Bekijk volle/desktop versie : Liegen over uitgerekende datum?



Pagina's : [1] 2 3 4

16-06-2006, 08:45
Stel ik zeg tegen mijn werkgever dat ik 11 weken zwanger ben, terwijl ik 12 weken ben. Dan is mijn uitgerekende datum dus niet 27 december maar 3 januari. Dan kan ik eeen week langer doorwerken en heb ik die week extra om na de bevalling op te nemen.

Toch?? Of is het niet verstandig om dit te doen?
Hoe hebben jullie het gedaan, zijn jullie helemaal eerlijk geweest?

Geef me eens tips en advies aub.
Leer toch veel van jullie op dit gebied.

16-06-2006, 08:47


Misschien heb je straks geen fut meer om die week langer door te werken, het einde van de zwangerschap kan heel zwaar zijn meid, vergis je daar niet in.

16-06-2006, 08:49
Ik zit juist met een ander probleem. Ik wil mijnwerkgever niets vertellen omdat ik bang ben dat ze terugkomen of het feit dat ik een vaste aanstelling krijg. Kent iemand een goede site waar ik al deze informatie kan vinden. Heb al gezocht maar ben er niet in geslaagd.

16-06-2006, 08:52

Citaat door Married Woman:
Misschien heb je straks geen fut meer om die week langer door te werken, het einde van de zwangerschap kan heel zwaar zijn meid, vergis je daar niet in.
hier zou je nog eens gelijk in kunnen hebben. En dan ben ik de dupe van mijn eigen leugens

Dus wat je zegt is eigenlijk gewoon lekker eerlijk zijn; dat wil ik diep in mijn hart ook eigenlijk.

16-06-2006, 08:53



Citaat door hanounna:
Ik zit juist met een ander probleem. Ik wil mijnwerkgever niets vertellen omdat ik bang ben dat ze terugkomen of het feit dat ik een vaste aanstelling krijg. Kent iemand een goede site waar ik al deze informatie kan vinden. Heb al gezocht maar ben er niet in geslaagd.
Ik weet niet hoe ver je bent met je zwangerschap, maar op het moment dat jij je vaste aanstelling krijgt, zal er toch een tijd komen dat je het MOET zeggen. En dan kom je bedrogen uit, ze zullen niet blij met je zijn. Wees daarin juist wel eerlijk, want je hebt alleen jezelf ermee.

16-06-2006, 08:55
Als ik jou was zou ik gewoon eerlijk zijn. Wat je wel kan doen is nu wat dagen extra werken (overuren draaien of als je parttime werkt af en toe een extra dag) zolang je de fut nog hebt en dan afspreken met j werkgever dat je de extr dagen niet uitbetaald wilt krijgen maar straks als extra dagen bij de zwangerschapsverlof wilt nemen. Sommige werkgevers doen moeilijk, maar velen niet. Want ze moeten toch zowiezo vervanging voor jou regelen, dus wat maakt een weekje langer uit.

16-06-2006, 08:55
ik ben nu 13 weken zwanger, en er is aan mij niets te zien noch gedraag ik me anders. Ik voel me ook niet anders. Maar ik wil deze baan niet op het spel zetten. dus ik heb al besloten dat ik niets ga zeggen, maar ik wil ook weten wat de wet hierover zegt.

plus, ik blijf gewoon fulltime werken inchalah na de bevalling, en heb echt geen zin om in de ww terecht te komen. Ben ook de kostwinnaar van het gezin. Ik ben niet in de positie om mijn baan te verliezen, waar ik ook veel plezier aan heb.

16-06-2006, 08:55

Citaat door doenja_18:
Bij ons mag je gewoon blijven werken tot aan de laatste dag! en dan kun je dan na de bevalling oppakken!

ik zou persoonlijk ook blijven doorwerken tot ik echt niet meer kan! niets voor mij dat thuis zitten!
Bij ons kun je in principe ook door blijven werken, maar het is een familiebedrijf, soms kijken ze hoogzwangeren zowat het kantoorpand uit. Zo van 'ga maar verlof houden'.

Dat wil ik niet, en dat ik opeisen ook!

16-06-2006, 08:57

Citaat door TheBomb:
hier zou je nog eens gelijk in kunnen hebben. En dan ben ik de dupe van mijn eigen leugens

Dus wat je zegt is eigenlijk gewoon lekker eerlijk zijn; dat wil ik diep in mijn hart ook eigenlijk.
Ja, dat bedoel ik. Ik weet nog dat, toen ik op zwangerschapscursus zat, hoogzwangere vrouwen de dagen aan het aftellen waren tot hun verlof. Ze trokken het gewoon niet meer en dat terwijl ze gewoon kantoorbaantjes hadden.

Ik had zelf nergens last van omdat ik niet werk, kon 's middags altijd lekker een dutje doen als ik moe was. Heerlijk.

16-06-2006, 08:57

Citaat door hanounna:
ik ben nu 13 weken zwanger, en er is aan mij niets te zien noch gedraag ik me anders. Ik voel me ook niet anders. Maar ik wil deze baan niet op het spel zetten. dus ik heb al besloten dat ik niets ga zeggen, maar ik wil ook weten wat de wet hierover zegt.
Ze kunnen in het allerergste geval je contract alsnog laten ontbinden ivm dwaling en bedrog.

16-06-2006, 08:58
en stel je weet niet dat dat je zwanger bent?

16-06-2006, 08:59
ik wil weten op welke sites ik evt info kan krijgen, iemand?

16-06-2006, 09:00



Citaat door hanounna:
ik wil weten op welke sites ik evt info kan krijgen, iemand?
Wat nou site, je moet een jurist raadplegen!!!!

16-06-2006, 09:01

Citaat door hanounna:
en stel je weet niet dat dat je zwanger bent?
je bent nu 13 weken, tegen de tijd dat je vaste aanstelling krijgt ben je >>>??? 14, 15, 16 weken? En je weet niet dat je zwanger bent????? Wie hou je voor de gek?

16-06-2006, 09:04

Citaat door hanounna:
ik ben nu 13 weken zwanger, en er is aan mij niets te zien noch gedraag ik me anders. Ik voel me ook niet anders. Maar ik wil deze baan niet op het spel zetten. dus ik heb al besloten dat ik niets ga zeggen, maar ik wil ook weten wat de wet hierover zegt.

plus, ik blijf gewoon fulltime werken inchalah na de bevalling, en heb echt geen zin om in de ww terecht te komen. Ben ook de kostwinnaar van het gezin. Ik ben niet in de positie om mijn baan te verliezen, waar ik ook veel plezier aan heb.
Stel hij merkt het toch aan je zonder dat je het zegt, dan kan hij niet alleen terugkomen op het feit dat je vaste aanstelling hebt, maar je zelfs ontslaan. Zodra jij hem hebt verteld dat je zwanger bent, ben je hier tegen beschermt en mag hij je dus niet ontslaan.

Volgens mij mag hij niet meer terug komen op het feit dat hij je een vaste aanstelling heeft toegezegd. Ik ga ff googlen en kijken of ik wat voor je kan vinden hierover!

Pagina's : [1] 2 3 4