Bekijk volle/desktop versie : Brandewijnazijn en Wijnazijn HARAM?



14-06-2006, 22:45
Kan iemand mij vertellen of bovenstaande HARAM is?
Een student scheikunde vertelde mij dat als het woord azijn erachter staat, dat er dan geen sprake meer is van alchohol. Klopt dit?

16-06-2006, 23:42


oja wil ik ook weten , ook als je met wijn kookt en de alcohol toch verdampt

17-06-2006, 11:16
geen idee meid

17-06-2006, 12:46
ik had het een keer op gezocht want mijn zus beweerde dat het haram is maar toen had ik een daliel gevonden dat het niet haram is omdat er geen alchol gebruikt wordt ik zal het wel weer op zoekn als ik het kan vinden

17-06-2006, 12:47



Citaat door tuinboon:
oja wil ik ook weten , ook als je met wijn kookt en de alcohol toch verdampt
dat is weer een ander verhaal dat is volgens mij wel haram want het verdampt nooit 100 procent allahoealam

17-06-2006, 13:15

Citaat door halimoetje:
ik had het een keer op gezocht want mijn zus beweerde dat het haram is maar toen had ik een daliel gevonden dat het niet haram is omdat er geen alchol gebruikt wordt ik zal het wel weer op zoekn als ik het kan vinden

brandwijnazijn, zit wel degelijk alcohol in, alleen dat alcohol verdampt maar het kan nooit zo zijn dat het alcohol voor 100% wordt verdampt


18-06-2006, 10:38

Citaat door Nour_laila:
Kan iemand mij vertellen of bovenstaande HARAM is?
Een student scheikunde vertelde mij dat als het woord azijn erachter staat, dat er dan geen sprake meer is van alchohol. Klopt dit?
Anaas ibn Malik “De Profeet van Allah [vrede zij met hem] werd gevraagd of wijn veranderd kon worden om het als azijn te gebruiken. Hij zei: 'Nee."
(Muslim)


Abu Talah verhaalt dat de Profeet gevraagd werd over enkele weeskinderen die wijn geerfd hadden. Hij zei: "Giet het weg." Hem werd gevraagd: "Kunnen we het niet omzetten in wijn?" Hij zei:"Nee."
(Muslim)

Wanneer wijn vanzelf verandert in wijn dan is het toegestaan. Wanneer aan wijn zaken toegevoegd worden om het doelbewust in azijn te laten veranderen is het niet toegestaan.

Wa allahu a'lam.

18-06-2006, 16:55
Het zit in ongelooflijk veel produkten:
in de pot met augurken, ketchup en curry (óók in de kerrie- en zoetzuresaus van de Mac. !!!!), in kant en klare salades en noem maar op....

18-06-2006, 17:27
Voornamelijk de lidl producten!!

18-06-2006, 18:48

Citaat door Nour_laila:
Het zit in ongelooflijk veel produkten:
in de pot met augurken, ketchup en curry (óók in de kerrie- en zoetzuresaus van de Mac. !!!!), in kant en klare salades en noem maar op....
In heeeeel veel andere dingen zit het niet...

19-06-2006, 10:12
Subhanalah, gisteren stelde iemand op Paltalk die vraag aan de Imam van Assoenah moskee. Hij zei dat het niet haram is (Allahu Ahlam), maar het geluid was zeer slecht tijdens die lezing. Dus ik raad je aan om die nog eens te beluisteren op de site www. al-yaqeen. com (bij Abou Ismaïl)

Ma3a Salama

19-06-2006, 13:06
Om misverstanden te voorkomen geef ik de link waar dezelfde vraag aan Sheikh al Munajid gesteld wordt. Hier kun je informatie vinden over Sheikh al Munajid. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar geleerden zoals al Munajid in plaats van de imam van een lokale moskee als het gaat om de vraag of iets halal of haram is.

19-06-2006, 13:58


Maar hoe weet je of de wijn vanzelf veranderd is in azijn of dat er bewust azijn van is gemaakt?

20-06-2006, 14:32
Jammer dat er geen eenduidigheid is.

20-06-2006, 15:32
Enne nu we toch bezig zijn:

IS GELATINE HARAM?

Ik heb er een nieuw onderwerp over aangemaakt.