Bekijk volle/desktop versie : Lijst rampspoeden net als de brokken van een duistere nacht



10-06-2006, 21:16
BismiLlaahi Arrahmaan Arrahiem

[AR]
روى الترمذ&#161 0; عنه أن رسول الله -صلى الله عليه وسلم- قال:
تكون بين يدي الساعة فتن كقطع الليل المظلم يصبح الرجل فيها مؤمنا ويمسي كافرا ويمسي مؤمنا ويصبح كافرا يبيع أقوام دينهم بعرض من الدنيا

[/AR]
Atirmiedi heeft overgeleverd dat de Profeet vrede zij met hem heeft gezegd:
Tussen de "handen" van het uur zullen er rampen zijn net als brokken van de duistere nacht. In de ochtend begint de man daarin als gelovige en eindigt in de avond als ongelovig. En hij eindigt in de avond als gelovige. De mensen verkopen hun geloof voor het aardse leven.

En verder zei Hij dat de persoon die deze fitan ondergaat de fitnah als zijn ondergang ziet.

MashaAllah, ik heb een lezing van Mohammad Hassan uit Egypte geluisterd over dit onderwerp, en het is dichterbij ons dan we denken. De jongeren van tegenwoordig, chat, msn, webcam... dit had hij allemaal aangehaald.

Dit is de eeuw waar de profeet vrede zij met hem het over heeft gehad in deze hadieth. Een lfietnah breekt aan, en het is nog niet gedaan of een andere is aangebroken.


Wat ik graag zou willen is een lijst met alle bekende fithna's zodat we ons en onze broeders daartegen kunnen behoeden. Het kan zijn dat de ene fithna voor de andere onzichtbaar is terwijl hij of zij daar in zit. Mede dankzij deze lijst inshaAllah kan hij of zij die fithna herkennen.

Moge Allah jullie belonen voor jullie bijdrage aan deze lijst en ons en onze broeders en zusters behoeden tegen deze fithans.

<<---=================&#171;/\&#187;=================--->>
1 - Het bij Allah zweren bij verkoop van een product
2 - Het handelen met rente
3 - Fitnah van alcohol consumptie
4 - Fitnah van dating onder de jongeren van onze ummah
5 - Fitnah van chat + webcam + msn
6 - Fitnah van de begeertes
7 - - Fitnah van het ongelovig verklaren van diverse geleerden in de islam
8 -
9 -


10-06-2006, 21:34


- Het bij Allah zweren bij verkoop van een product
-

10-06-2006, 21:37
- Handelen in rente. Het komst steeds vaker voor de laatste tijd, en men gaat daar veel te naief mee om. Op iqra zei woensdag een geleerde dat hij die met rente handelt, leeft en van eet zijn vrouw voor hem ongeldig is.

10-06-2006, 22:03
- Dating onder de moslims
Sinds de twee m.nl's een datingcategorie hebben toegevoegd zijn veel jongeren gedwaald. Hoewel er ook mensen zijn die eerlijk opziek zijn naar een partner, zijn er veel op zoek naar wat Allah verboden heeft verklaart

10-06-2006, 22:06


- Fitnah van chat + webcam + msn
Niet zolang geleden heb ik een topic gemaakt over hoe moslimjongeren omgaan met hun webcam en msn in combinatie met de chat. Een grote fitna en mashaAllah.

10-06-2006, 22:31
chat + webcam= msn hoor

10-06-2006, 22:33

Citaat door anash:
chat + webcam= msn hoor
je hebt chat en instant messenger. Msn is een instant messenger.

10-06-2006, 23:12
- Fitnah van het ongelovig verklaren van diverse geleerden in de islam zoals hier vaak gewoon is.

zou het trouwens de zonde weg nemen wanneer de persoon zijn topic verwijdert?

15-06-2006, 20:06
ehm, begrijp ik het goed dat je vormen van "zondes" opsomt of bekijk je het breder en zie ik t gewoon niet?

groetjes

Nevermind

16-06-2006, 16:41

Citaat door nevermind:
ehm, begrijp ik het goed dat je vormen van "zondes" opsomt of bekijk je het breder en zie ik t gewoon niet?

groetjes

Nevermind
Zondes? het zijn lfietans, moesiebats die het geloof raken. Ik vraag me eigenlijk wat de juiste vertaling van fietnah is. Voorbeeld: Fietnah van vrouwen is opzich geen zonden, maar wel iets waar je voor moet uitkijken, anders geraak je in een zonde. Fietnah van internet is ook geen zonde, maar wel iets waar je voor moet uitkijken, anders graak je in een zonde. Begrijp je?

16-06-2006, 17:27

Citaat door AboeAlAsad:
Triest.

Jullie leven op deze forum
jullie? nou, reken jezelf daar dan ook maar bij zou ik zeggen.

Groetjes

Nevermind

16-06-2006, 17:29

Citaat door mozlan:
Zondes? het zijn lfietans, moesiebats die het geloof raken. Ik vraag me eigenlijk wat de juiste vertaling van fietnah is. Voorbeeld: Fietnah van vrouwen is opzich geen zonden, maar wel iets waar je voor moet uitkijken, anders geraak je in een zonde. Fietnah van internet is ook geen zonde, maar wel iets waar je voor moet uitkijken, anders graak je in een zonde. Begrijp je?
ok ik begrijp wat je bedoelt. dus wegen die leiden naar het begaan van zondes? omgaan met "vrienden" die losbandig zijn, reken je dat daar dan bij?


groetjes

Nevermind

16-06-2006, 17:31



Citaat door AboeAlAsad:
Triest.

Jullie leven op deze forum
met 340 berichten in een maand leef je zeker wel op dit forum. veel succes verder in je forumleven.