Bekijk volle/desktop versie : kokoskoekjes



19-06-2006, 14:29
Hallo allemaal ik heb een vraagje ik zoek een recept van
kokoskoekjes en het is bereid met kokosmelk

alleen weet ik niet meer hoe het verder in zijn werk gaat

kan iemand mij helpen...?

19-06-2006, 14:39


Volgens mij Ellouisia heb een Recept van
moet je ff kijken

19-06-2006, 20:47
neej zij heeft eentje die je moet bakken enzo

maar deze die ik bedoel word bereid met kokos, kokosmelk, en als het goed is maizena en die moet je niet bakken tijdje in koelkast doen

en die heb ik wel van m.nl gehaald maar geen idee meer wie dat recept had

19-06-2006, 22:39
ik heb aleen deze gevonden bounty koekjes maar hier zit geen maizena in ;

Marokkaanse Bounty:

1 blikje Cocosmelk (te koop in Albertheijn of bij de toko)
Cocos
marokkaanse theeglas met suiker
Chocalade
Witte chocolade
Bonbonvormjes (te koop bij de marokkaanse slager)

Je mengt de cocosmelk heel goed zodat het op echte melk gaat lijken je doet nu suiker er bij en beetje voor beetje cocos je blijft dat toevoegen tot dat het goed draaibaar is. Zodra dat klaar is vorm je er balletjes van en doet er een hazelnoot in en legt het apart. Zodra je dat klaar hebt smelt je de chocolade en doe heel voorzichtig de cocosballetjes er in, je haalt ze er uit en zet ze in een kleine papiervormpje en dat doe je bij alle balletjes het zelfde. Zodra je daar klaar bent smelt je de witte chocolade en doet het in een spuitzak met een hele kleine tutje. Je moet er voor zorgen dat de balletjes allemaal naast elkaar staan en brengt de witte chocolade heel snel er overheen. Je krijgt dan dunne witte streepjes er overheen.
En nu heel goed koud laten worden tot dat de chocolade helemaal droog is geworden.
Nu zijn ze klaar om geserveerd te worden.

Het is een heel simpel recept en heel lekker vooral voor de cocos lief hebbers!!!

Je kunt de cocosmelk ook vervangen met zoetemelk(zeeuwsemeisje) dit is vaak ook te koop in blik!. Als je de cocosmelk wilt vervangen met de zoetemelk moet je er aan denken dat je er geen suiker meer bij hoeft te voegen. Wat je dan doet met de zoete melk is een beetje aankoken tot dat het een beetje dik gaat worden en pas de cocos er bij voegen.
__________________________

19-06-2006, 23:04



Citaat door noha_tanger:
ik heb aleen deze gevonden bounty koekjes maar hier zit geen maizena in ;

Marokkaanse Bounty:

1 blikje Cocosmelk (te koop in Albertheijn of bij de toko)
Cocos
marokkaanse theeglas met suiker
Chocalade
Witte chocolade
Bonbonvormjes (te koop bij de marokkaanse slager)

Je mengt de cocosmelk heel goed zodat het op echte melk gaat lijken je doet nu suiker er bij en beetje voor beetje cocos je blijft dat toevoegen tot dat het goed draaibaar is. Zodra dat klaar is vorm je er balletjes van en doet er een hazelnoot in en legt het apart. Zodra je dat klaar hebt smelt je de chocolade en doe heel voorzichtig de cocosballetjes er in, je haalt ze er uit en zet ze in een kleine papiervormpje en dat doe je bij alle balletjes het zelfde. Zodra je daar klaar bent smelt je de witte chocolade en doet het in een spuitzak met een hele kleine tutje. Je moet er voor zorgen dat de balletjes allemaal naast elkaar staan en brengt de witte chocolade heel snel er overheen. Je krijgt dan dunne witte streepjes er overheen.
En nu heel goed koud laten worden tot dat de chocolade helemaal droog is geworden.
Nu zijn ze klaar om geserveerd te worden.

Het is een heel simpel recept en heel lekker vooral voor de cocos lief hebbers!!!

Je kunt de cocosmelk ook vervangen met zoetemelk(zeeuwsemeisje) dit is vaak ook te koop in blik!. Als je de cocosmelk wilt vervangen met de zoetemelk moet je er aan denken dat je er geen suiker meer bij hoeft te voegen. Wat je dan doet met de zoete melk is een beetje aankoken tot dat het een beetje dik gaat worden en pas de cocos er bij voegen.
__________________________
dit is m thank you very much girl

19-06-2006, 23:10

Citaat door Kleiine_Gekk:
dit is m thank you very much girl
graag gedaan dus hmdl