Bekijk volle/desktop versie : In surimisticks zit alcohol!!!!!!



18-06-2006, 03:08
Assalaamoe alaykom warahmatoelah

Vele moslims gebruiken in hun salades of andere gerechten de welbekende surimisticks. Als je leest op de verpakking,staat er bij de ingrediënten het woord sake. Vele mensen weten niet wat sake is, ze zien niets bekends,en denken dat het oke is.
Maar...........
Sake is een alcoholische drank!!!!!!!!!
Om jullie hiervan te overtuigen,heb ik wat informatie op het internet gezocht voor wat verduidelijking:

Sake (酒, uitgesproken als SAH-KEH) is een Japanse alcoholische drank, die onder andere wordt gemaakt van rijst. Het wordt ook wel rijstwijn of rijstewijn genoemd. Officieel heet sake gemaakt van rijst in Japan Seishu. Een titel die het Japans nationaal onderzoek bureau voor Sake brouwen in 1973 geïntroduceerd heeft en die tegenwoordig vaker gebruikt wordt is Nihonshu. Al vele eeuwen wordt deze drank in Japan geproduceerd door onder ander fermentatie van rijst en water. Het alcoholpercentage van sake ligt doorgaans rond de 13,5 tot 19%. Er bestaan diverse categorisaties van sake, een belangrijk onderscheid wordt gemaakt tussen soorten sake waaraan alcohol wordt toegevoegd en soorten sake waarbij dit niet het geval is.

Je kan zelf ook op google zoeken.

Oegt Um Umar

18-06-2006, 10:14


ik wist al wat sake was, maar niet in ALLE surimi zit sake.

18-06-2006, 10:34

Citaat door mmu3:
ik wist al wat sake was, maar niet in ALLE surimi zit sake.
klopt helemaal niet in alle surimi zit alcohol,want
ik koop het op de markt los en daar zit het niet in had
een keer gevraagd wat erin zit....
het is van koolvis en witte vis gemaakt met kleurstof.
die in de winkel ligt zit wel vaak alcohol in

18-06-2006, 14:25
Ook Surimi sticks waar Mirin op staat is alcohol. Mirin hetzelfde als Sake.

Maar er zijn bijv bij chinese toko's ook sticks zonder alcohol. Lees gewoon de verpakking goed!?

18-06-2006, 16:48


Idd... bij diew van de dirk van den broek zit ook niet in...en die van de lidl juist wel..