Bekijk volle/desktop versie : stel dat je man al een kind heeft van zijn vorige vrouw



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

15-06-2006, 10:14
hoe ga je hier mee om
en als jullie ook een kind hebben, denk je dat je ze gelijk kan behandelen?
wie heeft hier ervaring mee
lijkt mij zoooo moeilijk

zijn er ook dames die hertrouwd zijn en al een kind hebben van vorige man
hoe gaat je huidige man met je kind om?

15-06-2006, 10:23


Mijn aanstaande heeft al een zoontje...ik heb er geen problemen mee hoor...

Nou anders behandelen??....kijk ik denk dat het wel anders aanvoelt als je zelf kinderen krijgt maar dat kindje heeft toch zelf een moeder.

Als hij bij ons over de vloer komt als we eenmaal getrouwd zijn of komt logeren mag er geen verschil zijn tussen onze kinderen die we samen krijgen inshAllah en zijn zoontje die hij nu al heeft

Hij moet zich wel thuis kunnen voelen en weten dat hij altijd welkom is

En ik denk dat het best wel eens moeilijk kan zijn....je hebt toch te maken met een ex en je moet het niet onderschatten....zijn kindje hoort gewoon bij hem en dat moet je accepteren en niet achteraf erover gaan zeuren of zeiken als zijn ex bv belt of als hij kleding koopt voor zijn zoontje of zijn moeder geld geeft ofzo....

Ik ben zelf kind van gescheiden ouders en ik weet dat het altijd gewoon moeilijk kan blijven en heb echt de raarste dingen gezien die stiefouders doen....

Jaloezie en zo

15-06-2006, 10:34

Citaat door NoHide:
Mijn aanstaande heeft al een zoontje...ik heb er geen problemen mee hoor...

Nou anders behandelen??....kijk ik denk dat het wel anders aanvoelt als je zelf kinderen krijgt maar dat kindje heeft toch zelf een moeder.

Als hij bij ons over de vloer komt als we eenmaal getrouwd zijn of komt logeren mag er geen verschil zijn tussen onze kinderen die we samen krijgen inshAllah en zijn zoontje die hij nu al heeft

Hij moet zich wel thuis kunnen voelen en weten dat hij altijd welkom is

En ik denk dat het best wel eens moeilijk kan zijn....je hebt toch te maken met een ex en je moet het niet onderschatten....zijn kindje hoort gewoon bij hem en dat moet je accepteren en niet achteraf erover gaan zeuren of zeiken als zijn ex bv belt of als hij kleding koopt voor zijn zoontje of zijn moeder geld geeft ofzo....

Ik ben zelf kind van gescheiden ouders en ik weet dat het altijd gewoon moeilijk kan blijven en heb echt de raarste dingen gezien die stiefouders doen....

Jaloezie en zo

15-06-2006, 10:39
Mijn man heeft ook een zoontje van zijn vorige huwelijk en ik heb hem nooit slecht behandeld, hij zal altijd welkom zijn in ons huis!

15-06-2006, 10:41


ik zou het niet erg vinden, hij heeft geen kinderen van vroeger , tenminste voor zover ik weet he maar zou ze zeker gelijk behandelen hoor, waarom niet

15-06-2006, 10:42
Ik denk dat ik het wel moeilijk zal vinden..(dat hij een kind heeft met een ander). Dat zeg ik nu.. omdat ik me dat niet kan voorstellen..

Maar stel het zou zo zijn, dan zou ik dat zijn kind net zoals mijn kinderen behandelen. Het is immers een kind..wat heeft hij/zij mij misdaan?

15-06-2006, 10:51
Stel stel stel..........wat nu niet het geval is, maar ik zou het ook niet erg vinden.
Ik zal het kindje juist alle liefde geven.

15-06-2006, 10:53

Citaat door doenja_18:
Stel dat mijn man een kind had van een vorige huwelijk!!!


Zou ik die echt niet minder behandelen dan mijn kinderen.... We hebben het over een kind!!! die staat los van zijn ex of zijn relatie met zijn ex.. hij/zij heeft er niet om gevraagd om in deze positie te zijn.

ik vind dat veel mensen dat vergeten en het afreageren op de kinderen..
Is dit aan mij gericht (aangezien je me geciteerd hebt)? Of praat je in het algemeen?!

15-06-2006, 10:55

Citaat door NoHide:
Mijn aanstaande heeft al een zoontje...ik heb er geen problemen mee hoor...

Nou anders behandelen??....kijk ik denk dat het wel anders aanvoelt als je zelf kinderen krijgt maar dat kindje heeft toch zelf een moeder.

Als hij bij ons over de vloer komt als we eenmaal getrouwd zijn of komt logeren mag er geen verschil zijn tussen onze kinderen die we samen krijgen inshAllah en zijn zoontje die hij nu al heeft

Hij moet zich wel thuis kunnen voelen en weten dat hij altijd welkom is

En ik denk dat het best wel eens moeilijk kan zijn....je hebt toch te maken met een ex en je moet het niet onderschatten....zijn kindje hoort gewoon bij hem en dat moet je accepteren en niet achteraf erover gaan zeuren of zeiken als zijn ex bv belt of als hij kleding koopt voor zijn zoontje of zijn moeder geld geeft ofzo....

Ik ben zelf kind van gescheiden ouders en ik weet dat het altijd gewoon moeilijk kan blijven en heb echt de raarste dingen gezien die stiefouders doen....

Jaloezie en zo
heel goed verwoord

15-06-2006, 10:57
een kind kan zeker er niks aan doen
maar het lijkt mij wel heel moeilijk
ben zelf ooit door een man ten huwelijk gevraagd, en die had een zoon van 5 jaar
ik heb hem afgewezen(niet alleen om het kind hoor)

15-06-2006, 10:59
Salaam alaikum,

Ik heb er geen ervaring mee... maar het lijkt me eigenlijk best moeilijk. Ten eerste omdat hij natuurlijk veel contact heeft met zijn ex (ivm kindje). Maar ook qua opvoeding. Het kindje woont wrs bij zijn moeder en zij voed 'm op 1 manier op, stel jij hebt kinderen en die voed je op x manier op. Als je geluk hebt dan komen die regels een beetje overeen, maar stel dat zij geen bedtijden heeft en jij wel. Dan moet je dus de strijd aangaan met kind, maar ook indirect met de moeder. (ik ga er eigenlijk vanuit dat het kind regelmatig logeert, bv elk weekend ofzo)

Ik denk dat als ze 'goed' uit elkaar zijn gegaan en het contact goed is, dat het wel goed komt. Maar gescheiden ouders kunnen ook het kind gebruiken zeg maar en dat lijkt me dan pittig om mee om te gaan.

Maar... ik heb er geen ervaring mee.

15-06-2006, 11:06

Citaat door achermijnpc:
ik zou het niet erg vinden, hij heeft geen kinderen van vroeger , tenminste voor zover ik weet he maar zou ze zeker gelijk behandelen hoor, waarom niet
ok jij z ou het niet erg vinden maar hoe denk je dat je ouders er zouden over denken dat jij met een man trouwd die al een zoon heeft ik wil je niet aanvallen of negatief doen maar wil gewoon weten wat je ouders er zouden van denken als je dat zou doen maar ik vind het wel goed van je dat je er zo over denkt tenslotte kinderen zijn onschuldig

15-06-2006, 11:07



Citaat door fatima_kodiesh:
ok jij z ou het niet erg vinden maar hoe denk je dat je ouders er zouden over denken dat jij met een man trouwd die al een zoon heeft ik wil je niet aanvallen of negatief doen maar wil gewoon weten wat je ouders er zouden van denken als je dat zou doen maar ik vind het wel goed van je dat je er zo over denkt tenslotte kinderen zijn onschuldig
mijn ouders kennede zouden er helemaal niet tegen zijn, en zouden dat kind als een kleinkind behandelen,

15-06-2006, 11:09

Citaat door Marisah:
Salaam alaikum,

Ik heb er geen ervaring mee... maar het lijkt me eigenlijk best moeilijk. Ten eerste omdat hij natuurlijk veel contact heeft met zijn ex (ivm kindje). Maar ook qua opvoeding. Het kindje woont wrs bij zijn moeder en zij voed 'm op 1 manier op, stel jij hebt kinderen en die voed je op x manier op. Als je geluk hebt dan komen die regels een beetje overeen, maar stel dat zij geen bedtijden heeft en jij wel. Dan moet je dus de strijd aangaan met kind, maar ook indirect met de moeder. (ik ga er eigenlijk vanuit dat het kind regelmatig logeert, bv elk weekend ofzo)

Ik denk dat als ze 'goed' uit elkaar zijn gegaan en het contact goed is, dat het wel goed komt. Maar gescheiden ouders kunnen ook het kind gebruiken zeg maar en dat lijkt me dan pittig om mee om te gaan.

Maar... ik heb er geen ervaring mee.
daarom vindt ik ook dat ze erover moeten praten wat niet kan en wat wel kan groetjes

15-06-2006, 11:28
Ja een kind is zeker onschuldig maar je moet er niet licht over nadenken...want je hebt ook van die ex-en die erg vervelend kunnen zijn en je zal ook rekening met zijn ex moeten houden.

Het brengt echt wel wat met zich mee ook al woont het kindje meestal bij de moeder....dan nog!!

Maar goed ik ga er zelf ook voor 100 % voor en ik weet mijn aanstaande een hele leuke vader is voor zijn zoontje en er alles voor doet dus dat is mijn voordeel dan weer dat ik weet hoe hij is als vader. Ik weet nu al dat hij zal meehelpen met de opvoeding en de verzorging en dat het niet alleen maar bla bla is.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7