Bekijk volle/desktop versie : Hamas-leden nemen afstand van aanbod bestand



16-06-2006, 17:15
Bron

Hamas-leden nemen afstand van aanbod bestand
GAZA - Militante leden van de Palestijnse groepering Hamas hebben vrijdag afstand genomen van het aanbod van de door Hamas gedomineerde regering tot een staakt-het-vuren. De Palestijnse regering bood Israël donderdag een bestand aan, mits Israël zijn militaire activiteiten op de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever zou staken.


„We hebben geen interesse in welk aanbod of voorstel dan ook. Wanneer de bezetter stopt met moorden en misdaden tegen onze mensen, dan kunnen de partijen naar de zaak kijken in het belang van hun volk”, zei de woordvoerder van Hamas.

De verschillen tussen het Palestijnse regeringsstandpunt en de uitlatingen van Hamas kunnen duiden op groeiende meningsverschillen tussen de politieke en de militante tak van Hamas. De laatsten zegden vorige week een staakt-het-vuren op na Israëlische beschietingen op een strand vol Palestijnse burgers. Daardoor kwamen zeven mensen om het leven. Israël zei later overigens dat het niet verantwoordelijk was voor de beschieting.

En de mening van de Palestijn in de straat interesseert hen geen bal.
Nou ja, buiten de onderlinge twisten tussen hamas en Fatah kunnen de hamasleden onderling noch wat af palaveren en wie weet nog een machinegeweertje naar elkaar leeg vuren.
Vrede op aarde aan alle mensen van goede wil...en daartoe horen hamasleden dus niet.

16-06-2006, 17:19



Citaat door drol:
en de kakkerlakken van israel die bereid zijn wapens te leveren al helemaal niet
Ik dacht al, wat ruik ik hier nu.

16-06-2006, 17:21

Citaat door drol:
als t karamel is, zijn het de joden die vergast zijn
Neen, het ruikt naar stront.

16-06-2006, 18:07

Citaat door drol:
mootje b wilde ook gewoon provoceren. en 't is gelukt ook. kort daarna werden islamitische scholen en moskeeen in brand gestoken.

Dat was dus ook knap stom van Mo,
maar we hebben z'n warrig gestamel kunnen horen bij z'n proces.
Sneue gast.

16-06-2006, 21:54



Citaat door Safouane23:
Israel heeft vandaag weer dappere Jihadstrijders vermoord maar goed er staan er vast alweer 100 klaar om Israel te treiteren
Wat precies is er zo dapper aan het onnodig risico's over "je volk" afroepen?

16-06-2006, 22:07

Citaat door Safouane23:
Lieve Tsedek en dat meen ik Wat Israel nu doet heeft geen enkel zin ze kunnen wel strijders doden die Israel aanvallen maar men weet dat er dan weer een hoop opstaan om aan te vallen dat bedoel ik maar te zeggen.De enige oplossing is om Israel te laten verdwijnen en het land gewoon weer Palestina te laten noemen
Dank je wel Maar je weet toch ook wel dat zoiets absoluut onacceptabel maar vooral onverwezenlijkbaar (is dat een woord?) is, Safouane23? Als het al een keer zover zou kunnen komen denk je dan echt dat dit met geweld te verwezenlijken is? Vanuit "opposite sides" van de zaak? Of door verbroedering - samenleving i.p.v. tegenelkaarinleving?

16-06-2006, 22:24
Op een dag zal palestina bevrijd worden en zullen ze in vrede leven. of tot die tijd zullen ze moeten strijden tegen de onrechtvaardige volk, en Ik vraag ALLAH om de onrechtvaardige land te vernietgen!

16-06-2006, 22:29

Citaat door Saar5:
Misschien kan je dat beter aan Peter Pan vragen, heb je meer kans op succes.

Waarom peter pan ? ik heb het over het echte leven jongentje en niet over het fantasiewereld dat voor jou werkelijkheid is. En weet dat het zo zal zijn! En zoals me broeder zij beter negeer je mensen zoals jou.

16-06-2006, 22:42
Je generaliseert, en dan kom je mij zeggen waarom ik geen begrip heb voor jullie normen en waarden ? how come do you think ? onrechtvaardige volk dat is wat jullie zijn! En je mag me negeren alsof ik het erg vind daarmee doe je me een plezier!