Bekijk volle/desktop versie : Spoedig nieuwe 11 september



Pagina's : [1] 2

19-06-2006, 20:12

Citaat:
Analisten voorspellen spoedig nieuwe 11 september
Dinsdag 11 september 2001.

De Amerikaanse War on Terror is volstrekt inefficiënt en het is slechts een kwestie van tijd voor er een tweede 11 september komt. Dat is de conclusie van een rondvraag bij honderd hooggeplaatste analisten.

De Terrorisme-index is een peiling bij honderd Amerikaanse analisten van het buitenlands beleid. Onder meer de voormalige directeurs van de CIA en het Nationaal Veiligheidsagentschap, een ex-minister en verschillende prominente leden van het ministerie van Buitenlandse Zaken verleenden hun medewerking.

Buitenlandse olie
Meer dan tachtig procent van de experts denkt dat we binnen de tien jaar een nieuwe terroristische aanslag op de schaal van 11 september mogen verwachten. Om de terroristische dreiging te verminderen, achten de analisten het cruciaal dat de VS zijn afhankelijkheid van buitenlandse olie afbouwt.

Het geld dat aan het Midden-Oosten wordt betaald voor olie, wordt immers voor een stuk gebruikt om terroristische organisaties te financieren. Zesentachtig procent van de experts vindt dat de wereld in de voorbije jaren gevaarlijker is geworden, ondanks de overtuiging van president Bush dat hij de War on Terror aan het winnen is.

Diplomatieke kwaliteit regering Bush: 1.8 op 10
De belangrijkste reden voor die dalende veiligheid is de oorlog in Irak, de opsluiting van terreurverdachten in Guantanamo Bay en het beleid dat de Verenigde Staten tegen Iran voert.

Tachtig procent van de analisten zegt dat de wereldwijde verwerping van radicaal-islamitische ideologieën cruciaal is om het terrorisme uit te roeien. Daarvoor is echter een grotere nadruk op niet-militaire middelen vereist. De diplomatieke kwaliteiten van de regering-Bush worden door de experts met een score van 1.8 op 10 bedacht.

Bijna alle ondervraagden zijn het erover eens dat Bush en zijn team een totaal onrealistisch beeld hebben van wat kan worden bereikt met militaire kracht. Gevraagd naar de grootste bedreiging van de wereldvrede, antwoordden de analisten "kernwapens en massavernietigingswapens in het algemeen". Slechts vier procent zei "Iran".

VS grotere bedreiging dan Iran
De jaarlijkse enquête van het Amerikaanse Pew Research Center laat een gelijkaardig beeld zien. Het onderzoekscentrum ondervroeg 17.000 mensen over heel de wereld. Uit de resultaten blijkt dat de ambtstermijn van president Bush het imago van de Verenigde Staten zodanig heeft geschaad dat Washington als een grotere bedreiging wordt gezien dan Teheran.

Sinds 1999 is de wereldwijde steun voor het Amerikaanse beleid gradueel gedaald. Zelfs in Groot-Brittannië, traditioneel de belangrijkste partner van de Verenigde Staten, viel de steun voor de regering Bush terug tot zesenvijftig procent. (belga)
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_223574.html?wt.bron=homeArt2

Niemand die er van op zal kijken, maar het zal weer een smet leggen op de naam van

19-06-2006, 20:17


de vs analisten hebben in korte verleden ook heel betrouwbaar werk weten te leveren [NOT]. ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de vs er baat bij heeft om de angst levend te houden.

19-06-2006, 21:02

Citaat door Bongo:
de vs analisten hebben in korte verleden ook heel betrouwbaar werk weten te leveren [NOT]. ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de vs er baat bij heeft om de angst levend te houden.
Dat ben ik (helaas) met je eens, zoals ik wel eens gezegd heb, ze mogen een sadam nooit vangen...

Wie moeten ze anders de schuld geven, aan de andere kant zegt het ook veel over die rare wezens die menen dat ze er goed aan doen om moorden te plegen uit naam van...

Alsof dat ooit tot een vreedzame oplossing heeft geleid.

19-06-2006, 23:02
En dan nog...

De vraag is wat er daarna zal gaan ontstaan..

19-06-2006, 23:04



Citaat door stip_nl:
En dan nog...
De vraag is wat er daarna zal gaan ontstaan..
Rassenrellen zouden mij niet verbazen helaas Ik geloof alleen niet zo in dit soort voorspellingen, maar dat er ooit een nieuwe '9/11' komt is wel zeker.

19-06-2006, 23:30

Citaat door drol:
nog 3 maand minus 7 dagen
Is dat ook door Nostradamus voorspeld ?

19-06-2006, 23:32

Citaat door Safouane23:
Het is de eigen schuld van de vs en israel zij hebben de haat in de wereld verspreid
Velen luisteren daar maar al te gretig naar

Het komt iedereen wel goed uit volgens mij.

19-06-2006, 23:33

Citaat door aplat:
Is dat ook door Nostradamus voorspeld ?
Ja, die Nostrodamus toch,

19-06-2006, 23:33

Citaat door Kosmopoliet:
Weten jullie nog wat die Amerikaanse Senator zei wat er gebeuren zou als er een nieuwe aanslag zoals die van het W.T.C. zou plaatsvinden?
Ik meen me te herinneren dat hij dreigde met het bombarderen van Mekka!
Maak me daar niet druk om mekka is een beschermde plek door god!!

19-06-2006, 23:37

Citaat door abdel__h:
Maak me daar niet druk om mekka is een beschermde plek door god!!
Ja, dus dan is het niet te bombarderen Dream on.

19-06-2006, 23:38

Citaat door Safouane23:
nee hoor het komt niet alleen maar goed uit Dit is gewoon het bewijs hoe walgelijk sommige landen zijn, met name Israel en de Vs
Landen als Iran zijn toch echt een stuk erger.

19-06-2006, 23:38

Citaat door Waly:
Ja, dus dan is het niet te bombarderen Dream on.
Amerika zal dat niet zo snel doen, vanwege oliebelangen.

19-06-2006, 23:45



Citaat door Bongo:
de vs analisten hebben in korte verleden ook heel betrouwbaar werk weten te leveren [NOT]. ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de vs er baat bij heeft om de angst levend te houden.
Ik kan me er ook niet aan onttrekken dat de mujihadeen en Al Qaeda er baat bij hebben om de haat levend te houden.

19-06-2006, 23:46

Citaat door Safouane23:
klets niet Iran doet geen vlieg kwaad zolang zij ook niet bedreigt worden door moordstaten als de vs en israel
Moet je eens proberen om als Iranees het land te verlaten. Dan zul je zien hoe vrij Iran haar eigen bevolking laat.... dat is toch ook kwaad?

19-06-2006, 23:49

Citaat door abdel__h:
Maak me daar niet druk om mekka is een beschermde plek door god!!
Er zijn al aardig wat doden gevallen in die beschermde plaats.

Pagina's : [1] 2