1. #1
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Dwergen die het verspreiden van tawhid tegenwerken...


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    16
    26-08-2017

    Kun je me uitleggen wat tauwhied inhoudt?

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Ikieee Bekijk reactie
    Kun je me uitleggen wat tauwhied inhoudt?

    Tawhid is de beste tak van alle kennis. Omwille van deze Kennis is de mens geschapen en omwille van tawhid zijn de boodschappers gezonden.

    Allah ta'ala zegt: ''وما خلقت الجن والا نس الا ليعبدون '' (En ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om Mij te aanbidden).

    Door deze Kennistak leert de mens Zijn Heer kennen, en weet hij, dat niemand het recht heeft aanbeden te worden dan Hij. Leert hij de voorwaarden en de ware betekenis van : '' لا اله الا الله '' (er is geen god dan Allah).

    Door deze kennis leert men de zuilen van het geloof en maakt men kennis met de namen en eigenschappen van Allah ta'ala.

    Door deze Kennis rust imaan (geloof) in het hart van de moslim.

    Door deze Kennis heeft men vrede met het goddelijke besluit en onderwerpt men zich aan Allah.

    Door deze Kennis leeft een gelovige in uiterste geluk.

    Om de mensen te waarschuwen tegen ongeloof en veelgoderij en uit te nodigen om Zijn pad te volgen, hebben we Allah nodig en Kennis over Zijn Eenheid.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    16
    26-08-2017

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Tawhid is de beste tak van alle kennis. Omwille van deze Kennis is de mens geschapen en omwille van tawhid zijn de boodschappers gezonden.

    Allah ta'ala zegt: ''وما خلقت الجن والا نس الا ليعبدون '' (En ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om Mij te aanbidden).

    Door deze Kennistak leert de mens Zijn Heer kennen, en weet hij, dat niemand het recht heeft aanbeden te worden dan Hij. Leert hij de voorwaarden en de ware betekenis van : '' لا اله الا الله '' (er is geen god dan Allah).

    Door deze kennis leert men de zuilen van het geloof en maakt men kennis met de namen en eigenschappen van Allah ta'ala.

    Door deze Kennis rust imaan (geloof) in het hart van de moslim.

    Door deze Kennis heeft men vrede met het goddelijke besluit en onderwerpt men zich aan Allah.

    Door deze Kennis leeft een gelovige in uiterste geluk.

    Om de mensen te waarschuwen tegen ongeloof en veelgoderij en uit te nodigen om Zijn pad te volgen, hebben we Allah nodig en Kennis over Zijn Eenheid.
    Mooii ma sha Allah

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Ikieee Bekijk reactie
    Mooii ma sha Allah
    Voor de gelovigen is het mooi, een beloning in dit huidige leven en het hiernamaals. Voor de polytheïsten is het een schande in dit leven en het hiernamaals.

    Er zijn alhamdulilah ook boeken over tawhid vertaald naar het Nederlands.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    16
    26-08-2017

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Voor de gelovigen is het mooi, een beloning in dit huidige leven en het hiernamaals. Voor de polytheïsten is het een schande in dit leven en het hiernamaals.

    Er zijn alhamdulilah ook boeken over tawhid vertaald naar het Nederlands.
    Ik wil echt zo graag praktiseren en meer leren over ons geloof, zal op zoek gaan naar boeken enz in sha Allah

  7. #7
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Het zijn echte dwergen. Wanneer houden ze een keer op met deze rare vertoningen?

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Ikieee Bekijk reactie
    Ik wil echt zo graag praktiseren en meer leren over ons geloof, zal op zoek gaan naar boeken enz in sha Allah


    In shaa Allah. Moge Allah jou zegenen zuster.

    Ik wil je nog graag een heel belangrijk advies meegeven, namelijk op te passen voor de valkuilen in je zoektocht naar Kennis. Zoek alleen kennis bij betrouwbare geleerden, en wanneer je twijfelt over een kwestie vraag het dan ook alleen aan hen de geleerden die gekwalificeerd zijn.

    Eén van de Selef zei: ' ان هذا العلم دين, فانظروا عمن تاخذون دينكم ' (Kennis is religie, dus let op van wie je jouw religie neemt).

    En Allah ta'ala zegt: 'فاسالوااهل الدكران كنتم لا تعلمون ' (Vraag het dan aan de bezitters van de Kennis indien jullie het niet weten).

    Hier kun je betrouwbare boeken van geleerden kopen die vertaald zijn naar het Nederlands: http://sunnahcenter.com/

    Moge Allah aza wa jall ons vergeven en welzijn schenken in de religie, in dit leven en het hiernamaals.

  9. #9
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Wat wordt bedoeld met 'dwergen'?
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Wat wordt bedoeld met 'dwergen'?

    Degene die de saytaan niet kan verslaan.

  11. #11
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Nog nooit van gehoord.
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Nog nooit van gehoord.

    Haatdragend, jaloers en eigenwijs, ze denken dat ze alles weten, maar ze weten niet, want anders zouden ze het goede bevelen en het slechte verbieden.

  13. #13
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Wat wordt bedoeld met 'dwergen'?
    Als je op Google gaat, moet je naar afbeeldingen gaan. Dan zie wat we bedoelden zegmaar

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017


  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017