDUS

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door Hymne-Cherifien Bekijk reactie
    Ik draai nergens om.
    ik stelde jou ook een vraag en verwacht ook een antwoord.

    Jij claimt dat de ahadith tot de profeet vzmh behoren en dan moet ik het bewijs leveren dat het niet zo is?! Dat is de omgekeerde wereld, in de Islam kennen we geen omgekeerde bewijslast. Wie iets claimt (jij dus) dient te bewijzen.

    Ik verblijf dus in afwachting van je bewijs voor onderstaande 2 punten:

    1. Bewijs uit de ahadith waar het gebed van begin tot eind wordt beschreven.

    2. Bewijs dat een hadith naar keuze afkomstig is van de profeet vzmh.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    1.636
    14-05-2012

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Jij claimt dat de ahadith tot de profeet vzmh behoren en dan moet ik het bewijs leveren dat het niet zo is?! Dat is de omgekeerde wereld, in de Islam kennen we geen omgekeerde bewijslast. Wie iets claimt (jij dus) dient te bewijzen.

    Ik verblijf dus in afwachting van je bewijs voor onderstaande 2 punten:

    1. Bewijs uit de ahadith waar het gebed van begin tot eind wordt beschreven.

    2. Bewijs dat een hadith naar keuze afkomstig is van de profeet vzmh.
    ik stelde jou ook een vraag en verwacht ook een antwoord.
    Waaruit blijkt dat dat niet het geval is. Welke link heb je gelegd ?

    Daaruit kan ik antwoorden. Want we weten niet wat koranisten eigenlijk afkeuren en hoe ze tot die conclusie zijn gekomen.
    Hindoestanen die op de PVV stemmen beroepen zich op hindoenationalistische ideeën over moslims: hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden.
    TJAH HITLER HEEFT ZIJN HAKENKRUIS TE DANKEN AAN HINDUS

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door Hymne-Cherifien Bekijk reactie
    ik stelde jou ook een vraag en verwacht ook een antwoord.
    Reeds antwoord gegeven maar je blijft draaien. Betreft gebed al video bewijs gestuurd. Betreft bewijslast omdraaien door jou al weerlegd. Ik zie dat je niet een normaal gesprek kan voeren jammer. Nog eenmaal mijn vragen:

    Jij claimt dat de ahadith tot de profeet vzmh behoren en dan moet ik het bewijs leveren dat het niet zo is?! Dat is de omgekeerde wereld, in de Islam kennen we geen omgekeerde bewijslast. Wie iets claimt (jij dus) dient te bewijzen.

    Ik verblijf dus in afwachting van je bewijs voor onderstaande 2 punten:

    1. Bewijs uit de ahadith waar het gebed van begin tot eind wordt beschreven.

    2. Bewijs dat een hadith naar keuze afkomstig is van de profeet vzmh.

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    1.636
    14-05-2012

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Reeds antwoord gegeven maar je blijft draaien. Betreft gebed al video bewijs gestuurd. Betreft bewijslast omdraaien door jou al weerlegd. Ik zie dat je niet een normaal gesprek kan voeren jammer. Nog eenmaal mijn vragen:

    Jij claimt dat de ahadith tot de profeet vzmh behoren en dan moet ik het bewijs leveren dat het niet zo is?! Dat is de omgekeerde wereld, in de Islam kennen we geen omgekeerde bewijslast. Wie iets claimt (jij dus) dient te bewijzen.

    Ik verblijf dus in afwachting van je bewijs voor onderstaande 2 punten:

    1. Bewijs uit de ahadith waar het gebed van begin tot eind wordt beschreven.

    2. Bewijs dat een hadith naar keuze afkomstig is van de profeet vzmh.
    Je hebt niet geantwoord.
    Hindoestanen die op de PVV stemmen beroepen zich op hindoenationalistische ideeën over moslims: hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden.
    TJAH HITLER HEEFT ZIJN HAKENKRUIS TE DANKEN AAN HINDUS

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door Hymne-Cherifien Bekijk reactie
    Je hebt niet geantwoord.
    Zo kinderachtig en onjuist van jou. Ik wacht tot er wellicht iemand anders wel serieus een gesprek durft aan te gaan.

    Gir in sha Allah.

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    1.636
    14-05-2012

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Zo kinderachtig en onjuist van jou. Ik wacht tot er wellicht iemand anders wel serieus een gesprek durft aan te gaan.

    Gir in sha Allah.
    Moet jij zo nodig zeggen. Jullie zijn niet serieus. en kennen de Koran al helemaal niet.
    Welke geleerden hebben jullie claims gesteund? Want t is een geleerden kwestie op de vraag of een hadith authentiek is of niet . Je gaat toch niet vertellen datji jalles hebt bestudeerd met je knip en plak werk

    1 vraag en geeft youtube link omdat je te beroert bent met je eigen intellect in te zetten
    Hindoestanen die op de PVV stemmen beroepen zich op hindoenationalistische ideeën over moslims: hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden.
    TJAH HITLER HEEFT ZIJN HAKENKRUIS TE DANKEN AAN HINDUS

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door Hymne-Cherifien Bekijk reactie
    Moet jij zo nodig zeggen. Jullie zijn niet serieus. en kennen de Koran al helemaal niet.
    Welke geleerden hebben jullie claims gesteund? Want t is een geleerden kwestie op de vraag of een hadith authentiek is of niet . Je gaat toch niet vertellen datji jalles hebt bestudeerd met je knip en plak werk

    1 vraag en geeft youtube link omdat je te beroert bent met je eigen intellect in te zetten
    Nou daar valt je masker, doe wat aan je karakter, moge Allah jou leiden.

    Sallaam.


    قُلْ إِنَّمَا أُنذِرُكُم بِالْوَحْيِ ۚ وَلَا يَسْمَعُ الصُّمُّ الدُّعَاءَ إِذَا مَا يُنذَرُونَ - 21:45

    Say, "I only warn you by revelation." But the deaf do not hear the call when they are warned.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    552
    25-07-2009

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Jij stelt dat het de tradities & gebruiken van de profeet vzmh waren. Kies een "sahih hadith" naar keuze, hij mag heel kort zijn, geen probleem. Lever hier dan even het bewijs dat de inhoud van de profeet vzmh is.

    Heel simpel zou dat moeten zijn aangezien jij stelt dat het behoort aan de profeet vzmh.


    Rusten lever het bewijs is dat jij een kleinkind bent van je over over groot opa,
    Mss ben je wel een bastaard kind aangezien je dat niet kan bewijzen

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    547
    15-04-2016

    Er zijn meer dan honderd ayaas die zeggen volg Allah en de profeet.
    Dus Allah volg je in de quran en de profeet volg je in de soena...

    Die mensen leefden met de profeet en Allah beval ze om de profeet te helpen.
    Ze deden wat de profeet deed ze aten als hem ze sliepen als hem en het gebed als hem.
    En alles wat ie zei werd opgeschreven vrede zij met hem.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door Kusaila Bekijk reactie
    Er zijn meer dan honderd ayaas die zeggen volg Allah en de profeet.
    Dus Allah volg je in de quran en de profeet volg je in de soena...

    1. Klopt. Jij trekt daaruit de conclusie dat we dus naast de Quran de ahadith verzamelingen moeten volgen. Echter, in de Quran wordt het volgen van iets anders naast de Quran verworpen, stelselmatig verwijst Allah in de Quran slechts naar 1 geschrift, naar 1 openbaring en dat is de Quran.

    2. Allah zegt in de Quran dat we de profeet vzmh moeten volgen. Dat kunnen we doen door te volgen wat hij volgde. Allah stelt in de Quran dat de profeet vzmh enkel en alleen de Quran volgde, we zullen dus enkel en alleen de Quran moeten volgen.

    3. Het is logisch dat Allah heeft opgedragen de profeet vzmh te volgen, anders zou niemand de openbaringen van hem aannemen. Want Allah sprak niet tot zijn volk, dus niemand kon Allah volgen want Allah had geen contact met hen, wel de profeet vzmh en dus is het logisch dat Allah hen opdroeg de profeet vzmh te volgen en dat de openbaringen van Allah zijn.


    Citaat Geplaatst door Kusaila Bekijk reactie
    Die mensen leefden met de profeet en Allah beval ze om de profeet te helpen.
    Ze deden wat de profeet deed ze aten als hem ze sliepen als hem en het gebed als hem.
    En alles wat ie zei werd opgeschreven vrede zij met hem.
    Allah stelt in de Quran dat de Quran volledig en gedetailleerd is omtrent onze dien.

    De ahadith verzamelingen nemen een zeer belangrijke rol in het leven van veel Moslims, de ahadith bepalen tegenwoordig hoe iemand zijn dien praktiseert. Maar in de gehele Quran wordt geen enkele verwijzing naar de ahadith verzamelingen gemaakt noch naar het bestaan van de sunnah van de profeet vzmh. Er is zoals Allah stelt in de Quran maar 1 sunnah en dat is de sunnah van Allah.


    اسْتِكْبَارًا فِي الْأَرْضِ وَمَكْرَ السَّيِّئِ ۚ وَلَا يَحِيقُ الْمَكْرُ السَّيِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ ۚ فَهَلْ يَنظُرُونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِينَ ۚ فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلًا ۖ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلًا - 35:43

    [Due to] arrogance in the land and plotting of evil; but the evil plot does not encompass except its own people. Then do they await except the way of the former peoples? But you will never find in the way of Allah any change, and you will never find in the way of Allah any alteration.
    Bron: https://quran.com/35/43


    Verder verbiedt Allah in de Quran het volgen van iets anders naast de Quran. Het is dan ook not done om andere geschriften te volgen naast de Quran. Maar dit even ter zijde, de ahadith waar jij naar verwijst kennen geen enkel bewijs dat het afkomstig is van de profeet vzmh behalve een keten van wat de overleveraars zouden zijn. De verzamelaars kenden de profeet niet, noch een groot gedeelte van de keten van overleveraars. Dit is eigenlijk een zinlose discussie omdat Allah andere geschriften naast de Quran verboden heeft. Allah heeft nooit een sunnah van een profeet meegegeven, bij geen enkel geschrift.


    Zet het jou niet aan het denken dat Allah nergens in de Quran ook maar 1 vers heeft gereserveerd om te spreken over de hadith verzamelingen die hedendaags in autoriteit zo verheven zijn geworden dat men het praktiseren van zijn dien daarop baseert?

  14. #44
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Gehele eerste hadith van boek 1 van bukhari. Je draait wederom de bewjjslast.

    Jij claimt dat deze hadith van de profeet vzmh afkomstig is, ik vraag jou om bewijs, meer niet.

    Wat is jouw bewijs dat de Qur'an afkomstig is van de profeet? Ik ga ervan uit dat je de isnaad van de Qur'an ook verwerpt gezien het door 'mensen' is overgeleverd zoals de ahadith ook zijn...
    Umm Hurairah.

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    1.636
    14-05-2012

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Nou daar valt je masker, doe wat aan je karakter, moge Allah jou leiden.

    Sallaam.


    قُلْ إِنَّمَا أُنذِرُكُم بِالْوَحْيِ ۚ وَلَا يَسْمَعُ الصُّمُّ الدُّعَاءَ إِذَا مَا يُنذَرُونَ - 21:45

    Say, "I only warn you by revelation." But the deaf do not hear the call when they are warned.

    Wij zeggen ook niet dat Allah ook via de ahdith openbaard. Wij zeggen dat overleveringen ahadith de traditie en gebruiken zijn van de profeet (swsm).

    Je snapt het verschil niet tussen die twee. Maar ik verwacht ook niet anders van een qoranist waarbij 1 deel van zn brein werkt
    Hindoestanen die op de PVV stemmen beroepen zich op hindoenationalistische ideeën over moslims: hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden.
    TJAH HITLER HEEFT ZIJN HAKENKRUIS TE DANKEN AAN HINDUS