1. #30091
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Mamavanf Bekijk reactie
    Natuurlijk zijn wij leken, maar lees je nooit ahadith (eventueel bijwonen/ kijken op YouTube) waarbij de tafsir van de aya behandeld wordt. Ik ga dat in iedergeval niet hier in de topic uitzoeken en uitwerken voor je, maar die aya sluit toch echt aan bij hetgeen ochtendenmens zei, sterker nog ze sprak de aya heel subtiel tegen, wat echt niet kan. Wij moeten Alhamdulilah zeggen en natuurlijk horen beproevingen erbij en hoef je niet te ontkennen dat het het moeilijk soms heel erg moeilijk kan zijn. Mij gaat het meer om het feit dat ochtendmens ontkent dat wij krijgen wat wij aankunnen.
    Ik heb jou gevraagd om uitleg en dat weiger je te geven terwijl jij het wel weet. Dat is ook kwalijk. Ik heb niet gezegd dat de Aya niet klopt ik zeg dat het waarschijnlijk meer betekent dan hoe wij hem lezen. Want ja elke Aya heeft een context. Maar jij wil graag corrigeren zonder kennis te delen.

  2. #30092
    MVC Lid

    Reacties
    56
    17-06-2017

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Dat is precies wat zij ook bedoelt, dus ja jullie praten gewoom langs elkaar heen eigenlijk.
    Oké dat zal het wel zijn Allah A3lam.

  3. #30093
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Mamavanf Bekijk reactie
    Dus dat komt er toch uiteindelijk op neer dat wij krijgen wij aankunnen???? Want ochtendmens zei nadrukkelijk dat zoiets te snel wordt gezegd en dus niet perse klopt. Dat is het punt
    Als je de uitleg leest dan gaat het met name over bepaalde acties waar Allah wordt gevraagd ons daar op af te rekenen. Zeggen dat een aya te snel wordt gebruikt is niet hetzelfde als zeggen dat het niet klopt.

  4. #30094
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Dat is precies wat zij ook bedoelt, dus ja jullie praten gewoom langs elkaar heen eigenlijk.
    Zij leest de Aya letterlijk en ik probeer uit te leggen dat zoiets niet altijd letterlijk gelezen/gebruikt dient te worden. Maar ik kan iemand niet bereiken als ze perse vingertje wil wijzen.

  5. #30095
    MVC Lid

    Reacties
    56
    17-06-2017

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Ik heb jou gevraagd om uitleg en dat weiger je te geven terwijl jij het wel weet. Dat is ook kwalijk. Ik heb niet gezegd dat de Aya niet klopt ik zeg dat het waarschijnlijk meer betekent dan hoe wij hem lezen. Want ja elke Aya heeft een context. Maar jij wil graag corrigeren zonder kennis te delen.
    Als je het hebt over bronnen, dat ga ik niet opzoeken, omdat ik dat niet 123 kn terughalen. Ik ben altijd wel bezig met kennis opdoen voormezelf niet om anderen daarmee te corrigeren. Nu kwam het toevallig ter sprake in de topic. Ach het is in ieder geval niet aanvallend bedoeld en ook ik ontken niet dat het moederschap zwaar is, moge Allah het voor ons gemakkelijk maken en onze kinderen tot vrome moslims maken incha’Allah <3

  6. #30096
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Laten we het gewoon houden op miscommunicatie dames. Uiteindelijk bedoelen we allemaal min of meer hetzelfde

  7. #30097
    MVC Lid

    Reacties
    56
    17-06-2017

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Als je de uitleg leest dan gaat het met name over bepaalde acties waar Allah wordt gevraagd ons daar op af te rekenen. Zeggen dat een aya te snel wordt gebruikt is niet hetzelfde als zeggen dat het niet klopt.
    True that

  8. #30098
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Laten we het gewoon over luiers en slapeloze nachten hebben enz. Beter inderdaad.

  9. #30099
    MVC Lid

    Reacties
    56
    17-06-2017

    Bij deze ochtendmens, excuses als ik het verkeerd heb geïnterpreteerd.

  10. #30100
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Mamavanf Bekijk reactie
    Bij deze ochtendmens, excuses als ik het verkeerd heb geïnterpreteerd.
    We hebben vooral langs elkaar heen gepraat. El khair insha allaah.

  11. #30101
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Dank jullie wel dames kus


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  12. #30102
    MVC Lid

    Reacties
    1.407
    28-06-2015

    Salaam aleikoem dames alles goed hier. Vandaag en gisteren voel ik me ineens belabberd hmdl. Verkoudheid is hier toegekomen en met mijn laag immuunsysteem heb ik dus ineens prijs maar hmdl 3alaa ****** haal.

  13. #30103
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Hier ook bakster haha. Mijn stem is weg door het hoesten subhaanAllaah. Moge Allaah ons genezing geven en geen ziekte achterlaten ameen.

  14. #30104
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Allah ie sjafekoem dames

  15. #30105
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Shifae inshallah dames. Moge Allah jullie ongemakken belonen.