Poll resultaten: Mijn hoofdoorzaak van het nog niet getrouwd zijn is:

Stemmers
9. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Ik tref echt niemand

    2 22,22%
  • Ik ben te kieskeurig

    1 11,11%
  • Ik ben te angstig/onzeker

    1 11,11%
  • Andere mensen bellemeren mij om te trouwen

    2 22,22%
  • Anders....

    3 33,33%
  1. #1
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Crisis op Marokkaanse huwelijksmarkt

    Vrouwen die oprecht opzoek zijn naar een huwelijkspartner
    Mannen die niets liever willen dan trouwen met een godvrezende partner

    Iedereen klaagt over hoe moeilijk het is om de juiste partner te vinden

    Ze wensen hetzelfde .... maar ze treffen elkaar niet...

    Ach wa9e3?
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  2. #2
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    55 x bekeken geen enkele reactie

    Ezma fe reacties
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    153
    20-06-2013

    el ezma tame9rant

  4. #4
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Resilient Bekijk reactie
    el ezma tame9rant
    A wah!

    Ik dacht mensen komen ervaringen delen of met suggesties sa3a walou
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    153
    20-06-2013

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    A wah!

    Ik dacht mensen komen ervaringen delen of met suggesties sa3a walou
    dit soort topics doen het erg slecht hier... Maar deze essou9 is een sociale ramp geworden omdat weinigen de harmonie volgt die onze deen ons oplegt.

    Mohim, een goede topic om wat frustratie af te schrijven wat betreft dit onderwerp.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    123
    04-09-2013

    mensen zijn niet blij met weinig en als ze wel blij waren dan vinden ze iets waardoor ze gaan klagen lijkt haast wel natuur die in de mens zit maarja....

    Dawlat Al Islam Fi Al Iraq Wa Shaam !



    A Nasr Aw A Shahada Nantasir Aw Namoet


  7. #7
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Resilient Bekijk reactie
    dit soort topics doen het erg slecht hier... Maar deze essou9 is een sociale ramp geworden omdat weinigen de harmonie volgt die onze deen ons oplegt.

    Mohim, een goede topic om wat frustratie af te schrijven wat betreft dit onderwerp.
    Mee eens, maar het zijn vaak juist de mensen die met Deen bezig zijn die hierom klagen. Omdat ze het op de juiste manier proberen te doen zou het extra moeilijk zijn.

    Begin met schijven aub...
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  8. #8
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door JabhatNusra Bekijk reactie
    mensen zijn niet blij met weinig en als ze wel blij waren dan vinden ze iets waardoor ze gaan klagen lijkt haast wel natuur die in de mens zit maarja....
    Zou dat het zijn? Ik hoor vaak hele normale eisen zoals onoderdak, werk, familiemens en godvrezend. Zoveel is dat niet gevraagd toch?
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    153
    20-06-2013

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Mee eens, maar het zijn vaak juist de mensen die met Deen bezig zijn die hierom klagen. Omdat ze het op de juiste manier proberen te doen zou het extra moeilijk zijn.

    Begin met schijven aub...
    Ja vaak zijn het mensen die met deen bezig zijn die klagen omdat er te weinig mensen zijn die voldoen aan bepaalde islamitische normen. Zelfs meisjes die met deen bezig zijn maken het soms moeilijk.

    Ik merk dat dat niet meer werkt: moeder die voor zijn zoon zoekt. Omdat sommige meisjes ze3ma opleiding willen volgen en werken etc, maar ze zijn dan 18 jaar,7 jaar later krijgen ze spijt en zeggen ze 'waar zijn die goede mannen'

    Dus 2 problemen:
    -partner via familie zoeken is heel moeilijk (in europa)
    -velen zijn verwesterd of hebben een "verwesterde" verleden (jongens en meisjes)

    Dus dan blijft er niet veel over buiten dua en nog eens dua doen.

  10. #10
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Resilient Bekijk reactie
    Ja vaak zijn het mensen die met deen bezig zijn die klagen omdat er te weinig mensen zijn die voldoen aan bepaalde islamitische normen. Zelfs meisjes die met deen bezig zijn maken het soms moeilijk.

    Ik merk dat dat niet meer werkt: moeder die voor zijn zoon zoekt. Omdat sommige meisjes ze3ma opleiding willen volgen en werken etc, maar ze zijn dan 18 jaar,7 jaar later krijgen ze spijt en zeggen ze 'waar zijn die goede mannen'

    Dus 2 problemen:
    -partner via familie zoeken is heel moeilijk (in europa)
    -velen zijn verwesterd of hebben een "verwesterde" verleden (jongens en meisjes)

    Dus dan blijft er niet veel over buiten dua en nog eens dua doen.
    Zowieso veel doua doen.

    Kan best begrijpen dat 18 te jong is voor velen, is misschien juist verstandig dat ze dan nog even wacht als ze de verantwoordelijkheid niet aankan.

    Alleen waarom altijd maar dan ook altijd de schuld bij de vrouwen leggen?
    Is het niet ook zo dat veel mannen gewoon niet de nodige stappen zetten tot een huwelijk. Velen eisen een relatie of op zijn minst contact om te kijken wat voor 'vlees ze in de kuip halen'. In sommige gevallen hoor ik dat de vrouw bijna moet smeken om bij haar ouders langs te komen.

    En een moeder die voor haar zoon zoekt of andere familieleden (mits hij dat wil) bestaat nog wel maar idd weinig! Wij hebben het onlangs wel gedaan in de familie en dat heeft heel goed uitgepakt hamdoelah. Maar maak ook een goede afweging. Als jouw zoon bv 34 is ga dan ook aub niet om een meisje dr hand vragen van 18 of 19.

    Ghair insch'Allah
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    153
    20-06-2013

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Zowieso veel doua doen.

    Kan best begrijpen dat 18 te jong is voor velen, is misschien juist verstandig dat ze dan nog even wacht als ze de verantwoordelijkheid niet aankan.

    Alleen waarom altijd maar dan ook altijd de schuld bij de vrouwen leggen?
    Is het niet ook zo dat veel mannen gewoon niet de nodige stappen zetten tot een huwelijk. Velen eisen een relatie of op zijn minst contact om te kijken wat voor 'vlees ze in de kuip halen'. In sommige gevallen hoor ik dat de vrouw bijna moet smeken om bij haar ouders langs te komen.

    En een moeder die voor haar zoon zoekt of andere familieleden (mits hij dat wil) bestaat nog wel maar idd weinig! Wij hebben het onlangs wel gedaan in de familie en dat heeft heel goed uitgepakt hamdoelah. Maar maak ook een goede afweging. Als jouw zoon bv 34 is ga dan ook aub niet om een meisje dr hand vragen van 18 of 19.

    Ghair insch'Allah
    Ik wil zeker niet de schuld leggen bij de vrouwen, want de mannen zijn waarschijnlijk de grootste oorzaak dat dat mooie systeem kapot is gegaan. Maar ik zeg ook niet dat het altijd via familie moet, je kan ook iemand tegenkomen ergens waar je vaak bent (maar de kans is klein). Je hebt absoluut gelijk dat men redelijk moet zijn,vaak hoor ik dat een 40 jarige man met een X verleden een onschuldige 18jarige wil trouwen. Ik vind dit afschuwelijk, tenzij dat meisje zelf wil natuurlijk...

    Trouwens, interesse hebben in iemand (omwille van wat je hebt gehoord) betekent niet direct trouwen. Eerst is er de kennismaking, daarna na eventuele andere bezoeken kan de vrouw beslissen wel of niet idem voor de man.

    Mooi dat het nog lukt bij jouw familie, maar ik sprak over mijn eigen ervaring, eerlijk gezegd ben ik wel kieskeurig ( qua karakter en geloof), en misschien wel veeleisend, maar dat is mijn recht.

    Mohim het aanbod is nihil langs beide kanten merk ik als individu.

    Alhamdulillaah 3ala kulli 7aal

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    490
    23-02-2013

    Citaat Geplaatst door JabhatNusra Bekijk reactie
    mensen zijn niet blij met weinig en als ze wel blij waren dan vinden ze iets waardoor ze gaan klagen lijkt haast wel natuur die in de mens zit maarja....
    De meeste mensen lijken nooit tevreden. Soms stellen ze zelfs belachelijke eisen die ingaan tegen ons geloof! Maar ook voor degenen die hele normale eisen hebben en bovendien zelf veel te bieden hebben is het moeilijk....

  13. #13
    gwn ik

    Reacties
    1.926
    19-10-2008

    Subhana'Allah dit dacht ik net!! en opeens zie ik jouw topic.

    Zware crisis op de bruidsmarkt. Iedereen wil trouwen, maar niemand komt elkaar tegen of komt niet de geschikte persoon tegen.....
    Allahoemma innaka 3affoewwoen toeh’ibboe al-3afwa faa3foe ‘anna.

  14. #14
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Resilient Bekijk reactie
    Ik wil zeker niet de schuld leggen bij de vrouwen, want de mannen zijn waarschijnlijk de grootste oorzaak dat dat mooie systeem kapot is gegaan. Maar ik zeg ook niet dat het altijd via familie moet, je kan ook iemand tegenkomen ergens waar je vaak bent (maar de kans is klein). Je hebt absoluut gelijk dat men redelijk moet zijn,vaak hoor ik dat een 40 jarige man met een X verleden een onschuldige 18jarige wil trouwen. Ik vind dit afschuwelijk, tenzij dat meisje zelf wil natuurlijk...

    Trouwens, interesse hebben in iemand (omwille van wat je hebt gehoord) betekent niet direct trouwen. Eerst is er de kennismaking, daarna na eventuele andere bezoeken kan de vrouw beslissen wel of niet idem voor de man.

    Mooi dat het nog lukt bij jouw familie, maar ik sprak over mijn eigen ervaring, eerlijk gezegd ben ik wel kieskeurig ( qua karakter en geloof), en misschien wel veeleisend, maar dat is mijn recht.

    Mohim het aanbod is nihil langs beide kanten merk ik als individu.

    Alhamdulillaah 3ala kulli 7aal
    Nou het aanbod is er echt, alleen op een of andere manier bereiken de mensen met dezelfde wens elkaar niet. En dit blijf ik bizar vinden. Maar echt dat maak je vaak mee mannen die na jaren bv samengewoond te hebben of al kinderen hebben uit een andere relatie willen trouwen met een meisje van 18/19. En als ze dan niet wil dan is ze opeens slecht of veeleisend.

    Dat bij ons in de familie was ook echt zeldzaaaam dat gebeurt bij ons helaas ook niet. Het was het proberen waard en hamdoelah heeft het goed uitgepakt. Beetje durven is goed, nee heb je ja kun je krijgen en altijd intentie blijven bijwerken.

    Je mag kieskeurig zijn en wat voor de een veeleisend is is voor de ander heel bescheiden. Alleen ergens moet het goed zijn want perfectie bestaat niet en bovendien niemand wordt er jonger op.

    Moge Allah eenieder met een huwelijkswens voorzien van een Godvrezende partner!
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  15. #15
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door L3007 Bekijk reactie
    Subhana'Allah dit dacht ik net!! en opeens zie ik jouw topic.

    Zware crisis op de bruidsmarkt. Iedereen wil trouwen, maar niemand komt elkaar tegen of komt niet de geschikte persoon tegen.....
    Help ons even mee...

    Hoe komt dit?
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her