Bekijk volle/desktop versie : Moslimjongen die rookt.

03-06-2003, 23:21
Salaam,

ik wou graag jullie mening weten over het volgende:

Laatst zag ik een moslimJONGEN die aan het roken was. Hij stak een sigaret op alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Wat vinden jullie hiervan? Moet je zo iemand aanspreken op zijn gedrag ?(niet dat ik ook maar dicht bij perfect zit ofzo, maar ik rook niet).
Ik vond het in ieder geval raar, en ik vond het verschrikkelijk voor zijn ouders. Hoe kun je zoiets doen zonder aan je ouders te denken. En al helemaal zonder te denken aan de straffen die Allah (SWT) je kan geven.
Anyway, ik beoordeel niemand ofzo. ik wil gewoon weten hoe anderen hierover denken.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=97629

'parodie'

03-06-2003, 23:23

Daar heb ik geen mening over, alleen wou ik even melden dat er hardstikke veel jongens zijn die roken. Maar Allah ( swt) zal oordelen inshallah

03-06-2003, 23:24

Citaat:
Origineel gepost door ZwYgStErrr
Salaam,

ik wou graag jullie mening weten over het volgende:

Laatst zag ik een moslimJONGEN die aan het roken was. Hij stak een sigaret op alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Wat vinden jullie hiervan? Moet je zo iemand aanspreken op zijn gedrag ?(niet dat ik ook maar dicht bij perfect zit ofzo, maar ik rook niet).
Ik vond het in ieder geval raar, en ik vond het verschrikkelijk voor zijn ouders. Hoe kun je zoiets doen zonder aan je ouders te denken. En al helemaal zonder te denken aan de straffen die Allah (SWT) je kan geven.
Anyway, ik beoordeel niemand ofzo. ik wil gewoon weten hoe anderen hierover denken.

nee niet doen ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Allah swt is de enige die mag oordelen en niemand anders.

Gun hem zijn sigaretje misschien word het hem vergeven.

03-06-2003, 23:26

Citaat:
Origineel gepost door misantazaghin
nee niet doen ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Allah swt is de enige die mag oordelen en niemand anders.

Gun hem zijn sigaretje misschien word het hem vergeven.
Als Moslim ben je verplicht je kennis te delen.

03-06-2003, 23:30

Citaat:
Als Moslim ben je verplicht je kennis te delen.
net als ie niet weet dat ie niet mag roken, dat weet elke moslim.

Laat hem en ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Dwang is er niet.

03-06-2003, 23:36

Citaat:

Dwang is er niet.
Weet iedere Moslim dat? Nee kdenk het niet. T zou je denk ik verbazen hoe onwetend sommige mensen zijn over de meest simpelste dingen. (ik ook). Sommige Moslims weten op hun 20ste niet eens dat je 'Yarhamoeka Allah' behoort te zeggen nadat iemand geniest heeft, ze zeggen 'gezondheid'. Je behoort je kennis te delen. Maar ik snap je punt, als hij het al weet, dan is het zijn eigen verantwoordelijkheid.

Er bestaan trouwens verschillende theoriën. De ene stroming zegt 'roken is makroeh' de ander 'roken is haram'.

Wa Allahoe a3lam.

Ik heb deze topic overigens niet geopend omdat ik dit zelf heb meegemaakt, maar als 'reactie' op de andere topic 'Moslimmeisje dat rookt'...

03-06-2003, 23:38

Citaat:
Weet iedere Moslim dat? Nee kdenk het niet. T zou je denk ik verbazen hoe onwetend sommige mensen zijn over de meest simpelste dingen. (ik ook). Sommige Moslims weten op hun 20ste niet eens dat je 'Yarhamoeka Allah' behoort te zeggen nadat iemand geniest heeft, ze zeggen 'gezondheid'. Je behoort je kennis te delen. Maar ik snap je punt, als hij het al weet, dan is het zijn eigen verantwoordelijkheid.

Er bestaan trouwens verschillende theoriën. De ene stroming zegt 'roken is makroeh' de ander 'roken is haram'.

Wa Allahoe a3lam.

Ik heb deze topic overigens niet geopend omdat ik dit zelf heb meegemaakt, maar als 'reactie' op de andere topic 'Moslimmeisje dat rookt'...
kijk als ie bid en hij rookt en hij weet het niet dan zou ik het hem vertellen anders niet. Hij doet maar wat ie wil.

roken is slecht voor je gezondheid en dus haraam.

03-06-2003, 23:40

Citaat:
kijk als ie bid en hij rookt en hij weet het niet dan zou ik het hem vertellen anders niet. Hij doet maar wat ie wil.

roken is slecht voor je gezondheid en dus haraam.
Exactly .

04-06-2003, 12:07
salaam broeders en zusters

hierover heb ik een forum geopend bij koran en hadith hij heet (is make_up en roken haram ) en daar staat het juiste antwoord op het einde

groetjes omar

05-06-2003, 14:00

Citaat:

Dwang is er niet.
selem 3liekoem wr wb
de profeet sws heeft gezegt : help je broeder als hij iets goeds doet en als hij iets slechts doet. iemand vroeg hem hoe kunnen we hem helpen als hij iets slechts doet? de profeet sws antwoorde hem: als hij iets slecht doet weerhoud hem hier dan van dan help je hem (Rabbi tsmehlia als ik iets verkeerds heb gezegt) het si altijd het proberen waard het is onze plicht. als is het moeilijk er wat van te zeggen in deze maatschappij Moge Allah swt ons bijstaan ...amien

06-06-2003, 01:52
Roken is net zo haram voor een man als voor een vrouw. Het is voor beiden schadelijk. Maar wat er bij komt bij een vrouw is dat het niet alleen voor hun schadelijk is, maar ook voor de kinderen. Niet alle vrouwen kunnen tijdens hun zwangerschap stoppen met roken. Gevolg: ongezonde kinderen.

12-10-2015, 19:10
Iqbal ook roke ja ja

12-10-2015, 19:45

andermans zonden bedekken enzo.. dag des oordeels enzo..

12-10-2015, 22:27
Ben er zelf iig totaal niet gecharmeerd van als een onbekende vrouw mij ergens op aanspreekt.

12-10-2015, 22:35
roken is haram .