1. #29506
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Freya mag ik hier een sportvraagje stellen?

    Ik wil graag thuis oefeningen doen, want een mama cursus zit er dit keer niet in. Wat is denk je effectiever; 3 x per week 15 minuten oefeningen doen of 2 x per week een half uur? Dus frequent maar kort, of minder frequent maar iets langer? Ik wil vooral wat kracht behouden insha Allaah in mijn rug, benen en schuine buikspieren of hoe noem je die aan de zijkant haha. En ik wil niet teveel aankomen insha Allaah. Vorige keer kwam ik zo'n 25 kilo aan.

    Overigens wandel ik ook wel 2 a 3 x per week zo'n 5 km.

  2. #29507
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Freya mag ik hier een sportvraagje stellen?

    Ik wil graag thuis oefeningen doen, want een mama cursus zit er dit keer niet in. Wat is denk je effectiever; 3 x per week 15 minuten oefeningen doen of 2 x per week een half uur? Dus frequent maar kort, of minder frequent maar iets langer? Ik wil vooral wat kracht behouden insha Allaah in mijn rug, benen en schuine buikspieren of hoe noem je die aan de zijkant haha. En ik wil niet teveel aankomen insha Allaah. Vorige keer kwam ik zo'n 25 kilo aan.

    Overigens wandel ik ook wel 2 a 3 x per week zo'n 5 km.
    Tuurlijk. Wandelen is al heel goed. Ik zou 3x15min doen. Is ook makkelijker vol te houden. Ik raad ook altijd aan wat je ook doet minimaal 3x per week. En uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat een grote buik hebben etc veel draaglijker is met een sterke core/rug. Schuine buikspieren mag je dacht ik niet doen na 16 weken. Ik deed alleen rechte buikspieren.

  3. #29508
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Tuurlijk. Wandelen is al heel goed. Ik zou 3x15min doen. Is ook makkelijker vol te houden. Ik raad ook altijd aan wat je ook doet minimaal 3x per week. En uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat een grote buik hebben etc veel draaglijker is met een sterke core/rug. Schuine buikspieren mag je dacht ik niet doen na 16 weken. Ik deed alleen rechte buikspieren.
    De voorste buikspieren mogen inderdaad njet, heten die schuine buikspieren?

    Ik wil alleen het lovehandles gebied trainen zeg maar, dus niet de voorkant.

    Chukran voor het antwoord

  4. #29509
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    De voorste buikspieren mogen inderdaad njet, heten die schuine buikspieren?

    Ik wil alleen het lovehandles gebied trainen zeg maar, dus niet de voorkant.

    Chukran voor het antwoord
    Ja de voorkant aan de zijkant zegmaar. Anders kunnen daar breukjes komen. Je kan wat oefeningen voor de rug doen, benen en bijvoorbeeld bekken ook erg goed. En zijkant/heupen

  5. #29510
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Ja de voorkant aan de zijkant zegmaar. Anders kunnen daar breukjes komen. Je kan wat oefeningen voor de rug doen, benen en bijvoorbeeld bekken ook erg goed. En zijkant/heupen

    Ja precies!! Chukran freya. Ik ga een schema maken voor 3x per week. Als ik het klaar heb, laat ik het mss nog wel even zien. Eerst even kijken welke goed zijn. Ik herinner me nog wel wat standaard oefeningen die we bij mom in balance deden, dus dat is alvast een basis insha allaah. Sowieso heeeeel wat squats en lunges haha.

  6. #29511
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    @bv-mama's: Hoeveel voedingen vraagt jullie kindje?
    Leeftijd er eventueel ook bij...

    Mijn zoontje is nu 10 weken. Tot voor kort zaten we op 8 voedingen per dag. Nu plots 6 en soms 7.
    Hij komt alhamdoellillaah goed bij. Maar soms vraag ik me af of het niet te weinig is voor deze leeftijd?
    Hij doet wel lang over een voeding... Drinkt op zijn gemak dus

  7. #29512
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Nieuwerd Bekijk reactie
    @bv-mama's: Hoeveel voedingen vraagt jullie kindje?
    Leeftijd er eventueel ook bij...

    Mijn zoontje is nu 10 weken. Tot voor kort zaten we op 8 voedingen per dag. Nu plots 6 en soms 7.
    Hij komt alhamdoellillaah goed bij. Maar soms vraag ik me af of het niet te weinig is voor deze leeftijd?
    Hij doet wel lang over een voeding... Drinkt op zijn gemak dus


    Ik heb altijd geleerd dat 8 een goed uitgangspunt is. Maar dat het ook met 6 of 7 soms goed zit, mits je genoeg natte luiers en poepluiers hebt en je kindje mooi zijn curve volgt. Dan is dat je zekerheid.

    Zelf zat ik met 10 weken op zo'n 8 voedingen en 3 uur per dag clusteren. En de maanden daarna veranderde dat eigenlijk wel constant.

  8. #29513
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Awel. Het is plots verminderd eigenlijk.
    Luiers genoeg ... Alleen ben ik dit niet gewoon van bij mijn andere kids, daarom vooral

    Alhamdoellillaah, gewicht zit net boven het gemiddelde zei het een der dagen nog ... Maar ergens blijft de onzekerheid ...
    Swat. Ik zie wel... Desnoods vaker binnen springen bij het cb om zijn gewicht even te zien ...

  9. #29514
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Het verschilt echt per kind Nieuwerd. Zolang je kleine aankomt en goede plasluiers heeft zit het goed alhamdulilaah.

  10. #29515
    MVC Lid

    Reacties
    1.956
    19-06-2008

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Ja precies!! Chukran freya. Ik ga een schema maken voor 3x per week. Als ik het klaar heb, laat ik het mss nog wel even zien. Eerst even kijken welke goed zijn. Ik herinner me nog wel wat standaard oefeningen die we bij mom in balance deden, dus dat is alvast een basis insha allaah. Sowieso heeeeel wat squats en lunges haha.
    De zij-buikspier-oefeningen mag wel gedaan worden. Op je rug liggen, knieën gebogen, voeten op de grond, hielen vlakbij je billen, en met je vingers je hiel aantikken en terug, links/rechts.
    Situps/ crunches(schuine) niet

    Veel bewegen, veel drinken.. en niet voor 2 eten (helaas)
    Extra eten is pas in de laatste maanden, en dan hebben we het over ongeveer 300 calorieën per dag meer dan normaal.
    the best things are free

  11. #29516
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Foxy Bekijk reactie
    De zij-buikspier-oefeningen mag wel gedaan worden. Op je rug liggen, knieën gebogen, voeten op de grond, hielen vlakbij je billen, en met je vingers je hiel aantikken en terug, links/rechts.
    Situps/ crunches(schuine) niet

    Veel bewegen, veel drinken.. en niet voor 2 eten (helaas)
    Extra eten is pas in de laatste maanden, en dan hebben we het over ongeveer 300 calorieën per dag meer dan normaal.
    Chukran! Deze komt op mijn schema.

    Ja klopt, maar ik had bij mijn zoontje echt heeeel erge honger vanaf maand 5 of zo. Ik had mijn lunch meestal al om 10 uur op, terwijl ik dan goed had ontbeten om 8 uur. Ik weet niet wat ik tegen die echte trek kan doen. Want het was zeker niet alleen maar door snoepen en snaaien.

  12. #29517
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Ben voor mn zus aan het winkelen. In februari verwacht ze haar 1e kindje.

    Wat is er veel keus voor meisjes en je bent echt een poppetje.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  13. #29518
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Mabroek olifantje!

    Ze hebben inderdaad heel mooie spullen voor meisjes. Je wil dan zo de winkel leegkopen.

  14. #29519
    MVC Lid

    Reacties
    593
    12-09-2012

    Helloo dames ff klagen Ben het kots kots kots beu bah bah mijn dieet medicijnen bloedwaarde op tijd eten juiste portie anders stijgt suikerspiegel
    Vindt het niet meer leuk geniet niet van eten samen met vriendinnen of fam samen eten kan niet bah bah
    Zoo moest eruit alhamdoelilaah alles voor de kleine zitop 33 weken laaste zwaaaaare loodjes

    Lange tijd niets meer gelezen Ben doodmoe ijzer is ook laag
    Hoe zit het met jullie en vermoeidheid?
    Mamas die bevalling achter de rug hebben wat kan je ons adviseren hoe we de laaste weken moeten doorbrengen

  15. #29520
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Salamaleikoem dames, hoe is het hier???? Lang geleden zeg en wat vliegen de dagen voorbij!!!
    Met ons gaat het goed Alhamdoelillah. Ondanks de gebroken nachten en drukte is het erg leuk alhamdoelillah een kleine baby in je armen.

    stadmens ik vind het erg vervelend voor je meid! Helaas kun je soms echt niks anders doen, dan eraan toegeven. Vermoeidheid zegt je misschien plak aan je bed....neem rust... wees lief voor jezelf, zorg goed voor jezelf!
    Als het je lukt om hulp te vragen voor huishoud of kids oppas, doe dat!!!

    Andere dames hoe is het met jullie?
    Ik heb de topic een beetje gemist... dat gekletst en delen van alles en nog wat met elkaar.