Bekijk volle/desktop versie : Zindelijk? hoe.......



Pagina's : [1] 2 3

14-06-2006, 22:03
salaam dames,

IK heb een vraagje mijn zoontje is 2 jaar en 5 maanden, in een vorige soortgelijke topic zag ik staan dat de meeste kindjes rond deze leeftijd al gedeeltelijk (overdag) zindelijk zijn,

Mijn vraag is nu, hoe kan ik beginen om hem zindelijk te laten worden. Gisteren ging hij zwemmen en had geen luier om en hij kwam twee keer het zwembad uit ( ik d8 dat hij mij wat wilde vragen) maar hij kwam eruit om voor mn neus te plassen op de grond en ging daarna weer terug zwemmen
Is dit een teken dat hij wel degelijk het gevoel heeft dat hij moet plassen? ( omdat hij het zwambad uitkwam?)


Graag jullie advies, ervaringen en suggesties.
Bedankt
Sokran

14-06-2006, 22:13


ik deed het zo bij mijn zoontje
zetten hem op het potje voor de tv
en gaf hem daar op ook wat tedrinken en keek hij zijn livelings dvd natuurlijk
en als ie er af wil terug er op zetten want na 5 min gaat ie zeker plassen
kan iets langer probeer hem er op telaten en dan ziet ie in een keer dat ie moet plassen echt na dit 2 dagne te hebben gedaan liep meneertje zelf naar het potje en plaste en als ie dat had gedaan sprong ik in de lucht van blij schap dat vondt ie prachtig en gaf hem iest er voor
poepen duurde meer als een week
en dat ik hem zonder pamper mee nam duurde ook wel een maandje daarna
maar moet zeggen hij plast snachts nog wel in een pamper heeft een maandje droog gelegen en daarna niet meer nu de ene keer wel droog andere keer niet ik was zelf ook heel laat snachts droog en mijn man ook dus denk dat het daar aan licht overdag is belangerijker
succes
en wel vertellen hoe het is gegaan

14-06-2006, 22:28
Geen ervaring mee, behalve dus dat mijn zoontje van 2 jaar en 3 maanden wel kán plassen op het potje, maar het nog niet kan tegenhouden, dus hetzelfde als jouw zoontje. Vorige week had ie ook zwembroek aan en kwam dus naar mij toe toen ie al had geplast of aan het plassen was. Daarna plaste hij verder op de wc. Dus hij heeft nog geen controle erover.

De tip van de supernanny is: als zijn luier droog blijft na een middagslaapje, dan hebben ze controle over hun blaas. Eerder echt beginnen is echt onzin omdat hij het dan nog niet kan. Dan is het 'schijn zindelijkheid', er zijn bv mensen die hun kind elk kwartier op het potje zetten en dan zeggen ze hij/zij is zindelijk. Dat is ie dan dus niet, je houdt zijn luier alleen droog. Zindelijk zijn is voelen dát je moet plassen en dan op de wc plassen. Ongelukjes daargelaten natuurlijk.

En idd, mijn zoontje plast nog wel tijdens een dutje en hij begint het dus door te krijgen, want soms plast ie wel op het potje. Anyways... ik zou er nu wel mee beginnen, dus samen potje kopen, laten wennen aan potje, speciale doekjes kopen en kijken hoe hij reageert. Mss pikt ie het wel heel snel op en mss is het nog iets te vroeg?

Met mijn zoontje, ik laat het maar ff. Over een tijdje ga ik het wel weer proberen, maar ik heb nu niet het idee dat ie het echt echt doorheeft. Hij zegt wel dat ie moet plassen en dan plast ie vaak (gaat ie echt drukken en kracht zetten). Soms laat ik 'm dan zonder luier en dan na 10 minuten ligt er een plas op de vloer. Ook al vraag ik 100x of ie op het potje moet. Ik denk dat ie het nog niet echt voelt.

Succes!

14-06-2006, 22:31
Je moet hem gewoon elke keer op het potje zetten zo dat hij er al vast aan kan wennen, en vooral nu het zomer is kan je hem gewoon een onderbroek aanlaten en elke keer naar de w.c brengen beetje bij beetje opbouwen succes.

14-06-2006, 22:32


hij heeft wel nog een volle luier
het is nite droog geeft dit aan dat hij eigelijk nog niet klaar ervoor is?

14-06-2006, 22:33

Citaat door Marisah:
Geen ervaring mee, behalve dus dat mijn zoontje van 2 jaar en 3 maanden wel kán plassen op het potje, maar het nog niet kan tegenhouden, dus hetzelfde als jouw zoontje. Vorige week had ie ook zwembroek aan en kwam dus naar mij toe toen ie al had geplast of aan het plassen was. Daarna plaste hij verder op de wc. Dus hij heeft nog geen controle erover.

De tip van de supernanny is: als zijn luier droog blijft na een middagslaapje, dan hebben ze controle over hun blaas. Eerder echt beginnen is echt onzin omdat hij het dan nog niet kan. Dan is het 'schijn zindelijkheid', er zijn bv mensen die hun kind elk kwartier op het potje zetten en dan zeggen ze hij/zij is zindelijk. Dat is ie dan dus niet, je houdt zijn luier alleen droog. Zindelijk zijn is voelen dát je moet plassen en dan op de wc plassen. Ongelukjes daargelaten natuurlijk.

En idd, mijn zoontje plast nog wel tijdens een dutje en hij begint het dus door te krijgen, want soms plast ie wel op het potje. Anyways... ik zou er nu wel mee beginnen, dus samen potje kopen, laten wennen aan potje, speciale doekjes kopen en kijken hoe hij reageert. Mss pikt ie het wel heel snel op en mss is het nog iets te vroeg?

Met mijn zoontje, ik laat het maar ff. Over een tijdje ga ik het wel weer proberen, maar ik heb nu niet het idee dat ie het echt echt doorheeft. Hij zegt wel dat ie moet plassen en dan plast ie vaak (gaat ie echt drukken en kracht zetten). Soms laat ik 'm dan zonder luier en dan na 10 minuten ligt er een plas op de vloer. Ook al vraag ik 100x of ie op het potje moet. Ik denk dat ie het nog niet echt voelt.

Succes!
ze geven het zelf ook aan net als je zegt
het komt van zelf weer wel goed inschallah
blijven oefenen
daarom doe ik snachts een pamper om heb geen zin om 4 x per week zijn bedden goed teverschonen
als ie nou echt een week aan een stuk een drooge pamper heeft dan zou ik hem zonder pamper laten slapen

14-06-2006, 22:43

Citaat door kar1:
hij heeft wel nog een volle luier
het is nite droog geeft dit aan dat hij eigelijk nog niet klaar ervoor is?
Nou dat was als tip van de supernanny. In haar boek stond bv dat je niet echt moet beginnen eraan tot 'ie er klaar voor was'.. dus ik d8 steeds, jah wanneer dan??? Nou zij gaf dat als tip op tv d8 ik... weet natuurlijk niet of ie ook echt werkt.

Maar ik zou er wel luchtig mee beginnen, en het vooral heeel leuk houden en niet boos worden als het niet lukt. Je zal snel genoeg merken of ie het snapt of niet.

Denk ik???

14-06-2006, 22:44

Citaat door xxxboy&:
ze geven het zelf ook aan net als je zegt
het komt van zelf weer wel goed inschallah
blijven oefenen
daarom doe ik snachts een pamper om heb geen zin om 4 x per week zijn bedden goed teverschonen
als ie nou echt een week aan een stuk een drooge pamper heeft dan zou ik hem zonder pamper laten slapen
Hoe oud is je zoontje precies nu? En hoe oud was ie toen je begon? Dus overdag is ie wel helemaal zindelijk? sorry heel veel vragen, ik heb er wel veel over gelezen, maar geen ervaring mee dus.

14-06-2006, 23:06

Citaat door Marisah:
Hoe oud is je zoontje precies nu? En hoe oud was ie toen je begon? Dus overdag is ie wel helemaal zindelijk? sorry heel veel vragen, ik heb er wel veel over gelezen, maar geen ervaring mee dus.
hij wordt in aug 4 jaar
ik begon met 2 jaar en 2 a 3 maanden als ik het goed heb
zette hem de eerste dagen echt dwingent op het potje met een glas drinken
en de de 3 a 4 dag liep ie zelf naar de potje en zij kijk mama
en de nachte was even goed gegaan na 1 maand pas he
maar dat was maar voor korte duur
maar de nachte kan jou kleine bv beeld wel in een keer ook goed doen
ieder kind is anders
als ik terug ben van de vakansie wil met mijn dochtertje beginnen
ze wordt pas in dec 2 dus mischien pas in dec beter

soms hoor je mensen zeggen mijn kleine wa smet 1 helemaal zuiver
nou dat vindt ik wel zo appart
maar ja je weet maar nooit
succes
en je mag alles vragen

die tip van het potje zetten met drinken heb ik van mijn buurvouw
en je moet even streng zijn en op het potje laten wel laten drinken
echt na 5 a 10 min moeten ze plassen
als ik mijn zoontej nu drinken geef
gaat ie meteen naar de wc hahahha

14-06-2006, 23:10
mijn meiden zijn ook 2 en half jaar oud
een tijdje terug was ik bij een vriendin op visite
en die zei goh die kleintje van je dragen nog steeds pampers
en ik had zo iets van jah so
maar eenmaal thuis dacht ik.....misschien zijn ze inderdaad nu wel te oud voor pampers.....ik ben heel snel een krukje gaan halen bij ekea.....heb die vervolgens voor het toilet neer gezet.....en toen heb ik ze uit gelegd hier gaan jullie op staan draaien met je billen op de w.c zitten...en dan met jullie billen naar achter gaan anders plassen jullie der naast (wat een paar keren is gebeurd)en dan mag je plassen
en heb het zelf even voor gedaan ........de eerst 2 dagen moest ik met ze mee gaan
na een paar dagen gingen ze zelf naar de w.c

14-06-2006, 23:11
Ik las ergens in een tijdschrift dat je een katoenenluier moet kopen en elke keer als hij plast even ermee laat rondlopen.. hij gaat het dan van zelf vies vinden.. ik heb er geen ervaring mee Samia heeft die leeftijd nog niet bereikt.. maar het lijkt me ech tmoeilijk om zoiets aan te leren

Succes

14-06-2006, 23:14
En snachts dragen ze nog wel een luier

14-06-2006, 23:15



Citaat door boug85:
Ik las ergens in een tijdschrift dat je een katoenenluier moet kopen en elke keer als hij plast even ermee laat rondlopen.. hij gaat het dan van zelf vies vinden.. ik heb er geen ervaring mee Samia heeft die leeftijd nog niet bereikt.. maar het lijkt me ech tmoeilijk om zoiets aan te leren

Succes
dat zou ik een kind nooit aan doen....dat is toch hartstikke zielig

14-06-2006, 23:26

Citaat door sabrye:
dat zou ik een kind nooit aan doen....dat is toch hartstikke zielig
ja ik schrok ook toen ik het las.. ik heb het trouwens opgezocht en het staat in ouders van nu nr1 januari 2006

Daar staat een heel artikel met een deskundige..

14-06-2006, 23:44

Citaat door boug85:
ja ik schrok ook toen ik het las.. ik heb het trouwens opgezocht en het staat in ouders van nu nr1 januari 2006

Daar staat een heel artikel met een deskundige..
tegenwoordig proberen ze via media/tv je eigen kind op te voeden
nou ik vindt het best zo….. ik volg lekker mijn eigen intuitie…..en voed mijn kind zo als ik denk dat het goed is
als een kind niet toe is aan bepaalde dingen…..laat lekker gaan….niet gaan forceren
Het komt heus wel een keer goed….alles op zijn tijd……en als ouder zijnde moet je wel je kind die tijd kunnen gunnen vindt ik zelf
Maar goed iedereen heeft zijn eigen optiek er over

Pagina's : [1] 2 3