Bekijk volle/desktop versie : Volgens het Israelische onderwijs; zijn wij primitief en onbeschaafd!



Pagina's : [1] 2

07-06-2003, 22:14
Een aardige artikel over een vredelievende volkje, dat haar jeugd voor vrede klaarstoomt.


------------------------------------------------------------------

Israëlische schoolboekjes:

We horen veel over Palestijnse schoolboekjes die de haat tegen Israël en Joden zou aanwakkeren. We horen weinig over het vijandbeeld waar de Israëlische kinderen mee worden gebracht. Alle schoolboeken herhalen die ene mythe: de oprichting van de staat Israël was een humanitaire daad en een weldaad voor het land, dat verwaarloosd was en bevolkt door primitieve, onbeschaafde Arabieren. Palestijnen, die overigens zelden zo genoemd worden, zijn meestal naamloze, bloeddorstige of juist apathische arabieren. Uit een studie van Adir Cohen blijkt dat 75% van de kinderen van een school in Haifa Arabieren in de eerste plaats omschrijft als moordenaars, criminelen en terroristen. 90% van hen vindt dat de Palestijnen geen enkel recht hebben op een land in Israël/Palestina.
Er is maar een enkele scholier die zich aan deze beeldvorming weet te ontrekken. Daniel Banvolegyi, 17, leerling aan een middelbare school: ‘onze boeken vertellen ons in wezen dat alles wat de Joden doen in orde is en dat de Arabieren fout zijn, ze zijn gewelddadig en proberen ons vernietigen. We zijn er aan gewend om maar een kant van de zaak te horen. Ze leren ons dat Israël in 1948 een staat werd en dat de arabieren toen een oorlog tegen ons begonnen. Ze vertellen ons niet wat er met de Arabieren gebeurde, ze noemen nooit de vluchtelingen, of dat de Arabieren hun dorpen hun huizen uit moesten’ (wat een slimme jood zeg ) Als Daniel daarover in discussie gaat met zijn klasgenoten krijgt hij ruzie. Als ze 18 zijn moeten ze in dienst. Sommige van zijn klasgenoten staan al te trappelen om ook een paar Arabieren te vermoorden.

Bron: Maheen ‘Israeli textbooks and children’s literature promote racism and hatred toward Palestinians’ in: Washington Report on Middle East Affairs, 31.7.01

08-06-2003, 01:06


dat je in je schoolboekjes mensen van een ander ras of geloof discrimineert en beledigt is nog tot daar aan toe, immers, het zijn mensen die dat schrijven.

Maar dat je in je heilig boek leest dat joden slechte mensen zijn, en veel begeriger dan wie dan ook, naar het aardse leven, dat is toch echt het toppunt van discriminatie.

Je zou bijna vermoeden dat het hier niet God is die spreekt, maar gewoon een mens!!!

11-07-2003, 11:11

Citaat:
Origineel gepost door wolvowitz
dat je in je schoolboekjes mensen van een ander ras of geloof discrimineert en beledigt is nog tot daar aan toe, immers, het zijn mensen die dat schrijven.

Maar dat je in je heilig boek leest dat joden slechte mensen zijn, en veel begeriger dan wie dan ook, naar het aardse leven, dat is toch echt het toppunt van discriminatie.

Je zou bijna vermoeden dat het hier niet God is die spreekt, maar gewoon een mens!!!
Die boekjes zijn wel opleidingsmateriaal voor een hele generatie. Indoctrinatie van de toekomst. De palestijnen worden daar al jaren van beschuldigd, maar nu blijkt dat de joden er ook wat van kunnen. Laten we dat dan ook niet met de mantel der liefde bedekken omdat het joden betreft!

11-07-2003, 15:28

Citaat:
Origineel gepost door AlSawt
Een aardige artikel over een vredelievende volkje, dat haar jeugd voor vrede klaarstoomt.


------------------------------------------------------------------

Israëlische schoolboekjes:

We horen veel over Palestijnse schoolboekjes die de haat tegen Israël en Joden zou aanwakkeren. We horen weinig over het vijandbeeld waar de Israëlische kinderen mee worden gebracht. Alle schoolboeken herhalen die ene mythe: de oprichting van de staat Israël was een humanitaire daad en een weldaad voor het land, dat verwaarloosd was en bevolkt door primitieve, onbeschaafde Arabieren. Palestijnen, die overigens zelden zo genoemd worden, zijn meestal naamloze, bloeddorstige of juist apathische arabieren. Uit een studie van Adir Cohen blijkt dat 75% van de kinderen van een school in Haifa Arabieren in de eerste plaats omschrijft als moordenaars, criminelen en terroristen. 90% van hen vindt dat de Palestijnen geen enkel recht hebben op een land in Israël/Palestina.
Er is maar een enkele scholier die zich aan deze beeldvorming weet te ontrekken. Daniel Banvolegyi, 17, leerling aan een middelbare school: ‘onze boeken vertellen ons in wezen dat alles wat de Joden doen in orde is en dat de Arabieren fout zijn, ze zijn gewelddadig en proberen ons vernietigen. We zijn er aan gewend om maar een kant van de zaak te horen. Ze leren ons dat Israël in 1948 een staat werd en dat de arabieren toen een oorlog tegen ons begonnen. Ze vertellen ons niet wat er met de Arabieren gebeurde, ze noemen nooit de vluchtelingen, of dat de Arabieren hun dorpen hun huizen uit moesten’ (wat een slimme jood zeg ) Als Daniel daarover in discussie gaat met zijn klasgenoten krijgt hij ruzie. Als ze 18 zijn moeten ze in dienst. Sommige van zijn klasgenoten staan al te trappelen om ook een paar Arabieren te vermoorden.

Bron: Maheen ‘Israeli textbooks and children’s literature promote racism and hatred toward Palestinians’ in: Washington Report on Middle East Affairs, 31.7.01
Hebbie ook een stukje uit een Palestijns schoolboekje?

11-07-2003, 16:13



Citaat:
Origineel gepost door Amazoeloe
Ben benieuwd wat de Kaaskoppen hierop te zeggen hebben want in de Kaaskopmedia zwijgen ze als vermoord over dit soort berichtgevingen. En ze noemen Al-Jazeera de spreekbuis van Osama Bin Laden. Hun eigen Kaaskopmedia is een aftreksel van CNN dat qua chauvinisme en romantiek alle andere media overtreft.


AMAZOELOE

DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN
Waar haal je dat zwijgen nou weer vandaan??
Ik heb hierover een aantal keren in de krant (Trouw) gelezen.

Het is geen dagelijks voorpagina nieuws natuurlijk, maar het staat wel degelijk in die krant. Of in een artikel dat er helemaal aan gewijd is, of het komt ter sprake in een verhaal dat over Isreal of Palestina gaat.

11-07-2003, 16:29

Citaat:
Origineel gepost door Amazoeloe
Ben benieuwd wat de Kaaskoppen hierop te zeggen hebben want in de Kaaskopmedia zwijgen ze als vermoord over dit soort berichtgevingen. En ze noemen Al-Jazeera de spreekbuis van Osama Bin Laden. Hun eigen Kaaskopmedia is een aftreksel van CNN dat qua chauvinisme en romantiek alle andere media overtreft.


AMAZOELOE

DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN
Verbaast me nix dat ze dat leren.
Als ik jou hier over de joden hoor zou het me meer verbazen als ze wat anders zouden leren in Israel, soepjurk!



11-07-2003, 16:36

Citaat:
Origineel gepost door Amazoeloe
Lees jij erover ? Ik niet.
En de meeste Kaaskoppen ook niet. De meeste Kaaskoppen lezen enkel aangeboden nieuws , geen weggemoffelde artikeltjes.

AMAZOELOE

DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN
En waar staan de weggemoffelde artikeltjes dan?

11-07-2003, 17:21

Citaat:
Origineel gepost door Amazoeloe
Ben benieuwd wat de Kaaskoppen hierop te zeggen hebben want in de Kaaskopmedia zwijgen ze als vermoord over dit soort berichtgevingen. En ze noemen Al-Jazeera de spreekbuis van Osama Bin Laden. Hun eigen Kaaskopmedia is een aftreksel van CNN dat qua chauvinisme en romantiek alle andere media overtreft.


AMAZOELOE

DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN
OK dan. Hier heb ik een willekeurig stukje uit de Telegraaf.

Ik wil graag ff van je weten, waar en hoe ik in dit artikel belazerd en gehersenspoeld wordt ...


Zeker vijftig Palestijnse en vijf Israëlische doden"

JERUZALEM - Het aanhoudende geweld als gevolg van de Israëlische acties op de Westelijke Jordaanoever heeft alleen zaterdag al zeker vijftig Palestijnen en vijf Israëlische militairen het leven gekost. Ditmaal vielen er ook doden in de Gazastrook.

Dat blijkt uit verzamelde informatie uit verschillende Palestijnse bronnen. De informatie is moeilijk te verifiëren omdat de pers in de bezette steden nauwelijks kan werken. Als de gegevens kloppen, dan zou het de bloedigste dag zijn geweest sinds het begin van de tweede Intifadah in september 2000.

De meeste doden zijn zaterdag naar verluidt gevallen in het grote Palestijns vluchtelingenkamp aan de rand van Jenin. Volgens de Palestijnse minister Rabbo vielen er zeker dertig doden door felle Israëlische aanvallen. Volgens Israël is het kamp een broeinest van Palestijns extremisme.

Volgens een telling van het Franse persbureau AFP zijn er sinds het begin van de tweede Palestijnse opstand achttien maanden geleden zeker 1338 Palestijnen en 424 Israëliërs gedood.

Volgens de Israëlische strijdkrachten zijn er sinds het begin van het offensief op de Westelijke Jordaanoever op 29 maart circa 1200 Palestijnen opgepakt. Honderd daarvan zijn personen die door de joodse staat werden gezocht wegens terrorisme, aldus de Israëlische generaal Dan Halutz tijdens een persconferentie zaterdag.

De honderd zullen voor speciale tribunalen moeten verschijnen, zei hij. Hij verzekerde dat de gedetineerden goed worden behandeld. Mensenrechtenactivisten beschuldigden de Israëliërs er eerder van gevangen Palestijnen te martelen.

11-07-2003, 17:35

Citaat:
Origineel gepost door Amazoeloe
Als je mij hier over joden hoort Kaaskop ? Ik heb het niet over joden Kaaskop , ik heb het over ZIONISTEN en PRO-ZIONISTEN. Begrepen Kaaskop ?
Blijkbaar beschouw jij Israel als een Europees territorium. Mis Kaaskop het is Arabisch gebied. Na al jullie smeerlapperij tegenover de joden verschuiven jullie jullie problemen duizenden kilometers naar het zuiden. Waarom gaven jullie de zionisten geen strook land in Nederland ? Of in Duitsland ? Zionisten zijn toch Europeanen ? Zionisme is toch een typisch Europese ideologie ? Waarom pompen jullie miljarden Euro's in die parasieterende staat ? Waarom weigerden jullie jullie eigen Europese medeburgers die de kampen hebben overleefd terug op te nemen ? Waarom zijn jullie zo smerig Kaaskop ? Waarom zijn jullie zo schijnheilig Kaaskop ?

AMAZOELOE

DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN
Antwoord geven op vragen van zo'n zelf ingenomen soepjurk als jij doe ik simpelweg niet .
Je kakelt als een kip zonder kop.
Alleen je begin al "als ik het hier over joden heb, heb ik het niet over joden"

Gelukkig zijn de meeste hier meer ontwikkeld en denken en kijken wat verder dan hun neus lang is dan jij 'soepjurk'. Want als jou mening representatief was voor allemaal zou ik Alle westerse landen aanraden heel snel het onderwijs van Israel over te nemen.



ps. jou stukje lezend kom je me een beetje overspannen over, soepjurk.
Ik vind je gewoon een beetje zielig.
Moet je niet eens lekker op vakantie naar Marokko?
enne.... als je gaat, doe mij een lol, koop un enkele reis?


11-07-2003, 21:10

Citaat:
Origineel gepost door Neb
Grappig om te lezen dat die berggeitkoppen alles geloven wat de berggeitenmedia rondbazuint, de anti-zionistische media zet altijd alle groeperingen die geen moslim zijn in een zwart daglicht. Dat de berggeitenmedia zich op zo'n manier uitdrukt door net te doen alsof een Israelische leerling word bijgebracht om alle arabieren als vijanden te zien is echt een anti-zionistische leugen. Maar dat maakt niet uit de berggeitenbevolking gelooft zoals altijd de leugenachtige anti-zionistische praatjes alsof ze zelf niet iets beters kunnen bedenken!!

NEB

DE VROUW DIE HAAR VOLK LEERT OM DE AGRESSIE NAAR BUITEN TE BRENGEN OP ZOVEEL MOGELIJK EXTREMISTISCHE EENZIJDIGE MANIEREN

Of noem me Nebazoeloe
Oef... daar heb ik niets aan toe te voegen Nebazoeloe



11-07-2003, 21:28

Citaat:
Origineel gepost door Neb
Ja ik kan daar zo kwaad om worden die domme anti-zionistische gehersenspoelde berggeiten!!

NEBAZOELOE

DE VROUW DIE HAAR VOLK LEERT IRRITEREN EN ZEIKEN TOT IN DEN EEUWIGHEID
Ach Nebazoeloe...ik ben het inmiddels van hem gewend...je leest niet anders van hem dan "kaaskoppen hier en kaaskoppen daar, Zionisten hier en Zionisten daar... zijn stukjes staan er vol mee.
Als hij het allemaal zo meende vraag ik me af wat hij in het westen doet.
Een beetje vent neemt dan het eerste vliegtuig naar Aman en laat zich daarna in Palestina afzetten.
En gaat in elk geval niet tussen al die zionisten wonen!!
Maar ik vrees dat zelfs de Palestijnen hem niet willen hebben.

Hij is gewoon een beetje zielig

11-07-2003, 22:00

Citaat:
Origineel gepost door mohamed_k
jullieeeeeeeee kenen ze niet eens waarom mense
waarom doen jullie zooooo
... beetje knokken af en toe, anders wordt het zo saai he ..

11-07-2003, 23:07



Citaat:
Origineel gepost door Koh
Mag ze doen, ik zeg alleen dat ik het niet leuk vind en het er niet mee eens ben. En ik heb er al iets van gezegd...Ik geloof niet dat Amazoeloe mij persoonlijk zo zal noemen...Maar ik kan het mis hebben En ja ik ben het meestal met hem eens maar NIET altijd.
Als hij het over "kaaskoppen" heeft, heeft hij het ook tegen jou !
Vandaar dat ik hem steevast "soepjurk" noem.
Niet om anderen te kwetsen maar hem persoonlijk zo te noemen.
(Berggeit is eigenlijk nog beter maar oke..)

En dat je het zo met hem eens bent...fijn, dan weet ik ook waar jij staat.
Maar dat is jou goed recht.
Die vrijheid heb je.

11-07-2003, 23:35
ik vind het (ook al ben ik Kaaskop en dus bevooroordeeld schijn te zijn volgens sommige mensen hier) enorm triest dat deze walgelijke denkbeelden worden onderwezen aan Israelische kinderen

11-07-2003, 23:40

Citaat:
Origineel gepost door Amazoeloe
De Nederlanders waren de grootste supporters van Hitler vandaar de schijnheiligheid. Massaal traden de Kaaskoppen toe tot de SS om deel uit te maken van de Ubermenschen aan het oostfront. Nederlanders met de joodse religie werden massaal op transport gezet en van de 130.000 Nederlandse joden (Nederlandse nationaliteit = vodje papier) overleefde 108.000 mensen de oorlog niet. Denk je dat het Duitsers waren die hen deporteerden ? Nee Koh het waren de O ZO FATSOENLIJKE Kaaskoppen. Na de oorlog kregen de joden tot in de jaren '50 een grote J op hun papieren. Zo zie je hoe superieur de Kaaskoppen zich altijd hebben gevoeld.
En maar schijnheilig doen ongelooflijk.

http://www.docjazz.com/Voorwoord/voorwoord.html

Geloof al die zionistisch propaganda niet Koh open je ogen.


AMAZOELOE

DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN
Geloof die Kaaskoppropaganda niet Koh.
Marokkanen in Marokko waren inderdaad een stuk vriendelijker en minder schijnheilig t.o. de joden dan de nederlanders..

Maar vind je het dan niet dubbel schrijnend, dat de joden nergens op deze aardkloot een plekje kunnen vinden waar ze zich veilig kunnen voelen .. en inmiddels de hele arabische wereld grotendeels tegen zich hebben (door het gedraai van europa en amerika)...., en ook schrijnend dat hier op marokko.nl zoveel jodenhaat ten toon wordt gespreid door een aantal marokkaanse nederlanders..
Stel je hebt een goede vriend of goede buur die joods is, waar zou jij die adviseren om te gaan wonen ... in Marokko dan maar ?

Pagina's : [1] 2