Bekijk volle/desktop versie : Islam De Koran gelezen?

09-06-2002, 11:30
Wie van jullie heeft de Koran gelezen. Ik bedoel dan niet gewoon stukjes eriuit, maar echt de algehele Koran-

En zo ja, heb je ook getracht het te begrijpen?

En zo ja, is dat gelukt?

09-06-2002, 22:30

Nou ik ben verbaasd. Blijkbaar is mijn andere topic hierover verdwenen....maar voor zover ik weet heeft nog niemand zich gemeld...?

12-06-2002, 19:07
salaamo 3alaykom

ik heb het wel gelezen, en niet een keer, walhamdoulilah.
allahoma ahiba al islama fi koloebina ya rab

wasalaam

12-06-2002, 19:10
Ja ik kan de koran lezen en ik heb het gelezen.Maar ik kan het niet begrijpen wat er in staat.

20-06-2002, 13:57

ik ken de koran ook lezen en alhomdoe lillah meerdere keren gelezen
en net als op de lager school heb je begijpend lezen en technisch lezen, begrijpend lezen heb ik gelukkig naast de boeken a tafsir, of als het te moeilijk word de vertaling van de betekenis van koran in het nederlands en frans.

wa sallam alykum

25-06-2002, 07:18

Citaat:
Originally posted by SPINOZA
IK heb de koran gelezen en ik moet zeggen nog nooit heb ik zo n boek vol met tegenstrijdigheden en allegorien gelezen...
Het is duidelijk dat Jullie profeet Mochamet Onze Torah heeft overgeschreven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hij is een PLAGIAAT.Moge JHWH hem vervloeken. Sjema Jisrael Adonai Elohenoe Adonai Echad be atsgha kodshtenoe bi mitvotah e tora et tenoe.amen.
GEHEILGIGD ZIJT HEER ONZE GOD DIE ONS UITVERKOREN HEEFT BOVEN ALLE VOLKEREN EN ONS VERHEVEN HEEFT BOVEN ALLE NATIES.GEEF ONS MOED EN GEEF ONS DE OVERWINNING OVER UW VIJANDEN=MOHAMEDANEN=MOSLIMS. hoogachtend,

SPINOZA BARUCH
euh kan het ook in het Nederlands?Druidentaal wordt niet begrepen hier,en voor de kleuterszaal moet je net de trap links nemen en dan de deur rechtsaf nemen...

25-06-2002, 07:22

Citaat:
Originally posted by Safira75
Wie van jullie heeft de Koran gelezen. Ik bedoel dan niet gewoon stukjes eriuit, maar echt de algehele Koran-

En zo ja, heb je ook getracht het te begrijpen?

En zo ja, is dat gelukt?
As salaam oe aleikoem wr wb Oegtie,

Ik heb de koran nog steeds niet helemaal uit gelezen.
Verder wilde ik nog effe zeggen dat je nooit de Koran helemaal zult begrijpen.Je moet er altijd een tafsir bij pakken.Veel dingen in de Koran zijn anders dan ze lijken.Zo lijken beplaade dingen vaag te zijn in de Koran,maar indien je de tafsir erbij pakt zie je dat het een reactie is op een bepaalde gebeurtenis.
Dus indien je de koran hebt uitgelzen ,ben je nog lang niet klaar,want je moet altijd de tafsir erbij hebben wil je het helemaal begrijpen...waAllhoe3allam,dit is mijn ervaring ermee.

wa salaam oe aleikoem wr wb

25-06-2002, 09:46
salaam 3alikoum!

ik heb koraan 8 keer helemaal gelezen, en dat is echt niet genoeg om alles te weten je hebt altijd uitleg nodig, daarom gebruik ik ook (tafssir erbij van (moslim).
ik hoop dat degene die dat nooit heeft gedaan ooit doet, want ik weet zeker dat haar/zijn geloof sterker wordt (WA ALLAH OEA3LAM).

beslama