Bekijk volle/desktop versie : Stelling : Uithuwelijken ,, Moet eigenlijk Nog steeds iets van deze tijd zijn !!



Pagina's : [1] 2

21-06-2006, 11:06
Eens Of Oneens
Waarom wel Of waarom Niet ??

21-06-2006, 11:09


Oneens!


We leven in een heel andere tijdperk.

21-06-2006, 11:12
Oneens ik wil niet gelijk scheiden de volgende dag.

21-06-2006, 11:16

Citaat door samiraangel:
Het is toch zo dat je uit vrije wil moet trouwen en niet met dwang dus uithuwelijken??
Idd mee eens,,
Weet je dat er nog steeds Gebruik word gemaakt van deze handeling !!
Je kan het Ook anders zien,, Vader ZOekt een Man voor hem dochter,,
Vader vraagt aan dochter wil je met hem trouwen,, Dochter moet wel
'' Jah'', zeggen uit 'Recpect voor de Vader' !!

Daarom snap ik niet hoe mensen met elkaar kunnen trouwen,,
als ze elkaar maar 1xx of 3xx hebben gezien

Zo gaat het toch in de Islam,, Ik wil Haramrelatie niet goed praten,,
Maar ik wil de aard van mijn Mannetje eerst wel leren kennen,, Voordat ik een Huwelijksbootje instap ,,
Idd zo gaat dat Deze Tijdperk !!

21-06-2006, 11:18


oneens.

hoe moet ik met iemand gaan leven waar ik niets om geef. ik heb hamdoeilah ouders die mij niet willen uithuwleijken.

21-06-2006, 11:20

Citaat door loco_rifia:
Idd mee eens,,
Weet je dat er nog steeds Gebruik word gemaakt van deze handeling !!
Je kan het Ook anders zien,, Vader ZOekt een Man voor hem dochter,,
Vader vraagt aan dochter wil je met hem trouwen,, Dochter moet wel
'' Jah'', zeggen uit 'Recpect voor de Vader' !!

Daarom snap ik niet hoe mensen met elkaar kunnen trouwen,,
als ze elkaar maar 1xx of 3xx hebben gezien

Zo gaat het toch in de Islam,, Ik wil Haramrelatie niet goed praten,,
Maar ik wil de aard van mijn Mannetje eerst wel leren kennen,, Voordat ik een Huwelijksbootje instap ,,
Idd zo gaat dat Deze Tijdperk !!
helemaal gelijk....

21-06-2006, 11:21
Uithuwelijken hoort in geen tijdperk thuis... moest en moet nooit plaats vinden...
Misschien wel in de steentijdperk.....

Ik ben zelfs tegen de ouders die voor hun kinderen de schoolrichting kiezen laat staan een huweijk. een kind moet een vak kiezen waar hij thuis voelt en niet omdat zijn ouders toevallig willen dat hij arts wordt!!!!?

21-06-2006, 11:22
Uithuwelijken is een groot woord, maar ik vind wel dat ouders een hand moeten hebben in de beslissing. Een grote hand.

21-06-2006, 11:22

Citaat door nourrif:
Uithuwelijken hoort in geen tijdperk thuis... moest en moet nooit plaats vinden...
Misschien wel in de steentijdperk.....

Ik ben zelfs tegen de ouders die voor hun kinderen de schoolrichting kiezen laat staan een huweijk. een kind moet een vak kiezen waar hij thuis voelt en niet omdat zijn ouders toevallig willen dat hij arts wordt!!!!?
Precies!

21-06-2006, 11:25
Oneens, het is en blijft haram.







Of zoiéts

21-06-2006, 11:42

Citaat door madame_nadia:
Uithuwelijken is een groot woord, maar ik vind wel dat ouders een hand moeten hebben in de beslissing. Een grote hand.
Dat heet "Achoura" oftewel overleggen...
In de Islam wordt aanbevolen om te overleggen, voordat een beslissing genomen wordt.
Zelfs onze Profeet (saw) overlegde met iedereen voordat hij belangrijke beslissingen ging nemen.

21-06-2006, 11:46

Citaat door nourrif:
Dat heet "Achoura" oftewel overleggen...
In de Islam wordt aanbevolen om te overleggen, voordat een beslissing genomen wordt.
Zelfs onze Profeet (saw) overlegde met iedereen voordat hij belangrijke beslissingen ging nemen.
Shoekran.

08-07-2006, 12:52



Citaat door nourrif:
Uithuwelijken hoort in geen tijdperk thuis... moest en moet nooit plaats vinden...
Misschien wel in de steentijdperk.....

Ik ben zelfs tegen de ouders die voor hun kinderen de schoolrichting kiezen laat staan een huweijk. een kind moet een vak kiezen waar hij thuis voelt en niet omdat zijn ouders toevallig willen dat hij arts wordt!!!!?
Marokkaanse Cultuur ??

08-07-2006, 13:42
oneens!
omdat het haram is

08-07-2006, 13:44

Citaat door madame_nadia:
Uithuwelijken is een groot woord, maar ik vind wel dat ouders een hand moeten hebben in de beslissing. Een grote hand.
jah dat vind ik ook dat ze mee mogen beslissen

Pagina's : [1] 2