Bekijk volle/desktop versie : Islam wat houd "moslim zijn" voor jou in?



Pagina's : 1 2 [3]

29-07-2002, 18:49
Salaam oe aleikoem wa rahmatoelahie wa barakatoe,


Broeders en zusters, allemaal hele mooie verhalen. Ik heb iets gelezen waarvan ik zeg daar wil ik graag een toelichting op hebben. Het gaat namelijk om de uitspraak van onze zuster Shenya. Ze zegt namelijk van "ik ben moslim diep in mijn hart, mensen kunnen zeggen wat ze willen". Bij mij kwamen er op dat moment drie vragen naar boven(uiteraard bij het zien van de foto en het lezen van de tekst).
Zou ALLah blij zijn met een dienaar zoals jij, iemand die niet praktizeert maar met de mond aangeeft dat ze moslima is?
Zou jij in de situatie zoals jij nu zit, de poorten van de hemel mogen binnentreden?
Ben jij gelukkig met de dingen die jij doet en vind jij dat genoeg geluk in jouw leven hebt en niet meer nodig hebt?

Beantwoord deze vragen alleen voor jezelf. Toen ik je foto zag, vroeg ik aan onze Heer der werelden om jouw van het duisternis naar het licht te leiden en om jouw kennis, geduld en wijsheid te schenken.(zeg Ameen)

Je zit in dezelfde situatie als heel veel marokaanse zusters dat zitten, namelijk dat ze eigen innovaties gaan toevoegen aan het geloof. Kan jij niets aan doen, want onze ouders doen/deden dat ook. Om een voorbeeld te geven de piratenkapjes. Heel veel marokaanse meiden lopen hiermee en eronder strakke kleding en rokjes. Hier zien we dat een mens een keuzevrijheid heeft gekregen en dat saitan wel degelijk een bepaalde invloed heeft op het dwalende volk. Als je deze meiden gaat vragen waarom ze zo'n piratenkapje dragen, dan zal 7 op de 10 zeggen dat ze dat doen een beetje voor henzelf en een beetje voor hun vader. Een ander gedeelte zal weer zeggen dat ze verloofd zijn en dat ze binnenkort een hijaab moet dragen voor haar man(dus niet voor Allah) en ze bouwt dat nu rustig op.

Elke persoon word beoordeeld op zijn eigen daden en op zijn intentie. Dus als je een hijaab wil dragen dan moet je dat niet dragen omdat leila en samira dat ook dragen, maar je wil dat dragen met de zuivere intentie omdat Allah dat verplicht heeft voor zijn vrouwelijke dienaren.

O Profeet zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden(djilbab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig.(soerah Al ahzab ayat 59)

En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij MOETEN hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken of mannelijke helpers die GEEN BEGEERTE meer hebben of de kinderen die nog niet op de aurat van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert jullie allen berouwvol tot Allah, o gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen. (soerah an noer ayat 31)

de aurat van de vrouw t.o.v. van vreemde mannen is haar gehele lichaam m.u.v. het gezicht en haar handen.

Er is op dit moment geen sprake van een discussie die ik met mensen wil aangaan over het feit dat zij vinden dat een niqaab verplicht is omdat bepaalde geleerden zeggen dat een vreemde man als eerste naar het gezicht van een vrouw kijkt alvorens hij de rest bekijkt. De profeet(vzmh) heeft de niqaab aanbevolen(dus niet verplicht), Cheich Al albanie, cheich bin Baz en cheich ibn al uthaiymien hebben het ook aanbevolen. Je kan een vrouw niet verplichten om een niqaab te dragen, als ze er zelf voor kiest dan is dat een andere verhaal. Handelingen moeten omwille van Allah gedaan worden en niet voor de mensen om je heen.

Islam werkt met opoffering, als jij iets opoffert om dichter bij de islam te komen, dan zal Allah jouw hart er klaar voor maken en jouw leiden.

Als je neigt naar het goede, dan zal Allah de weg van het goede makkelijk voor je maken en als je neigt naar het slechte dan zal Allah de weg van het slechte makkelijk voor je maken.

Kennis opdoen is de methode om van je onwetendheid af te komen.

Shenya één advies die ik je graag wil geven, als jij over straat loopt met kleding die je figuur prononceren, weet dat de mannen die je met kwijlende blikken lopen aan te gapen alleen geinterreseerd zijn in jouw figuur en als doel hebben om jouw dieper in het moeras te brengen.

Vat het bovenstaande niet te negatief op.



Salaam oe aleikoem

Pagina's : 1 2 [3]