Bekijk volle/desktop versie : Peace & Freedom



Pagina's : [1] 2

08-06-2002, 19:44
Ik wil graag reacties van mensen die a: elk mens waarderen ongeacht afkomst, religie, geaardheid, etc.
b: leven hoe zij zelf denken dat het het beste is en
c: gek worden van mensen die dit niet snappen, die gelijk zeggen dat je geen moslim bent.
Ik wil gewoon weten hoeveel mensen het er met mij eens zijn! Alvast bedankt. Beslama!
Laat het a.u.b. weer niet escaleren. Gewoon niet reageren op gewelddadige citaten, dan krijgen we ze wel onder de duim!

08-06-2002, 20:46


hoi Shazade. Een goeie topic! Misschien een kans voor een aantal mensen om aan "soulsearching" te doen zoals men dat noemt. Om even bij jezelf ten rade te gaan. Want het lijkt mij, dat punt a in ieder geval iets moet zijn wat iedereen na zou moeten streven.

Maar goed, op naar je topic:

A: Ik ga hier niet zitten pretenderen dat ik nooit mensen veroordeel. Of dat ik geen vooroordelen heb. Dat zou onmenselijk zijn. Het is mensen eigen om eerst te concluderen, en dan pas te denken. Maar ik tracht wel, heel bewust zelfs, stil te staan bij mijn vooroordelen. En ook een stap terug te doen wanneer ik bij mezelf merk dat ik TE snel ben met mijn oordeel.
Daarmee probeer ik me in ieder geval bewust te worden van mijn vooroordelen om er vervolgens wat aan te kunnen doen.

Wanneer ik het helemaal niet eens ben met iemand of zijn/haar levenswijze- in zoverre dus, dat het niet iets is dat ik zou kiezen- dan probeer ik om me in te leven in de plaats van die persoon. We zijn namelijk allemaal mensen. Met over het algemeen genomen dezelfde menselijke gevoelens. Alleen uiteindelijk komen we als individuen steeds tot verschillende keuzes.

Maar de basisgevoelens die aan deze keuzes ten grondslag liggen zijn voor iedereen gelijk!!: Liefde, haat, verlangen, jaloezie, verdriet, geluk etc etc. Zolang ik zaken terug kan herleiden naar zo;n menselijk basisgevoel, kan ik ook (tot op zekere hoogte) begrip opbrengen- en ieder geval tolerantie. That is...zo lang mensen elkaar in ieder geval fysiek niks doen- want die emtoie kan ik niet begrijpen geef ik eerlijk toe...geweld gewoon OM het geweld of om onbegrip.

b: Ik leef inderdaad zoals ik denk dat het beste is. Uiteindelijk doet iedereen dat. Iedreen doet wat hij/zij kan. Iedereen heeft verschillende capaciteiten en een verschillend referentiekader. Nogmaals, daardoor komen we allemaal tot verschillende keuzes al zijn we allemaal gelijkwaardig als mens. Welke wet iemand ook claimt te volgen 99% van de menshied slaagt er nog niet in om 50% na te leven. Als mensen zijn wij onvolmaakt, zo heeft onze schepper ons ook op de wereld gezet. Inherent aan het feit dat wij mens zijn, is dat wij fouten maken. Zolang wij ons best doen (want meer kan je niet doen) om hiervan te leren. Komen wij vooruit en dichterbij ons doel.

Ik maak elke dag keuzes: links, rechts- goed, slecht etc. De consequenties zijn voor mij. Van elke keuze. Dat is wel belangrijk om te beseffen. Dat wanneer je iets kiest, je ook bereid moet zijn de consequenties daarvan te dragen. Maar dat ben ik wel- al is het niet altijd makkelijk door onbegrip van de medemens....

waarmee ik gelijk op punt c kom. Ik vind het helemaal niet erg wanneer mensen het niet met me eens zijn. Sterker nog, dat daagt mij uit tot nadenken...en dwingt mij tot het beargumenteren van mijn standpunt...en het dwingt mij ook open te staan voor een andere kant van een verhaal. Dus dat is alleen maar positief.

Ik vind het alleen wel jammer als in een inhoudelijke discussie op de persoon wordt aangevallen. Door middel van schelden, beledigingen en andere van dat soort zaken. Daar leer ik niks van, ik verander mijn mening er niet van, ik raak er op z'n hoogst af en toe geirriteerd van....maar mijn "tegenstander" in de discussie bereikt er verder niks mee. Ik moet er dan ook van uitgaan dat deze niks wil bereiken behalve beledigingen....en ik let er ook niet zo zeer meer op - aangezien het geen point heeft...

Nou dat was weer eens een superlang verhaal....ik gaat maar weer eens


08-06-2002, 21:49
Het maakt niet uit...wie je bent...wat je bent of hoe je bent...maar wel, hoe je handelt en behandelt.

08-06-2002, 21:52

Citaat:
Origineel gepost door Apple
Ik beschouw waardeer ieder mens of het een katholiek christen is of jood het maakt mij allemaal niet uit ik laat iedereen in zijn .of haar waarde.
Ik weet van mijn ouders en van vrienden wat haram is en wat halal is en daar hou ik me aan ik weet waar de lijn stopt in alles wat ik doe en ik geloof echt dat ik goed bezig ben.
Allah heeft volgens mij niet gezegd dat je iedereen moet haten die geen moslim is klopt dat.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Liefs Apple.
Mooi verwoord...je bent een zoete appel...om op te eten

08-06-2002, 21:52



Citaat:
Origineel gepost door Mohammed Justice
Het maakt niet uit...wie je bent...wat je bent of hoe je bent...maar wel, hoe je handelt en behandelt.
Je topic-achternaam zegt al genoeg! Alles duidelijk in 1 zin. Goed standpunt.

08-06-2002, 23:04

Citaat:
Origineel gepost door shahzade


Je topic-achternaam zegt al genoeg! Alles duidelijk in 1 zin. Goed standpunt.
Dat lukt mij nou nooit

08-06-2002, 23:12

Citaat:
Origineel gepost door Safira75


Dat lukt mij nou nooit
Hoezo? Jij weet het toch ook altijd goed te formulieren!

08-06-2002, 23:14

Citaat:
Origineel gepost door shahzade


Hoezo? Jij weet het toch ook altijd goed te formulieren!
Thanks!!

Maar ik bedoelde...in 1 zin!!

Dat lijkt mij nooit te lukken.

09-06-2002, 00:29

Citaat:
Origineel gepost door mojahied
hmmmmmmmmmmm......
zal ik fff mee doen??
mmm..............
Van mij mag je, maar laten we het netjes houden, okay?

09-06-2002, 03:29
Ik ben van mening dat je iedereen moet waarderen en respecteren.Het maakt niet uit wie je bent of wat voor geloof je hebt.Voor mij is de hart van een persoon zeer belangrijk.

Ik ben ook van mening dat als je mensen respecteerd ook hun meningen moet respecteren.Of het nou racistische ,harde,etc meningen zijn.

C: Iedereen mag zeggen wat hij wilt,daar is deze forum voor.Of je nu mee eens bent of niet.Het is hun mening lees het of lees het niet.

ciao

09-06-2002, 12:27

Citaat:
Origineel gepost door mojahied
overal waar jij zit, kan ik het niet netjes houden!!!
Je kan het in ieder geval proberen Mojahied! Nou, hoe sta jij tegenover vrede & vrijheid? Wat betekent dat voor jou?

10-06-2002, 13:01
Ik vind het niet meer dan logisch dat je anderen respecteert ongeacht hun levenswijze. Ik heb precies dezelfde behoefte (om gerespecteerd te worden)
Waarom zit Mojahied hier niet meer? Ik zie alleen citaten van hem in jouw berichten Shahzade...
Ik ben benieuwd naar zijn reacties.....ze zijn namelijk altijd bijzonder boeiend.....

10-06-2002, 13:11



Citaat:
Origineel gepost door mojahied
heee mensen!!!!!
BEN IK ECHT IRRITANT??????
nee helemaal niet zelfs. Je bent slechts onbeschoft.

10-06-2002, 13:33
Dat is geen belediging, dat is een constatering.
Laat ik het herformuleren. Ik ken je niet, dus misschien ben je niet onbeschoft. Maar je gedraagt je hier wel zo. Laat ik het zo zeggen.

10-06-2002, 13:44
Ik kan niet zegge dat je dreigement mij imponeert.

Ik ben persoonlijk van mening dat vergeleken met de zaken die JIJ mij naar het hoofd hebt gegooid, het feit dat ik jou onbeschoft vind (op dit forum nogmaals) Ongelofeloos beleefd is.

reageer wel of niet op mij....dat maakt mij niks uit.

Ik heb je niet uitgescholden. Jij mij wel...dat zegt weer eens genoeg!

Pagina's : [1] 2