Bekijk volle/desktop versie : De antwoorden op de 12 vragen van Ali Ibn Mohammed.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

18-06-2006, 16:20

Citaat door Ali Ibn Mohamad:
salaam alikom warahmatoelah.

Hamdoeliha hi rabil3lamien.


ik heb 12 vragen voor sos kafiah abu tayib anash


1e Vraag wat zegt Allah over gehoorzaamheid van de islamitische leiders?.


2e Vraag is wat zegt Allah in de koran tegen de mensen die onrechtvaardig
worden behandeld?


3e Vraag wat zegt de profeet over leiders die zeer onrechtvaardig zijn en mensen onderdruken en hun mishandelen in de gevangenis en de mensen hun bezittingen afpakken.maar waar van de leiders wel bidden(zover wij weten dan) en ons laten bidden?


4e En wat zeg Imam Ahemd hanbali rahiemoelah in kitab oesoel a sunna over zeer grote fesik leiders?


5e En wat zegt ahemd ibn tamiya rahiemoelah over grote fesik leiders?


6e En wat zegt de grootste leerling van ahmed ibn tamiya (ibnoe Qyiam rahiemoelah) over de zelfde sitautie?


7e En waneer kunnen we jihaad verichten van de zwaard?


8e En wat gaat voor, kennis over jihaad of de daad zelf?


9e Wat zegt Allah in de koran over zelf moord?


10e En er zijn 3 gevallen waneer een moslim mag doden,leg uit? en wie het mag doen?


11e Geef me 5 kenmerken van de Kwaariz?


12e Vraag weten jullie het beter dan Allah en na Allah de profeet sallahoe3wassalam en Na hem de grote geleerden van toen Rahiemoelahoem?

na3m alsjeblieft laat 1 van jullie het beantwoorden(bespreek onder elkaar wie het mag zijn)? en kom met koran en sunna en izma3 en eigen uitleg! en hou de antwoorden kort en geen super grote artikelen waar door het niet over zichtelijk meer is! en alsjeblieft laten we respect voor elkaar hebben en serieuz blijven en zacht en eerlijk!als jullie werkelijk oprecht zijn kom met antwoorden.


ik vraag alle broeders en zusters niet reageren voor dat hun alle vragen beantwoord hebben!!!


Ali Ibn Mohamad
Bismi Allaah, Alhamdoelilaah Wa Salatoe Wa Salaamoe 3ala Rasoli Allaah, wa 3ala Alijhi wa sahbijhie wa man Walaah.
Thumma Amma Ba3d,

Ali Ibn Mohammed heeft een topic geopend, met 12 vragen waar hij graag antwoorden op wil.
Alhoewel wij constant zijn vragen hebben beantwoord, en hij op onze vragen alleen teksten heeft zitten kopieren en plakken die niets met de vraag te maken hebben, antwoorden we toch op zijn vragen.
We hopen insha Allaah dat Ali Ibn Mohammed aan zijn manieren gaat werken, vooral in het discusseren. Wij verwachtten dan ook van hem antwoorden op onze vragen, alhoewel we daar erg lang op kunnen wachtten ben ik bang.

Wij hebben deze topic geopend omdat Ali na het ontvangen van enkele antwoorden van onze kant, direct het topic verwijderd en hem nogmaals opent.
Wij weten niet welke bedoeling deze man hiermee heeft. Misschien dat hij het wil doen lijken alsof we geen antwoorden hebben. En hierbij dus, Wa Lilahiel Hamd, zetten we de antwoorden uiteen voor eenieder die kan lezen, en om onze plicht na te komen.


De eerste vraag:
1e Vraag wat zegt Allah over gehoorzaamheid van de islamitische leiders?.

Het Antwoord:

Allaah Subhanahoe Wa Ta3ala zegt:
"O jullie die geloven gehoorzaam Allaah en gehoorzaam de Boodschapper en degenen onder jullie die het gezag in handen hebben."
Surat Anissaa 4: 59

Het is dus duidelijk wat Allaah Subhanahoe Wa Ta3ala zegt over het gehoorzamen van de Islamitische Leiders. Degene die tegen hen rebelleren, hebben een siffah(kenmerk) van de Khawarij, Moge Allaah ons ver van hen houden.
Maar wat is de interpetatie van dit vers? Wie zijn de gezaghebbenden onder ons, wanneer vervalt de authoriteit van gezag? Daarvoor reffereren we naar de Salaf en de Grote Geleerden:

Ubadah Ibn As-Saamit heeft overgeleverd: “De Boodschapper van Allaah (salallaahoe `alayhie wa sellem) riep ons en nam de Eed van Trouw van ons aan. Dus hetgeen dat hij van ons aannam als Eed was; dat wij zouden luisteren en gehoorzamen met zin en tegenzin, en in voor- en tegenspoed, en wanneer iemand de voorkeur heeft gekregen boven ons, dat wij niet de authoriteit van de heersers in geding brengen. Behalve als jullie duidelijk ongeloof zien, waar jullie een bewijs voor hebben bij Allaah.”

Sahieh. Boechaarie (nummer 7052), Moeslim (nummer’s 41, 42), en-Nasaa’ie (nummer’s 4153, 4154), Ibn Maajah (nummer 2766) en Ahmed (3/144, 5/316).

De Sahaba radia Allaahu 3anhuma hebben dus een Eed gezworden, om gehoorzaam te blijven. Behalve als er duidelijk ongeloof is. Wat is deze duidelijke ongeloof?Daarvoor kijken we wat de Salaf zeggen:

Imaam An Nawawee zei; 'Al Qaadi Iyaad zei: "De geleerden hebben ijmaa(consensus) dat het leiderschap niet aan een Kafier(ongelovige) kan worden gegeven, en als de leider afvallig word, dan moet hij verwijderd worden. Dit is ook het geval als hij niet meer bidt en er niet naar optroept.... Dus als hij ongelovig word, of de Wetten veranderd, dan verliest hij zijn positie van authoriteit, gehoorzaamheid aan hem komt ten val, en het word verplicht voor de Moslims om tegen hem te rebelleren, hem te verwijderen, en een eerlijke leider in zijn plaatst te plaatsen als zij daartoe in staat zijn. "

Sharh Sahih Muslim door Imaam Anawawee, volume 12 pagina 229.

De Salaf beschouwen dus, als een Islamitische leider het gebed verlaat of de Wetten veranderd, dat er tegen hem gerebelleerd moet worden en hij vervangen dient te worden. Hoe zit het dan met degenen die zowel de Wetten van Allaah hebben vervangen met democratie(zowel koning Abdu van Saudie, koning Miep 6 vam Marokko etc), de ongelovigen een basis laten bouwen in het Land van Mohammed vrede zij met hem, en zowel morele, financiele als fysieke steun bieden aan de ongelovigen in hun strijd tegen de Islaam en de Moslims?
Op zijn minst zijn deze personen afvallig, en dienen zij bestreden te worden.
Wie zijn dan de Islamitische leiders, deze personen, of mensen als Al Mullah Mohammed Umar en Sheich Usama Ibn Laden die blijven strijden om de Sharia in te voeren.
Het antwoord is duidelijk, voor een ieder die ogen heeft die niet verblind zijn, wal hamdoelilaah.

Voor een meer uiteengezette samenvatting over de regering van Saudie, en de Hukm van Allaah erover verwijs ik naar:
Fatwa betreffende het Saudische Regime

http://salafiyah-jadeedah.tripod.com/id16.html

Door Shaykh Abu Baseer Mustafa Haleemah

18-06-2006, 16:28


Vraag 2:

Vraag is wat zegt Allah in de koran tegen de mensen die onrechtvaardig
worden behandeld?

Het antwoord:

Deze vraag van Ali is zeer onspecifiek en onduidelijk, en kan daarbij tot verwarring leiden.
We vragen hem om verduidelijking:
Gaat het om ongelovigen die onrechtvaardig zijn tegen gelovigen?
Zo ja, deze vraag moet specifieker worden gemaakt:
Gaat het om ongelovigen die in oorlog zijn met gelovigen?
Of ongelovigen die een vredes overeenkomst(ahd) hebben met gelovigen en dan onrechtvaardig doen?
Of ongelovigen die dhimmi zijn en jizya betalen en dan onrechtvaardig doen tegen gelovigen?
Of gelovigen die onrechtvaardig zijn tegen gelovigen?
Daarnaast moet onrechtvaardigheid gedefineerd worden.
Namelijk, bedoel je hiermee het stelen van iemand, of het pijn doen van iemand, of het uitschelden van iemand, of het beledigen van Allaah, de Islaam, de Quran of de Boodschapper vrede zij met hem, of het plegen van ontucht, of het plegen van Shirk?
Voor elke onrechtvaardigheid is er een had in de Islaam, wees daarom specifiek en je zult Insha Allaah je antwoord krijgen.

18-06-2006, 16:38
Vraag 3:

Vraag wat zegt de profeet over leiders die zeer onrechtvaardig zijn en mensen onderdruken en hun mishandelen in de gevangenis en de mensen hun bezittingen afpakken.maar waar van de leiders wel bidden(zover wij weten dan) en ons laten bidden?

Het Antwoord:


De Profeet vrede zij met hem zei:

“Zelfs al slaat hij je op je rug en neemt hij je bezit af. Dan nog, moet je luisteren en hem gehoorzamen.”

Sahieh. Op de autoriteit van Hoedayfah (radiallaahoe ‘anhoe), hetgeen een gedeelte is van een langere hadieth. Moeslim (nummer 52). Een andere hadieth met een gelijksoortige betekenis is overgeleverd door Ubaadah as-Saamit (radiallaahoe ‘anhoe) door Ibn Hibbaan (nummer 4547).

En de Boodschapper van Allaah (salallaahoe `alayhie wa sallem) heeft gezegd:
"Als er over jullie een zwarte slaaf met een afgehakte neus (en/of oren, hand(en) en lippen) wordt aangesteld die jullie met het Boek van Allaah leidt, luister dan naar hem en gehoorzaam!"
Moslim, Tirmidhie, Ibn Maadjah, Ahmed.

Met het boek van Allaah leidt, en niet met democratie afdwaalt.
Dus als er een Islamitische leider is(als Al Mullah Mohammed Omar) en hij regeerd met de Sharia, maar slaat mij op mijn rug en pakt al mijn bezitting af, dan ga ik wallahi niets anders doen dan hem gehoorzamen.
Maar in het geval van Miep 6, en Abdu van Saudie is het anders:
Namelijk, dit zijn geen Moslim Leider(het zijn ongelovige leiders als Bush en Sharon) doordat zij met democratie oordelen etc. Het is dus verplicht om tegen hen te rebelleren, zoals Sheich Al Muhadith An Nawawi heeft overgeleverd van de grote geleerde Al Qadi Iyaad.


Ik laat deze antwoorden even inzinken bij onze lezers insha Allaah, en Moge Allaah de ogen openen van de dwalers, en de twijfel weghalen bij de twijfelaars en ons allen leiden. Ameen.

Insha Allaah zullen de resterende antwoorden op een later tijdstip gegeven worden.

18-06-2006, 19:19
waar zijn de anderen 10?

na de anderen 10 zal ik reageren.


alleen maak je 1 fout je geeft eigen mening,ik heb niets aan kila wa kal (sheigh dit of ,saudia dit en bush zo....)of raihi!!(of ik vindt of marokko is...) geef alleen antwoord waar ik om vraag.!

18-06-2006, 19:20


je zei dat je geduld had, heb dus geduld aghi.

18-06-2006, 19:54
salaam alikoem op advies van een zuster stop ik er mee!

ik ben bang dat satan greep over me krijgt en mijn zal gebruiken (zonder ik het door heb) om alleen maar meer verdeeldheid tezaaien!


En ik Vreez Allah dat ik zometeen behoor bij de mensen die voor Allah worden voorgebracht en Allah zal hem bij zijn nek laten pakken en over de grond laten sleuren en in de hell gooien,terwijl die man veel kennis op deed,maar alleen om riyaa(aanzien van mensen,en niet onwille van Allah).


Ik vreez Allah! ik heb niets aan jullie op al yowma el qiyama, en jullie niets aan mijn. Ik ben alleen die dag en jullie zijn alleen ,dus red je zelf! ik stop!


Moge Allah me laten behoren bij de mensen die oprecht zijn. zoals Al baani Rahiemoelah zei in zijn sterfbed, zijn laaste woorden kennis is niet ik ken zoveel hadith, walakien taqwa en ichlaas!!


en ik sluit het met de beste woorden Na Allah en de profeet en de shabas en de tabie,gien!

Imam saafi3 rahiemoelah !als ik dit altyd lees traant mijn hart en trillen mijn tanden Na de woorden van Allah de Barmartige.

"Alle mensen zijn dood, behalve degenen die kennis hebben; en al degenen die kennis hebben slapen, behalve degenen die goede daden verrichten; en zij die goede daden verrichten zijn bedrogen, behalve degenen die oprecht zijn; en degenen die oprecht zijn, zijn altijd in een staat van bezorgdheid

Inssalh zal ik 1 van hun zijn.

18-06-2006, 19:57

Citaat door Ali Ibn Mohamad:
salaam alikoem op advies van een zuster stop ik er mee!

ik ben bang dat satan greep over me krijgt en mijn zal gebruiken (zonder ik het door heb) om alleen maar meer verdeeldheid tezaaien!


en ik Vreez Allah dat ik zometeen behoor bij de mensen die voor Allah worden voorgebracht en Allah zal hem bij zijn nek laten pakken en over de grond laten sleuren en in de hell,terwijl die man veel kennis opdeed,maar alleen om riyaa(aanzien van mensen,en niet onwille van Allah).


Ik vreez Allah ik heb niets aan jullie op al yowma el qiyama en jullie niets aan mijn,ik ben alleen die dag en jullie zijn alleen ,dus red je zelf! ik stop!


Moge Allah me laten behoren bij de mensen die oprecht zijn. zoals Al baani zei in zijn sterfbed zijn laaste woorden kennis is niet ik ken zoveel hadith walakien taqwa en ichlaas!!


en ik sluit het met de beste woorden Na Allah en de profeet en de shabas en de tabie gien!

Imam saafi3 als ik dit altyd lees traant mijn hart en trillen mijn tanden Na de woorden van Allah de Barmartige.

"Alle mensen zijn dood, behalve degenen die kennis hebben; en al degenen die kennis hebben slapen, behalve degenen die goede daden verrichten; en zij die goede daden verrichten zijn bedrogen, behalve degenen die oprecht zijn; en degenen die oprecht zijn, zijn altijd in een staat van bezorgdheid

























(Aldus iemand die met de mond vol tanden staat!)

18-06-2006, 20:32

Citaat door Eliette_Nina:


(Aldus iemand die met de mond vol tanden staat!)
gaga spelen a jood, geen joodse vrienden da ge ons moet kome lastigvalle???

18-06-2006, 20:42

Citaat:
Het is dus duidelijk wat Allaah Subhanahoe Wa Ta3ala zegt over het gehoorzamen van de Islamitische Leiders. Degene die tegen hen rebelleren, zijn de Khawarij, Moge Allaah ons ver van hen houden.
salamu alik geliefde broeder(moge allah jou standvastig maken)

ik heb een fout gezien bij deze uitspraak van jou en dat is dat je een ieder die in opstand komt tegen de moslim leider een khawaaridj is .... en dat is fout ..het kan een khaariji zijn maar hoeft niet altijd zo te zijn.

een opstandeling tegen de moslim leider wordt een " baaghi " genoemd van "al-bughaat" .

dat is de juiste naam.

en een opstandeling hoeft niet altijd een khawaaridj te zijn.

sommige salaf zijn ook in opstand gekomen tegen de heersende moslim leiders, maar het waren geen khawaaridj maar van ahlu sunnah wal jamaa' a.

zoald een van de salaf abdellah ibn az-zubair ibn al-awaam, hij is ook opstand gekomen tegen de heersende khalifah abdulmalik ibn marwan.

en dat kun je allemaal lezen in de taarigh boeken.


dat wou ik aleen ff zeggen voor de duidelijkheid.


wasalamu alikoum

18-06-2006, 20:44

Citaat door Ali Ibn Mohamad:
waar zijn de anderen 10?

na de anderen 10 zal ik reageren.


alleen maak je 1 fout je geeft eigen mening,ik heb niets aan kila wa kal (sheigh dit of ,saudia dit en bush zo....)of raihi!!(of ik vindt of marokko is...) geef alleen antwoord waar ik om vraag.!
laailaha ila llah ama taqoeloena minhaj 3ala salafu salih tastadiloena bi aqwalihiem
falimada la tastadiel bie aqwalie lshoeyoekh ladien hom a3rafoe nasie bihiem
kaborat kalimatan tagrojoe mien afwahihiem

18-06-2006, 20:47

Citaat:
salaam alikoem op advies van een zuster stop ik er mee!
eh ja telefi gaat ie lekker daar.... a vrees allah wat pm je met zuster a dwalende baksteen.


Citaat:
ik ben bang dat satan greep over me krijgt en mijn zal gebruiken (zonder ik het door heb) om alleen maar meer verdeeldheid tezaaien!


En ik Vreez Allah dat ik zometeen behoor bij de mensen die voor Allah worden voorgebracht en Allah zal hem bij zijn nek laten pakken en over de grond laten sleuren en in de hell gooien,terwijl die man veel kennis op deed,maar alleen om riyaa(aanzien van mensen,en niet onwille van Allah).


Ik vreez Allah! ik heb niets aan jullie op al yowma el qiyama, en jullie niets aan mijn. Ik ben alleen die dag en jullie zijn alleen ,dus red je zelf! ik stop!


Moge Allah me laten behoren bij de mensen die oprecht zijn. zoals Al baani Rahiemoelah zei in zijn sterfbed, zijn laaste woorden kennis is niet ik ken zoveel hadith, walakien taqwa en ichlaas!!


en ik sluit het met de beste woorden Na Allah en de profeet en de shabas en de tabie,gien!

Imam saafi3 rahiemoelah !als ik dit altyd lees traant mijn hart en trillen mijn tanden Na de woorden van Allah de Barmartige.

"Alle mensen zijn dood, behalve degenen die kennis hebben; en al degenen die kennis hebben slapen, behalve degenen die goede daden verrichten; en zij die goede daden verrichten zijn bedrogen, behalve degenen die oprecht zijn; en degenen die oprecht zijn, zijn altijd in een staat van bezorgdheid

Inssalh zal ik 1 van hun zijn.
dwalende zwakkeling je hoeft geen smoesjes te prediken... je bent gewoon bang van de waarheid ...waarom maak je het niet af a mubtadi ...murji dat je bent je praat over khawaardj en je kan dat woordt niet eens typen.

18-06-2006, 20:48

Citaat:
kaborat kalimatan tagrojoe mien afwahihiem
in jaqolonna illa kadibba

18-06-2006, 21:13



Citaat door Ali Ibn Mohamad:
waar zijn de anderen 10?

na de anderen 10 zal ik reageren.


alleen maak je 1 fout je geeft eigen mening,ik heb niets aan kila wa kal (sheigh dit of ,saudia dit en bush zo....)of raihi!!(of ik vindt of marokko is...) geef alleen antwoord waar ik om vraag.!
Ik geef een toelichting bij de ayat, aangezien ik weet wat je plannetje hier achter is.
Zodanig de vragen stellen, dat je antwoorden krijgt die shubuhaat bij mensen gaan wekken.

Gaat je niet lukken : )
Stamp de eerste drie antwoorden maar goed in je hoofd. Wellicht dat ik vanavond, of morgen meer antwoorden geef insha Allah.

18-06-2006, 21:15

Citaat door kuffiah:
salamu alik geliefde broeder(moge allah jou standvastig maken)

ik heb een fout gezien bij deze uitspraak van jou en dat is dat je een ieder die in opstand komt tegen de moslim leider een khawaaridj is .... en dat is fout ..het kan een khaariji zijn maar hoeft niet altijd zo te zijn.

een opstandeling tegen de moslim leider wordt een " baaghi " genoemd van "al-bughaat" .

dat is de juiste naam.

en een opstandeling hoeft niet altijd een khawaaridj te zijn.

sommige salaf zijn ook in opstand gekomen tegen de heersende moslim leiders, maar het waren geen khawaaridj maar van ahlu sunnah wal jamaa' a.

zoald een van de salaf abdellah ibn az-zubair ibn al-awaam, hij is ook opstand gekomen tegen de heersende khalifah abdulmalik ibn marwan.

en dat kun je allemaal lezen in de taarigh boeken.


dat wou ik aleen ff zeggen voor de duidelijkheid.


wasalamu alikoum
Assalamoe Alaikoem Wa Rahmatu Allaah geliefde broeder,

Ameen, en jou ook akhi.

Klopt helemaal akhi, je hebt gelijk. djazaak Allaah, ik zal het direct verbeteren.

wa assalamoe alaikoem

18-06-2006, 21:49

Citaat door AbuTayib:
Ik geef een toelichting bij de ayat, aangezien ik weet wat je plannetje hier achter is.
Zodanig de vragen stellen, dat je antwoorden krijgt die shubuhaat bij mensen gaan wekken.

Gaat je niet lukken : )
Stamp de eerste drie antwoorden maar goed in je hoofd. Wellicht dat ik vanavond, of morgen meer antwoorden geef insha Allah.
Na3em, had ik ook door aghi, derom dat ik zei dat in z'n eerste topic, de 6 vragen niet eens van toepassing zijn. Hij denkt dat we door moslimleiders geregeerd worden.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6