Bekijk volle/desktop versie : Allochtone soldaat gepest



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

19-06-2006, 08:45
DEN HAAG - Nederlandse militairen staan negatief tegenover allochtonen in het leger. Ook de legertop heeft moeite met minderheden in de krijgsmacht.

Volgens onderzoeker Rudy Richardson is er 'alle aanleiding' om zwaar in te zetten op onderwijs ter bestrijding van discriminatie. Discriminatie en pesterijen zijn het gevolg van de negatieve houding.

Dit blijkt uit een groot onderzoek onder ruim 2000 personeelsleden van landmacht, luchtmacht, marine en marechaussee. Voor het eerst is in kaart gebracht hoe defensiepersoneel, van hoog tot laag, denkt over collega's van buitenlandse afkomst. Bijna driekwart van de lagere rangen staat negatief tegenover de multiculturele samenleving. Een ruime meerderheid van de hoogst geplaatste militairen deelt die mening. Een kwart van alle militairen zegt dat problemen toenemen door Turkse, Marokkaanse, Antilliaanse, Arubaanse of Surinaamse collega’s in het leger. Onderzoeker Rudy Richardson van de Nederlandse Defensie Academie noemt het resultaat ‘vreselijk zorgwekkend’.

Staatssecretaris Van der Knaap (Defensie) reageert verbaasd op het onderzoek. Hij heeft ‘nooit eerder van discriminatie op dergelijke schaal’ in het leger gehoord.


bron

19-06-2006, 09:53



Citaat door hiek:
DEN HAAG - Nederlandse militairen staan negatief tegenover allochtonen in het leger. Ook de legertop heeft moeite met minderheden in de krijgsmacht.

Volgens onderzoeker Rudy Richardson is er 'alle aanleiding' om zwaar in te zetten op onderwijs ter bestrijding van discriminatie. Discriminatie en pesterijen zijn het gevolg van de negatieve houding.

Dit blijkt uit een groot onderzoek onder ruim 2000 personeelsleden van landmacht, luchtmacht, marine en marechaussee. Voor het eerst is in kaart gebracht hoe defensiepersoneel, van hoog tot laag, denkt over collega's van buitenlandse afkomst. Bijna driekwart van de lagere rangen staat negatief tegenover de multiculturele samenleving. Een ruime meerderheid van de hoogst geplaatste militairen deelt die mening. Een kwart van alle militairen zegt dat problemen toenemen door Turkse, Marokkaanse, Antilliaanse, Arubaanse of Surinaamse collega’s in het leger. Onderzoeker Rudy Richardson van de Nederlandse Defensie Academie noemt het resultaat ‘vreselijk zorgwekkend’.

Staatssecretaris Van der Knaap (Defensie) reageert verbaasd op het onderzoek. Hij heeft ‘nooit eerder van discriminatie op dergelijke schaal’ in het leger gehoord.


bron
Dat zelfs de legerleiding negatief staat tegenover allochtonen is wel zorgwekkend!

19-06-2006, 10:38
had niet anders verwacht hoor

19-06-2006, 10:51
Ik zeg jullie alle Nederlanders zijn hetzelfde een wonder als een Marokkaan nog in het leger gaat en dan nog denken ze zo over hem of haar

19-06-2006, 11:00



Citaat door hiek:
DEN HAAG - Nederlandse militairen staan negatief tegenover allochtonen in het leger. Ook de legertop heeft moeite met minderheden in de krijgsmacht.

Volgens onderzoeker Rudy Richardson is er 'alle aanleiding' om zwaar in te zetten op onderwijs ter bestrijding van discriminatie. Discriminatie en pesterijen zijn het gevolg van de negatieve houding.

Dit blijkt uit een groot onderzoek onder ruim 2000 personeelsleden van landmacht, luchtmacht, marine en marechaussee. Voor het eerst is in kaart gebracht hoe defensiepersoneel, van hoog tot laag, denkt over collega's van buitenlandse afkomst. Bijna driekwart van de lagere rangen staat negatief tegenover de multiculturele samenleving. Een ruime meerderheid van de hoogst geplaatste militairen deelt die mening. Een kwart van alle militairen zegt dat problemen toenemen door Turkse, Marokkaanse, Antilliaanse, Arubaanse of Surinaamse collega’s in het leger. Onderzoeker Rudy Richardson van de Nederlandse Defensie Academie noemt het resultaat ‘vreselijk zorgwekkend’.

Staatssecretaris Van der Knaap (Defensie) reageert verbaasd op het onderzoek. Hij heeft ‘nooit eerder van discriminatie op dergelijke schaal’ in het leger gehoord.


bron
They only want white dudes in the showers damn it!!!

19-06-2006, 11:02
Dat verklaart waarom volgens een recent onderzoek, moslims gematigd het nederlandse leger ingaan en vervolgens daar radicaliseren.

19-06-2006, 11:03
ze beginnen op het Amerikaanse leger te lijken...

19-06-2006, 11:10

Citaat door palestijntje:
Dat verklaart waarom volgens een recent onderzoek, moslims gematigd het nederlandse leger ingaan en vervolgens daar radicaliseren.
Ja snap die NL'rs ook niet, door dat ze hen radicaliseren is de kans groot dat ie 't niet meer pikt en wraak neemt, dus met een tank F16 of zo tekeer gaat.
Ik zou dan niet in de schoenen willen staan van die pesters

19-06-2006, 11:10

Citaat door palestijntje:
Dat verklaart waarom volgens een recent onderzoek, moslims gematigd het nederlandse leger ingaan en vervolgens daar radicaliseren.
Islamieten kunnen nooit functioneren in een westers leger dat regelmatig ingezet wordt tegen islamitische terroristen.

Als moslim mag je het nooit opnemen tegen een geloofsgenoot, en al helemaal geen oorlog ertegen voeren.

19-06-2006, 11:12

Citaat door an3sdej:
Islamieten kunnen nooit functioneren in een westers leger dat regelmatig ingezet wordt tegen islamitische terroristen.

Als moslim mag je het nooit opnemen tegen een geloofsgenoot, en al helemaal geen oorlog ertegen voeren.
Hoe weet jij wat hun doel is

19-06-2006, 11:15
Join the army!! je leeft met retards die de LTS niet hebben afgerond, je wordt om half vier s' ochtends wakker gemaakt om 3 uur te rennen in de regen, als ze zeggen sta moet je staan, zit moet je zitten

If your life sucks......join the army!!

19-06-2006, 11:18

Citaat door 5150:
Join the army!! je leeft met retards die de LTS niet hebben afgerond, je wordt om half vier s' ochtends wakker gemaakt om 3 uur te rennen in de regen, als ze zeggen sta moet je staan, zit moet je zitten

If your life sucks......join the army!!
Meestal gaat dat wel op

19-06-2006, 11:19



Citaat door OpblaasschaapV2:
Ik zeg jullie alle Nederlanders zijn hetzelfde een wonder als een Marokkaan nog in het leger gaat en dan nog denken ze zo over hem of haar
Discriminatie in het leger is heel ernstig ! Als we integratie als een belangrijk doel zien, dan moeten alle groeperingen er hartelijk welkom zijn, en gelijke kansen hebben. Die discriminatie moet dus keihard bestreden worden, en dat kan ook in een militaire organisatie.

Stel je voor zeg, dat Khalid Bouhlarouz in Oranje als een minderwaardig schepsel zou worden beschouwd ! Dan komt er van de prestaties toch ook niets terecht ? Dat moeten de soldaten maar eens voor ogen houden, en misschien moet Oranje maar eens ingechakeld worden bij de voorlichting.

19-06-2006, 11:21

Citaat door an3sdej:
Islamieten kunnen nooit functioneren in een westers leger dat regelmatig ingezet wordt tegen islamitische terroristen.

Als moslim mag je het nooit opnemen tegen een geloofsgenoot, en al helemaal geen oorlog ertegen voeren.
Is dat zo ? De miljoenen soldaten van Saddam Hussein hadden blijkbaar een andere mening toen ze Iran aanvielen. En de soldaten van het Afghaanse leger ook als ze de Taliban aanvallen. Maar goed, wij autochtonen weten zeker weer beter hoe een moslim hoort te denken.

19-06-2006, 11:21
Ik denk dat het leger en dan vooral in de lagere rangen de plek is waar je een goed inkijkje krijgt in hoe autochtoon Nederland ook over Marokkanen praat en denkt. Natuurlijk, ik weet het ook niet zo precies, en je loopt ook nog kans dat ik het erger maak dan het is door hier proberen open over te zijn. Ik kan me voorstellen dat sommige autochtonen denken 'stel je niet aan het valt allemaal wel mee' en ik kan me ook voorstellen dat Marokkaanse mensen boos worden; 'Hebben onze ouders daarom zo hard gewerkt in jullie fabrieken? '

Openheid. Het houdt ook een risico in.

Over mezelf. Ik probeer het evenwicht te bewaren. In persoonlijke omgang beschouw ik het individu, bij beschouwingen over 'buitenlanders' of 'kaashollander' probeer ik vooral te luisteren. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik er mee aanmoet. Het is in ieder geval in mijn ogen geen simpele situatie die een twee drie opgelost is.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16