Bekijk volle/desktop versie : ITAQILLAAHA YA MOZLAN, WANT VOORZEKER ZAL JE DOOD GAAN!!! was er maar iemand...



14-06-2006, 17:53
Omar ibn abdul-Aziez had een adviseur met eens peciale functie. Toen hij hem deze functie gaf zei hij tegen hem: Als je mij ziet dwalen, grijp me dan vast, schud me dan stevig door elkaar en zeg tegen mij: ItaqiLLaaha ya Omar ibn abdul-Aziez, want voorzeker zal je dood gaan.


Haaman was de adviseur van Pharao. Toen Moesa tegen hem zei: Geloof en voor jou zal het paradijs en de heerschappij van Egypte zijn.
Pharaohad dit tegen zijn adviseur Hamaan gezegd, en zei dat hij hier in gelooft. Allah zegt:

Al-Israa, Banie Israa'iel
102. Hij zeide: "Voorzeker gij weet dat niemand anders dan de Heer der Hemelen en der aarde deze tekenen heeft gezonden; en ik ben zeker dat gij, o Pharao, te gronde gaat."

Maar Als Allah het naadeel voor zijn dienaar beoogt, dan bezorgt Hij hem een slechte adviseur, en hoeveel HAAMANAATS zijn er niet in deze tijd nu? Hoeveel?
Haaman zei tegen Pharao: Heeft Moesa je uitgelachen, Pharao? Nadat je een god was die aangebeden werd, wordt je een dienaar die aanbidt?

Toen ging Pharao naar Moesa en zei tegen hem: Wil je mij uitlachen, Moesa, gij zijt zeker een geleerder tovenaar.

Maar had ik maar een adviseur of een vriend als die van Omar ibn Abdelaziez....

14-06-2006, 17:57


MaaShaaAllaah.

Moge Allaah jou een vriend/broeder schenken die jij nodig hebt.

Amien

14-06-2006, 18:19
Maar had ik maar een adviseur of een vriend als die van Omar ibn Abdelaziez....[/QUOTE]


had ik het maar ook...............maar khayr insha Allah deze tijd is heel anders dan toen.

baraka Allah fiek broeder. Ik vind het masha Allah en leerzaam.

14-06-2006, 18:49
BarakaLLaho fiekom. We leven in een tijd waarin je het in je eentje niet makkelijk kunt overleven. Door het te veel aan symbolische vattingen (shoebohaat) weet je niet meer waar je precies staat, wat je precies moet doen, wat je precies niet moet doen. De grote zonden zijn niet eens het probleem, die zijn herkenbaar en daardoor makkelijk te vermijden, zoals Allah zegt:
4. De Vrouwen (An-Nisa)
31. Als gij de grootste dingen die u verboden zijn vermijdt, zullen Wij uw zwakheden voor u bedekken en u tot een plaats van grote eer toelaten.

Maar die shoebohaat en kleine zonden, daar zit het hem in in deze tijd. Kleine zandkorreltjes, maar zodra het er te veel zijn, ben je er geweest.

Moge Allah jullie een goede broeder of zuster schenken die over jullie waakt net als hij Omar abdul aziez heeft geschonken.

14-06-2006, 21:26


ameen. Wa iyyaka en nogmaals baraka Allaho fiek.