Bekijk volle/desktop versie : Werken voor Coca Cola ...



Pagina's : [1] 2

07-06-2003, 20:41
Iedereen zegt nee je moet geen coca cola drinken maar nergens in de koran staat dat het verboden is.Maar nu is mijn vraag als je voor het bedrijf Coca Cola werkt is dat haram?

07-06-2003, 22:11



Citaat:
Origineel gepost door Merjem
Iedereen zegt nee je moet geen coca cola drinken maar nergens in de koran staat dat het verboden is.Maar nu is mijn vraag als je voor het bedrijf Coca Cola werkt is dat haram?
Wie zegt dat dat haram is??? Volgens mij haal je dingen door elkaar... Men zegt dat je geen cola mag drinken omdat het een Amerikaans bedrijf is en daarmee de joden steunt, wat ik overigens belachelijk vind...

07-06-2003, 22:50
Ik weet het maar de nieuwe Coca Cola is echt onweerstaanbaar!!!!!!

07-06-2003, 22:51
Bedoel de Lemon cola.

07-06-2003, 23:10


COCA COLA is haram, omdat het de oorlog sponsort enz...........

ik ga niet weer alles uitleggen.....jullie blijven het toch doordrinken!!

07-06-2003, 23:24

Citaat:
Origineel gepost door mimia
COCA COLA is haram, omdat het de oorlog sponsort enz...........

ik ga niet weer alles uitleggen.....jullie blijven het toch doordrinken!!
Mimia, als je zegt dat iets haram is kom dan aub met bewijzen... Hoezo je gaat niet weer alles uitleggen, heb je het eerder uitgelegd dan?? Kom met bewijzen uit de quran of ahadith... Verder wil ik je het volgende zeggen... Wat denk je van het internetten... De meeste bedrijven die jou van internet voorzien zijn amerikaanse bedrijven. Die computer waar je op zit te werken zit vrijwel zeker een intel of amd processor in, dat is van amerikaanse makelijk... Dus waar heb je het over.... Waarom gebruik je dat nog....

08-06-2003, 00:01
ach man, bullshit topic, je krijgt nu ook van die mailtjes waarin staat dat de naam Coca- Cola een kufar boodschap bevat. Allemaal propaganda, de naam coca cola komt van de hoofdbestanddelen waaruit cola gemaakt is.

08-06-2003, 00:03
Achie heeft helemaal gelijk!!!!!! en zelf is Coca Cola een GROOTE klant van het bedrijf waarvoor ik werk, en elke 24ste van de maand als me salaris is gestort, is het toch weer lekkerrrrrrrr!!!!.

Dus als je niet met harde bewijzen komt, is het denk ik verstandig dat je gewoon helemaal niks zegt.

08-06-2003, 00:09
Nog een paar voorbeelden:

Je betaalt belasting, schoolgeld, je gaat weleens winkelen, je betaalt de huur van je huis, benzine voor je auto, abonnement voor je bus/trein, etc etc etc .

Waar gaat dat geld allemaal naartoe: Naar de Nederlandse staat... Nederland steunt Amerika. Nederland is naast Engeland de beste bondgenoot van Amerika en dus steunen ze ook de oorlogen van amerika en de joden...

Moet ik er nog iets aan toe voegen...

08-06-2003, 09:40
Salaam 3likoem

Coca Cola is niet haraam, het staat nergens vermeld.
maar als je nadenkt zou je het zo kunnen vatten dat je zegt; het is haraam.
Je ziet je broeders en zusters all over the wordl being killed en mishandeld, de onrechtvaardigheid
en wie heeft de macht dat allemaal te kunnen , de Amxrxkxnen!!!
Kbedoel, dan doe je een beetje je best ze wat zwakker te maken, niet geweld gebruiken, maar bycotten by example
en dat gaat het niet aleen om Coca Cola, wat dacht je van Pickwick, bijna of alle merkkledingen, Douwe Egberts, Sanex, Ambi Pur, Nestle, Mars, Kit Kat, Nuts, Lion...
Problem is that alle lekkere producten en producten van goede kwaliteit deze producten zijn.
Zelf vermijd ik deze producten...ik doe me best.
Wat ik duidelijk wil maken is dat het echt wel uitmaakt of je op je bruiloft allemaal flessen Coca Cola gaat uitdelen of dat je eens in de week behoefte hebt aan cola. Moet je zien hoeveel merken Cola er zijn, waarom dan juist dat merk??? Omdat er zoveel 'leuke' (hm hm Chihua hua??!!) prpaganda voor wordt gemaakt.
Ik besef steeds meer hoe our sista's n brotha's worden behandeld en dat je zo aan het helpen bent.
Puur uit medeleven en uit verzet deze actie.
Ik denk dat het op het gebied van islam ook haram kan worden verklaard. Want op zich gezien het feit dat het moslims zijn die zo worden behandeld en gezien wij een gemeenschap zijn, zou je deze maatschapijen als vijand kunnen zien. Vijand is een groot woord, maar je bent dus the enemy tegen je eigen oemma aan het helpen. Don't think that that de bedoeling is....

08-06-2003, 09:48

Citaat:
Origineel gepost door tangawiaaaaaah
Salaam 3likoem

Coca Cola is niet haraam, het staat nergens vermeld.
maar als je nadenkt zou je het zo kunnen vatten dat je zegt; het is haraam.
Je ziet je broeders en zusters all over the wordl being killed en mishandeld, de onrechtvaardigheid
en wie heeft de macht dat allemaal te kunnen , de Amxrxkxnen!!!
Kbedoel, dan doe je een beetje je best ze wat zwakker te maken, niet geweld gebruiken, maar bycotten by example
en dat gaat het niet aleen om Coca Cola, wat dacht je van Pickwick, bijna of alle merkkledingen, Douwe Egberts, Sanex, Ambi Pur, Nestle, Mars, Kit Kat, Nuts, Lion...
Problem is that alle lekkere producten en producten van goede kwaliteit deze producten zijn.
Zelf vermijd ik deze producten...ik doe me best.
Wat ik duidelijk wil maken is dat het echt wel uitmaakt of je op je bruiloft allemaal flessen Coca Cola gaat uitdelen of dat je eens in de week behoefte hebt aan cola. Moet je zien hoeveel merken Cola er zijn, waarom dan juist dat merk??? Omdat er zoveel 'leuke' (hm hm Chihua hua??!!) prpaganda voor wordt gemaakt.
Ik besef steeds meer hoe our sista's n brotha's worden behandeld en dat je zo aan het helpen bent.
Puur uit medeleven en uit verzet deze actie.
Ik denk dat het op het gebied van islam ook haram kan worden verklaard. Want op zich gezien het feit dat het moslims zijn die zo worden behandeld en gezien wij een gemeenschap zijn, zou je deze maatschapijen als vijand kunnen zien. Vijand is een groot woord, maar je bent dus the enemy tegen je eigen oemma aan het helpen. Don't think that that de bedoeling is....


Je hebt het heel mooi verwoord meid...Nopgmaals...>>

08-06-2003, 12:31
dan kun je je computer ook bij wijze van bij het vuilnis zetten ....

08-06-2003, 13:32


eigenlijk wel
maar lijkt me niet zo slim
kbedoel dit is een ideaal medium, misschien is het in verhouding toch wel voordelig, dat je by example people zo kunt overtuigen

08-06-2003, 13:58
hahahhaaa ....smoesjes



08-06-2003, 14:33
waar heb jij last van??


























































































Toch niet van mij.....hihi

Pagina's : [1] 2