Bekijk volle/desktop versie : Werk en discriminatie :even mijn hart luchten!!!!



09-06-2006, 12:13
Ik heb vroeger nooit moeite gehad om een baan te vinden , het ging altijd vlekkeloos, maar sinds ik mijn hijaab draag gaat het heel erg afwaarts. Ik kom maar niet aan de bak.

vorige week heb ik een sollicitatiegesprek gehad, het ging allemaal perfect ze waren zo enthausiast, maar bleven toch doordrammen over de Hijaab. Ik voelde me op dat moment echt gedicrimineerd en gekleineerd.

Later op de dag word ik gebeld en vertelde mij dat ze me een ontzettende leuke kandidaat vond maar helaas pas ik niet in het team ( alleen nederlanders). Ik was zo woedend dat ik om uitleg vroeg, maar ze begon er omheen te draaien en zei: weet je ik heb een andere baan ( zelfde stichting) waar ik denk dat beter in past. Omdat ik graag aan het werk wilde ging ik akkoord in de hoop nu wel aan het werk te mogen.
Ook daar moest ik opnieuw een sollicitatie gesprek doen en een dag meedraaien. Voor mijn gevoel ging dat goed, maar mijn tegenkandidaat was een Nederlandse met negen jaar ervaring. Daar kon ik wederom niet tegen op zeiden ze.

Ik ben nu zo depri omdat ik vind dat we geen kansen krijgen om te laten zien wat we kunnen.

wie van de dames heeft hiermee te maken gehad?

ik lees graag jullie ervaringen>>>>>>

09-06-2006, 12:27


Tot nu toe alhamdullilaah geen slechte ervaringen. Natuurlijk wel afwijzigingen, maar er is nooit naar mijn hijaab gevraagd. Ik heb gister een gesprek gehad wat heel goed ging. Maandag heb ik weer een gesprek.

Maar ik zou zeggen, geef de moed niet op, en Allah ma3a sabirien. Alles op z'n tijd meid, en Allah heeft ook voor jou een mooie baan.

09-06-2006, 12:46
Ik heb daar geen ervaringen mee omdat ik nooit een sollicitatie heb gehouden. Die tijd moet nog komen inshaallah maar ik hoop dat ze dan niet moeilijk doen. Dat lijkt me echt erg als je niet aan de bak komt. Heb je zoveel jaren lopen te studeren en dan kun je maar geen baan vinden.