Bekijk volle/desktop versie : Het volk zal spreken!!



Pagina's : [1] 2 3

10-06-2006, 07:57
BRON


Abbas tekent decreet omstreden referendum
RAMALLAH - De Palestijnse president Mahmoud Abbas heeft vrijdag een decreet ondertekend waarmee een omstreden referendum over de impliciete erkenning van Israël doorgaat. De volksraadraadpleging in de Westelijke Jordaanoever, de Gazastrook en Oost-Jeruzalem wordt op 31 juli gehouden, meldden bronnen in het kantoor van Abbas.



Het document waarover Abbas de Palestijnen wil laten stemmen roept op tot een regering van nationale eenheid, een eind aan de aanslagen in Israël en de stichting van een Palestijnse staat in het gebied dat in 1967 door Israël werd veroverd, met Oost-Jeruzalem als hoofdstad.

De radicale regeringspartij Hamas, die officieel de vernietiging van de staat Israël nastreeft, is tegen het referendum gekant. Premier Ismail Haniyah deed vrijdag nog een laatste oproep aan Abbas om af te zien van de volksraadpleging. Uit peilingen blijkt dat een meerderheid van de Palestijnen het referendum steunt.

Haniyah zei dat dat het referendum geen „juridische en wettelijke basis heeft”. Volksvertegenwoordigers van Hamas hebben het parlement opgeroepen om in een spoedzitting bijeen te komen om te bekijken of Abbas wel de bevoegdheid heeft om een referendum uit te schrijven. Volgens medewerkers van Abbas heeft het staatshoofd die autoriteit wel degelijk. Abbas zal zaterdag een verklaring afleggen over het onderwerp, meldde zijn kantoor.

10-06-2006, 08:05



Citaat door rijmaran:
BRON


Abbas tekent decreet omstreden referendum
RAMALLAH - De Palestijnse president Mahmoud Abbas heeft vrijdag een decreet ondertekend waarmee een omstreden referendum over de impliciete erkenning van Israël doorgaat. De volksraadraadpleging in de Westelijke Jordaanoever, de Gazastrook en Oost-Jeruzalem wordt op 31 juli gehouden, meldden bronnen in het kantoor van Abbas.



Het document waarover Abbas de Palestijnen wil laten stemmen roept op tot een regering van nationale eenheid, een eind aan de aanslagen in Israël en de stichting van een Palestijnse staat in het gebied dat in 1967 door Israël werd veroverd, met Oost-Jeruzalem als hoofdstad.

De radicale regeringspartij Hamas, die officieel de vernietiging van de staat Israël nastreeft, is tegen het referendum gekant. Premier Ismail Haniyah deed vrijdag nog een laatste oproep aan Abbas om af te zien van de volksraadpleging. Uit peilingen blijkt dat een meerderheid van de Palestijnen het referendum steunt.

Haniyah zei dat dat het referendum geen „juridische en wettelijke basis heeft”. Volksvertegenwoordigers van Hamas hebben het parlement opgeroepen om in een spoedzitting bijeen te komen om te bekijken of Abbas wel de bevoegdheid heeft om een referendum uit te schrijven. Volgens medewerkers van Abbas heeft het staatshoofd die autoriteit wel degelijk. Abbas zal zaterdag een verklaring afleggen over het onderwerp, meldde zijn kantoor.
HM.

Als ik dit zo lees ligt hier weer een nieuwe kiem voor onlusten, helaas.

10-06-2006, 08:46

Citaat door aplat:
HM.

Als ik dit zo lees ligt hier weer een nieuwe kiem voor onlusten, helaas.
Je kan het ook positief bezien, stel je voor dat het volk in een referendum aangeeft het geweld en de haat beu te zijn en en dat ze kiezen voor vrede en samenleving?
Of zou dat een dagdroom zijn?

10-06-2006, 09:04
Ja, het zal tweespalt zaaien, maar die is er toch al. Laat nu 'het volk' maar spreken.

10-06-2006, 09:36



Citaat door Kosmopoliet:
Vrede in Israël?! Lamemielache!(ik bedoel huilen)
Nou ja, gemakkelijk lachen hier.
Om vrede te bewerkstelligen moet je ook vrede willen, iets waar hamas helemaal niet op uit is.
De vernietiging van de staat Israël des te meer, kan je het de Israëliërs kwalijk nemen dat ze die vernietigingsdrang van hamas ernstig nemen?
Hoe zegt men dat ook weer?

'Een gewaarschuwd man is er twee waard'.

10-06-2006, 09:41

Citaat door Kosmopoliet:
Heeft het volk niet reeds duidelijk gesproken dan?
Misschien dacht het volk dat hamas hen vrede ging brengen en zijn velen ontgoocheld omdat er helemaal geen koerswijziging is.
Men blijft verder gaan op de weg van haat en geweld.
Daarom zou een referendum klaardere taal spreken, als het volk nu duidelijk aangeeft het met hamas eens te zijn en men de vernietiging van Israël wil, weet men ineens dat vrede een onbereikbaar iets zal zijn.
En de grootstse slachtoffers zullen altijd de Palestijnen zijn.

Als daarentegen het volk aangeeft vrede te willen en te willen samenleven met de Israëliërs geeft men vrede ook een kans.

Het zal uiteindelijk hun eigen keuze zijn, zonder verontschuldigingen erna.

10-06-2006, 09:42

Citaat door Safouane23:
tuurlijk het is altijd hamas alsof israel zo heilig is dat land is een gevaar voor de wereldvrede israel heeft geen bestaansrecht punt uit en israel zal verdwijnen zelfs met de hulp van het westen let maar op.Ik was altijd neutraal in dit conflict maar israel gaat te ver veels te ver het is gewoon een terreurstaat en ik zei het al eerder de 2e wereldoorlog is nooit gestopt maar verder gegaan in 1948 toen israel werd uitgeroepen als staat
Lekker gezegd in je luie stoel ver van alle geweld en dat terwijl je niet eens partij bent.

10-06-2006, 09:53

Citaat door Safouane23:
Ik hoop dat de palestijnen van gedachten veranderen en nooit vrede zullen sluiten met terreurstaat Israel
Je doelt op een wisse ondergang van de palestijnen, als dat zo zou gaan moet je achteraf niet gaan janken als israel zich gaat verdedigen waardoor er over een x aantal jaren de vraag wordt gesteld "palestina, waar lag dat dan"...


10-06-2006, 09:55

Citaat door Safouane23:
laffard je moet in discussie gaan niet aanvallen maar ja daar zijn jullie goed in he
Ik ga nergens in de aanval, ik wijs je er enkel op dat jij en vele anderen hier willen beslissen wat in of met Israël gebeurt zonder rekening te houden met het leed van de Palestijnen.
Daarom mijn verwijzing naar het feit dat die mensen net als jij niet eens partij zijn in het conflict.
Haat primeert en het leed van de Palestijnen is voor zulke mensen een bijkomstig iets.
Zolang er geen vrede is zullen de Palestijnen leed kennen, vrede is de enige weg naar het einde van dat leed wat al jaren aan de gang is.

Haat en onverzettelijkheid heeft nog nooit één mens iets goeds gebracht.

10-06-2006, 09:57

Citaat door Kosmopoliet:
De westerse landen schijten bagger voor een zionistische staat waarin het langzaam maar zeker doordringt dat hun bestaansrecht gebaseerd is op westerse mentaliteit! Namelijk een mentaliteit van moord en doodslag, roof en plundering, en daardoor nooit bestaansrecht hebben binnen de islam! Maar ze onderschatten de kracht van de islam! En de sterkste zal overwinnen op den duur! God's molens malen langzaam, maar wel zeker!
Die westerse landen zijn zich maar al te bewust dat hamas een terroristiche groepering is die maar één doel heeft, Israël vernietigen.
En daar kan geen enkel westers land achter staan.
Een boom die niet wil buigen....zal uiteindelijk breken.

10-06-2006, 09:59

Citaat door Safouane23:
droom maar le1kker verder het zal eerder andersom zijn gek he ik ga met veel nederlanders om ik werk met nederlanders en allemaal zeggen ze dat israel een staat is dat is gebaseerd op leugens en bedrohg ooit zal europa van israel afwillen omdat ze dan gaan inzien dat israel de belangrijkste voedingsbodem is voor radicalisering binnen de eu. Ik was altijd neutraal maar na gisteren toen ik dat meisje zag huilend om haar vader sprongen de tranen in mn ogen en zag ik hoe walgelijk de joden tekeer gaan daar
Bekijk ook de beelden eens van de slachtoffers van zelfmoordaanslagen door hamas, je krijgt een zuiverder beeld dan.
Neem dan het handvest van hamas effe onder ogen, en het plaatje is compleet.

10-06-2006, 10:01

Citaat door Safouane23:
daar heb je gelijk in sorry ik haat haat maar ik word zo kwaad als ik naar die onschuldige burgers kijk snap je echt waar
Mooi, kijk nu ook naar de onschuldige slachtoffers die rustig een pizza zaten te eten of die met de bus naar het werk gingen...tot een zelfmoordenaar zichzelf liet exploderen in hun nabijheid.
Ook zij waren onschuldig.

10-06-2006, 10:05



Citaat door Safouane23:
is net zo erg er mogen geen burgerslachtoffers vallen maar de laatste tijd dood israel meer burgers in de palestijnse gebieden dan andersom.hamas heeft zich aan het wapenstilstand gehouden
Burgers zijn dikwijls het slachtoffer omdat terroristen zich schuil houden tussen hen.
En dat is nog wat anders dan doelbewust een bus op stappen met de bedoeling de burgers op die bus in reepjes vaneen te trekken.

Een verzet als dat van Ghandi zou meer doeltreffend zijn dan onrecht te bestrijden met onrecht.

10-06-2006, 10:06

Citaat door Safouane23:
iedere onschuldige burger is er 1 teveel
Voila, tijd om daar iets aan te doen dus.

10-06-2006, 10:09

Citaat door Safouane23:
ik hoop dat het ooit goed komt daar voor de inwoners maar ik vrees dat dit nog lang zal duren
Dat zal nu in hoofdzaak afhangen van de Palestijnen zelf, zij zullen uitsluitsel geven.

Pagina's : [1] 2 3