Bekijk volle/desktop versie : In Nederland wordt op grote schaal gediscrimineerd



Pagina's : [1] 2 3

14-06-2006, 13:31
Stelling van woensdag 14 juni 2006

In Nederland wordt op grote schaal gediscrimineerd

Eens (42%)
Oneens (58%)
tot nu toe hebben 1191 mensen gestemd


Toelichting stelling
De helft van alle allochtonen wordt minstens één keer per jaar gediscrimineerd. De meeste van hen melden discriminatie niet, omdat ze denken dat het niets uitmaakt. Dat blijkt uit onderzoek van het Landelijk Bureau Racismebestrijding. Vandaag wordt het rapport aangeboden aan minster Verdonk.

Vorige week nog werd bekend dat één op de tien Nederlanders zich een racist noemt en dat veel mensen een afkeer hebben van de islam. En iedereen kent inmiddels de verhalen van allochtonen die niet aan een baan of stageplaats komen. Of van Marokkaanse jongeren die worden geweigerd bij de discotheek. Gaat het de verkeerde kant op in Nederland, wordt er inderdaad veel gediscrimineerd? Of gebeurt dat niet op grote schaal en valt het allemaal wel mee

http://www.standpunt.nl

14-06-2006, 13:37



Citaat door aliyaah:
Stelling van woensdag 14 juni 2006

In Nederland wordt op grote schaal gediscrimineerd

Eens (42%)
Oneens (58%)
tot nu toe hebben 1191 mensen gestemd


Toelichting stelling
De helft van alle allochtonen wordt minstens één keer per jaar gediscrimineerd. De meeste van hen melden discriminatie niet, omdat ze denken dat het niets uitmaakt. Dat blijkt uit onderzoek van het Landelijk Bureau Racismebestrijding. Vandaag wordt het rapport aangeboden aan minster Verdonk.

Vorige week nog werd bekend dat één op de tien Nederlanders zich een racist noemt en dat veel mensen een afkeer hebben van de islam. En iedereen kent inmiddels de verhalen van allochtonen die niet aan een baan of stageplaats komen. Of van Marokkaanse jongeren die worden geweigerd bij de discotheek. Gaat het de verkeerde kant op in Nederland, wordt er inderdaad veel gediscrimineerd? Of gebeurt dat niet op grote schaal en valt het allemaal wel mee

http://www.standpunt.nl
Standpunt.nl zegt mij vrij weinig. Beetje Telegraaf/Talpa niveau van onderzoek. Ik heb niet het gevoel dat op geestelijk gebied de wat meer bedeelden daar gaan stemmen op vreemde stellingen.

1 op de 10 noemt zich racist? Ja hoor……

Misschien moet men ook eens een onderzoek doen naar hoe nederlanders in, vooral door allochtonen bevolkte buitenwijken, worden behandelt.

Als ik zo de succesvolle allochtonen spreek valt het mij op dat zij niet zo vaak last hebben van discriminatie…….of zich in ieder geval daar niet druk om maken, dingen in perspectief zien en zich er niet achter verschuilen.

14-06-2006, 13:37
Taxichauffeurs die een jongen met blindegeleidehond weigeren, dat is pas discriminatie! Stop met dat gewentel in zelfmedelijden aub!

14-06-2006, 13:37

Citaat door Saar5:
En ook kennen we de verhalen uit de Diamantbuurt en die van meisjes en vrouwen die niet in en tent gehuld door Amsterdanm lopen.
Dat noem ik pas echt discriminatie !
Een analfabete marokkaanse junk geen stage plaats geven noem ik gewoon gezond verstand bezitten.
Wann. is iemand in jouw ogen junk??

14-06-2006, 13:38



Citaat door Saar5:
En ook kennen we de verhalen uit de Diamantbuurt en die van meisjes en vrouwen die niet in en tent gehuld door Amsterdanm lopen.
Dat noem ik pas echt discriminatie !
Een analfabete marokkaanse junk geen stage plaats geven noem ik gewoon gezond verstand bezitten.
Er kan best wel een rotte appel tussen zitten, maar die zit er ook in de nederlandse samenleving tussen. Maar om nu alle Marokkanen over een kam te scheren....

14-06-2006, 13:40

Citaat door hjb:
Taxichauffeurs die een jongen met blindegeleidehond weigeren, dat is pas discriminatie! Stop met dat gewentel in zelfmedelijden aub!
Dit is geen gewentel in zelfmedelijden.......... Dit is een stelling van een Nederlandse site!!!!!!!!!!!!!!

14-06-2006, 13:40

Citaat door Globi:


Misschien moet men ook eens een onderzoek doen naar hoe nederlanders in, vooral door allochtonen bevolkte buitenwijken, worden behandelt.
Deze kun je op 1 handpalm zetten

14-06-2006, 13:41

Citaat door Globi:
Standpunt.nl zegt mij vrij weinig. Beetje Telegraaf/Talpa niveau van onderzoek. Ik heb niet het gevoel dat op geestelijk gebied de wat meer bedeelden daar gaan stemmen op vreemde stellingen.

1 op de 10 noemt zich racist? Ja hoor……

Misschien moet men ook eens een onderzoek doen naar hoe nederlanders in, vooral door allochtonen bevolkte buitenwijken, worden behandelt.

Als ik zo de succesvolle allochtonen spreek valt het mij op dat zij niet zo vaak last hebben van discriminatie…….of zich in ieder geval daar niet druk om maken, dingen in perspectief zien en zich er niet achter verschuilen.
Het is gewoon een stelling van een puuuuuuuur hollandse site hoor

14-06-2006, 13:41
Als Marokkaan en als vrouw, wat dacht je daar van?

...


14-06-2006, 13:42

Citaat door Z_A_Z:
Deze kun je op 1 handpalm zetten
Het aantal onderzoeken naar hoe nederlanders zich daar voelen bedoel je?

14-06-2006, 13:47

Citaat door Globi:
Het aantal onderzoeken naar hoe nederlanders zich daar voelen bedoel je?
In de meeste achterbuurten wonen amper Nederlanders!

14-06-2006, 13:48

Citaat door Z_A_Z:
In de meeste achterbuurten wonen amper Nederlanders!
Dat is natuurlijk volslagen onzin.

14-06-2006, 14:01


En wat voor site...

14-06-2006, 14:02

Citaat door aliyaah:
Het is gewoon een stelling van een puuuuuuuur hollandse site hoor
Talpa is ook een nederlandse zender.....

14-06-2006, 14:39

Citaat door Globi:
Dat is natuurlijk volslagen onzin.
Dit keer niet uitgaan van cijfertjes van CS. Want dat is pas onzin.
Kzou zeggen kom kijkje nemen in Amsterdam met het blote oog

Pagina's : [1] 2 3