Bekijk volle/desktop versie : Anasheed



12-06-2006, 20:57
Salam alaikom allen

Ik vraag mij al een tijdje af of het toegestaan is om op anasheed te dansen. Persoonlijk vind ik het een beetje raar eruit zien, want je hoort ALLAH swt erin etc. dan kan je toch niet gaan dansen? Maar allah oe a3lam heb ik het mis...........Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

12-06-2006, 22:50


Wel kijken maar niet reageren

12-06-2006, 22:54
Wat dansen betreft op de ritme van anashied, het is hetzelfde als het dansen op muziekritme. Waarom is dansen niet toegestaan? De oorzaak hiervan is de tentoonstelling van vrouwelijke schoonheden die verborgen moeten worden behalve voor de echtgenoten, Allah zegt in Soerat Annoure aya 31: "En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden (in het Arabisch zienatiehiena = hun schoonheden) die zij verbergen te laten kennen." Tijdens het dansen bewegen alle lichaamsdelen van de vrouw, dit kan leiden tot een grote fietna. Het is wel toegestaan voor een vrouw om te dansen voor haar man.

En Allah weet het het beste.


Walaikum salam warahmatu llahi wabarakatu

Bron:al-islaam.com

12-06-2006, 23:29

Citaat door just_palestin:
Wat dansen betreft op de ritme van anashied, het is hetzelfde als het dansen op muziekritme. Waarom is dansen niet toegestaan? De oorzaak hiervan is de tentoonstelling van vrouwelijke schoonheden die verborgen moeten worden behalve voor de echtgenoten, Allah zegt in Soerat Annoure aya 31: "En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden (in het Arabisch zienatiehiena = hun schoonheden) die zij verbergen te laten kennen." Tijdens het dansen bewegen alle lichaamsdelen van de vrouw, dit kan leiden tot een grote fietna. Het is wel toegestaan voor een vrouw om te dansen voor haar man.

En Allah weet het het beste.


Walaikum salam warahmatu llahi wabarakatu

Bron:al-islaam.com
Dus je mag ook niet dansen in het bijzijn van alleen vrouwen....................

12-06-2006, 23:32



Citaat door meknessia86:
Dus je mag ook niet dansen in het bijzijn van alleen vrouwen....................
ja,


er staat "behalve hun echtgenoten"

12-06-2006, 23:32
Hmmmm oke