Bekijk volle/desktop versie : Postbushouder van God met de dood bedreigd



20-06-2006, 19:47

Citaat:
Postbushouder God met de dood bedreigd

anp | Gepubliceerd op 19 juni 2006, 17:55
Laatst bijgewerkt op 20 juni 2006, 14:24
GRIJPSKERK - Kunstenaar Johan van der Dong, die de postbus van God onderhoudt, is met de dood bedreigd. Dat heeft hij maandag gemeld. Een orthodoxe gelovige heeft de initiator onder meer schriftelijk laten weten ,,hem dood te gaan bidden''.

Van der Dong doet vooralsnog geen aangifte tegen de bedreiger. Hij heeft de scribent laten weten niet van dit soort uitspraken gediend te zijn. Mocht de kunstenaar nieuwe bedreigingen ontvangen, stapt hij wel naar de politie. Naast het gewraakte schrijven heeft Van der Dong nog een enkele dreigbrieven ontvangen.

De kunstenaar opende eind april Postbus 10 in Grijpskerk voor brieven die mensen aan God willen richten. Hij leest of beantwoordt de schrijfsels niet, maar bewaart ze in een geheime doos. Van der Dong ontving al meer dan vijftig brieven.

Kinderen

Hoewel de initiator de epistels niet leest, kan hij aan de enveloppen onder meer zien dat ook kinderen brieven schrijven. ,,Als het adres luidt 'voor papa, per adres God', dan breekt er toch wel iets in je.''

Voorheen werden brieven voor God doorgestuurd naar de Evangelische Omroep. Hier lazen medewerkers de brieven en werden gebeden gehouden voor de afzenders.
http://www.dvhn.nl/nieuws/nederland/article635448.ece?secId=22

Gaan we het toch nog meemaken hier in Nederland dat christen(en) in ons land mensen bedreigen om wat ze doen, ik mis de massa en de achterlijke menigte die het tot een hype gaat brengen, edoch, laten we het niet kleiner maken als het is...

Een christen die iemand bedreigd hem dood te bidden!!!!! dat we dat nog eens meemaken in ons land ipv een land verweg van hier waar dadelijk vast naar gewezen zal worden...

20-06-2006, 19:52


Ach dood bidden kan geen kwaad, en het helpt ook niet.

20-06-2006, 19:59

Citaat door pimpam:
Ach dood bidden kan geen kwaad, en het helpt ook niet.
[provocerende modus aan]Het gaat om de gedachte erachter, het bedreigen van mensen omwille van en uit naam van. Hetzelfde waar men moslims op wijst die eerst dreigden en waar het steeds meer in de praktijk wordt uitgevoerd..

Nu is er nog maar 1 christen die dreigt, maar als men dit "toestaat" zal de christen dan dadelijk ook zo een gewelddadige religie worden waar het allemaal maar moet kunnen en het altijd aan een ander ligt [/[provocerende modus uit]

20-06-2006, 20:01
Goh....GEEN Moslim/Marokkaan dit keer?

20-06-2006, 20:04



Citaat door stip_nl:
[provocerende modus aan]Het gaat om de gedachte erachter, het bedreigen van mensen omwille van en uit naam van. Hetzelfde waar men moslims op wijst die eerst dreigden en waar het steeds meer in de praktijk wordt uitgevoerd..

Nu is er nog maar 1 christen die dreigt, maar als men dit "toestaat" zal de christen dan dadelijk ook zo een gewelddadige religie worden waar het allemaal maar moet kunnen en het altijd aan een ander ligt [/[provocerende modus uit]
Geloof is als opium voor het volk!

20-06-2006, 20:05

Citaat door Sara7a:
Goh....GEEN Moslim/Marokkaan dit keer?
Voor EEN keertje niet.

20-06-2006, 20:07
Christenen!

20-06-2006, 20:22

Citaat door pimpam:
Voor EEN keertje niet.
tsja ..

20-06-2006, 20:22

Citaat door pimpam:
Voor EEN keertje niet.
Vroeg ik jou wat flapdrol?

20-06-2006, 20:36

Citaat door Sara7a:
Vroeg ik jou wat flapdrol?
Moet dat dan?

Praat jij met flapdrollen?

20-06-2006, 20:44

Citaat door Sara7a:
Goh....GEEN Moslim/Marokkaan dit keer?
Ik verzin het nieuws niet, ik voeg never ever iets toe of haal iets weg. Als er iets in de krant staat over een marokkaan of een moslim die iets heeft gedaan wat niet mag dan kun je mij toch niet kwalijk nemen als ik het hier plaats

Je zou eerder moe kunnen kijken als die mensen weer iets doen waardoor veel anderen er op aangekeken worden. Je begint al aardig in het groepsdynamisch proces mee te kletsen, of valt dat je al niet eens meer op

Maar even op je vraag, nee geen marokaan en geen moslim, ben blij dat jij het onderscheid daartussen maakt. Dan kun je een ander daar in ieder geval niet de schuld van geven