Bekijk volle/desktop versie : Helppppp



19-06-2006, 17:14
Salam alaikom allen

Ik had een tijd geleden een discussie met iemand, het ging over de hijaab en de broer van je man! Naar mijn weten mag de broer van mijn man, mij niet zonder hijaab zien, aangezien hij geen mahram van mij is. Volgens de andere persoon mag zijn broer mij wel zonder hijaab zien! Heeft er iemand een daliel voor mij waarin duidelijk staat of het wel of niet mag!

Shokran alvast

19-06-2006, 17:26



Citaat door meknessia86:
Salam alaikom allen

Ik had een tijd geleden een discussie met iemand, het ging over de hijaab en de broer van je man! Naar mijn weten mag de broer van mijn man, mij niet zonder hijaab zien, aangezien hij geen mahram van mij is. Volgens de andere persoon mag zijn broer mij wel zonder hijaab zien! Heeft er iemand een daliel voor mij waarin duidelijk staat of het wel of niet mag!

Shokran alvast
In de Koran oeghti soera An Noer vers 32 uit me hoofd , staat duidelijk in wie je mahram´s zijn.

Salaam a3lekoem

19-06-2006, 17:39

Citaat door lella_Sabah:
In de Koran oeghti soera An Noer vers 32 uit me hoofd , staat duidelijk in wie je mahram´s zijn.

Salaam a3lekoem
Ik heb het opgezocht en het is vers 31

Shokran!!!!

19-06-2006, 17:43
Huh nu begrijp ik het niet meer

Kan iemand mij helpen, mag het wel of niet ik kom er niet uit!

19-06-2006, 17:46



Citaat door meknessia86:
Salam alaikom allen

Ik had een tijd geleden een discussie met iemand, het ging over de hijaab en de broer van je man! Naar mijn weten mag de broer van mijn man, mij niet zonder hijaab zien, aangezien hij geen mahram van mij is. Volgens de andere persoon mag zijn broer mij wel zonder hijaab zien! Heeft er iemand een daliel voor mij waarin duidelijk staat of het wel of niet mag!

Shokran alvast
De site die je een andere kijk zal geven over de hidjaab.


Allah (Soebhanahoe wa Ta'ale) heeft het dragen van de Hidjaab aan de vrouwen verplicht gesteld. Hij zegt hierover:

Surah An-Noer, 31: “En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is.
En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet '' Auratx" van vrouwen letten.
En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen.
En keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie slagen."


Zwager is hier niet genoemd, dus mag je je hidjaab in het bijzijn van je zwager niet af doen Wa Allah A3lam.

19-06-2006, 17:48
Ik heb het een paar keer doorgenomen en nu snap ik het pas , ik mag mijn hijaab toch niet afdoen, zoals ik al dacht!

Shokran voor de reacties!!!!!!!!!

19-06-2006, 17:50

Citaat door meknessia86:
Ik heb het een paar keer doorgenomen en nu snap ik het pas , ik mag mijn hijaab toch niet afdoen, zoals ik al dacht!

Shokran voor de reacties!!!!!!!!!

20-06-2006, 12:15
Voor zover ik weet kan de broer van de echtgenoot jou als vrouw nemen als je echtgenoot komt te overlijden.

Daarom niet...